Jump to content

Ford Puma 1.0L EcoBoost 125 PS Otomatik (7 DCT) Sürüş İzlenimi | İnceleme


Yakup Ç. A.
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

  • Yakup Ç. A., başlığı Ford Puma 1.0L EcoBoost 125 PS Otomatik (7 DCT) Sürüş İzlenimi | İnceleme olarak değiştirdi
3 dakika önce, Kaan Zaim yazdı:

Güzel inceleme yakup emeğine sağlık ? Tam  çift kavrama şanzıman + 1.0 ecoboost getirdiler derken vergiler patladı  ? 

 

Maalesef ? Style'ı %50 ile almak için son şanslar belki de. Araba alacak olsam düşünürdüm.

--0 dakika sonra eklendi--
40 dakika önce, Ramazan D. yazdı:

Keşke bizimkindede olsaydı..?

Olur abi olur niye olmasın ? 

39 dakika önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Ooo akşama soğuk SU yumu alır izlerim.

:içelim:

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Uzunca süredir ne dergi, ne video ne de blog vb. okumuyorum araçları denemeden önce, eğer gerçekten zaten ne olacağını baştan tahmin edebileceğim modeller değilse.

Puma da all-new olduğu için yine bu ritüeli bozmadım ve hiçbir incelemeye bakmadım.

Videoyu da hazır paylaşmışken ufak ufak başladım izlemeye/okumaya tabi yerlilerden başladım bakalım bu sefer ne kadar başarmışlar diye :zha: Mütevazi mode off.

Ve yine birkaç detay haricinde istediklerimi bulamadım farklı yerlerde, iyi ki bunun da videosunu okumaya üşenenler için çekmişim diyorum.

Şanzımanın ne olduğunu öğrenmeden ve tüketim değeri sunmak için 70-80 km yeterli gelebildiğini düşünen var mı bilemiyorum. Artık markalar da alışmış buna Skoda bir saat süre veriyor arabaları "Scala" sürün ne yaparsanız yapın ama bir saatiniz var ona göre. Bir saatte eski İstanbul'da "Eminönü çevresi" 20-30 km gidersen sana ödül verirler zaten adamlar sürecek mi fikrini mi iletecek ne yapacak? Gerçi o "filo" arabasıydı değil mi? Dün başka araçlar için filo filo diye dalga geçenler bugün "fiyatı iyi ama alınır" demeye başladı o da ayrı durum.

Bunu geçtik günlerce arabalara binme şansına sahip olup (Orada da ayrım var kimine 3-4 gün hafta sonu yok kimisi 7 gün kimisi 2 ay) sırf daha fazla izlenmek için hemen bir şey sunmak çok garip geliyor, gerçi talep de var ne yapsınlar; ama çoğu boş talep. Yılda 5-10 bin araç satacak bir model ile, totalde milyon kişiye bile erişebiliyorsunuz. Önceliği neye vermek doğru olur; verimlilik mi, bilinirlik mi?

Ben bir marka olsam çok farklı bir çözüm sunarım en azından ayırırım her iki talebi ki dünyada bunun örnekleri de yok değil.  

Ford TR veya bir başka firma, sadece bilinirlik olsun ne olduğu önemli değil kafasından ne zaman vazgeçecek bilemiyorum ya da ben yanlış düşünüyorum devir çoktan değişmiş geri de kalmışım. ? Yine çok yazdım ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, H. Cenk yazdı:

@Yakup Çağatay Bir iki de GÜNDÜZ fotosu koysaydın. Merak etmiyor değilim. ? 

Koyacağım abi, eskiden ne güzeldi ? her şeyi cam gibi foto çek altına notunu yaz bitti gitti ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Önceliği neye vermek doğru olur; verimlilik mi, bilinirlik mi?

bizim ürünlerin youtube videolarını çeken biri 40k EN ve 680k EN

40k olan diğerinin 4-5 katı fazla satış yapıyor aylık olarak,

40k her hafta illa video koyuyor diğeri kafasına estiğinde

40k her cuma canlı yayın yapıyor bu hafta ne ettiniz gelin konuşalım diye (ve daha canlı yayın sırasında benim maaşı çıkarıyor)

40k 2 yıldır bu işi yapıyor 680k nerdeyse 10 yıldır.

 

nede yazdım beya, puma çok güzelmiş, bagaj olayıda ayrı bi güzel ne kadar kullanılır bilmem ama güzel.

