Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Aydın Baran

Focus 3 1.6 Ti-Vct Yakıt Tüketim Değerleri

Recommended Posts

19 saat önce, Serdar Duman yazdı:

Selam arkadaşlar 2014 focus 3 kasa 1.6 125 HP atmosferik benzinli  aracımla bayram tatili için Bursa'dan Elaziga yolculuk yaptım. Yaklaşık 13 saat süren yolculugum çok zevkli ve çok rahat geçti. Araç gerçekten çok güzel yol tutuyor.Elazigdan Diyarbakır a oradan nemrut dağı na kadar çıktım. Dönüşümde Kapadokya uğradım. Toplamda 3400 km yol yapmışım. Bu yolları alırken hep klima açıktı. Şehir içi var ve en önemlisi nemrut dağı na çıktım hep 2. 3. Vites çıkanlar bilir. Ortalama şehirler arası bizim 120- 150 arası hep. 3400 km de toplam 1.350 TL benzin harcadim. Ortalama yol bilgisayarım 5.8 di. Sizce nasıl...

Sizin dediğiniz değeri 1 defa gördüm ben. Ankara dan Çanakkale ye giderken. Yol bilgisayarı 5.2 göstermişti lpg ise 100 km de 5.5 lt almıştı. Ama bir daha öyle bir değer yakalayamadım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 saat önce, Serdar Duman yazdı:

imkansız diye birşey yok yaptığım kilometre belli aldığım tutar belli. hatta giderken bursa elazığ ölçümüm toplam 1.150 km 450 TL benzin tüketimi oldu. sadece hız sabitleyiciyi fazla kullandım. 120 km/hızın altına hiç düşmedim. 40 kr yakmış ne yakacak ki uzun yolda 50 kr mu yaksın yani.. Çok başarılı bence

Başarılı olduğu bir gerçek ama sizin dışınızda herkes bende dahil bu değerleri yakalayamadık dizel şartlarını söylüyorsunuz benzinli bu motor 120 150hız bandında o şekilde yakması pek kabul edilir gibi gelmiyor ezbere konuşmuyorum bende aynısını kullanıyorum farklı bir model söyleseniz anlarım ama bu araç için çok imkansız rakamlar. Güle güle kullanın 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valla yanılsam yanılsam 50-100 TL yanılırım diyorum. ama gerçekten aldığım benzinlerin fişleri ve yaptığım kilometre her şey ortada hatta dönüş yolunda şöyle bir ölçüm yaptım Elazığ'dan Bursa'ya ölçüm yaptım toplam 1200 km. tam tamına 450-480 TL arası yakıt yaktım Bursa'ya. yakıtımı hep shell den aldım. Elazığdan çıkarken lambam yanmıyordu ama bitmek üzereydi. 200 TL Elazığ -Kayseri arası, 200 TL Kayseri Eskişehir arası 70 TL Eskişehir Bursa arası yaktı. Bursa'ya indiğimde gene lambam yanmak üzereydi. İşin garip tarafı arkadaşlarımda imkansız diyor. defalarca hesaplarımı kontrol ettim. gerçekten 39-40 kr yakmış gözüküyor. yol bilgisayarım ortalama yakıtımı 5.7 verdi. bu veriye bakınca da tutuyor zaten hesap.dediğim gibi en fazla 50-100 TL yanılma payı vardır. Birde Klimam sürekli 1. kademede açıktı. bana iyi bir tecrübe oldu uzun yol yakıtı. çoğu araç sahibi arkadaşlarım focusun yakıt değerine inanmadı. olsun gerçeği ben biliyorum. iyiki lpg taktırmamışım dedim bir kez daha..

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Serdar Duman yazdı:

