Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir ve özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve sadece sponsorlarımızın reklamını göreceksiniz. Siz de sponsor olmak istiyorsanız buradan ulaşabilirsiniz.

  • 0

Focus Mk4 1.5 EcoBlue NOX - Egzoz Gaz Sensörü Sorunu


Soru

MK4 Focus 2020 model yılı üretim araçlarımızda yeni bir sorun daha ortaya çıktı, hayırlı olsun...

Geçen hafta normal seyir esnasında araçta hafif bir titreme/esneme farkettim, yol zemininde dalgalanma var diye düşündüm, yol yenilenmiş asfalttı. Sonra 1 kez daha hafif rampa çıkarken yaptı bu kez şanzıman kararsız kaldı ondan yaptı galiba diye düşündüm.

Dün gece uzun bir rampa çıkışında daha belirgin ve uzun süre yapınca servisi aradım.

Sorun kesinlikle şanzımandan diye düşünürken; ustaya durumu anlatmaya başladığımda “hocam Nox arızası”dedi. 
2020 yılı üretimlerinde çok sıklıkla görülen bir durummuş, egzoz gaz sensörü aşırı ısınma neticesinde motorda kasmaya sebep oluyormuş. Motor arıza ışığı yakmıyor ancak Forscan veya Ids ile kontrol edildiğinde P2000 arızası veriyormuş sistem. 
Bu durum Otosan’a ve Almanya’ya bildirilmiş ve yazılımsal bir çözüm üretilmeye çalışılıyormuş.

Benim araç 2020 Ocak üretim 1.5 Ecoblue 8at, aynı sorunu yaşayan oldu mu diye sormak istedim. (Kimse sorun yaşamasın tabi)

  • Beğen 1
  • Şaşırmış 1
  • Üzgün 4
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0
4 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Sakin kullanacan

Sakin kullanınca akü çabuk bitiyormuş ?

 

9 dakika önce, Caner YC. yazdı:

Geçmiş olsun hocam inşallah tez zamanda çözüm üretilir 

Sağol Caner, kafaya takmamak lazım diyorum ?

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Geçmiş olsun abi egzos gazı sensörü lineer voltaj tablosundan istediğin gibi ayarlanır yanıltma amaçlı ama oradaki gerçek EGT sıcaklığını ölçmek izlemek gerekli yüksek egt heryere zarar uzun süreli kullanımlarda piston bile eritir ...

bir kaç çözüm yolu mevcut ...

Arıza verdiğinde dışarısı kaç dereceydi ve senin kullanımın bayağı sertti galiba uzun süreli ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
2 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

uzun süreli kullanımlarda piston bile eritir

Yazılım üzerinde çalışılıyormuş, beklemekten başka yapacağımız bir şey yok, Ekime Kasıma yazarlar diye umuyorum.

Ford/Otosan mağdur etmez bizi herhalde.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
1 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Yazılım üzerinde çalışılıyormuş, beklemekten başka yapacağımız bir şey yok, Ekime Kasıma yazarlar diye umuyorum.

Ford/Otosan mağdur etmez bizi herhalde.

İnşallah 1.5 tdci Stline inceleme yazımda aslında bu motorun bu sensör karmaşası yüzünden sorun yaşanabileceğini yazmıştım ben Ford bazı teknolojilere ayak uydurma adına MK 4 dizeli konu mankeni yaptı ? umarım sorunsuzlaştırmak adına girişimde bulunur bir an önce çözümünü bulur ve ciddi paralara araç alan araç sahiplerini mağdur etmezler ...

 

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
5 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

egzoz gaz sensörü aşırı ısınma neticesinde motorda kasmaya sebep oluyormuş.

Gaz sensörü normal çalışma ısısı bandında kalip ısınınca yanlış değer mi veriyormus yoksa egzost ısısı çok arttığı için mi okuduğu değer bandının dışına çıkıyormuş? İlk opsiyon sensörde hatali üretime işaret eder ama egt yüksek ise çok fena.

