Jump to content
  • 0

Lpg de Motor Arıza Işığı Yakma Sorunu


Mustafa_Keskin
 Paylaş

Soru

Arkadaşlar artık illallah ettiğim bir sorun var bir türlü çözemedik, 1.5 aydır uğraşıyorum bezdim, arabadan soğudum iyice. 65 bin km de 1.6 benzinli otomatik Focus 3.5 aracım var. 40 bin de almıştım hiçbir sorun yoktu, 64 bin de iken motor arıza ışığı yaktı bilgisayara bağlattığımda verdiği hata kodu "silindir 2 tekleme" 

Yaptırdığım işlemleri sırasyla yazıyorum. 

1-Bujiler değişti (LPG için İridyum buji iyi dediler öyle yaptım)

2-Kopresyon testi yaptık subaplara değerler normal ve aynı çıktı 4 silindirde de. 

3-Buji kabloları değişti.

4-Lpg ayarı ve bakımı yapıldı. 

5-Lpg gaz filtresi değişti.

6-Lpg Enjektörleri değişti. 

1000 km ye yakın benzinde bindim araca hiçbir şekilde motor arıza ışığı yakmıyor ama ne zaman LPG ye geçince maksimum 10-20 km ancak sürüyor arıza ışığı yakması. LPG li ve Dizel araçlara karşı ön yargım vardı zaten, düşük km bir şey olmaz diye aldım pişman etti resmen. Arıza vermesinden ziyade çözüm bulamamak daha çok canımı sıkıyor. Artık birde sizlerin fikrini alayım dedim, belki daha önce bu sorunu yaşayan birileri olmuştur. 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
13.01.2022 - 10:06 tarihinde, Mustafa_Keskin yazdı:

 

Aynı sorunu 2008 Benzin-Lpgli Focus'ta da yaşadım. Aracı cihaza bağlattığımda P0302 Silindir 2 tekleme veriyordu. Çoğu şeye baktım, zaten ateşleme sistemim yeniydi. Sonra öğrendim ki LPG Enjektörlerinin 2'si zayıf çalışıyormuş, zaten rölantideyken de araç aptallaşıyordu. Ben benzinde kullanıp tekrar cihaza bağlattığımda hiçbir arıza yoktu.. Enjektörleri de değiştirmedim ama sorunun lpgden kaynaklı olduğunu biliyorum. Benim sistem Landirenzo, 4 Enjektöre 2000 TL fiyat vermişlerdi 2 ay önce. Şu an 3000'e yaklaşmıştır diye düşünüyorum.

 

1- Bujileriniz orijinal mi ? İstenilen kodlu bujiler mi ?

2- Ateşleme kablosunu değiştirmişsiniz, Bobine bakıldı mı ? Ayrıca ateşleme kablo sıralaması ve Lpg enjektör soket sıralaması doğru mu ?

3- Araçta zengin, fakir karışım varsa eğer o da yapar diye biliyorum (Benzin-LPG'de).

4- Değişen enjektörler orijinal mi ? Yoksa yan sanayi mi takıldı ?

 

 Ateşleme sistemi olarak yan sanayi alınmaması taraftarıyım, düzen tutmayabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
39 dakika önce, Mert Oz. yazdı:

Aynı sorunu 2008 Benzin-Lpgli Focus'ta da yaşadım. Aracı cihaza bağlattığımda P0302 Silindir 2 tekleme veriyordu. Çoğu şeye baktım, zaten ateşleme sistemim yeniydi. Sonra öğrendim ki LPG Enjektörlerinin 2'si zayıf çalışıyormuş, zaten rölantideyken de araç aptallaşıyordu. Ben benzinde kullanıp tekrar cihaza bağlattığımda hiçbir arıza yoktu.. Enjektörleri de değiştirmedim ama sorunun lpgden kaynaklı olduğunu biliyorum. Benim sistem Landirenzo, 4 Enjektöre 2000 TL fiyat vermişlerdi 2 ay önce. Şu an 3000'e yaklaşmıştır diye düşünüyorum.

