Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

Yepyeni Ford Puma ST - Ford’un Avrupa'daki ilk Performans SUV'si


Önerilen Mesajlar

Ford Fiesta ST‘nin viraj çekişini geliştirmek için ilk kez mekanik sınırlı kaymalı diferansiyeli (LSD) opsiyon olarak sunuluyordu tıpkısının aynısı PUMA ST ile de mevcut.

Özellikle viraj çıkışlarında viraj alma kabiliyetini artırmak ve önden savrulmayı en aza indirmek için önden çekişi optimize eder. Tamamen mekanik sistem, motor torkunu tekerleğe en fazla tutuşla dağıtır, tekerlek patinajını azaltır ve sürücünün motor performansından tam olarak yararlanmasını sağlar.

 

Puma ST, 6,7 saniyede 0-100 km hızlanma sağlayan 200 PS 1,5 litre EcoBoost motorla güçlendirilmiş.

Maksimum torku 2.500 d/d ile 3.500 d/d arasında 320 Nm.

6,0 l/100 km yakıt NEDC (6,9 l/100 km WLTP).

 

Direksiyon tepkileri standart Puma'dan %25 daha hızlı ve frenler %17 daha büyük. Özel olarak geliştirilen Michelin Pilot Sport 4S lastikleri, şimdiye kadarki en çevik Ford SUV sürüş deneyimini sunmaya da yardımcı oluyor.

 

Puma ST'nin direksiyonu, arttırılmış dönüş tepkisi için daha kısa bir direksiyon kolu ve daha hızlı direksiyon kremayeri dişlisine sahip revize edilmiş ön mafsal kombinasyonu ile sağlanan 11,4:1 oranını sunuyor.

 

 Ön disklerin çapı, standart Puma spesifikasyonuna kıyasla yüzde 17 artırılarak 325 mm'ye çıkartılmış ve arkada ise 271 mm diskler mevcut.

 

Tabi ki optimize edilmiş bir şasi, kendisine özel torsiyon çubuğu, viraj denge çubuğu ve amortisör konfigürasyonlarına sahip, tıpkı Fiesta ST gibi.

 

Puma ST, aynı zamanda Spor modu ve -ilk kez bir Ford Performance araçta sunulan- Eco modu dahil olmak üzer seçilebilir Sürüş Modlarına sahip ? Yalnız Eko modu işe yarıyor iyi ki koymuşlar :kıhkıh: 

 

Ford mühendisleri tarafından geliştirilen, Ford patentli kuvvet vektörü yayları, yeni Puma ST’nin torsiyon çubuklu arka süspansiyonunun stabilitesini, çevikliğini ve tepki verimini artırıyor.

 

Puma ST, aracın doğal olarak daha yüksek ağırlık merkezini dengelemek için Ford’un B-car mimarisini daha da geliştiriyor. Arka süspansiyon torsiyon çubuğu, 2.000 Nm/derece burulma sertliğine yükseltilmiştir, bu artış Fiesta ST'ye göre %40'tan fazla ve standart Puma'ya kıyasla %50. Arkada 28 mm viraj denge çubuğu, önde 24 mm viraj denge çubuğu da viraj dengesine katkıda bulunuyor. 


Puma ST, Fiesta ST ile aynı altı vitesli manuel şanzıman ile birlikte sunuluyor ve  0-100 km/s hızlanma ve 220 km/s azami hız sağlamak için kısaltılmış son dişli oranı ve standart 19 inç alaşım jant sunuyor.

 

interaktif video serisi

 

 

Görseller

 

 

2020_FORD_PUMA-ST_01.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_02.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_03.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_07.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_08.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_12.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_16.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_18.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_19.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_20.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_23.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_25.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_26.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_27.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_28.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_29.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_30.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_31.jpg

2020_FORD_PUMA-ST_32.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_01.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_05.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_10.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_15.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_16.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_18.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_19.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_20.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_21.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_25.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_27.jpg

FORD_2020_PUMA_ST_29.jpg

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 1 ay sonra...