EGT sensör verisini loglasana. Eğer EGT çok yükseliyor ya da mazot çıkışta yanmaya devam ediyorsa aman derim. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
3 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Gaz sensörü normal çalışma ısısı bandında kalip ısınınca yanlış değer mi veriyormus yoksa egzost ısısı çok arttığı için mi okuduğu değer bandının dışına çıkıyormuş? İlk opsiyon sensörde hatali üretime işaret eder ama egt yüksek ise çok fena.

EGT sensör verisini loglasana. Eğer EGT çok yükseliyor ya da mazot çıkışta yanmaya devam ediyorsa aman derim. 

Dün gece geç saatte yaptı, bilgisayara bağlayıp bakmaya fırsat olmadı. Umarım ilk opsiyondur zira sürekli bir anormallik yok, nadiren yapıyor.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Sen genede önlem olarak mazotu aldığın yeri degistir. Shell den al mesela. 

EGT durduk yerde artmaz. Bin tane sebebi olabilir ama yakıt doğru zamanda yanmasından kaynaklanıyor genelde. Mekanik bir hata olmadığını varsayarsak, ya enjeksiyon avansı düşüktür (geç puskurtuyordur) ya da çok fazla yakıt puskurtuyordur. Tabi vgt mappinginin hatalı olma ihtimali de var ama fantazi yapmamislardir diye düşünüyorum.  Yazılım beklediklerine göre bu tip bir.seyden supheleniyorlar muhtemelen. Sen obd ye bilgisayarı bağla, kullandığın sürece her şeyi logla. EGT, boost avans, iat vs herseyi.

 

 Sensör arızalı değilse ecu da sensör doğru kalibre edilmemiş de olabilir ama koskoca Bosch öyle bir denyoluk yapmaz herhalde?

Bence sen yarın git bir dyno da güç ve Torku olcturup çıktısını kenara koy. Yazılım yüklemesi yapıldıktan sonra aynısını tekrarla. Egt dusurmenin en kolay yolu turbo basıncını düşürmek. ?

 

Ford focuslarda euro4ten euro5 motora geçerken de gene böyle bi sacmalamisti. Makyajlı focus2 sahipleri çok çekti bu durumdan. Zilyon tane sensör koyup sonra uğraşıp duruyorlar. 

  • Beğen 1
  • Teşekkür 1
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
34 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

Gaz sensörü normal çalışma ısısı bandında kalip ısınınca yanlış değer mi veriyormus yoksa egzost ısısı çok arttığı için mi okuduğu değer bandının dışına çıkıyormuş?

Araç bu ikiside olsa yüksek Egt’den dolayı kendini yazılımdan koruma amaçlı kısıyor muhtemel kuvvetle ...

@Gürkan Çakıroğlu abi Log almadan önce inox sensörünü söktürüp bir temizlettir öyle bir log al forscandan canlı veri kaydedebilirsin ...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
10 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

EGT durduk yerde artmaz

Egt nin sürekli yüksek seviye olmasına ihtimal vermiyorum ama dediğin gibi bilgisayar bağlayıp yol testi yapmak lazım. Dino  mino ile uğraşamam şimdi ?

3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

inox sensörünü söktürüp bir temizlettir

8 binde arabanın sensörünü söküp temizletmek de pek mantıklı gelmedi, servis düşünsün diyorum...

Yetkili harici bir işlem yaptırmam zaten.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
47 dakika önce, Mertol Kip yazdı:

 Sensör arızalı değilse ecu da sensör doğru kalibre edilmemiş de olabilir ama koskoca Bosch öyle bir denyoluk yapmaz herhalde?

Bence sen yarın git bir dyno da güç ve Torku olcturup çıktısını kenara koy. Yazılım yüklemesi yapıldıktan sonra aynısını tekrarla. Egt dusurmenin en kolay yolu turbo basıncını düşürmek. ?

