Jump to content

Ford Focus MK4 MCA (Makyaj) Türkiye Donanım, Motorları ve Fiyatları


Yakup Ç. A.
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

2022 Ford Focus’un Türkiye donanım ve fiyat listesi Türkiye’de ilk kez burada. İşte tüm detayları ile Yeni 2022 Ford Focus.

 

https://anasayfa.focusclubtr.com/2022-ford-focus-turkiye-donanim-ve-fiyat-listesi/

 

Ülkemizde toplam dört adet (Trend X, Titanium, ST-Line ve Active) donanım paketiyle satışa sunulan Focus, dört ayrı aktarma organına sahip. Ayrıca manuel vites seçeneği oldukça kısıtlı. 

 

Ek olarak neredeyse değişimin büyük çoğunluğunu oluşturan SYNC 4, henüz ülkemizde satışa sunulmadı. Muhtemeldir ki çip krizine yenik düşen donanımlardan biri oldu. Bu konu hakkında mutlaka güncelleme bekliyorum.

 

Trend X

 

  • LED ön farlar
  • Ön ve arka park sensörler
  • SYNC 2.5 ve 8″ renkli dokunmatik ekran
  • 4.2″ renkli yol bilgisayarı ekranı
  • Ön farlara entegre LED ön sis farları (Köşe aydınlatmalı)
  • Elektrikli, ısıtmalı sinyalli yan aynalar
  • Far sensörü
  • Karartılmış arka camlar
  • 16″ alüminyum alaşımlı jantlar
  • Manuel klima
  • Ön kol dayama
  • Yan destekleri arttırılmış spor koltuklar
  • Elektrikli park freni / Otomatik tutunma fonksiyonu ile
  • Hız kontrol sistemi ve akıllı hız sınırlandırıcı
  • İkincil çarpışma freni
  • Deri kaplı vites topuzu (Manuel şanzıman ile)
  • Döner vites konsolu (8 ileri otomatik şanzıman ile)

 

Titanium (Trend X üstüne)

 

  • Led arka farlar (HB ve SW)
  • Otomatik uzun farlar
  • Tam otomatik klima
  • SYNC 3 – 8″ renkli dokunmatik ekran – Apple CarPlay vs.
  • Arka kol dayama 
  • 4 yönlü yolcu koltuğu
  • Gecikmeli sönen ön farlar
  • Yağmur Sensörü
  • 17″ alüminyum alaşım jantlar
  • Yan aynalarda kapı altı aydınlatması
  • Otomatik kararan iç dikiz aynası
  • Ambiyans aydınlatma – Buz mavisi (27 Haziran 2022 üretimi sonrası)
  • Geri görüş kamerası
  • Anahtarsız giriş ve çalıştırma

 

ST-Line (Titanium üstüne)

 

 

  • ST-Line ön, arka yan etekler
  • ST-Line marşpiyel
  • ST-Line kırmızı dikiş detayları
  • Spor ve alçak süspansiyon
  • Kablosuz şarj bölmesi

(Evet 18″ jant artık standart değil)

 

Active (Titanium üstüne)

 

 

  • Active ön, arka yan etekler
  • Active tasarım kiti
  • Arttırılmış sürüş yüksekliği
  • Ek iki özel sürüş modu (Kaygan – Islak)

 

Motor / Donanım ve Fiyatlar

 

Trend X
                                               (Peşin / Destek kredili – Ford Options)
4K 1.5L Ti-vct 123 ps 6 ileri manuel 587.500 TL – 575.800 TL (atmosferik manuelde bu alınır)
4K 1.5L Ti-vct 123 ps 6 ileri otomatik 620.600 TL – 608.200 TL
5K 1.5L Ti-vct 123 ps 6 ileri manuel 596.300 TL – 584.400 TL
5K 1.5L Ti-vct 123 ps 6 ileri otomatik 596.300 TL – 584.400 TL (atmosferik otomatikte bu alınır)
4K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 675.800 TL- 662.400 TL (Dizel baz pakette bu alınır)
5K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 688.000 TL – 674.700 TL
SW 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 710.100 TL – 695.900 TL

 

Titanium
                                               (Peşin / Destek kredili – Ford Options)
4K 1.5L Ti-vct 123 ps 6 ileri otomatik 663.800 TL – 640.700 TL (Buraya çıktıysanız bir alt satıra yönelin)
4K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 720.000 TL- 705.700 TL (Titanium’da ya bu olacak)
5K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 742.100 TL – 727.300 TL (10k ucuz olmalıydı)
SW 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 764.200 TL – 749.000 TL (10k ucuz olmalıydı)
5K 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 742.100 TL – 726.700 TL (ya da bu olacak)
SW 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 764.200 TL – 748.400 TL (10k ucuz olmalıydı)

 

ST-Line
                                               (Peşin / Destek kredili – Ford Options)
5K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 764.200 TL – 749.000 TL (20k ucuz olmalıydı)
5K 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 747.600 TL – 732.100 TL (ST-Line alacaksan bu olmalı)

 

Active
                                               (Peşin / Destek kredili – Ford Options)
5K 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 742.100 TL – 727.300 TL (Active makul düzenlenmiş, hepsi OK)
SW 1.5L EcoBlue 120 ps 8 ileri otomatik 753.200 TL – 738.100 TL
5K 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 742.100 TL – 726.700 TL
SW 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 753.200 TL – 737.100 TL

 

Bazı model ve donanımların fiyatları oldukça politik düzenlenmiş, bence mantıklı olanları belirttim, diğer seçenekler için bir kez daha düşünmenizi veya indirim için diretmenizi öneririm.

