Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Focus 1.6 Tdci Carbon Clean Ve Dpf Temizliği Hakkında


Emre B.

Soru

Arkadaşlar buralarda yeniyim, geçen yıl 18 binde aldığım arabam 1. yıl sonunda 11 binde ve 2. yıl sonunda 18 binde bakımlara girmişti, şimdi 33 bine geldim ve 45.000/3. yıl bakımına sokacağım, elimde Ford periyodik bakım kapsamları diye bir tablo var ve bu tabloda 30 bin kmde carbon clean uygulaması tavisye edilmektedir derken 45bin bakımında ise dpf temizlik uygulaması (eski focus 1.6tdci 109 ps için zorunlu, diğer araçlar için tavsiye edilmektedir) gibi bir şeyler var, bunları yaptıran var mı,yaptırmak şart mı ? Detaylara servis bile çok hakim değil. Yardım edin lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Arkadaslar 2005 ford cmax 1.6 tdci modelinde bu partikul filtresinden yok diye biliyorum,dogrumudur acaba

 

Dpf sonra geldi olmaması gerekiyor sizde. Etis.ford.com'a şase numarası girerek sorgulamak mümkün olabilir emin değilim şuan

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

Arkadaslar 2005 ford cmax 1.6 tdci modelinde bu partikul filtresinden yok diye biliyorum,dogrumudur acaba

 

evet 2005 lerde yok.  işin ilginci dpf nin 2 tipi varmış, sıvılı ve kuru tipler. işte orası tam bir muamma. hangi modelde ne var, collectionla titanium aynı mı farklı mı? 

90 lıklarda yok 109 luklarda var. ama hangisinde hangisi var? teknisyenlerin biri farklı söylüyor, diğeri farklı.

tam bir bilgi kargaşası yaşanıyor bu konuda. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Rejenerasyonun başladığını nasıl anlarız? Anlık yakıt tüketiminden belli oluyor mu?

 

Yol bilgisarı aşağıdaki uyarıyı eğer gerekirse verir, lütfen aracı durdurmayın diye.

 

''Egzoz filtresini temizlemek için aracı sürünüz el kitabına bakınız ''

 

Detayları: 

 

SZZxM9C.png

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet 2005 lerde yok.  işin ilginci dpf nin 2 tipi varmış, sıvılı ve kuru tipler. işte orası tam bir muamma. hangi modelde ne var, collectionla titanium aynı mı farklı mı? 

90 lıklarda yok 109 luklarda var. ama hangisinde hangisi var? teknisyenlerin biri farklı söylüyor, diğeri farklı.

tam bir bilgi kargaşası yaşanıyor bu konuda.

 

COk sukur birde onla ugrasmayalim :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

evet 2005 lerde yok.  işin ilginci dpf nin 2 tipi varmış, sıvılı ve kuru tipler. işte orası tam bir muamma. hangi modelde ne var, collectionla titanium aynı mı farklı mı? 

90 lıklarda yok 109 luklarda var. ama hangisinde hangisi var? teknisyenlerin biri farklı söylüyor, diğeri farklı.

tam bir bilgi kargaşası yaşanıyor bu konuda. 

 

Abi focus 2'lerde yani motor gücü fark etmez dpf'li olanlar sıvılı, focus 3'lerde sıvısız. Yani ekleme olayı yeni versiyonda bitti

COk sukur birde onla ugrasmayalim :)

 

Yalnız sizin aracınız Avrupa için, oraya bizden önce gelmiş olabilir, sordurmanız daha iyi olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi focus 2'lerde yani motor gücü fark etmez dpf'li olanlar sıvılı, focus 3'lerde sıvısız. Yani ekleme olayı yeni versiyonda bitti

 

Yalnız sizin aracınız Avrupa için, oraya bizden önce gelmiş olabilir, sordurmanız daha iyi olacak.

Haklisiniz benimde aklima geldi,en iyisi saglam bir arastirma

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Yol bilgisarı aşağıdaki uyarıyı eğer gerekirse verir, lütfen aracı durdurmayın diye.

''Egzoz filtresini temizlemek için aracı sürünüz el kitabına bakınız ''

Detayları:

SZZxM9C.png

İşte bu uyarıyı hiç vermediği için merak ettim zaten... bazı araçlarda bu uyarıyı veriyor. Anlık tüketim ise hiç olağan dışı yükselmedi. Rejenerasyon başlangıcını anlayabilmem önemli aracın sağlığı için...