Sensörün kalibrasyonu diye bir şey yok abi, conv değerleri var, hangi voltaja hangi değerin geldiği, bu da fiziksel ve matematiksel bir iş. Anlık saçmalayacak bir durum değil, ya hep doğru, ya hep yanlış. Bu değil.

Egt artınca bu oluyor kanısına varmak için eksik done var. Bu da şüpheli.

 

EGT düşürmenin ilk yolu dizelde yakıtı azaltmakt ikinci yolu eksoz flowunu artırmaktır, basıncı/havayı eksiltmek değil. EGT beklenenden yüksekse, beklenen AFR de değil demektir. Yakıtın püskürtme avansını, yada miktarını değiştirerek düzeltebilirler. 

 

P2000 hatası bir şeyler fazla olunca değil az olunca çıkan bir arıza. Egsozda kaçak, egsoz sıvısında kaçak, egrde problem, vs gibi. 

 

Bence sıcaklıkla birlikte yanlış ölçüm yapacak bir durum oluşuyor. Sadece yazılımla çözeceklerini pek sanmıyorum.

Şu da olabilir: request/wish torka erişebilmek için gerekli injectiona ulaşırken kullanılan delta injection quantity hesapları var. Buralarda bir yanlışlık yaptılarsa iş çok amatörce çirkinleşir.

 

Avrupalı towing'i sever, aşırı egt den olaydı avrupayı yanık motor yağı kokusu sarardı. Bizimde haberimiz olurdu bi şekil.

 

Yanlız işkembe-i kübradan ne sallıyoz ha. ? ? ?

 

 

Servet Ö. tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
17 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Yanlız işkembe-i kübradan ne sallıyoz ha.

Ben bu yüzden yetkili harici işlem yaptırmam dedim ama orada da böyle sallayan adam çok ?

Neyseki bizim servis/usta iyi.

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
1 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Ben bu yüzden yetkili harici işlem yaptırmam dedim ama orada da böyle sallayan adam çok ?

Neyseki bizim servis/usta iyi.

 

Tasarımsal bir problemse, servisin/usta 'nın iyi olması da pek bir fayda sağlamaz ama. Bunda sallamadım, netim ?

Servet Ö. tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Tüketim Değerleri
       
      Tüm bilgiler-> https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
       
      Motor karşılaştırmasında daha mantıklı bir kıyaslama olması adına Mk3’ün makyajlı (MCA) versiyonlarını yazdım. Ayrıca Mk4’ün tüketim değerleri WLTP olarak verilmiştir bu sebeple birebir karşılaştırma yanıltacaktır. Mk3 Mca’nın tüketim değeri ise NEDC standardındadır. Mk4’ün NEDC değerleri -motora göre değişken- %10-15 arasında daha düşüktür.
       

       
      Not: Linkteki tablolar günceldir, buradakiler eski. Dikkat.
      Ağırlık konusunda sadece genel bir bilgi mevcut olduğu için, değerler en iyimser şekilde hesaplanıp tabloya eklenmiştir. Bazı modeller biraz daha ağır olacaktır. Bu güncellemeler için de biraz bekleyeceğiz. Hafiflik, hızlanmaya katkı sağlamış ayrıca tüketimde de yaklaşık %10’luk iyileştirme mevcut.
       

       

       

       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Torsiyonlu Focus geyikte, Ford yapacağını yapmış yine ? 
       
      Yıllar önce foruma sorduğum bi soru vardı, ESP müdehale ettiğinde frenle arkaya haber verse fena olmaz mı diye, bunda koymuşlar beğendim olmasını. 
       