 

1- Bujileriniz orijinal mi ? İstenilen kodlu bujiler mi ?

2- Ateşleme kablosunu değiştirmişsiniz, Bobine bakıldı mı ? Ayrıca ateşleme kablo sıralaması ve Lpg enjektör soket sıralaması doğru mu ?

3- Araçta zengin, fakir karışım varsa eğer o da yapar diye biliyorum (Benzin-LPG'de).

4- Değişen enjektörler orijinal mi ? Yoksa yan sanayi mi takıldı ?

 

 Ateşleme sistemi olarak yan sanayi alınmaması taraftarıyım, düzen tutmayabiliyor.

1-Bujileri orijinal diye aldım 500 tl ücret ödedim. istenilen kodlu bujiler mi hiçbir bilgim yok doğrusu.

2-Ateşleme Bobini değişmedi inceleyen ustalar gerek görmedi herhalde. Kablo sıralamasının yanlış olacağını sanmıyorum birden fazla usta inceledi. 

3-Zengin fakir karışım olayına hiç hakim değilim ama gaz ayarı vs yapıldı iki kez. 

4-Değişen LPG enjektörleri orijinal değil, ama dikkatimi çeken şöyle birşeyi paylaşayım enjektör değişiminden önce maksimum 20 km sürmüştü arıza ışığı yakması enjektörler değiştikten sonra 80 km sonra yaktı arıza ışığını. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
51 dakika önce, Mustafa_Keskin yazdı:

 

1- Buji kodu 4M5G 12405 XE Orijinal Standart bujidir, FOMOCO.

2- Ateşleme bobinine baktırmanızı tavsiye ederim, Ayrıca kendi elinizle kablo ve soketlerin oturup oturmadığını kontrol edin. Lpgli olduğu için bir parçanın ömrü örnek olarak 30 bin km ise, 15-20 bin kmye düşüyor. Siz de bakıp inceleyebilirsiniz bobinin içini ; Sırayla başlıkları çekip kontrol edin, bobinin içerisinde ki kısımlarda kararma varsa zayıf çalışıyor ya da iletmiyor olabilir.

3- Buji kablosunun markası nedir ? Yan sanayi ise etken.

4- Enjektörü test ettiler mi takarken ? Arızalıysa zayıf basıyor olabilir. Lpg nerden alıyorsunuz bilmiyorum, ama farklı istasyon deneyebilirsiniz. Shell firmasından çok memnunum (7 yıldır kullanıyorum).

 5- Bir ara lpg gaz kesici filtresini de değiştirmenizi tavsiye ederim. Herkes onu unutuyor.

 6- Farklı bir lpgciyle görüşün, Özel ford servisleriyle görüşün. Bulunduğunuz yer hariç farklı il, ilçe olarak.

 

Benim başıma geldiğinde, kontrol ettiğim şey bunlardı kısaca. Umarım en kısa sürede çözersiniz hocam.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
13.01.2022 - 10:06 tarihinde, Mustafa_Keskin yazdı:

Arkadaşlar artık illallah ettiğim bir sorun var bir türlü çözemedik, 1.5 aydır uğraşıyorum bezdim, arabadan soğudum iyice. 65 bin km de 1.6 benzinli otomatik Focus 3.5 aracım var. 40 bin de almıştım hiçbir sorun yoktu, 64 bin de iken motor arıza ışığı yaktı bilgisayara bağlattığımda verdiği hata kodu "silindir 2 tekleme" 

Yaptırdığım işlemleri sırasyla yazıyorum. 

1-Bujiler değişti (LPG için İridyum buji iyi dediler öyle yaptım)

2-Kopresyon testi yaptık subaplara değerler normal ve aynı çıktı 4 silindirde de. 

3-Buji kabloları değişti.

4-Lpg ayarı ve bakımı yapıldı. 

5-Lpg gaz filtresi değişti.

6-Lpg Enjektörleri değişti. 