Abi focus 2'lerde yani motor gücü fark etmez dpf'li olanlar sıvılı, focus 3'lerde sıvısız. Yani ekleme olayı yeni versiyonda bitti

Yalnız sizin aracınız Avrupa için, oraya bizden önce gelmiş olabilir, sordurmanız daha iyi olacak.

C-Max'in 115 bg'lik TDCi motoru da sıvısız DPF sistemi içeriyor o zaman doğru mu?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Evet doğru

Güzel haber bu... o sıvının litresi çok pahalıymış. Hatta servise bu konuda danışmıştım o sıvı bitince zaten uyarı verir demişlerdi. Onların bile haberi yok bu motorların kuru tip olduğundan... Bu acıdan forumu takip etmek iyi oluyor. Teşekkür ederim yakup...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
Guest Sadık Taşyürek

Abi focus 2'lerde yani motor gücü fark etmez dpf'li olanlar sıvılı, focus 3'lerde sıvısız. Yani ekleme olayı yeni versiyonda bitti

.

 

Yakup, DPF konusunda bir kaç arkadaşımla birlikte uzun ve detaylı bir araştırma yaptık. gerek yetkili servislerde ve gerekse özel servislerde işi bilen teknisyen ve ustalarla istişare ettik. araçları life kaldırdık, motor üst kapaklarını söküp inceledik. Ve vardığımız sonuç şu; 

 

2009 ve 2010 üretimi olan focuslar sıvılı tip dpfli, 2011 yılı (ilk) üretimi olanların çok az bir kısmı Sıvı tip olmakla birlikte büyük çoğunluğu Kuru (sıvısız) tip dpf’li.

 

bunu da anlamanın da iki yolu var. birincisi ve kolay olanı motor koruma kapağını sökerek bakmak. kapağın altında, sol tarafta kare alüminyum muhafazalı ekte fotoğrafını paylaştığım kutu varsa araç kuru tip dpf'dir. sadece kuru tip dpf lerde bu parça bulunuyor, sıvı tip dpf lerde ise bu parça yoktur.

 

IkxNf0g.jpg

 

BYP3ASu.jpg

 

yvSeQgb.jpg

 

 

Diğer yöntem ise aracı lifte kaldırıp yakıt deposunun etrafında dpf sıvısının deposunun olup olmadığına bakmak.

 

sıvı tip dpf deposu aşağıdaki bu parça ve aracın altında işaretlediğim yerde burada bulunması gerekiyor.

 

CJmATOj.jpg

 

khov9kr.jpg

 

 

Sbd41pv.jpg

 

Benim ve arkadaşımın aracında bu depo yok, çünkü araçlarımız 2011 üretimi ve katı tip dpf'li...  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Abi focus 2'lerde yani motor gücü fark etmez dpf'li olanlar sıvılı, focus 3'lerde sıvısız. Yani ekleme olayı yeni versiyonda bitti

 

Yalnız sizin aracınız Avrupa için, oraya bizden önce gelmiş olabilir, sordurmanız daha iyi olacak.

 

benim focusta var dpf. trafige cikisi 2007 (sanirim 2006 nin son aylarinda üretilmis) sivili dpf var.  avrupada daha erken baslamis sanirim ama bu kadar zaman farki olacagida pek mantikli gelmiyor. en iyisi kontrol etmek. yukarda güzel gösterilmis zaten nereye bakmak gerektigi.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bu carbon temizligi yapıldığında (gaza yüklendikten sonra kısa bi kara duman atıyor) acaba onuda kesermi. Yarin kdz Ereğli servise Turbo hortumu patladi onu degistirmek icin gidecem acaba temizlik yaptirsammi

Yusuf Taşcı tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

47.000 km'deki dizel aracımın  45.000 bakımını garantisi dolduğundan dışarıda yaptırmayı düşünüyordum. golf 6 TDI aracımızda dpf sorunu bir türlü sona ermediğinden Focus'ta da yaşar mıyım korkusuyla serviste yaptırmayı düşünüyorum. Çünkü dpf vw golf 'te çok kronik bir sorun ve dizel araçtan soğur hale getirdi. Ancak Focus'ta 0 km aldığımdan beri bugüne kadar en ufak sorun yaşamadım İnşallah sonrasında da yaşamam. Ford 45.000 bakımında standart bakıma ilaveten dpf temizlik sıvısıyla temizliyor ve ilave 200 TL alıyor. Toplamda 385 TL bakım +200 TL dpf temizliğiyle 45.000 bakımı için Antalya Bilaller  585 TL fiyat verdi. Özel de mi yoksa serviste mi bakım yaptırmam konusunda önerilerinizi bekliyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.