Valla yanılsam yanılsam 50-100 TL yanılırım diyorum. ama gerçekten aldığım benzinlerin fişleri ve yaptığım kilometre her şey ortada hatta dönüş yolunda şöyle bir ölçüm yaptım Elazığ'dan Bursa'ya ölçüm yaptım toplam 1200 km. tam tamına 450-480 TL arası yakıt yaktım Bursa'ya. yakıtımı hep shell den aldım. Elazığdan çıkarken lambam yanmıyordu ama bitmek üzereydi. 200 TL Elazığ -Kayseri arası, 200 TL Kayseri Eskişehir arası 70 TL Eskişehir Bursa arası yaktı. Bursa'ya indiğimde gene lambam yanmak üzereydi. İşin garip tarafı arkadaşlarımda imkansız diyor. defalarca hesaplarımı kontrol ettim. gerçekten 39-40 kr yakmış gözüküyor. yol bilgisayarım ortalama yakıtımı 5.7 verdi. bu veriye bakınca da tutuyor zaten hesap.dediğim gibi en fazla 50-100 TL yanılma payı vardır. Birde Klimam sürekli 1. kademede açıktı. bana iyi bir tecrübe oldu uzun yol yakıtı. çoğu araç sahibi arkadaşlarım focusun yakıt değerine inanmadı. olsun gerçeği ben biliyorum. iyiki lpg taktırmamışım dedim bir kez daha..

1- yol, gidiş geliş mi? 

2- yol bilgisayarı ortalama hıza ne diyordu? Bunlar yoksa değerin bir önemi yok bence 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Yeni gördüm şöyle bir sorgulama ekranı konulmuş. Deneyelim bakalım 🙂 
       
      Not: Zorunlu olanlar için sistemde kayıtlı olan numaralardan ulaşılıyor diye biliyorum.
       
      https://www.ford.com.tr/ford-sahipleri/aracim/gonullu-geri-cagirma-kampanyalari
       

    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Eren Tan
      Merhaba, 10 gün evvel işimden evime dönerken Sarışın bir Mustang görmüştüm. Fakat bunu paylaşma kısmeti meğer bugüne imiş!.. Şöyle 2.3 EcoBoost motorlu, 6 ileri otomatik vitesli ve arkadan itilen Sarışın Mustang ile buluşma anılarımı paylaşmak istiyorum. 
       

       
      4 Şubat 2019 Pazartesi tarihinde Bursa Aile, Çalışma ve Sosyal İl Müdürlüğün'den evime yürüyerek dönerken bir galerinin önünden geçiyordum. Ben geçerken o an BumbleBee denen şu Sarı-Siyah modifiyeli Mustang'i gördüm. Daha sonra genç bir galerici ile sohbet ettik ve fotoğraf için izin kopardı. Kırmadı ve anlayışla karşılayarak izin de vermiş oldu helali hoş olsun...  Yalnız sohbet sırasında o gün Türkiye'de tek bir sarı Mustang satıldığını da belirtmişti. Ama şu an Sahibinden adlı web adresinin bahsine göre altıncı nesil sarı Mustangler 3'e çıkmış oldu. Öteki iki Mustang'in biri İstanbul, diğeri ise Tekirdağ'da satılmakta. Fakat öbür iki Mustang; BumbleBee (Yani Sarı-Siyah) modifiyeli değil, sadece ve tamamen düz sarı renginde... Ki İstanbul'daki sarışının farkı ise, 3.7 litrelik atmosferik benzinli V6 motoruna sahip.
       

       
      Ayrıca bu Pre-Facelift (Yani Makyaj Öncesi) model olduğu için 6 ileri otomatik vitese sahip. Fakat 2018 model yılından itibaren Mustang makyajla tasarımlarını hafif tazelerken, 2.3 EcoBoost motor seçeneği ise 10 ileri otomatik vitese kavuştu. Son olarak fotoğraflarını paylaşacağım. Ancak plakanın belli olmaması adına "The Show Must Go On" yazarak kapattım. Toplum olarak siz o Bursa'daki Mustang'e "BumbleBee" derseniz diyin. (Bumblebee, şu Transformers film serilerindeki Sarı-Siyah modifiyeli Chevy Camaro'lara dönüşen robotun adı...) Ama ona ısrarla "BumbleBee" demeyeceğim! Onun yerine "The Show Must Go On Güzeli" demeye devam edeceğim. 
       