1000 km ye yakın benzinde bindim araca hiçbir şekilde motor arıza ışığı yakmıyor ama ne zaman LPG ye geçince maksimum 10-20 km ancak sürüyor arıza ışığı yakması. LPG li ve Dizel araçlara karşı ön yargım vardı zaten, düşük km bir şey olmaz diye aldım pişman etti resmen. Arıza vermesinden ziyade çözüm bulamamak daha çok canımı sıkıyor. Artık birde sizlerin fikrini alayım dedim, belki daha önce bu sorunu yaşayan birileri olmuştur. 

 

benim araçta da (2012) subap değişimi sonrası benzer durumlar mevcuttu.... lpgde kullanmıyorum artık ama LPG 'ye geçtiğimde bazen aynı hata ile birlikte genelde zengin karışım fakir karışım hatası veriyordu... 

 

tavsiyem, hata kodlarının tamamını not edip araştırma yapın ve subap yağlama sisteminiz varsa yağını kontrol edin... eğer yağ bitmişse yağlama borusundan silindirlere giren ekstra hava bu duruma yol açabiliyor... "P0302 misfire detected" hatası için yabancı forumlarda ve videolarda bujiler, ateşleme sistemi hataları ve hava akışmetre sonrası hava filtresine bir yerden hava girebileceği gibi sorunlardan bahsetmişlerdi... subap yağlama saçmalığını söktüm attım borusunu da izole ettim... artık LPG 'ye alınca tekleme hatası yok... sadece zengin karışım fakir karışım hatası veriyor ona da ayar gerekli dediler ama dediğim gibi artık lpgde kullanmıyorum zaten bulunduğum bölgede ayar yapacak kimse yok uğraşamayacağım... 

Mete Evren tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
18 saat önce, Mert Oz. yazdı:

1- Buji kodu 4M5G 12405 XE Orijinal Standart bujidir, FOMOCO.

2- Ateşleme bobinine baktırmanızı tavsiye ederim, Ayrıca kendi elinizle kablo ve soketlerin oturup oturmadığını kontrol edin. Lpgli olduğu için bir parçanın ömrü örnek olarak 30 bin km ise, 15-20 bin kmye düşüyor. Siz de bakıp inceleyebilirsiniz bobinin içini ; Sırayla başlıkları çekip kontrol edin, bobinin içerisinde ki kısımlarda kararma varsa zayıf çalışıyor ya da iletmiyor olabilir.

3- Buji kablosunun markası nedir ? Yan sanayi ise etken.

4- Enjektörü test ettiler mi takarken ? Arızalıysa zayıf basıyor olabilir. Lpg nerden alıyorsunuz bilmiyorum, ama farklı istasyon deneyebilirsiniz. Shell firmasından çok memnunum (7 yıldır kullanıyorum).

 5- Bir ara lpg gaz kesici filtresini de değiştirmenizi tavsiye ederim. Herkes onu unutuyor.

 6- Farklı bir lpgciyle görüşün, Özel ford servisleriyle görüşün. Bulunduğunuz yer hariç farklı il, ilçe olarak.

 

Benim başıma geldiğinde, kontrol ettiğim şey bunlardı kısaca. Umarım en kısa sürede çözersiniz hocam.

Ateşleme bobininin testi kolaymış zaten kabloları motor çalışırken tek tek çekip anlıyorlar, o şekilde 3 usta test etti sıkıntı yok yani. Buji kablosu vs araçta orjinal, enjektörler sıfır takıldı zaten. İki tane özel ford servisi ile görüştüm. birisi kafadan subaplar dedi zaten hiçbir test vs yapmadan, diğeri de lpg enjektörlerini test ettir sorun çıkmaz ise benzin enjektörlerine bakalım dedi oda sorunsuzsa subapalrdır dedi. 65 bin km de subapalar nasıl zarar görebilir anlamıyorum, ayrıca benzin enjektörlerine baktıralım dedi ama benzinde araba 1000 km yaptım arıza ışığı yakamadı. ilgin ve cevapların için teşekkür ederim bu arada. 

