Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

  • 0

Focus 3.5 1.5 Tdci Vs 1.6 Tdci


Bora Ç.

Soru

Focus 3.5 kasa için hem 1.6 dizel 6 ileri manuel hem de 1.5 dizel 6 ileri manuel seçenekleri var. Benim deneyimlerime göre bu 2 motor arasındaki farklara baktığımızda,

1.5 tdci; daha az titreşimli ve daha az sesli bir motor, ara hızlanmaları bir miktar daha iyi, yakıt tüketimi yarım litre kadar daha az.

1.6 tdci ise; yıllardan beri kullanıldığı için daha az sorunlu veya kronik sorunları belli, bakım maliyetleri daha ucuz ve parça imkanı daha fazla.

Her iki motorunda artıları ve eksileri var, siz ikisi arasında kalsanız hangisini tercih edersiniz ? 

Yukarıdaki karşılaştırmalarım doğru mu ve eklemek istediğiniz artı eksiler var mı ?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • Cevaplar 47
  • Oluşturulma
  • Son yanıt

Bu Soruyu En Çok Cevaplayanlar

  • Bora Ç.

    14

  • Mertol Kip

    12

  • Yakup Çağatay

    8

  • Serkan Karakoca

    5

Bu Soruyu En Çok Cevaplayanlar

Popüler Mesajlar

focus görünümlü 308 plus 😄

1.5 tdci ler 8v kapak. Ecoblue dedikleriniz 16V kapak. Addblue oyle sikintili bir sey degil. Sorun yaratirsa iptal ettirirsiniz olur biter.  Tam tersini yapan duydum. Enjektorle ilgili degilde 

Dediğiniz gibi 15-20 bin tl sırf motor farkı için verilmez. Focus 3.5 1.5 dizellerde adblue yok, focus 4te ise belli bir dönemden sonra gelmeye başladı zorunlu olarak tabi.   Focus 3.5 lar

Yayınlanan Görseller

Önerilen Mesajlar

  • 0
7 saat önce, Bora Ç. yazdı:

iki aracınızda 3.5 kasaydı herhalde.

1) Yalıtım farkını motor yalıtımı olarak varsıyorum.

2) Direksiyon hissiyatı ve dönüş açıları derken, yani kasalar aynıysa motor değiştiğinde direksiyon kutusunda bir güncelleme mi mevcut ?

3) 1.6 motorda kronik olan ama 1.5 te olmayan kronik sorunlara örnek verebilir misiniz ?

İlk aracım mk3 şimdi ki aracım mk3 mca kasa 

1- sadece motor yalıtımı ile kalmamış

- yan ön camların kalınlaşması 

-alt yer halısının yalıtım yapılarak kalınlaştırılması

-b stun içerisine yalıtım malzemesi konması 

2- evet direksiyon kutusunda olan sıkıntı giderilmiş ve daha hissiyatlı ve dönme açısı mil değeri geliştirilmiş

3- 1.6 motorda ki manueldi ve kalkışta gelen o aptalca kavrama sesinden kurtuldum 

euro 5 motorun ahmakça yaptığı enjektör verimsizliğinden kırtuldum (siemens marka ) 

1,5 de enjektörler direk bosh marka ve euro 6 motordu

120.000 km sonrası kesinlikle hep şehir içi kısa sürüşleriniz varsa dpf sıkıntısı çekmemeniz elde değil.

egzozlarına bakın göreceksiniz 1.6 kapkara ve belli yerlerde bastığınızda kap kara duman atar 

ama bunu 1.5 de görmeniz mümkün değil 

vb vb 

daha çok yazarım aslında 

siz siz olun 

Fordun her daim bir sonra ki kasasına yani makyajlı olana bakın alın derim 

focus 2 ve 2,5 arasında bile bir dolu fark var 

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.