      O şekilde isim koymamın sebebi ise şu şekilde. Ben küçükken, yani ikili yaşlarımdayken o reklam müziğini çok iyi hatırlıyorum (ve aynı zamanda ilk The Show Must Go On dinleyişim)... Reklamda bütün araçlar rol oynasa bile, sadece Escort ile Mustang sahnelerini hatırlayabiliyorum. En kesin olan şey ise; reklam sonundaki dublajı anlamasam da, görüntü olarak siyahlar içindeki Ford logosu ile sonradan ortaya defter yaprağı şeklinde açılan "Koç" Holding logosunu bile hatırlıyorum. O yüzden o anılarımı ölümsüzleştirmek adına önümde ne kadar Ford Mustang varsa, buradaki bütün Mustanglere o kadar "The Show Must Go On Güzeli" diyeceğim. Kırmızısı, Mavisi, Yeşili, Sarısı, Siyahı, Beyazı, Beji ya da Grileri; hangi nesil olursa olsun, hiç bir Mustanglere ayırt etmeden o şekilde hitap edeceğim... Benim fotoğraf teklifini kırmayıp kabul eden o galeriye ve "The Show Must Go On" meseleleri hakkında kararlarıma olan saygı ile anlayışlarınız için de çok teşekkür ederim... Son olarak hatırlamanız için bahsettiğim reklam filmini tekrar paylaşıyorum...

      https://www.youtube.com/watch?v=14qHGu1FrgY
    • By Ömer ozcan
      2018 mart ayında sorgulamadan araştırmadan birazda ilk aracımı almam hasebiyle tecrübesizliğimden 2012 model ford focus benzinli otomatik araç aldım.2. ayda aracın şanzımanında ki sarsıntıları hissetmeye başladım. Ankara kartaş ford yetkili servisine götürdüm kayıt açmadan baktılar sorun yok dediler ancak araç beşik gibi sallanıyordu ertesi hafta kayıt açtırdım birlikte test sürüşüne çıktım kayda değer bir titremenin olmadığını söyledi.Bende olayı resmileştirmek adına kontrol edilip bir sorun olmadığını kaşeleyip vermesini istedim ve aldım bu sırada şanzımanın mekanik sesler çıkardığını araç bazen gazdan ayağımı çektiğim halde devirin yükseldiğini, gaza geç tepki verip sonra biirden ne atıldığını ilettim ancak ustamız dalga geçer gibi powershiftin çalışma prensibi bu olabilir mekanik sesler illa çıkar vb. cümleler kurdu. Araştırmalarım sonucu hemen hemen her kullanıcı benzer sorunları yaşıyor onlarca şikayet var.Hata türkiyede bilinçli bir kullanıcı hakkını arıyarak çözüme ulaşmış araç değişimi yapılmış ford tarafından(ilgili link: https://forum.donanimhaber.com/ford-powershift-sanziman-titreme-problemi-kronik-problem-cozulemiyor--116371787 ) Avustralya forda bu kronik arızalı şanzımanından dolayı 10 milyon dolar gibi Avustralya tarihindeki en büyük cezayı kesmiş(İlgili link: https://www.abc.net.au/news/2018-04-26/ford-hit-with-record-10-million-fine-for-unconscionable-conduct/9699474 ). Ben benzer sorunları yaşayan arkadaşlarla bir konsorsiyum kurarak birlikte hareket etmek istiyorum. Gelin birlikte hakkımızı arayalım.
    • By Yakup Çağatay
      Yaşlı bebek ülkemizde! 
       
      Style donanım
      16” alüminyum jantlar (215/60R16 95V)
      Stepne (215/60R16 95V)
      Gövde rengi yan aynalar
      Gövde rengi kapı kolları
      Gündüz yanan ön farlar
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
      Deri kaplı direksiyon simidi
      Deri kaplı vites topuzu
      Manuel 4 yönlü ayarlanabilir koltuklar (Sürücü & Ön yolcu)
      Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği
      Çift yönlü otomatik klima Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar
      Yol bilgisayarı
      Arka havalandırma kanalları 
      Ön sis farları Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı
      Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar 
      Gecikmeli sönen ön farlar Yokuş Kalkış Desteği (HLA)
      Çekiş Kontrol Sistemi (TCS)
      Elektronik Denge Programı (ESP)
      Acil Durum Fren Desteği (EBA )
      ABS + EBD (Elektronik Fren Gücü Dağılımı) 
      Sürücü diz hava yastığı  Yan perde hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları  Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları  Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar Global açma/kapama Immobilizer  Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yağmur sensörü Otomatik çocuk kilidi Mykey Uzaktan kumandalı merkezi kilit
      Ford Kolay Yakıt Sistemi
      Elektrikli park freni USB, SD kart bağlantısı 
      Otomatik Başlat/Durdur (Sadece dizel motor seçeneği ile)   Lastik Basınç Takip Sistemi (TPMS) Arka havalandırma kanalları Otomatik uzun far sistemi 8'' Dokunmatik ekran Sync 2 Bluetooth Sesli kontrol sistemi Acil durum yardımı Karartılmış arka camlar Style üzerine Titanium Donanım:
       
