Jump to content
  • 0

Focus Mk2 1.6L Geç Çalışma Problemi


Gökhan Kaplan

Soru

Gökhan Kaplan

Merhaba değerli focus kullanıcılari. 2006 benzinli otomatik 150 bin km aracim coğu zaman geç çalışıyor. Gaz vererek çalışıyor. Bazen sıcak veya soğuk demeden tek marş alıyor bazen ise 3-4 marş da gaz vererek çalıyor. Yaptirdiğim veya kontrol ettirdiklerim sunlar;

Yakıt pompası 4 bar veriyor normal denildi.

Lpg iptal ettirildi benzinde devam etmekte. 

Buji.buji kablosu ve bobin değişti düzelmedi. 

Triger ve filtreler ile birlikte yağ degisimi yapildi.

Ariza kaydi yok

Kımse sorunu bulamıyorum. Acaba sorun benzin geri dönüs valfinde mi? Yoksa krank sensörü de mi? Bilemiyorum. Veya marş motorunda mi?

Kisacasi tecrübe edinen var mı bu sorunu? Tavsiyeniz ne olabilir. 

İlgilenenlere teşekkür ederim. .

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 12 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0
Çağatay Kılınç

1)Kontak açın çalıştırmadan 2 3 sn bekleyip kapatın tekrar açın yine bekleyin. Bu işlemi 3 4 kere yapıp marşa basın tek seferde alırsa daha sonra birkaç kez farklı zamanlarda deneyin. Hemen çalışırsa muhtemelen geri dönüş valfi kaçırıyor.

2)marşa basmadan gaz pedalına sonuna kadar basın birkaç sn sonra marş yapın alırsa hemen, enjektörleri kontrol ettirin işeme olabilir.

3) kompresyon testi ile subap durumuna baktırın.

Çağatay Kılınç tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Gökhan Kaplan
2 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

1)Kontak açın çalıştırmadan 2 3 sn bekleyip kapatın tekrar açın yine bekleyin. Bu işlemi 3 4 kere yapıp marşa basın tek seferde alırsa daha sonra birkaç kez farklı zamanlarda deneyin. Hemen çalışırsa muhtemelen geri dönüş valfi kaçırıyor.

2)marşa basmadan gaz pedalına sonuna kadar basın birkaç sn sonra marş yapın alırsa hemen, enjektörleri kontrol ettirin işeme olabilir.

3) kompresyon testi ile subap durumuna baktırın.

Hocam subap testi yapildi. 1. Gözde orta düzeyde kaçırma var ama bu soruna sebep olmaz veya olabilecek kadar degil dediler. 

2 saat önce, Alpaslan Göktaş yazdı:

Hava akışmetresini temizletip denemenizi veya değiştirmenizi tavsiye ederim.

Birkac ay once temizlendi diye hatırlıyorum ama tekrar bakacagim

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Çağatay Kılınç
1 saat önce, Gökhan Kaplan yazdı:

Hocam subap testi yapildi. 1. Gözde orta düzeyde kaçırma var ama bu soruna sebep olmaz veya olabilecek kadar degil dediler. 

Birkac ay once temizlendi diye hatırlıyorum ama tekrar bakacagim

Siz yine ilk 2 söylediğimi de deneyin. Ayrıca LPG regülatöründen gelen manifolda giren hortumu çekip 1 saat kadar sonra marşa basın. LPG iptal edilip bakıldı dediniz ama vanadan kapatmadıysanız gaz kesici işini yapamıyor olabilir manifolda gaz birikebilir.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Gökhan Kaplan
5 saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Siz yine ilk 2 söylediğimi de deneyin. Ayrıca LPG regülatöründen gelen manifolda giren hortumu çekip 1 saat kadar sonra marşa basın. LPG iptal edilip bakıldı dediniz ama vanadan kapatmadıysanız gaz kesici işini yapamıyor olabilir manifolda gaz birikebilir.

Eyvallah hocam malum tam kapanma başlıyor. 20 gün sonra sanayinin yolunu tutarım. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
28.04.2021 - 04:19 tarihinde, Gökhan Kaplan yazdı:

Merhaba değerli focus kullanıcılari. 2006 benzinli otomatik 150 bin km aracim coğu zaman geç çalışıyor. Gaz vererek çalışıyor. Bazen sıcak veya soğuk demeden tek marş alıyor bazen ise 3-4 marş da gaz vererek çalıyor. Yaptirdiğim veya kontrol ettirdiklerim sunlar;

Yakıt pompası 4 bar veriyor normal denildi.

Lpg iptal ettirildi benzinde devam etmekte. 

Buji.buji kablosu ve bobin değişti düzelmedi. 

Triger ve filtreler ile birlikte yağ degisimi yapildi.

Ariza kaydi yok

Kımse sorunu bulamıyorum. Acaba sorun benzin geri dönüs valfinde mi? Yoksa krank sensörü de mi? Bilemiyorum. Veya marş motorunda mi?

Kisacasi tecrübe edinen var mı bu sorunu? Tavsiyeniz ne olabilir. 

İlgilenenlere teşekkür ederim. .

 

1-Akünüz yenimi artı ve eksi kutup başını söküp yüksüz akünüzü multimetre ile ölçün.12 voltun üstündeyse örnek benim  aküm 12,60 volt aküyü eleyin.Aracı çalıştırmadan set düğmesine basarak kontağı yarım açın test menüsünden aküye gelin aracı çalıştırın voltajı 14-14,50 arasında akü değeri yükseliyorsa marşı eleyin.

