Jump to content
  • 0

2. ve 3. Viteste Titreme Sorunu


Murat Arsln
Çözüme git Serdal Balan tarafından çözüldü,

Soru

Merhabalar..
2012 model Focus 1.6TDCI aracim var. 2. Viteste 1800-2000 devir arasinda titreme yapip 2000 devirin uzerine ciktiginda hicbir sorun kalmiyor. Bu devirleri gecerken gaza yuklenmiyorum sakin bir sekilde hizlaniyorum genelde. Titreme oldugu sirada herhangi bir cekis kaybi yada ivmelenmede sorun yasamiyorum. Sorunun ne olabilecegiyle ilgili fikri olan varsa cok sevinirim. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 4 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Yorumunuz icin tesekkurler..
Bugun bi ustaya gosterdim arabayi oncelikle bi jant ve lastik ihtimalini eleyelin dedi jantta ve lastikte bir sorun cikmadi pazartesi akslara bakilacak yuksek olasilikla sorunun aks’larda oldugunu soyledi usta. Bakalim son durumu tekrar yazarim. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Benzer İçerikler

    • Serhat özkocagil
      Yazan: Serhat özkocagil
      aranızda yeniyim focus 2014 makyajlı kasa aldım aracım 1.6 tdci Manuel 
      belki linç edeceksiniz beni ama sayfa çok karışık geldi bana ve istediklerimi bulamadım 
      şimdiden teşekkürler 
      Araç 83000 km en son 75000 km bakım yapılmış 
      Bu araca periyodik bakım yapılacak mı
      tavsiye ettiğiniz filtre markası alabilirmiyim
      Motor yağı tavsiyesi
      birda orijinal teyb e aux veya Bluetooth ekleye bilirmiyim 
    • Gürkan Çakıroğlu
      Yazan: Gürkan Çakıroğlu
      MK4 Focus 2020 model yılı üretim araçlarımızda yeni bir sorun daha ortaya çıktı, hayırlı olsun...
      Geçen hafta normal seyir esnasında araçta hafif bir titreme/esneme farkettim, yol zemininde dalgalanma var diye düşündüm, yol yenilenmiş asfalttı. Sonra 1 kez daha hafif rampa çıkarken yaptı bu kez şanzıman kararsız kaldı ondan yaptı galiba diye düşündüm.
      Dün gece uzun bir rampa çıkışında daha belirgin ve uzun süre yapınca servisi aradım.
      Sorun kesinlikle şanzımandan diye düşünürken; ustaya durumu anlatmaya başladığımda “hocam Nox arızası”dedi. 
      2020 yılı üretimlerinde çok sıklıkla görülen bir durummuş, egzoz gaz sensörü aşırı ısınma neticesinde motorda kasmaya sebep oluyormuş. Motor arıza ışığı yakmıyor ancak Forscan veya Ids ile kontrol edildiğinde P2000 arızası veriyormuş sistem. 
      Bu durum Otosan’a ve Almanya’ya bildirilmiş ve yazılımsal bir çözüm üretilmeye çalışılıyormuş.
      Benim araç 2020 Ocak üretim 1.5 Ecoblue 8at, aynı sorunu yaşayan oldu mu diye sormak istedim. (Kimse sorun yaşamasın tabi)
    • ER-OL Otomotiv
      Yazan: ER-OL Otomotiv
      1.0 Benzinli Ecoboost 5W-20 Motor yağı Focus 3 araçlar için uygundur.
      Fiyat:
      Kdv dahil 240 tl. (18 Eylül 2019 fiyatı) (01.09.2020 fiyatı da aynı)
      Açıklama :
      Kargo tarafımızdan karşılanacaktır.
      Ürün orijinaldir.
      Ford WSS-M2C948-B özelliği istenen her motora uygundur. 1.6L benzinli gibi.

    • Kaan Zaim
      Yazan: Kaan Zaim
      Merhaba Arkadaşlar,
       
      2012 yılından beri kullanmakta olduğum 1.0 ecoboost focus aracımla ilgili yaşadığım deneyimlerimi paylaşmak istiyorum. Malum 1.0 motorlar ile ilgili olarak insanların merak ettiği bir çok konu var. Belki internette araştırma  yapan almaya düşünen insanlara da bir referansımız olur.
       
      Sanırım akla gelen ilk soru dayanıklılık olacaktır. Aracım 8 yaşında 199.400 kmde. Bu zamana kadar olan tüm bakımları Ankara Tan Oto bayisinde yapıldı. Sürekli olarak FMY 5w 20 yağ konuldu. Yoğun kullanımımdan dolayı ortalama yağ değişim aralığım 9 ay civarında. Yani 9 Ayda bir 15.000 lik bakım yapıldı. Motor ile ilgili Rutin bakımlarda değişmesi gereken parçalar dışında her hangi bir arıza olmadı. Triger kayışı değişmedi. Forumda bir kaç kez belirttiğim gibi ben ford Etis'te yazan bakım talimatlarını takip ediyorum.
       
      135.000 km, de fren diskleri, 145.000 km'de baskı balata ve volant değişti. İlave olarak motor kulağı değişimi yapıldı. 150.000 km'de katalizor arızası yaşadım ve değişim yapıldı. 175.000 km'de soğutma suyu kabı benim isteğim ile değiştirildi.
       
      Yaşanan bana göre tek ciddi problem, herkesin bildiği gibi soğutma suyu hortumu meselesi. 45.000 km civarında bu sorunu düzenli yaptığım yağ ve genel kontroller neticesinde tarafımdan tespit edildi. Her hangi bir sıkıntı yaşamadan değişim yapıldı. Zaten ford'da gerekli parça güncellemesini yaptı. Artık böyle bir sorun kalmadı.
      Motor kullanması çok zevkli, özellikle uzun yolda harika bir çekiş gücüne sahip. Performans ve dayanıklılık ile ilgili bence motorun hiç bir sorunu yok.
       
      Ortalama yakıt tüketimim 5.6. Kullandığım güzergah karma tüketim koşullarına uygun sayılır. Bence tatminkar bir tüketimi var aracın. Aklımdan hiç dizel araç düşüncesi geçmedi diyebilirim? 
       
      Bence bu motor isteyene ekonomi, isteyenede peeformansı aynı anda sunabiliyor. Performanstan kastım, gaza bastığınızda sizi kesinlikle mahcup etmeyecek işler yapacaktır? Özellikle uzun yol tırmanışlarında, focusun sunduğu viraj performansı ile çok keyifli sürüşler yapabiliyorsunuz. Maksimum torkunu düşük devirleeden itibaren verebildiği için, rampada yavaşlasanız dahi tekrar hızlanmanızda hiçbir sorununuz olmuyor.  Klima açık kapalı benim için fark etmiyor.
      Eğer güvendiğiniz iyi bir ustanız varsa(benim yok malesef) orijinal parçaları kullanmak şartı ile düzenli bakımlar ile uzun yıllar kullanılabilir bir motor olduğunu düşünüyorum. 
       
       





    • Erçin Ergül
      Yazan: Erçin Ergül
      Aracım 2014 makyajlı kasa hb 1.6 tivct ps. Yuksek hizlarda virajdayken direksiyon virajın ters yönüne hafif tepki verip geri viraj yönünde düzeliyor. Yani sola sağa sallantı gibi. Başına gelen var mı? Sorun ne olabilir?
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.