 

emeğine sağlık..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Motor ve Şanzuman kombinasyonu gerçekten çok başarılı bir araç.. Tasarım olarakta çok dikkat çekici. Lakin o dıştan babayiğit duran araç, içine binince beni şaşırtmadı değil. Biraz daha geniş iç hacim sunulabilirdi diye düşünüyorum. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Tekrar emeğine sağlık Yakup. Puma ile ilgili bazı yerli ve yabancı testlerde en anlam veremediğim eleştiri aracın sert olduğu yönündeki yorumlar. Adam yorumlarken x modele göre daha konforsuz ya da sert diye yorumluyor. Arkadaş, kullandığın araba st-line paket. Karşılaştırdıkları araçlara göre süspansiyon kurulumu daha sert ayarlı. Elmayla armudu kıyaslayıp daha sert demek ne demek hiç anlamıyorum. Diğer Puma versiyonlarıyla bu kıyası yapmak yerine st-line ile yapıyorlar. Velhasıl enteresanlar.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Puma SUV, yılın ilk yarısında Ford’un Avrupa’da en çok satan modeli oldu ve Ford’un geleneksel en çok satan modelleri olan, Fiesta ve Focus’u geçti.
       
      Tüm rakamlar ve bilgiler: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-puma-fiesta-ve-focusu-gecerek-avrupanin-en-cok-satani-oldu/
       
      Ford’da bir ilk: Avrupa’da en çok satan aracı bir SUV oldu. Şirket rakamlarına göre Ford, ilk altı ayda 83.266 Puma modeli sattı ve Transit Custom 70.604 ile 2. sırada yer aldı. Puma'nın bu yılki güçlü satışları onu Dacia Duster ve Hyundai Kona'nın önüne geçerek Avrupa'nın küçük SUV segmentinde Peugeot 2008, Renault Captur ve Volkswagen T-Cross'un ardından dördüncü sırada yer aldı.  
       
       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Hoş geldiniz.
      Öncelikle şu mesaj ve sonrasında toplu fiyat bilgilerine ve ilk yorumlara erişebilirsiniz.
      İki gün önce bayide ziyaret fırsatım oldu. Baz donanım hariç her üç donanım da mevcuttu. Impression-Life-Style-R-Line
      Özetle %80 vergi dilimindeki Golflere bakacağız hep beraber. Genel anlamda her araç için 30k indirim mevcut.
       
      Kadife kaplamalar Golf'te torpidoda gitmiş, kapı içlerinde var. 
      A3'te torpidoda var kapı içlerinde yok.
      Golf'te stepne yuvası halı kaplı A3'te çıplak. 
      İşçilik sınıfında zirvede. 
      Malzeme her zamanki gibi iyi, eskiye göre sert plastiklerin et kalınlığı azalmış, 1-2 mikro çaplı maliyet hesabı yapılan noktaları da var.
       
      Impression donanımını göremediğim için, Life'a bakarken Impression ile karşılaştırma yapacağım. 
       
      Öncelik Life donanımında. Bu donanım sadece hafif hibrit 1.0 eTSI 110ps ve 7-DSG ile satılmakta. 
       
      Renk çok dikkat çekici, her zamanki gibi.  🙂 
      Dışardan baktığımızda aslında 7. nesil ile çok da fark göremedim, çok ince detaylarda farklılıklar var. Kaput çizgisi belki biraz daha ilerlemiş olabilir, daha bi dik başlı diyebilirim. 
       

       
      Araya bazen donanımları da sıkıştıracağım 
      “Welcome Light” yan aynalarda ve kapı kollarında dış ambiyans aydınlatması Life ile var, Impression ile yok.
      Isıtmalı ön cam yıkama suyu nozülleri Life ile var, Impression ile yok.
       
      LED farlar herkesin ince çizgisi 🙂 Ancak her LED beklentiyi karşılayamayabilir, test etmemiz lazım.
      Impression ve Life donanımında merceksiz LED farlar mevcut. 
       
      Eve geliş-evden çıkış fonksiyonu Life ile var, Impression ile yok.
      Otomatik far yükseklik ayarı Life ile var, Impression ile yok.
      Otomatik yanan kısa farlar Life ile var, Impression ile yok.
       

       
      LED stop lambaları ve sinyal lambaları Impression dahil standart geliyor.
       
      Park mesafe sensörleri (ön/arka) ve Görsel park desteği  Life ile var, Impression ile yok.
      Geri görüş kamerası Life ile var, Impression ile yok.
       