      NOT: Focusun hepsi mi torsiyonlu? Hangilerinde ne var? gibi soruların yanıtı için sizi buraya alalım, yanıtı süspansiyon bölümünde ayrıntılı şekilde verilmiştir. https://fcstr.com/Mk4BoyutGuc
       
      Michelin Pilot Sport 4 - 235/40 R18 95W - Hız 83 km/h
       
       
      Kesinlikle birebir kıyaslaması yanlış olur (Lastik ve hava şartı çok önemli) ancak fikir verebilir.
      AWD Focus RS mk3
       
      Michelin Pilot Super Sport  - 235/35 R19 Y - ~Hız 82 km/h
       
       
      Bağımsız Süspansiyonlu 2020 Golf 1.5 e-TSI
      Bridgestone Turanza T005 - 225/45 R17 91W - Hız 69 km/h
       
      Torsiyonlu Golf
      Michelin Energy Saver - 205/55 R16 91V - Hız 76 km/h
       
      Bağımsız GTI
      Pirelli PZero - 225/35 R19 88Y - ~Hız 75 km/h
       
      Bağımsız civic
      Bridgestone Turanza ER33 - 215/50 R17 91V - Hız 76 km/h
       
      Torsiyonlu Focus ile aynı yapıya sahip Fiesta ST
      Michelin Pilot Super Sport - 205/40 ZR18 86Y - Hız 80 km/h
       
      Bağımsız 1 serisi
      Bridgestone Potenza S001 RFT 225/45 R17 91W - Hız 77 km/h
       
      Bağımsız i30
      Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W - Hız 76 km/h
       
      Torsiyonlu Megane GT 4Control
      Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 77 km/h
       
      Tosiyonlu 308 - gayet iyi
      Michelin Pilot Sport 3 - 225/40 R18 92W - Hız 82 km/h
       
      Bağımsız eski A
      Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 75 km/h
       
      Torsiyonlu Audi A3 
      Hankook Ventus S1 Evo2 225/40 R18 92Y - Hız 76 km/h
       
      Bağımsız Mazda 3 - Artık bu da eskidi, ayın 30'unda yeni 3 çıkıyor o da torsiyona geçiyor.
      Michelin Pilot Sport 3 - 215/45 R18 93W - Hız 76 km/h
       

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Trend X - DİKKAT AŞAĞIDAKİ GÜNCELLEMELER BURADA YOK.
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar
      Aktif ön ızgara
      205/60 R16 lastik - Aluminyum Jant (Bilgi; 6.5j, eskisi 7.0j idi)
      Arka park sensörü
      LED gündüz farı
      Siyah sürmeli far
      Sis farı (Köşe aydınlatmalı)
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar (Yorum; Mk3 ile ısıtma yoktu iyi olmuş)
      Karartılmış arka camlar
      Tavan rayı (Sadece SW ile)
      Arka rüzgarlık - spoiler (5 Kapı)
      Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları (2)
      Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları (2)
      Yan perde hava yastıkları (2)
      Yolcu hava yastığı kapatma seçeneği
      İkincil çarpışma engelleme Ön/arka disk fren - TS/HLA/ESP/TC/ABS Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı 
      Hız kontrol sistemi 
      Ford Kolay Yakıt Sistemi
      MyKey
      Ford Acil Durum Yardımı
      Mini boy çelik yedek lastik
      Lastik basınç sensörü
      Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
      Deri kaplı direksiyon simidi
      Deri kaplı vites topuzu (Manuel şanzıman ile)
      Döner vites konsolu (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Elektrikli park freni
      Otomatik tutunma fonksiyonu
      4 yönlü sürücü koltuğu ve 2 yönlü yolcu koltuğu (Yorum; yolcuya da 4 yönlü koyulmalı)
      Sürücü bel desteği var, yolcu bel desteği yok
      4 cam elektrikli ve global açma kapamalı; tamamı tek dokunuşla kalkıp-iniyor Seçilebilir sürüş modları (Eco - Normal - Sport)
      Direksiyondan kumandalı otomatik vites (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Manuel klima
      Otomatik yanan farlar
      Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi
      Direksiyondan kumandalı edilebilen müzik sistemi & 6 hoparlör
      2xUSB - iPod özelliği ile Dokunmatik olmayan renkli 4.2" TFT ekran + Bluetooth
      4,2” yol bilgisayarı
      Otomatik Başlat-Durdur (EcoBlue ve EcoBoost motor seçenekleri ile)
      Akustik lamine ön cam
      Kol dayamasız, 60:40 katlanır arka koltuklar Orta konsolda kapaksız bardaklık Arka üstte askılık Ön koltuklar arkasındaki haritalık Sustalı uzaktan kumanda Çocuk kilidi
      Hırsızlık önleme sistemi (Pats) (Alarm yok)
      Tek egzoz çıkışı
      Bagaj ve torpido aydınlatması
       
