Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Focus 3 1.6 Ti-Vct Yakıt Tüketim Değerleri


Aydın Baran

Önerilen Mesajlar

Şimdi, Gökhan Gümüş yazdı:

31,5 litre (170 tl) ile 332 km şehir içi normal kullanım. Sizce fazlamı bu değer? Benzin fiyatı çok yüksek ne yazıkki. LPG mi taktırsam yoksa başka bir araçmı satın alsam bilemedim.

kış ayına göre hesap normal gibi görünüyor.Tabi bu lpg olsaydı daha az parayla gezecektiniz.Sizin tasarrufunuza bağlı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Yanıt 549
  • Created
  • Son yanıt

Top Posters In This Topic

53 dakika önce, Gökhan Gümüş yazdı:

Kıymetli görüşleriniz için teşekkürler. Aynı model araçtan LPG ile kullanan bir arkadaş, buradan tüketim değerlerini paylaşabilirse memnun olurum. Teşekkürler.

 

Hem sizi hem de lpg değerlerini buraya alalım lütfen :)

https://www.focusclubtr.com/topic/13356-focus-mk3-16-lpg-ile-tüketim-değerleriniz-nedir/

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Gökhan Gümüş yazdı:

Kıymetli görüşleriniz için teşekkürler. Aynı model araçtan LPG ile kullanan bir arkadaş, buradan tüketim değerlerini paylaşabilirse memnun olurum. Teşekkürler.

gazdan ayağımı sakınmadan spor modda sürüyorum hemde istanbulda ona rağmen tablo şu

 

 

--0 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

 

Hem sizi hem de lpg değerlerini buraya alalım lütfen :)

https://www.focusclubtr.com/topic/13356-focus-mk3-16-lpg-ile-tüketim-değerleriniz-nedir/

 

aynı anda yapıştırmışız galiba

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar merhaba,
Aracı yeni aldım forumda ilk yazım.

FOCUS 2013 Sedan - Benzinli - Otomatik - PowerShift

Araç özellikleri böyle.

 

* Konfor yol tutuşu , genişlik vs vs harika

* İstanbuldayım depoyu fulledim 160 km de yarıya indi , 55 litre bunların deposu yanılmıyorsam doğrumu ?

17,2 lt yakmış 100km de.

Yol bilgisayarı 12.3 felan gösteriyor ama doğru değil. 12 olsa razıyım.

LPG taktırsam ne olur bilemiyorum böyle bir yakıt yok, arızamı var nedir arkadaşlar.  

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

9 saat önce, feridun köz yazdı:

İstanbuldayım depoyu fulledim 160 km de yarıya indi , 55 litre bunların deposu yanılmıyorsam doğrumu ?

17,2 lt yakmış 100km de.

Böyle hesap olmaz.

Depoyu bitirin, tam dolum yapın ve harcadığınızı ona göre hesaplayın, ve bunu en az iki kez tekrarlayın.

Siz bunu yapana kadar yol bilgisayarı verisini esas alıyor ve 12.3 yeni alınmış araba, kış ve Istanbul için anormal değil diyorum.

10L/100 km altındaki büyük şehir değerlerini de 1.6 atmosferik PS için inandırıcı bulmuyorum. 

 

Bu da burada dursun, gerektikçe alıntılarız:

**********************************

Tüketimi neler etkiler?

