Jump to content

2007 Focus 1.6 Tdci̇-Motor Sistem Arızası Uyarısı


BarışYıldırım
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Merhabalar.Aracımda meydana gelen ve başlıkta belirttiğim arıza ile ilgili belki sizlere de faydalı olabilir diye tamir sürecini anlatmak istedim.

Yaklaşık 1 hafta önce gösterge ekranında motor sistem arızası uyarısı verdi ve kırmızı ışık yandı.Bununla birlikte aracımın çekiş gücünde düşme ve ne kadar basarsam basayım 3800 devri geçmeme,sanki bir nevi iştahsızlık derler ya öyle bir hal aldı arabam.Tabi ben başladım araştırmaya.Öğrendiğim bilgiler

-Turbo valfi olabilir

-Isıtma/kızdırma bujileri olabilir

-Egr valfi olabilir

-Isıtma buji rölesi olabilir

-Ve gösterge paneli arızası olabilir denilmekteydi.

Araç cihaza bağlandı.Turbo valfi ve kızdırma buji arızası verdi.Arıza silindiği halde ekranda aynı arıza yazısı görülmeye devam etti.

Bujilerin değişimi riskli ve kırılırsa motor üst kapağının açılması gerekiyormuş dolayısı ile ekstaradan maliyet oluşuyormuş.Yani bujilerin kırılıp kırılmaması biraz nasip işi imiş.

Bu yüzden ben işe turbocuya giderek başladım.Yapılan kontrolde turbo ve turbo valfi arızalı olmadığı görüldü.Turbonun çalışması normaldi.Daha sonra elektrik-elektronik servisinde gösterge söküldü kontrol edildi ve onda da bir problem görülmedi.(Gösterge arızasında da arac bu şekilde arıza verebiliyor,hatta hiç çalışmayabiliyor,tekleme ve stop etmeler olabiliyormuş)Akabinde tekrar cihaza bağlandı,kesin olarak bujiler patlak denildi.Ancak bana bujiler çekişten düşürmez, sadece aracın özellikle soğuk havalarda daha çabuk çalışmasını sağlayan parça olduğu da söylendiği için bir anlamda buji değişimine çok sıcak bakmıyor,kırılır ve çok masraf açar diye endişeleniyordum.4 buji de kontrol edildi hiç biri elektrik vermeyince kırılma riski ile birlikte değişimine karar verdik.Sağolsun usta büyük bir titizlikle 4 bujiyi de kırılmadan söktü,hepsinin uçları kapkara olmuş,resmen kabuk bağlamıştı.Yerine yenilerini taktı.Ve sonuç; motor sistem arızası uyarısı göstergeden  silinmişti ve test sürüşünde gördük ki arabam o güçlü haline geri dönmüştü.Toplamda 400 tl masraf yaptım.Ustaya bujilerin çekişin düşmesi ile alakası olmadığı söylendi ama varmış demek ki diye sorduğumda;doğru abi çekişle alakası yok ama beyin arıza olarak algıladığı için motor gücü düşüyor bir anlamda kendini korumaya alıyor şeklinde cevap verdi.

Kusura bakmayın biraz uzunca yazdım ama sizlerinde bu tip bir arıza durumunda nasıl bir yol izleyeceğinize yardımcı olacağını umuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.