      Titanium (Trend X Üzerine) - DİKKAT AŞAĞIDAKİ GÜNCELLEMELER BURADA YOK.
       
      215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j) Gecikmeli sönen ön farlar
      Katlanabilir yan aynalar
      180o geniş Geri görüş kamerası
      Anahtarsız giriş
      Anahtarsız çalıştırma
      Yağmur sensörü 
      Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima
      Otomatik kararan iç dikiz aynası 8" Dokunmatik ekran + SYNC 2.5 (SYNC 3'ün sesli kontrolsüz versiyonu) Kablosuz şarj ünitesi (1.5L benzinli otomatik hariç)
      Orta konsolda, manuel vites ile kayar kapaklı bardaklık (otomatikler hep açık) Dışarda, parlak kapı kaplaması (B sütunu) Yan aynalar altında aydınlatma
      Üst seviye uzaktan kumanda (sustasız)
      Üst seviye ön koltuklar
      Manuel vites ile elektrikli park freni (+Autohold)
       
      ST-Line (Titanium Üzerine) - DİKKAT AŞAĞIDAKİ GÜNCELLEMELER BURADA YOK.
       
      235/40 R18 lastik - Aluminyum Jant (8j) ST-Line tasarım kiti (Ön, arka ve yan eteklikler) Spor süspansiyon LED ön sis farları köşe aydınlatma fonksiyonlu
      ST-Line kırmızı dikiş detaylı direksiyon ve vites topuzu
      Spor koltuklar (ST-Line kırmızı dikiş detaylı)
      Çift egzoz Ön park sensörü Alçaltılmış şasi  
      Active (Titanium Üzerine) - DİKKAT AŞAĞIDAKİ GÜNCELLEMELER BURADA YOK.
       
      235/50 R18 lastik - Aluminyum Jant (92H - 8j) Active Tasarım Kiti (Ön, Arka ve Yan Eteklikler) LED ön sis farları köşe aydınlatma fonksiyonlu
      Tavan Rayı
      Artı olarak seçilebilir sürüş modları (Kaygan ve Arazi)
      Spor Koltuklar (Active Gri Dikiş Detaylı)
      Ön park sensörü  
      NOT: 4,2” renkli yol bilgisayarı; B&O veya Co-Pilot 360 opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
      NOT 2: Otomatik uzun far; Co-Pilot 360 veya Dinamik LED opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
       