Kullanım tarzı

  1. Sert hızlanmalar, geç ve sert frenlemeler tüketimi arttırır
  2. Hızlanma sürecinde iki yöntem kullanılabilir: a. Gaza 3/4 kadar basıp hızlı ivmelenmek ve aracı daha sonra doğal akışına bırakmak, veya b. Gayet yumuşak ve dikkatli basarak (pedal altında yumurta var örneği) yavaş ivmelenmek. Modern motor kontrol üniteleri ile eksiden daha ekonomik olan a yöntemi ile b arasında fark kalmadı denilebilir. 
  3. Hızlı vites yükseltmek ve olabildiğince düşük devirde kullanmak. Bu 1500-2000 dd arasında seyir anlamına gelir. Bu devir bandında giderken ani hızlanmalardan kaçınmak yerinde olur. Rampa çıkma veya güçlü hızlanma gereksinimi doğduğunda motor devrinin maksimum tork devrine yakın olması hedeflenmelidir.
  4. Öngörüyle seyir halinde olmak, yani olabildiğince ilerideki trafiği izleyerek olası engellere karşı erken önlem alma ve hız azaltmadan yola devam etmek, veya kırmızı ışığı veya duran trafiği erken algılayıp aracın doğal akışı ile yaklaşmak, kısacası akıllı kullanmak.
  5. Yüksek hızlardan kaçınmak, diğer bir deyişle şehirlerarası yollarda hız sınırlarına uymak. 

Yol ve trafik durumu

  1. Kısa mesafede kullanma, yoğun trafikte kullanma, düşük hızda kullanma, yüksek dur-kalk sayısı tüketimi olumsuz etkiler.
  2. 50-90 km/h arasında hızın korunabildiği syir en fazla ekonomi sağlar.

İklim koşulları

  1. Düşük ısı motorun yükünü arttırır. Kış koşullarında yoğun silecek, far, cam ısıtıcısı vb. ekipmanların kullanımı alternatörün yükünü ve tüketimi arttırır. 
  2. Yüksek ısıda klima kullanımı kompresör nedeniyle motorun yükünü ve tüketimi arttırır.

Aerodinami

  1. Yüksek hız yükselen hava direnci ile tüketimde aşırı artışa neden olur.
  2. 80 km/h üzerindeki hızlarda açık cam ile seyir tüketimi arttırır.
  3. Port bagaj kullanımı, yani tavanda yük taşıma, kayak ya özel kutu bile olsa tüketimi arttırır.
  4. Çakma spoylerler düzgün imal edilmemişlerse hava direncini arttırabilir.

Bakım durumu

  1. Tıkalı hava filtresi, benzinlilerde eski bujiler, tüketimi olumsuz etkiler.
  2. Tıkalı katalizör, dolmuş DPF hem performansı düşürür, hem tüketimi arttırır.
  3. Düşük lastik havaları tüketimi arttırır. Lastik tabanı genişledikçe tüketim de artar.

Yük arttıkça tüketim artar, kimi bagajda zincirden mangala, bazen 50 kg'ı bulacak gereksiz yük taşınır, kaçınmakta yarar var. Keza araçtaki kişi sayısı ile tüketim arasında doğru orantılı artış vardır. 

****************************************************************

Fiat'ın kapsamlı bir çalışmasında sadece kişisel ekonomik kullanma becerisinin eğitim ile arttırılması halinde yakıt tasarrufu %6 dolaylarında gerçekleşmiş. 

Her şey iyi ile her şey kötü arasındaki tüketim farkının %25-30'ları bulabileceğini düşünmek de yanlış olmaz. 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

08.02.2017 - 12:10 tarihinde, Cem Boneval yazdı:

Böyle hesap olmaz.

Depoyu bitirin, tam dolum yapın ve harcadığınızı ona göre hesaplayın, ve bunu en az iki kez tekrarlayın.

Siz bunu yapana kadar yol bilgisayarı verisini esas alıyor ve 12.3 yeni alınmış araba, kış ve Istanbul için anormal değil diyorum.

10L/100 km altındaki büyük şehir değerlerini de 1.6 atmosferik PS için inandırıcı bulmuyorum. 

 

Bu da burada dursun, gerektikçe alıntılarız:

**********************************

Tüketimi neler etkiler?