       
      Impression ve Life donanımında 205/55 R16 lastiklerle birlikte bu jant geliyor. Alt donanımlar için, tasarım bence OK. 
       

       
       
      Anahtarsız giriş sistemi Life ile var, Impression ile yok.
      Yağmur sensörü Life ile var, Impression ile yok.
      Hız sınırlayıcı ve Sabitleyici Life ile var, Impression ile yok.
      Kendiliğinden kararan iç dikiz aynası Life ile var, Impression ile yok.
       
      Maalesef kapıyı açmıyorlar, bakabildiğimiz kadar iç mekandayız, bilgi alabildiğim kadarıyla bahsedeceğim.
       
      Ön koltuklarda yükseklik ve bel destek ayarı Life ile var, Impression ile yok. 
      10 inçlik dijital kadran Impression'da giriş özelliğine sahipken Life ve üstünde aynı kadran özelliklerine sahip. Farkını ben bilmiyorum, şimdilik. (Bakıp güncelleyeceğim satırı)
      Ekran olarak opsiyon alınabilen "Discover Pro" alınmadığı sürece TÜM donanımlarda bu ekranları göreceğiz.
      Kablosuz App-connect, sesli ve/veya sezgisel kontrol vb tüm özellikler bu opsiyon ile geliyor.
      App-Connect ve kablosuz şarj pedi ise Life ile var, Impression ile yok. 
      Isıtmalı deri direksiyon ve ön koltuklar Life ile var, Impression ile yok. 
       

       
      Klimatronik (3 bölgeli tam otomatik klima) ve arka klima kontrol ünitesi Life ile var, Impression ile yok.
      Koltuk kumaşları bence güzel görünüyor, bi sıkıntısı olacağını sanmam ancak Impression ile daha da farklı geliyor. 
      10 adet ambiyans aydınlatması Life ile var, Impression ile yok.
      LED aydınlatmalı makyaj aynaları Life ile var, Impression ile yok. 
       

       

       
      Arka kol desteği, bagaja ulaşma bölümü ve bagajda 12 V soket Life ile var, Impression ile yok. 
       

       
      Sıra Style donanımında.
      Bu donanım şu an cam tavanlı geliyormuş genel olarak ama ilerde düzelir.  
       

       

       
      Ön farlardan Volkswagen logosuna kadar uzanan dekoratif LED aydınlatma Style ve R-Line standart.
       

       
      Yan camların altında ve arka tamponda dekoratif krom çıtalar Style ve R-Line standart.
      Egzoz formunda ilave krom çıtalar Style ve R-Line standart. Bu egzozmuş gibi tasarıma maalesef hala alışabilmiş değiliz muhtemele.  
       

       
      %65 karartılmış arka ve arka yan camlar Style ve R-Line standart.
      “Side Assist” kör nokta uyarı sistemi Style ve R-Line standart.
       

       
      Style donanımında 225/45 R17 lastikler geliyor. Tasarım ise gerçekten vasat, canlıda daha da Polo gibi olmuş.
       

       
      Style ve R-Line ile LED “Performance” farlar ve LED gündüz sürüş farları mevcut. Kısa farlar mercekli uzaklar merceksiz gördüğünüz üzere. Muhtemelen ilk seriden daha iyi aydınlatma sunuyor. 
       

       
      Şuradaki metalin gözükmesini pek uygun göremedim. 
      Katlanabilir yan aynalar Style ve R-Line standart.
       

       
      Göze batıyor bi tık.

       
      Ekranlar, dediğim gibi opsiyon alınmazsa hepsinde bu şekilde geliyor. 
      30 renk ambiyans aydınlatması Style ve R-line ile standart.
       

       
       

       
      Koltuklar nubuk-kumaş karışımı yapılmış. Her zamanki gibi kaliteli. 


       
      Son olarak R-Line
       

       

       
      “R-Line” özel tasarım ön ve arka tamponlar R-line ile standart.
      Ön radyatör ızgarasında “R” logosu R-line ile standart.
      Spor süspansiyon R-line ile standart.
       

       


       
      Jantlar maalesef R-Line için fazla mütevazi. 225/45 R17 lastikler
       

       
      Dinamik uzun far asistanı “Dynamic Light Assist” özelliğine sahip “IQ.LIGHT LED - Matrix” far sistemi opsiyon olarak mevcut bu araçta. Focus Mk4 ile opsiyon sunulan far sistemi buna ikame.
       