      Güncellemeler
      2018 model Titanium ve ST-Line donanımlar ile B&O sistem standart olarak sunuldu, ekstra ücretsiz opsiyonlandı. 2018 model ilk araçlarda otomatik uzun far hem Co-Pilot 360 hem de LED fark ile sunuluyordu daha sonra sadece LED fara bağlandı. 2019'da (ay belli değil, takribi Mayıs üretim) siyah sürmeli far tüm donanımlarda standart oldu, bundan önce sadece ST-Line ile standarttı. 2019 Mayıs itibarıyla arka kapılarda anahtarsız giriş sistemi yok. 2019 Mayıs itibarıyla bagaj aydınlatması tek tarafa düşürüldü. 2019 Nisan itibarı ile SYNC 3 (+Sesli Kontrol Sistemi), B&O paketi ile gelmektedir. Bu tarihten önce tüm Titaniumlar B&O opsiyonuyla birlikte ücretsiz geliyordu. 2019 Eylül ayı ile ön koltuk ve koltuk kafalık tasarımları geliştirildi. EuroNcap 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium jant tasarımı değişti. Eski tip ise Stil pakete dahil oldu. Aşağıda tamamının görseli mevcut. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Trend-X jant tasarımı değişti. Aşağıda yeni görseli mevcut (içi delikli hale geldi). 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium donanım opsiyonlarına otomatik park sistemi dahil oldu. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium donanımda ön park sensörü standart olarak geliyor. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte direksiyondan vites değişikliği kumandası (8 A/T) kaldırıldı. (EU dahil bu değişiklik uygulanmış, çok istisna donanımlar hariç) 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte 8 A/T'nin döner vites konsolundan yukardaki sebepten dolayı M kalktı yerine L geldi. L modu, yokuş kalkış ve inişlere izin vermek için daha düşük viteste daha uzun süre kalıyor. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Adaptif LED far'daki yıkama sistemi yasal gerekliliklerdeki değişikler sonucunda kaldırıldı.  2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium'daki krom çıta yukardan, aşağıya taşındı. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte dokunmatik ekranın altındaki SYNC yazısı kalktı.  2019 Kasım sonu ayı siparişiyle birlikte kablosuz şarj pedi tasarımı değişti. Şöyle oldu 1 Ocak 2020 siparişiyle birlikte yolcu tarafındaki halı tasarımı değiştirildi. 1 Ocak 2020 siparişiyle birlikte ISOFIX koltuk bağlantı kapakları kaldırıldı. 2020'de kış paketleriyle habersizce gelen fıskiye ısıtması artık Türkiye dahil birçok ülkeden kaldırıldı. Ağustos 2020 satışlarıyla park paketi içine kör nokta uyarı ve çapraz trafik uyarı sistemi dahil edilecek. Tarihleri net değil Haziran 2020 sonrası far kumandası altındaki eşya gözü iptal ediliyor. Opak renkler ile artık anten rengi gövde rengi değil siyah olacak. Mat siyah.  
      Opsiyonlar 
      Metalik Boya 1.800 TL
      Yakut Kırmızı (Özel Renk) 3.800 TL
      Titanium üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Adaptif Hız Kontrol Sistemi (Manuel şanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Park paketi (Sadece EcoBlue ile, otomatiklerle tam otomatik sistem, manuellerde eskisi gibi gaz/fren kontrol sürücüde) (Kapı Kenar Koruması ile) (4300 TL - Ekim 2019) B&O ses sistemi + SYNC 3 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile ve otomatik yanan uzun farlar)  9.200 TL
      Akıllı Bagaj Kapağı (Station Wagon modellerde) 4.400 TL
      ST-Line üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue ve EcoBoost motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL B&O ses sistemi + SYNC 3 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile ve otomatik yanan uzun farlar) 9.200 TL
      HB Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-up Display / HUD) 3.000 TL
      SW Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli + Akıllı Bagaj Kapağı  7.200 TL
      Active üzerine (2020 Haziran)
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue motor seçeneği ile) Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi Açılabilir Panoramik Cam Tavan 12.650 TL Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) B&O ses sistemi + SYNC 3 4.400 TL Kış Paketi  (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar) 3.200 TL
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile ve otomatik yanan uzun farlar) 13.350 TL
      HB Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-up Display / HUD)
      SW Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli + Akıllı Bagaj Kapağı 10.700 TL
       
      Fiyat Listesi - Aşağıdakiler ilk fiyatlardır, güncel liste burada (tıkla)
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 135.000 TL
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 145.500 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 151.000 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 162.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 156.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 167.000 TL
       
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 151.000 TL
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 162.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 167.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 178.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 172.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 183.000 TL
       
      5K ST-Line 1.0 EcoBoost 125 PS 8 ileri Otomatik 169.500 TL
      5K ST-Line 1.5 EcoBlue 120 PS  8 ileri Otomatik 186.500 TL
       
      Fiyatlar belirtilmedikçe 4K ve 5K içindir. 
       
