Jump to content

Ford Puma Türkiye Bakım Hilesi


Tolga Erken
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Merhabalar herkese,

 

İlgilenenler için Ford Türkiyenin gerçekleştirdiği bakım hilesinden bahsetmek istiyorum. Biliyorsunuz Puma serisi araçlarda akıllı yağ takip sistemi var. Yani araç sizin kullanım tarzınıza göre yağ tüketim/özellik kaybolması değerlerini hesaplıyor ve bakıma gitmeniz gereken zamanı yol bilgisayarından söylüyor. Firmaların bundan önceki sistemlerde yaptıkları doğrudan yağ aralıkların değiştirdikleri sistem böylece kullanılamaz oluyor. 

 

Sonuç olarak Puma model araçlar normal şartlar altında ve sakin kullanımda 2 yıl/~30000km'de bir bakıma girmesi gerekirken Ford Türkiye araçları yılda bir/15.000 km'de bir bakıma çağırıyor. Ford'a açıklama talebiyle yazdığımda ise hiç bir şekilde bilgi vermiyorlar.

 

Bu demek oluyor ki 2021 model aracı eski araçlarda olduğu gibi karttan kendinizin takip etmesi gerekiyor. O zaman aracın üzerinde bulunan yağ takip/bakım sistemi tamamen devre dışı kalmış oluyor. Benim Ford'dan talebim şu oldu: Bu aracın bakım aralıkları 15.000km/yıl ise eğer araç yağ takip sistemi arızalı bunu düzeltin, yok değilse doğru zaman aralıklarında beni bakıma çağırın. Gün itibariyle tüketici hakem heyeti ve çevre bakanlığına da başvuruda bulunacağım. Çünkü sık bakım aralıklar hem maddi olarak kullanıcılara zarar vermekte, hem de atık yağlar çevreyi kirletmektedir. Hep beraber Ford üzerinde bir baskı kurarsak bununlar ilgili bir sonuç en azından açıklama alacağımızı öngörüyorum. 

 

Gelişme olursa tekrar bilgi veririm. Detay isteyenler Ford UK web sitesini ve kullanım klavuzlarını incelerlerse bu bilgilere erişebilirler. Ford Türkiye kullanım klavuzunda yağ bilgi ekranı bilgilerini saklamış fakat ara uyarılarda bununla ilgili uyarıları saklamayı unutmuş.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tamam da ülkeler kendi koşullarında kendi kurallarını koyabiliyor. Üretici şunu yapacaksın demiyor kaldı ki Türkiye’deki ürünlerin garantörü Ford Otosan. Umarım faydalı sonuçlar alırsınız, bekliyoruz ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bundan bir şey çıkmaz. 

Her ülkenin doğal hayatı iklimi yol koşulları farklıdır. İngiltere o kararı verebilir Almanya başka karar verir. Türkiye başka kararı verir. 

Araç garantisini sağlayabilmek için bu kararı aldım der Ford. Ben daha aralıklı bakım yapılan araca garanti veremem der kimse de itiraz edemez. Siz UK Forddan değil Otosan Forddan araba aldınız. 

BU sistemler,  daha çok fazla km yapan kullanıcıların lehine. Yani yılda 25-30 K yapan biri eskiden 6 ayda bir bakıma giriyorken bu yeni sistemlerle yılda bir giriyor. Tek faydası da onlara 

Genel anlamda haklısınız tabii ama bundan bir şey elde edemezsiniz diye düşünüyorum. 

 

Aynı şeyi biz volvoda yaşıyoruz. Bakım aralığı 30bin Km veya yılda bir. Yahu 100 km de 8-12 litre arası benzin yakan bir arabayı kim yılda 30bin km  kullanır (yani kompakt bu araç ultra lüks büyük SUV değil onlar tamam) . 8-12 bin civarı herkes mecburen bakıma gidiyor . Kitapçığa bakarsan 30 binde bir bakım  

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Aracın yol bilgisayarında yağ ömrü bilgisine ulaşmak bakım aralıklarına dair bir sonuca ulaşmak için tek başına yeterli bir veri değil. Bakımda yalnızca yağ değişmiyor sonuçta. Daha önce 10 bin km'de bakıma girerken şimdi 15 binde giriyoruz. Bu, Otosan'ın inisiyatifinde olan bir durum. Araç alırken bu garanti şartlarını da baştan kabul etmiş oluyoruz. 

