Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Mazda Cx-5 Skyactiv-G 2.0L 4X4 At Resimli İnceleme


Yakup Ç. A.

Önerilen Mesajlar

SkyActiv'i bekliyordum ama geç bile kaldığımı fark ettim test için..Herneyse Kozyatağında ki Damla bayisine gittim sağolsun Satış Tem. Pelin hanım çok ilgilendi. Buradan teşekkürlerimizi sunalım :) Öncelikle belirtmek isterim; test aracı şuan yok fakat haftaya hafta sonu için randevu verdiler yani araç geliyor.1 hafta sonra test edebileceğim.

Genel Teknoloji Hakkında:

İçten yanmalı motorlar stratejik olarak uzun yıllarca karşımıza çıkmaya devam edecek şöyle söylüyim 2020'de içten yanma harici enerji ile çalışan araçların oranı sadece %10 (Elektrik ve Hidrojen) olarak ön görülüyor..Yani daha uzunca süre içten yanmalı motorlar ile devam edeceğiz. (Dizel veya Benzinli)

Firmaların son yıllarda yaptığı büyük gelişmeleri görmekteyiz; yaklaşık %20'ye varan az tüketim & Emisyon ve %20'ye yakın daha fazla güç gibi ama bunların neredeyse tamamı turboşarj destekli motorlar ile yapıldı. (Yanma odasındaki basıncın turbolarla nasıl arttırıldığını 1.0 EB ve 1.6 EB konularında bahsetmiştik.)

Mazda Stratejisi:

Fakat mazda bunu yapmayarak tüm firmalardan sıyrılmaya çalışıyor..Dünyanın en fazla sıkıştırma oranına sahip SkyActiv karşımızda..

Tam tamına 14 (Normalde 10-12 arasında değişir) :blink: Normalde 95 oktan yakıt ile bu denli sıkıştırma oranı görülmemişti.bu sıkıştırmanın tek dezavantaj istem dışı aşırı yanma yani vuruntu olasılığı, örneğin kötü yakıt almak çok zorlar..

Peki mazda bunu nasıl önlemeye çalışıyor ?

Egzos Manifoldu ile.. uzunluğunu 60 cm (kıvrımlı) yaparak evet yanlış okumuyorsunuz..Amacı: yanma odalarında ki sıcaklığı kontrol edebilmek yani tahliye anında geri dönüşünü engellemek.

Normalde bu uzunluk maksimum 20 - 30 felan olur..

Motorun teknik verisi zaten sitesinde mevcut o yüzden eklemiyorum. Göz alıcı noktası aşırı düşük yakıt tüketimi..(Bu kasaya rağmen) Şunu da söylemeyi unutmayalım skyactiv sadece motor değil arabanın her yerini ilgilendiren bir proje ve bu proje kapsamında kullanılan çelik daha kuvvetli bunun katkısı ise daha az malzeme ile daha hafif bir araç elde etmek ki bunu cx-5'de görmüş olduk.

Yeter artık kardeşim motordan konuştuğun geç artık arabaya derseniz.

Motor hakkında benim söyleyebileceklerim bu kadardı zaten derim :P

Hata varsa şimdiden affola..

Turboşarj'ı hazzetmeyen Atmosforik motor isteyenler için şahane seçenek..

İşte karşınızda yeni CX-5

IMG_4600.jpg

Hemen ilgi odağı Motor'a geçelim. SKYACTIV-G 2.0L.

Egzos Manifolt'unu olağanüstü uzun olması ilgi çekici.

IMG_4601.jpg

IMG_4602.jpg

IMG_4603.jpg

Tasarım dili modern.

IMG_4604.jpg

Normalde 19'' Jant mevcut fakat daha gösterişli olsun diye spor modelin 20'' jantını takmışlar.

IMG_4605.jpg

Hafiften Kuga havası var değil mi ?

IMG_4606.jpg

Bagaj geniş, yedek lastik yok,tamir kiti bulunmakta.

Her iki yandaki mandallar sayesinde arka koltuklar kolaylıkla yatırılabiliyor.