Kullanım tarzı

  1. Sert hızlanmalar, geç ve sert frenlemeler tüketimi arttırır
  2. Hızlanma sürecinde iki yöntem kullanılabilir: a. Gaza 3/4 kadar basıp hızlı ivmelenmek ve aracı daha sonra doğal akışına bırakmak, veya b. Gayet yumuşak ve dikkatli basarak (pedal altında yumurta var örneği) yavaş ivmelenmek. Modern motor kontrol üniteleri ile eksiden daha ekonomik olan a yöntemi ile b arasında fark kalmadı denilebilir. 
  3. Hızlı vites yükseltmek ve olabildiğince düşük devirde kullanmak. Bu 1500-2000 dd arasında seyir anlamına gelir. Bu devir bandında giderken ani hızlanmalardan kaçınmak yerinde olur. Rampa çıkma veya güçlü hızlanma gereksinimi doğduğunda motor devrinin maksimum tork devrine yakın olması hedeflenmelidir.
  4. Öngörüyle seyir halinde olmak, yani olabildiğince ilerideki trafiği izleyerek olası engellere karşı erken önlem alma ve hız azaltmadan yola devam etmek, veya kırmızı ışığı veya duran trafiği erken algılayıp aracın doğal akışı ile yaklaşmak, kısacası akıllı kullanmak.
  5. Yüksek hızlardan kaçınmak, diğer bir deyişle şehirlerarası yollarda hız sınırlarına uymak. 

Yol ve trafik durumu

  1. Kısa mesafede kullanma, yoğun trafikte kullanma, düşük hızda kullanma, yüksek dur-kalk sayısı tüketimi olumsuz etkiler.
  2. 50-90 km/h arasında hızın korunabildiği syir en fazla ekonomi sağlar.

İklim koşulları

  1. Düşük ısı motorun yükünü arttırır. Kış koşullarında yoğun silecek, far, cam ısıtıcısı vb. ekipmanların kullanımı alternatörün yükünü ve tüketimi arttırır. 
  2. Yüksek ısıda klima kullanımı kompresör nedeniyle motorun yükünü ve tüketimi arttırır.

Aerodinami

  1. Yüksek hız yükselen hava direnci ile tüketimde aşırı artışa neden olur.
  2. 80 km/h üzerindeki hızlarda açık cam ile seyir tüketimi arttırır.
  3. Port bagaj kullanımı, yani tavanda yük taşıma, kayak ya özel kutu bile olsa tüketimi arttırır.
  4. Çakma spoylerler düzgün imal edilmemişlerse hava direncini arttırabilir.

Bakım durumu

  1. Tıkalı hava filtresi, benzinlilerde eski bujiler, tüketimi olumsuz etkiler.
  2. Tıkalı katalizör, dolmuş DPF hem performansı düşürür, hem tüketimi arttırır.
  3. Düşük lastik havaları tüketimi arttırır. Lastik tabanı genişledikçe tüketim de artar.

Yük arttıkça tüketim artar, kimi bagajda zincirden mangala, bazen 50 kg'ı bulacak gereksiz yük taşınır, kaçınmakta yarar var. Keza araçtaki kişi sayısı ile tüketim arasında doğru orantılı artış vardır. 

****************************************************************

Fiat'ın kapsamlı bir çalışmasında sadece kişisel ekonomik kullanma becerisinin eğitim ile arttırılması halinde yakıt tasarrufu %6 dolaylarında gerçekleşmiş. 

Her şey iyi ile her şey kötü arasındaki tüketim farkının %25-30'ları bulabileceğini düşünmek de yanlış olmaz. 

 

 

Cevap için teşekkür ederim 12.3 e razıyım ama böyle bir yakıt şekli yok trafik var istanbulda soğuk havada oldu ama 17.2 sonuçta yaktı.

Bu doğru bir tüketim.

Özetle cumartesi brc taktıracam. Başka türlü olmayacak.

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

08.02.2017 - 03:48 tarihinde, feridun köz yazdı:

Arkadaşlar merhaba,
Aracı yeni aldım forumda ilk yazım.

FOCUS 2013 Sedan - Benzinli - Otomatik - PowerShift

Araç özellikleri böyle.

 

* Konfor yol tutuşu , genişlik vs vs harika

* İstanbuldayım depoyu fulledim 160 km de yarıya indi , 55 litre bunların deposu yanılmıyorsam doğrumu ?