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Süleyman Altın
      Arkadaşlar merhabalar;
      1.5 ecoboost Selective+Tekno aracımı satın aldım.Tekno pakette tabela okuma sistemi var diye biliyordum ama benim araçta böyle bir özellik yok.
      Ayrıca bi xenon farlar olmasına rağmen uzun farlar halojen gibi yanmakta bu konular hakkında bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?
       
      Kazasız Belasız Günler....
    • Yazan: Yakup Çağatay
      "Portekiz'in kuzeyindeki dağların arasından geçen virajlı N304, Avrupa'nın en harika sürüş yolu olabilir. Geniş, mükemmel bir yol yüzeyine sahip, ritmik virajlar ve inanılmaz manzaralar sunuyor. En iyi yanı ise, diğer sürücüler tarafından nadiren kullanılır." 
       
      Ford Focus ST’i Avrupa’nın En Harika Sürüş Yolları serisinin son videosunu çeken gazeteci Steve Sutcliffe, “Üç gün süren film çekimlerinde zar zor yirmi araba daha gördük”. “Kuzeye ve güneye giden başka yollar var, bu yüzden sanırım çılgınca ve biraz kıvrık N304 herkesin dişine göre değil… ama keskin sürücüler için unutulmaz bir rota.” demiş ? 
       
       
       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Kuga Vignale makul motorlar ile birlikte Türkiye’ye geliyor, hatta yoldalar.
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/kuga-vignale-turkiyeye-geliyor/
       
      1.5L dizel 120 ps PowerShift A/T FWD
      1.5L EcoBoost 182 ps 6 ileri A/T AWD
      2.0L dizel 180 ps PowerShift A/T AWD
       
      1.5 dizel ile 1.5 benzinli aynı fiyatla sunulacak. Fiyatı belirlemek için mevcut Kuga Titanium üzerine Konfor Paket, M. renk, Cam tavan, Xenon ve 19” jant seçeneklerini ekleyin (hazır eklenmişi şu an ~211K) bunun üzerine çok düşük bir miktar fark isteniyor olacak. Mondeo gibi donanımları ekleyince arada uçurum yok. 2.0 dizel seçeneği de aynı yöntemle hesaplanırsa fiyat ~300K oluyor.
       
      Sonuç olarak "tekno paket hariç hepsini sar bana" diyenlere Vignale paketi! gelmiş oldu.  
       
       





    • Yazan: Yakup Çağatay
      Aşağıdaki adresimizde bilgilerini paylaşmıştık şimdi daha fazlası geldi. 
      https://www.focusclubtr.com/topic/799-2012-ford-fiesta-st-avrupa/

      Buyrun karşınızda Fiesta ST detaylar, resim olarak ekliyorum;
       

       

       


    • Yazan: Emre Üstündağ
      Merhabalar
      Malum Focusu ST yaparken çok uğraş verdim parça konusunda,sizlerinde işinize yaracağını düşündüm paylaşmak istedim umarım yararlı olur
       
       
      1 ön tampon: CM51 17757 ADXW AA 
      2 panjur(üsT) : CM51 17B968 ADSV  AW
      3 st yazı CM51 42528 BA 
      4 alt panjur: CM51 17K945 AB
      5 sol sis çerçeve: CM51 19953 AB 
      6 sağ sis çerceve: CM51 19952 AB
      7 çeki demir kapağı: CM51 17A989 ABXW AA
      8 yan marşpiyel(sol): CM51 A10155 ACJAHC
      9 yan marşpiyel(sağ):CM51 A10154 ACJAHC
      10 arka difizör: CM51 A17A894 ABX AA
      11 difizör bağlantı braketleri: CM51 A17b918 AC
       
       Not : parça numaraları belirli sürelerle güncelleniyor yanlış çıktığı taktirde konuya ekleme yapacağım.
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.