Bence bir şey çıkmaz bu hamlenin sonucunda. Ayrıca diyelim ki 2 yıl boyunca 30 bin km ancak yaptınız ve bakıma 2 yıl sonra girdiniz. Bu kadar süre elden geçirilip kontrol edilmeyen bir araç bana pek güven de vermez. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Buradaki asıl konu şu: satılan aracın üzerinde bir adet akıllı bakım takip sistemi var. İlgili sistem bu aracı tasarlayan mühendisler tarafından oluşturulmuş. Eğer Türkiye şartlarına göre ellerinde bir veri varsa bu veri ile sistem modifiye edilebilir. Bu model yılındaki bir aracın bakımını bakım kağıtlarından takip etmek ne kadar mantıklı. 2005 model Bora'da bile araç bakım uyarısını kendisi veriyordu. Buradaki yaklaşım tamamen ticari bir yaklaşım. Firmalar satış sonrası hizmetlerinden çok ciddi kar elde ettiği için bakım aralıklarını kısa tutmak işlerine geliyor. Ek olarak aracın bakımdan çıkması bana asla güven vermiyor çünkü araçların bakımları servislerde stajer veya en iş bilmeyen insanlara yaptırılıyor. Elimde fotolar var. Araçla test sürüşüne çıkılmasını istedim sadece 700 metre yol yapmış. Ve şirket aracında bakım sonrası 15.000 km'deki araç su bitirip yolda kaldı. Acaba bakımda neler yapıldı? Dünya trendinde araç satın alan insanlar bizim aksimize işletme maliyetlerini de satın alımı sırasında incelediği için, firmaların üzerinde daha dayanıklı, daha uzun ömürlü ve bakım istemeyen tasarımlar geliştirmelerine yönelik ciddi baskılar var. Yarın elektrikli araçlara geçildiğinde bakım diye bir şey kalmayacak. Burada Ford'un Otosan'ın yapması gereken eğer Türkiye şartlarında gerçekten bakım süresini kısaltacak doneler varsa ellerinde, Ford global ile iletişime geçip Türkiyeye gönderilen araçların yol bilgisayarını buna göre modifiye ettirmek. Aksi halde çevre koruma durumlarından dolayı da (bildiğiniz gibi motorların bu kadar gelişmesi ve hacimlerinin düşmesinin temel sebebi emisyonlardır. (yani çevre) Aynı şekilde motor yağları da çevreye çok ciddi zararlar veren atıklardır) Ford global ayarları değiştirmesine izin vermiyor olabilir. Tabi ki garantiyi vern firma Otosan'dır fakat sattığı araçta yer alan yazılımı güncellemesi gereken de otosandır. Ek olarak ben yaklaşık 16.000 km'de bakım yaptırdım fakat araç henüz bir yılını doldurmadı.

Şikayetimi oluşturdum. Destek alabilirsem en azından Fordun üzerinde baskı kurup 15.000 km gerekçelerini de öğrenebiliriz. Gereksiz bakım masrafı yapmak istemeyen ve çevreyi korumak isteyen Puma kullanıcılarından destek bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Herkes farklı düşünebilir tabi ama, bu bir hile değil, distributör, kendi tercihini bu şekilde belirlemiş. Yeni bir şey de değil. Sadece Puma'ya özgü de değil. Sadece Ford'a özgü bir durum da değil. 

 

Araçtaki bakım uyarısının güncellenmesi konusunda sonuna kadar katılıyorum. Düşünülmesi gereken bir konu. Ama otosan bu tür konularda tabiri caiz ise epey bi "hödük" ve hayli pasif. Ford'un kendi içinde de bir yavaşlık var. Yazılım güncellemeleri hep sıkıntılı. Ama yine de anlamak zor. Ben kugayı bakıma götürdüm, 5000 km sonra yağ değişim uyarısı geldi. Servise sorulunca da uyarı nasıl kaldırılır onu öğrendik ? Aslında düşününce komik ve Ford markasına yakışmayan bir durum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 ay sonra...

Ford'un Avrupa'da 20.000 km koşulu koyduğu araca ülkemizde 15.000 km limiti koyulmuş. Honda ise Türkiye'de 10.000 km sınırı koymuş. Bakımlar can sıkıcı maliyet gibi görülse de ülkemiz yol ve iklim şartları değişkendir. Karasal iklime sahip tozlu bölgeler, sıkışık trafik şartlarının yaygınlığı firmalarca muhtemelen ana kriter alınmış.  Hava filtrenizi de 7.500 km'de kendiniz değişin hocam. Yakıt harcamanız düşer, performans artar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.