Jump to content
  • 0

2017 Focus Akü Şarj Sorunsalı


Hasan çinçik
 Paylaş

Soru

Merhaba arkadaşlar. Kazasız belasız sürüşler dilerim.

 

2017 model 1.5 tdci otomatik titanium araca sahibim. araç km si 50.000km de. aracımın akusu 2 ay once bitti ve yeni akü aldım. start stop sorunsuz çalışıyor. Fakat aracın test menüsünde akü şarj voltajını park halinde ve hareket halinde iken gözlemledim. Akü şarj voltajı sabit değil. İlgili videoyu ekliyorum.  Yeni nesil şarj sistemi olabilir diye düşünüyorum ama bu bir arıza da olabilir. 

 

 

Ayrıca aküyü değiştirmeden önce geçen kış aracıma ptc ısıtıcıda taktım. Ptc ısıtıcıyı el yordamıyla çalışıp çalışmadığını kontrol ederek, gaza bastığımda mazgaldan gelen sıcak hava soğumaya başlıyor ve gazdan ayağımı çektiğimde tekrar ısınmaya başlıyor. Psikolojik olduğunu düşünüyordum fakat sorun şarj sistemi ile alakalı sanırım. Voltaj düştüğünden dolayı ptc ye yeterince enerji gelmediğinden ısıtmayı kesiyor. Bu bir arızamıdır. şimdiden teşekkürler.

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Akıllı sarj sistemi. Aku doluluk oranı %80 ve ustunde ise bu sekilde arac yuke binince sarjı keser yada azaltır. Yukten cıkınca yada frenleme yapılınca akubdurumuna gore belli volt/amper olarak akuyu yavas olarak sarj eder yada %80 sevlyesinde tutmaya calisir.

 

Aku %80 altında ise surekli ve hızlıca bu seviyeye getirene kadar aktif kalır. Yinede aracın durumuna gore(yuk altında / bosta yada frenleme anında) cıkıs amperi farkı olsada genelde voltaj 14 civarı olur..

 

Isıtıcı olayında da aracta cekilen yuke gore voltaj ayarlanır. Devir yukselterek akuyu dolduramazsınız, hatta rolentide aku daha iyi dolar.  Yani arac suna bakıyor siz devir yukseltince surucu hızlanmak istiyor senaryosu izliyor ve motor gucune etki eden alternatoru kapatıyor bu yuzden voltaj aku voltajına dusuyor. Arac rampa assagı inerken haz kesince yada fren yapınca bosta olan harekket enerjisini kullanmak icin alternator devreye giriyor voltaj akım yukseliyor. Bu sistem akıllı sarj sistemi.

 

Ozetle voltaj dalgalanması normal. Akunun yeterki saglıklı olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Voltaj dalgalanması olsada akü dolaluk oranı dediğiniz gibi %80 üstü. forscan ilede kontrol ettim. Akü şarjı ile bi sıkıntımız olmadıgı kesinleşti artık. Peki ptc sıtıcı ısıtmaı neden kesiyor. voltaj dalgalanmasına paralel olarak mazgaldan soguk hava geliyor. bununla ilgili ne yapılabilir?

21 dakika önce, Kadir A yazdı:

Akıllı sarj sistemi. Aku doluluk oranı %80 ve ustunde ise bu sekilde arac yuke binince sarjı keser yada azaltır. Yukten cıkınca yada frenleme yapılınca akubdurumuna gore belli volt/amper olarak akuyu yavas olarak sarj eder yada %80 sevlyesinde tutmaya calisir.

 

Aku %80 altında ise surekli ve hızlıca bu seviyeye getirene kadar aktif kalır. Yinede aracın durumuna gore(yuk altında / bosta yada frenleme anında) cıkıs amperi farkı olsada genelde voltaj 14 civarı olur..

 

Isıtıcı olayında da aracta cekilen yuke gore voltaj ayarlanır. Devir yukselterek akuyu dolduramazsınız, hatta rolentide aku daha iyi dolar.  Yani arac suna bakıyor siz devir yukseltince surucu hızlanmak istiyor senaryosu izliyor ve motor gucune etki eden alternatoru kapatıyor bu yuzden voltaj aku voltajına dusuyor. Arac rampa assagı inerken haz kesince yada fren yapınca bosta olan harekket enerjisini kullanmak icin alternator devreye giriyor voltaj akım yukseliyor. Bu sistem akıllı sarj sistemi.

 

Ozetle voltaj dalgalanması normal. Akunun yeterki saglıklı olsun.

Voltaj dalgalanması olsada akü dolaluk oranı dediğiniz gibi %80 üstü. forscan ilede kontrol ettim. Akü şarjı ile bi sıkıntımız olmadıgı kesinleşti artık. Peki ptc sıtıcı ısıtmaı neden kesiyor. voltaj dalgalanmasına paralel olarak mazgaldan soguk hava geliyor. bununla ilgili ne yapılabilir?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ptc konusunda net bisy diyemem. Takmayı dusundum ama kısmet olup temin edemedigimden tecrubem yok. Ama tahminim o da arac yuke binince voltaj azaldıgından sıcaklıgı dusuyordur diye dusunuyorum.

 

Acıkcası aractaki bms i kapatıp surekli akuyu sarj etmesini saglayıp oyle denemek lazım ptc ısı kaybedicekmi. 

 

Cok fayda edermi bilmiyorum ama tum far grubunu acıp oylede denenebilir belki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 dakika önce, Kadir A yazdı:

Ptc konusunda net bisy diyemem. Takmayı dusundum ama kısmet olup temin edemedigimden tecrubem yok. Ama tahminim o da arac yuke binince voltaj azaldıgından sıcaklıgı dusuyordur diye dusunuyorum.

 

Acıkcası aractaki bms i kapatıp surekli akuyu sarj etmesini saglayıp oyle denemek lazım ptc ısı kaybedicekmi. 

 

Cok fayda edermi bilmiyorum ama tum far grubunu acıp oylede denenebilir belki

bms yi kapatmak aklıma gelmemişti. Forscan yada ucds ile bms yi nasıl kapatabilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.