       

       

       

       

       

       
       

       

       

       

       
      “R” logolu spor ön koltuklar, alüminyum pedallar ve siyah tavan döşemesi
       

       
      Sürüş profil seçimi R-line ile standart.
      Progresif direksiyon sistemi R-line ile standart.
       

       

       

       

       

       
      Sunulan Opsiyonlar
       
      Head-up display
      Elektrik ayarlı ergoActive koltuklar
      “Discover Pro” Navigasyon sistemi (Kablosuz app-connect, sezgisel kullanım vb içerir)
      Harman/Kardon ses sistemi 480W
      Yarı otonom sürüş asistanı “Travel Assist”
      Adaptif hız sabitleyici “ACC”
      Ön bölge asistanı “Front Assist” (Yaya algılar)
      Şerit Takip Asistanı “Lane Assist”
       

       
       
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Anahtarsız girişe sahip olan araba hırsızlığı sayısının artmasıyla mücadele etmek amacıyla Ford, Fiesta’nın uzaktan kumandasına bir uyku modu ekledi. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-anahtarsiz-girisli-araba-hackerlarina-karsi-savasiyor/
       
      Ford kumandanın içindeki yeni bir hareket sensörü, kumandanın 40 saniyeden uzun süre hareketsiz kaldığını tespit ediyor ve uyku modununa geçiyor ve böylelikle kumanda sinyal yaymayı kesiyor.
       
      Ford Fiesta ve Fiesta Van, yeni kumandaları standart olarak ekstra bir ücret ödemeden şu an sunuyor, Fiesta’nın ardından gelecek aydan itibaren Ford Focus üretimine de dahil olacak yeni kumandalar.
       
       


    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Bildiğiniz üzere Puma ve Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS ile 7 ileri çift kavrama otomatik şanzıman seçeneği sunuyordu. Puma test sürüşünde de bahsettiğim gibi oldukça keyif veren bir kombinasyon diyebilirim. Şimdi bu şanzıman hafif hibrit motor seçeneği ile de sunulacak.
       
      Detaylı: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-ecoboost-hibrite-otomatik-vites-secenegi-geldi/
       
      Fiesta 1.0-litre EcoBoost Hibrit 125 PS yedi vitesli otomatik, 5,2-5,6 l/100 km (WLTP)
      Puma 1.0-litre EcoBoost Hibrit 125 PS yedi vitesli otomatik, 5,7-5,8 l/100 km (WLTP)
      Puma 1.0-litre EcoBoost Hibrit 155 PS yedi vitesli otomatik, 5,8-5,9 l/100 km (WLTP)
       
       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Efendim konu malum, nam-ı diğer hayalet ekran. 
      Türkiye'de Puma ile ST-Line ile, Kuga ile Titanium ve üstüyle sunuluyor. Özetle Style donanımlarında ve Focus ile hiç yok, işte bu araçlar için alacağınız kadranların parça numaraları.
       
      Kuga dizel otomatik    LV4T 10849-DFN / DFM / DFL / DFK / DFJ --- (07.01.2020 sonrası)
      Kuga benzinli man.     LV4T 10849-DNM / DNL / DNK / DNJ  --- (07.01.2020 sonrası)
      Kuga dizel manuel       LV4T 10849-DSM / DSL / DSK / DSJ  --- (07.01.2020 sonrası)
       
      Focus Mk4 - Tümü     NX7T 10849-SXB / SXA --- (15.06.2020 sonrası)
       
      Puma - Tümü              L1TT 10849-FAK / FAJ / FAH / FAG / FAF / FAE / FAD / FAC  --- (04.11.2019 - 18.05.2020 arası)
      Puma - Tümü              L1TT 10849-FBL / FBJ / FBH  --- (18.05.2020 sonrası)
       
      Son harfi alfabetik olarak büyük sonra gelen, tercih sebebi olabilir. Bilmediğimiz, son 1-2 ayda yenileri de çıkmış olabilir - NX7T 10849 - SXC gibi.
       
      Puma'nın ekranı maalesef -en azından çerçevesi- Focus ve Kuga'ya uygun değil. Ancak Kuga'nınki Focus'a -Mk3 gibi- uyarmış gibi duruyor.
       
      Bunları Google'da vb. arıyoruz, yurt dışından şurdan buradan alıyoruz, takıyoruz.
       
       
      Puma'nın Dijital Göstergesi

       
      Focus'un Analog Göstergesi (Dijitali aşağıda)

       
      Kuga'nın Dijital Göstergesi
       

       
      Focus'un canlı hali var


       
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.