      17” alüminyum Jantlar (235/50R17 96W)
      Krom yan çıtalar Spor Koltuklar Ön ve arka park sensörleri Tavan çıtaları (SW model ile sadece)
      “Ford Power” Anahtarsız Çalıştırma Sistemi
      Otomatik katlanan yan aynalar Ambiyans iç aydınlatma (Multi-Color) 8'' Dokunmatik Ekranlı Sony Müzik sistemi Sesle kontrol edilebilen entegre Navigasyon Geri görüş kamerası Gelişmiş Otomatik park sistemi (Paralel - Dikey park & Paralel park çıkış yardımı) Isıtmalı ön koltuklar Arka camlarda güneşlikler  
      Titanium üzerine alınabilen opsiyonlar
       
      Ford dinamik led ön farlar Masaj fonksiyonlu deri koltuklar (Elektrikli ayarlanabilir 10 yönlü sürücü koltuğu ile)
      Elektrikli açılır tavan (Sunroof) (4 kapı gövde seçeneği ile) 
      Panoramik cam tavan (5 kapı gövde seçeneği ile)
      Elektrikli açılır panoramik cam tavan (SW gövde seçeneği ile) 
      Tekno Paket  -->  (Şerit takip sistemi & şeritte kalma yardımcısı, Sürücü dikkat takip sistemi, Aktif şehiriçi güvenlik sistemi, Isıtmalı ön cam, Kör nokta uyarı sistemi, Hava yastıklı arka emniyet kemeri)  
      Karoser, Donanım ve Motor Kombinasyonları  
      1.5 Ecoboost 160 ps 6 ileri otomatik Style 4 Kapı Sedan 1.5 Ecoboost 160 ps 6 ileri otomatik Titanium 4 Kapı Sedan & 5K Hatchback & Sw  
      1.6 tdci 115 ps 6 ileri manuel Style & Titanium - 4 Kapı Sedan  
       
      Fiyat
       
      Yeni Mondeo Style 1.5 EcoBoost 160PS A/T (4K): 84.900 TL
      Yeni Mondeo Style 1.6 TDCI 115PS (4K): 84.900 TL
       
      Yeni Mondeo Titanium 1.5 EcoBoost 160PS A/T (4K): 97.800 TL
      Yeni Mondeo Titanium 1.5 EcoBoost 160PS A/T (HB): 99.900 TL
      Yeni Mondeo Titanium 1.5 EcoBoost 160PS A/T (SW): 99.900 TL
      Yeni Mondeo Titanium 1.6 TDCI 115PS (4K): 94.600 TL
       
       
      Metalik Boya: 1.500 lt
      Platin Beyaz (özel renk): 3.000 tl

      Titanium Üzerine
      Açılır Tavan (Sunroof) (Sedan gövde seçeneğiyle): 3.000 tl Panoramik Cam Tavan (5K Hatchback gövde seçeneğiyle): 3.000 tl Açılır Panoramik Cam Tavan (SW gövde seçeneğiyle): 4.250 tl Masaj Fonksiyonlu Deri Döşeme: 7.600 tl Ford Dinamik LED Ön Farlar: 5.500 tl Tekno Paket (TP): 7.500 tl - Hava Yastıklı Arka Emniyet Kemerleri
      - Şerit Takip Sistemi
      - Şeritte Kalma Yardımcısı
      - Sürücü Dikkat Takip Sistemi
      - Kör Nokta Uyarı Sistemi
      - Aktif Şehiriçi Güvenlik Sistemi
      - Isıtmalı Ön cam
       
      Temmuz 2015 kataloğu: mondeo (1).pdf
      Kasım 2015 kataloğu: mondeo-10.pdf
      NOT: Nisan üretimi ile 1.5 120 ps dizel üretime geçecek. Otomatik ise şu an planlanmamakta.
      Diğer başlıklarımız
       
      Bu tablo ilk ithalat içindir, benzinli motor EU5'dir
       


       
      Bu tablo ise Temmuz 2015'e aittir ve EU6 motor'a sahiptir.
       

       
      Kasım 2015 SS'li eu6 benzinli tablo

       

       
       
       
       
      mondeo (1).pdf

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.