 

Active

Focus mk4 mca active dış.png

Focus mk4 mca active dış 2.png

 

ST-Line

Focus mk4 mca stline dış.png

Focus mk4 mca stline dış 2.png

 

Titanium

Focus mk4 mca titanium dış.png

Focus mk4 mca titanium dış 2.png

 

Trend X

Focus mk4 mca trend x.png

Focus mk4 mca trend x dış.png

  • Beğen 11
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatlar dediğin gibi biraz daha düşük olmalıydı.

155 ps mHev devam etseydi demeden geçemeyeceğim.

Opsiyonlarla oldukça yükselecek…

Görünüşüne alışmak biraz zaman ister, yerinde incelemek lazım.

Eline sağlık Yakup.

Gürkan Çakıroğlu tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1.0 - 1.2 turbo benzinli motoru olmayan marka kalmadı. ama hala ısrar ediyorlar. en pahalı gereksiz ulaşılması zor modellere 1.0 koymaya.(5k ve sw TR de en az satılanlar)

araba alacak param olsa focus a bakmam artık. led far ve park sensörleri ile kimi kandırırlar bilmiyorum. tüpçülerle yola devam etsinler  🙂

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu fiyatlar, bu motor donanım seçenekleri ve kombinleri ile trend X şirket araçları dışında yılda 100 200 tane belki satar ...Focus 4 ilk çıktığında bu zamana kadar dediklerim aynen çıktı bunda da sonuç değişmeyecek ,her zamanki gibi fiyasko...Bence tüm fiyatlar 100 bin ucuz olmalıydı

çağlar çetinkaya tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Baz modelde vergisiz ham fiyata Euro bazında %40 fark mi? 

 

Led Far ve  sportif destekli koltuklar ve düzgün bir ekran için fiyat farkı bu kadar olmamalı; hele ki gelişmekte olan ülke pazarları için üretilen motoruyla, torsiyon çubuğu, manuel kliması ve olmayan güvenlik ekipmanları ile...

 

 

 

Fatih Aktürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, Yakup Ç. A. yazdı:

5K 1.0L mHEV EcoBoost 125 ps 7 ileri DCT 742.100 TL – 726.700 TL (ya da bu olacak)

Titanium donanım hemen hemen Golf Life pakete karşılık geliyor. Golf Life 1.0 etsi DSG fiyatı 621k

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Teşekkürler bilgiler için Yakup.

155 ps hybrid mutlaka seçenekler arasında olmalıydı. 125 ps hybrid artık giriş seviyesi kabul edilmeli ve 123 ps atmosferik haritadan silinmeliydi. Rakipleri daha güçlü motorlara sahip çünkü. Üstelik Puma st line artık 155'lik motora sahipken diyeceğim ama bu gidişle onun da geleceği pek parlak görünmüyor. 

Ambiyans aydınlatma umarım tüm aracı kapsayacak şekilde olur zira bir bardaklık ve ayak altı ile bu iş göstermelik olmaktan öteye gidemiyor. Dizel motor bir parça güçlenir diye umuyordum ama o da yerinde saymış. 

Diğer donanımlara bakacak olursak sadece trend-x mesafe kat etmiş. Led far zaten artık neredeyse tüm araçlarda basic led şeklinde sunuluyor. Titanium ve st line ile adaptif led güzel olurdu. Bence Türkiye pazarının teecihleri arasında mutlaka ön sıralarda yer alan arka kol dayama nihayet geri döndü. 

Tüm eleştirilere rağmen bence MK4'ten daha başarılı olacak. Araba oldukça yakışıklı. Cam tavan opsiyonu ile albenisi daha da artacaktır. Almayı düşünenler ilk gelen dolu araçlardan kapmaya çalışabilir. Benim için Puma'dan vazgeçirecek cazibede değil ama.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tasarım gelişmiş. ST line'nın 17" ile başlaması isabet olmuş. Navigasyon yok yine 😛 Benim favorim "active vignale", onu görememiyorum. Ford vignale'yi lüks segmente koymasa ve kromajlı active'i standarda koysa daha çok kazanır gibi geliyor ama, bilemiyorum, pazarlama stratejisi bu şekilde.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Serkan Z. yazdı:

Ambiyans aydınlatma umarım tüm aracı kapsayacak şekilde olur

Haziran sonrası üretimler de Ambiyans olacak. Ama yine tam kapsamlı değil.

Bir saat önce, Serkan Z. yazdı:

Titanium ve st line ile adaptif led güzel olurdu.

Ekim ayına kadar yok.

Tuncay A. tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yakup Ç. A. bu konuyu sabitledi

Dizel almak isteyenler için bir seçenek olabilir ama benzinli için şansı yok gibi. 500 bin tl ye orta paket otomatik corolla varken focusun şansı yok gibime geliyor. Ülkemizde artık arabaların kalitesi, donanımı veya sürüş dinamikleri yerine ne kadar olduğu konuşuluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

arabalar hakkında yorum yapmak bile hayal artık. ilginç olan şu ki çevremdekiler bırakın araba almayı artık araba muhabbeti bile yapmıyor. ne hale geldik. slogan: "Gerçekti, hayal oldu."

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Otomobilin LED far standart olması nihayet dedirtiyor. 

Ancak SYNC4 ün gelmemesi çok büyük eksiklik . Bu haliyle almak için bir sebep yok. 

 

ST line ın 17 jantla gelmesi de makul. Belki 18 jant , cam tavan, adaptif LED vs ile bir ST line X paket yapılabilirdi. 

 

1.0 MHEV çok gereksiz. FORD artık bu MHEV saçmalığını bırakmalı. FHEV ve hatta PHEVi ürün gamında yaygınlaştırmalı diye düşünüyorum. 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.