 

17 saat önce, Mete Evren yazdı:

benim araçta da (2012) subap değişimi sonrası benzer durumlar mevcuttu.... lpgde kullanmıyorum artık ama LPG 'ye geçtiğimde bazen aynı hata ile birlikte genelde zengin karışım fakir karışım hatası veriyordu... 

 

tavsiyem, hata kodlarının tamamını not edip araştırma yapın ve subap yağlama sisteminiz varsa yağını kontrol edin... eğer yağ bitmişse yağlama borusundan silindirlere giren ekstra hava bu duruma yol açabiliyor... "P0302 misfire detected" hatası için yabancı forumlarda ve videolarda bujiler, ateşleme sistemi hataları ve hava akışmetre sonrası hava filtresine bir yerden hava girebileceği gibi sorunlardan bahsetmişlerdi... subap yağlama saçmalığını söktüm attım borusunu da izole ettim... artık LPG 'ye alınca tekleme hatası yok... sadece zengin karışım fakir karışım hatası veriyor ona da ayar gerekli dediler ama dediğim gibi artık lpgde kullanmıyorum zaten bulunduğum bölgede ayar yapacak kimse yok uğraşamayacağım... 

Subap yağlama olayını bir araştırayım aracımda. LPG de kullanamak için aslında özel bir sebebim yok, araştırdım biraz LPG kitini sökmek maliyet sonrasında birde aracı tekrar muayeneye falan sokmak gerekiyormuş ciddi uğraş birde aracın sağında solunda LPG kitini sökecekler delik vs kötü bir görüntü kalacak belki. Aslında amacım bir an önce sorunu halledip aracı birkaç ay sonra satmak. araç 65 bin de hatasız boyasız olmasına rağmen resmen soğudum bu arıza ışığından dolayı. Subapları değiştirsem dahi sorun çözülmeyecek gibi duruyor. sorun sanki lpg de, kaç tane usta ile görüştüm 2 tane özel servisle falan ama doğru düzgün usta da bulamadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
15.01.2022 - 12:08 tarihinde, Mustafa_Keskin yazdı:

Subap yağlama olayını bir araştırayım aracımda. LPG de kullanamak için aslında özel bir sebebim yok, araştırdım biraz LPG kitini sökmek maliyet sonrasında birde aracı tekrar muayeneye falan sokmak gerekiyormuş ciddi uğraş birde aracın sağında solunda LPG kitini sökecekler delik vs kötü bir görüntü kalacak belki. Aslında amacım bir an önce sorunu halledip aracı birkaç ay sonra satmak. araç 65 bin de hatasız boyasız olmasına rağmen resmen soğudum bu arıza ışığından dolayı. Subapları değiştirsem dahi sorun çözülmeyecek gibi duruyor. sorun sanki lpg de, kaç tane usta ile görüştüm 2 tane özel servisle falan ama doğru düzgün usta da bulamadım. 

lpg kitini değil sadece subap yağlama kabını sökün ya da sökmeseniz bile emme manifoldu önüne doğru giden yağ hortumunu körleyin... lpg sistemini ben de sökmedim... 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cumartesi günü  enjektörleri taktırdığım yere tekrar gittim. "silindir 2 tekleme" olan arızayı vermemiş bu kez "Fakir karışım" dan dolayı yakmış ışığı. Tekrar dan ayar yaptılar. Sanırım sorunun sebebi LGB enjektörleriymiş. Şimdilik 70 km bindim yakmadı arıza ışığını, umarım bu kez çözülmüş olur. İlerleyen dönemlerde bir değişiklik olursa buradan yazarım. Sıkıntılı bir süreçti başka yaşayan birisi olursa bura ki yazılanalar işine yarar en azından. Cevaplarınız için çok teşekkür ederim "mete evren" ve "Mert Oz". @Mert Oz. @Mete Evren

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.