2- Kontağı açtığınızda yakıt pompa sesi geliyor mu.Aracı çalıştırın çalışırken yakıt pompasının sigortasını çekin.Benzin geliş hortumunu çıkardığınızda benzin varmı kontrol edin.Enjektörleri  çıkardığınızda  eğer yuvalarda benzin varsa geri dönüş valfini eleyin.Enjektörleri  söküp temizleyin.Enjektörler tıkalıysa işeme yapar buda geç çelışmaya sebep olur.

3-Hava filtresinin içindeki süngerde yağlanma varmı kontrol edin.Eğer varsa hava akış metre sensörünüz kirli olabilir.Temizleyin.Motor üst kapağından gelip hava filtresine giren hortumu söküp içini temizleyin.

4-Arıza kaydına kendinize ait elm cihazıylamı baktınız.Forscan veya Elmconfig programıyla aracınıza bağlanıp,kam mili sensörünü  resetleyin.

5-Geç çalışma motor sıcakken genelde oluyor motor soğukken tek marşta çalışıyorsa krank mili sensöründen şüphelenin.Kolay gelsin. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Gökhan Kaplan
14 saat önce, Haluk Günal yazdı:

1-Akünüz yenimi artı ve eksi kutup başını söküp yüksüz akünüzü multimetre ile ölçün.12 voltun üstündeyse örnek benim  aküm 12,60 volt aküyü eleyin.Aracı çalıştırmadan set düğmesine basarak kontağı yarım açın test menüsünden aküye gelin aracı çalıştırın voltajı 14-14,50 arasında akü değeri yükseliyorsa marşı eleyin.

2- Kontağı açtığınızda yakıt pompa sesi geliyor mu.Aracı çalıştırın çalışırken yakıt pompasının sigortasını çekin.Benzin geliş hortumunu çıkardığınızda benzin varmı kontrol edin.Enjektörleri  çıkardığınızda  eğer yuvalarda benzin varsa geri dönüş valfini eleyin.Enjektörleri  söküp temizleyin.Enjektörler tıkalıysa işeme yapar buda geç çelışmaya sebep olur.

3-Hava filtresinin içindeki süngerde yağlanma varmı kontrol edin.Eğer varsa hava akış metre sensörünüz kirli olabilir.Temizleyin.Motor üst kapağından gelip hava filtresine giren hortumu söküp içini temizleyin.

4-Arıza kaydına kendinize ait elm cihazıylamı baktınız.Forscan veya Elmconfig programıyla aracınıza bağlanıp,kam mili sensörünü  resetleyin.

5-Geç çalışma motor sıcakken genelde oluyor motor soğukken tek marşta çalışıyorsa krank mili sensöründen şüphelenin.Kolay gelsin. 

Cevaplariniz icin teşekkür ederim.1.maddeye bakacağım.2 madde de benzin pompa sesi duyuyirun ama geri donus de sorun olup olmadigini kontrol edecegim. 3.hqvq filtersini yeni değiştiridim.sorun yoktu. 4.ford özel servisinde ve yetkili servisde bakildi ve herhangi bir ariza kaydi yok. Fakat sensor resetlenmedi bayram sonrasi ressetlerim. 5.arac aslinda sicakken daha cabuk calisiyor sogukken gaz vererek çalıştırıyorum. 

Peki sübap sorunu varsa gaz vererek calismayi gerektirir mi? Yani sorun subap olabilir mi?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
28.04.2021 - 09:36 tarihinde, Çağatay Kılınç yazdı:

1)Kontak açın çalıştırmadan 2 3 sn bekleyip kapatın tekrar açın yine bekleyin. Bu işlemi 3 4 kere yapıp marşa basın tek seferde alırsa daha sonra birkaç kez farklı zamanlarda deneyin. Hemen çalışırsa muhtemelen geri dönüş valfi kaçırıyor.

2)marşa basmadan gaz pedalına sonuna kadar basın birkaç sn sonra marş yapın alırsa hemen, enjektörleri kontrol ettirin işeme olabilir.

3) kompresyon testi ile subap durumuna baktırın.

Hocam marsa basmadan gaz pedalina basarak araci calistirdigimda,tik diye calisiyor. Sorun enjektör olabilir mi?yoksa 1.silindirde hafif bir subap kacagi var denildi,subaptan mi?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Çağatay Kılınç
04.05.2021 - 15:56 tarihinde, Gökhan Kaplan yazdı:

Peki sübap sorunu varsa gaz vererek calismayi gerektirir mi? Yani sorun subap olabilir mi?

Kompresyon testinde değerler ne çıktı?? Islak ve kuru yapıldı mı?? Eğer yapan kişi sonuçtan eminse enjektörde işeme olabilir bu da motoru boğar geç çalışabilir ya da birkaç seferde çalışır.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
Bir saat önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Kompresyon testinde değerler ne çıktı?? Islak ve kuru yapıldı mı?? Eğer yapan kişi sonuçtan eminse enjektörde işeme olabilir bu da motoru boğar geç çalışabilir ya da birkaç seferde çalışır.

Kompresyon da sadece 1.gözde hafif basinc dusuk digerleri normal dedi ve kuru yapildi. Bende arac icerisinde mars yapiyordum. Gercektende 1. Gözde hafif  bir darbe oluşurken diger gözlerde daha sisdetli darbe oluşuyordu. Araca ilk bakan lpg regülatöru veya enjektöru diyor ama lpg tesisati devre disi birakildi 3 gun benzinde kullanildi sorun devam ediyordu. Benzin enjektör kimsenin aklina gelmedi hocam. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
28 dakika önce, Çağatay Kılınç yazdı:

Anladım siz bir de enjektörcüye gidin derim gaza basılı hemen alıyorsa marşı muhtemel işeme olabilir enjektörde.

Teşekkür ederim. Ankarada enjektör işinden anlayan bir yer araştıracağım.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.