      Donanım Seçenekleri
      Trend X, Titanium, ST-Line ve *Vignale olacak. Ayrıca Active versiyon 2020'de Türkiye'de.  
      Motor-Şanzıman Seçenekleri
      1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri manuel 1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri otomatik (6F15)
        1.0L EcoBoost 3 silindir 125 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 6 ileri manuel (silindir kapamalı) *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 6 ileri manuel 1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 8 ileri otomatik  
      *: İlerleyen dönemde sunulacak motor ve seri seçenekleri. (Ne zaman olduğunu şu an bilmiyorum. Güncel: 2020 planlarında yok)
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
       
      Bunlara bakmadan geçme ? 
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-aerodinamik-ve-agirlik-iyilestirmesi/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-fotograf-galerisi-yeni/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-seri-uretimi-basladi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-uretim-donanim-motor-bilgileri/
       
      Titanium (Bu fotoğraf serisini farklı başlıkta devam edeceğim)
      Burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Bunlar da ilk çıkan resmi pdf'ler
      Broşür
      Yeni Ford Focus Brosur.pdf
      Teknik broşür
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur.pdf 2018 ilk föy
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur-5 ARALIK-DÜZELTMELİ.pdf 2018 Aralık düzeltmeli
      Focus_TeknikFoy-20-25MY_Kasim2019.pdf 2019 Kasım
      focus-2020-ocak-teknik-foy.pdf 2020 Ocak
      FocusActive-teknikfoy-haziran-2020.pdf 2020 Haziran Active
       
      Fiyat
      YENI-FORD-FOCUS-KASIM Fiyat Listesi.pdf
       

      Active ile aşağıdaki std geliyor.

       
    • Yazan: Serkan Sakarya
      Merhaba, çok yeni üyeyim, üye olmadan da epey takip ediyordum. Elimden geldiğince forumdan ya da internetten araştırdım, çık net bilgi alamadım, gözümden kaçtıysa şimdiden özür dilerim. Benzer sorunları olan olmuş, dilim döndüğünce açıklamaya çalışacağım yardım ederseniz çok sevinirm.
       
      Aracım 2006 1.6 tdci otomatik 193.000 km 1 ay oldu alalı. Aracı çalıştırdığımda epey titreme oluyor 10-15 dakika sonra titreme azalıyor. Bu normaldir diye düşünüyorum. Esas sorun şu ki; sonrasında araç çalışır durumda hareketsiz ve P park vitesinde diyelim, gaza yavaş yavaş bastıkça aracın her yeri titremeye başlıyor, kapılar camlar ön cam yan camlar göğüs torpido motor bölümü vs kısacası her yerden titreme gibi bir ses geliyor, hareket ederken de aynı şekilde gaza bastıkça titriyor. 
       
      bir ustaya gösterdim sibop bölümünde ses geliyor, kayıştan ses geliyor kayışta çatlak var dedi, kayıştan kastı sanırım triger değil,
       
      bu konuda bana yardımcı olabilecek, Eskişehir de olanlar için iyi bir ustaya yönlendirebilecek var mıdır? 
       
      şimdiden teşekkür ederim, ALLAH kaza bela vermesin kimseye. 
       
      saygılarımla
       
       
    • Yazan: Erçin Ergül
      2014 powershift 1.6 makyajlı kasa hb aracımın rölantide titreşimi ve 110-120 civarı sarsıntılı ve böyle dalgalı yoldaki gibi titresimi oluyor. Balans ve jantta sorun yok yeni bakıldı. Bu tarz sorun yaşayan varmı sarsıntı cok rahatsız ediyor. Aks veya direksiyon olabilir mi
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.