IMG_4607.jpg

Geri Görüş Kamerası

IMG_4609.jpg

Üst trimlerde yumuşak kaplama mevcut değil fakat plastik kalitesi rahatsız etmiyor.

IMG_4610.jpg

Sorunsuz hacim.

IMG_4611.jpg

IMG_4612.jpg

Üst donanım ile BOSE sistemi standart.

IMG_4613.jpg

Tüm yol bilgisayar menüsü ve sesli arama özelliklerinin İNGİLİZCE olması yakışmadı.

IMG_4614.jpg

Torpido biraz basit ve kullanışsız geldi bana.

IMG_4616.jpg

IMG_4617.jpg

Dokunmatik Ekran'ı

IMG_4620.jpg

IMG_4623.jpg

Yumuşak materyal hoş.Bose detay'ını görüyoruz :)

IMG_4624.jpg

El frenindeki gıcık ses mazda'da devam ediyor..Zıııırttt diye..

IMG_4625.jpg

USB & AUX ve 12V

IMG_4626.jpg

Multi Media kullanım mekanizması güzel; kullanmasını öğrenmem uzun sürmedi.

IMG_4627.jpg

Mazda klasiği devam ediyor..

IMG_4628.jpg

IMG_4629.jpg

iPhone'umuzu hemen bağladık ve BOSE'u test ettik :) Sistem kusursuz süper manyak değildi ama çok güzeldi...

IMG_4630.jpg

IMG_4631.jpg

Tanıdık ünite. (içerden)

IMG_4632.jpg

IMG_4633.jpg

IMG_4634.jpg

Boyutlarda kesinlikle sorun yok fakat baş mesafesi bir az daha iyi olabilir bence bu sınıfta..Ama yine de sorunsuz.

IMG_4635.jpg

Sürüşe Duyarlı Farlar üst donanım ile sunuluyor.

IMG_4636.jpg

IMG_4637.jpg

Bakın burada kim var :) Focus'dan tanıdığımız ünite tamamen buraya gelmiş.AAaaaaAaA :P

IMG_4638.jpg

IMG_4640.jpg

IMG_4641.jpg

IMG_4643.jpg

Köpek balığı buraya da gelmiş artık

IMG_4644.jpg

IMG_4645.jpg

Perde çok kullanışlı bana göre.Pratiklik konusunda sorun yok, kolay şekilde açıp kapatıyoruz.

IMG_4646.jpg

IMG_4647.jpg

Son kez iç mekan'a bakalım

IMG_4649.jpg

IMG_4650.jpg

Yukarda da bahsettiğim gibi haftaya test imkanı olacak yine bu başlığı güncelleyerek ulaşabilirsiniz..

Umarım sıkmadım sizi :)

Keyifli Forumlar Dilerim..

cokbegendim.png

  • Beğen 13
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fiyatı ne acaba bunun. Bir arkadaşım ASX almak üzere de. Onu almadan bunu alsın. :)

Sadece 2.0 motor mevcut, 4x2 manuel versiyonu ve baz donanım 80 liradan başlıyor.

Tüketimi ise 7.5 lt ;)

4x4 versiyonu otomatik vites ve full donanım 110 lira felan..

Donanımları ise gayet zengin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Klima kontrol paneli nedense Bmw yi anımsattı.

Trimler çok hoş duruyor.Captiva'dan kat kat üstün olduğu apaçık ortada.

Aynen bende bmw'ye benzettim, buarada captivayı; katlar cebine koyup yoluna devam eder cx-5 :yeah:

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

orta konsol tasarimi bana basit geldi

Zevk meselesi :) Ben klima kontrol paneli,park sensörü açma kapama tuşu,koltuk ısıtma tuşlarını ve hava çıkışlar ızgaralarını Bmw ye çok benzettim.Çokta hoşuma gitti.

Ama ortadaki ekran pek hoşuma gitmedi.Çözünürlüğü düşük,çin malı gibi geldi bana :) Yol bigisayarının ve sesli arama sisteminin İngilizce olmasıda çok saçma.onu programlamaktan aciz mi Mazda.50.000 TL'lik Nissan bile Türkçe yapıyor artık yol bilgisayarını ve navigasyonu...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.