17,2 lt yakmış 100km de.

Yol bilgisayarı 12.3 felan gösteriyor ama doğru değil. 12 olsa razıyım.

LPG taktırsam ne olur bilemiyorum böyle bir yakıt yok, arızamı var nedir arkadaşlar.  

 

hesaplamayı şu şekilde yapsaydınız doğru bi yol izlemiş olurdunuz

depoyu fulledim 160km yol yaptım, sonra benzinliğe girdiğimde 27.52lt benzin aldı deseydiniz doğruydu.

 

brc ye gitmeden bi o şekilde testi tekrarlayın. arabaya benzili iken en çok 14lt yaktırabildim. lpg ile de 15lt. ki spor modda sürmeyi severim. lpg takmadan önce yıllık 15bin km yapamazdım tadırdıktan sonra 17bine çıktı. uygun diye her yere arabayla gidiyoruz. haftasonu canımız sıkılsa bi çanakkale yapıp geliyoruz. benzinli olsa 2 kere düşünürdüm.

 

enson tüketim değerim 225 kışlık lastikler ile

9 şubat 2017 13.63lt/100km

28 ocak 2017 13.04lt/100km

20 ocak 2017 12.02lt/100km

14 ocak 2017 14.98lt/100km 

kullanım istanbulda kar vardı bi hafta boyunca. bazen yazlık lastikle çıkanlar yüzünden 40dk bekledim aynı yerde. tabi birde sabahları 10dk arabayı ısıtmak için çalıştırıldı

6 ocak 2017 12.56lt/100km 

 

dolumları sürekli full olarak yapılıp km saatinden hesap edildi bunun için http://fuel.io/ programını kullanıyorum

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Süleyman Ünal yazdı:

Bence diger etmenlerin haricinde en belirleyici olan sürüş tarzı. Benim "stratosferik" 100 hp 4 ileri otomatik bile şehir içinde10 lt. civarinda. 

sen nerden çıktın izmir :D 

--4 dakika sonra eklendi--
Şimdi, Mert Yürüyen yazdı:

demek ki gerçekten sakin kullanıyorum... ^_^

sen temden gidiyorsun, ben minibüs yolundan. sabah 10 ışıktan geçiyorum, ışık olmasa bile minübüs yolcu görünce aninde freni basıyor önünde, e dur kalk ondan sonra. lpg takdırmadan önce benzinli kullanırken sadece haftasonu sürüyordum ortalama 9.5 idi. yani sen sakin falan kullanmıyorsun bence, yada seninki çok yakıyor :sofeer:

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşlar arabalar çok yakmıyor. Yakan kısım pompadaki tutar kısmı. Elin oğlu kuzey ırak ta 5000-6000 hp arabaya biniyor ama km de ne yaktı hesaplanıyor. Adamlar bize su yakan otomobil üretse biz yine ne yakıyor diye hesaplarız. Çünkü suyun litresi 5 tl olur.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi, Olcay Sert yazdı:

sen temden gidiyorsun, ben minibüs yolundan. sabah 10 ışıktan geçiyorum, ışık olmasa bile minübüs yolcu görünce aninde freni basıyor önünde, e dur kalk ondan sonra. lpg takdırmadan önce benzinli kullanırken sadece haftasonu sürüyordum ortalama 9.5 idi. yani sen sakin falan kullanmıyorsun bence, yada seninki çok yakıyor :sofeer:

Tem'in aktığı ne zaman görülmüş hocam, gece vakti binmiyoruz sonucunda 10 km'yi 1 saat 45 dakika da insanlarız biz :smiley2k:

ben neden çok yakıyor olduğumu anlayamadım ama sorun yok, kışın 1 litre kadar yükseldi neredeyse ama bu sene öyle bir soğuk var ki arabadan gelen gıcırtıları bile bu soğuğa bağlıyorum... Günün sonunda sıkıntı yok, tüketim çok değil, araba iyi, keyfimiz yerinde...:) 

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.