Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir ve daha az reklam göreceksiniz.

Focus 3.5 2015 Powershift Şanzıman Yağı Değişimi


Önerilen Mesajlar

11.09.2020 - 11:01 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

E şimdi bu iyi bir deneyim mi oldu? 😕 Bunun doğrusu önce sormak daha sonra yapmak değil midir, ne acelesi vardı değişimin? Birkaç hafta boyunca düşük kan seviyesi ile vücudu yordunuz. Geçmiş olsun.  Ayrıca bu tür şeyler kullanım kılavuzunda bile yazabiliyor, her neyse deneyim deneyimdir herkese sorunsuz sürüş diliyorum. 

Ah bir de bence en doğrusu 90 bin diyerek yönlendirmenin de sebeplerini duymak isteriz 🙂 

Fabrikanın kendisi bu aracı 6 lt yağ ile piyasaya sürdüğüne göre, 6 lt şanzuman yağının, tolerans sınırları içerisinde olduğunu düşünebiliriz. Kısacası araca ideal olarak 7 lt konması lazım ama 6 lt de konulsa sorun olmayacaktır. Nitekim fabrikanın kendisi 6 lt yağ koymuş.

Araca ne kadar yağ konulacağı kullanım kılavuzunda yazmadığı gibi kullanım kılavuzunda yazan her bilginin doğru olmadığını da biliyoruz.

 

Şimdi gelelim 90 bin konusuna; yağ değişiminin 90 bin de değişmesi benim kendi kanaatim olduğunu söylemiştim zaten, buradaki insanların bunu doğru anlayıp değerlendireceğine eminim yani kimse ben öyle dedim diye bunu doğru kabul edecek değil. Ancak neden öyle düşündüğümü açayım.

Triger konusunda da benzer bir durum yaşanmıştı; şöyle ki 9 yıl ve 135 binde değişmesi gereken trigerlerler için servisler 90 bin ve 5 yıl öneriyorlardı hatta uzunca bir süre bu böyle devam etti. İşin özü servisler bazı konularda aşırı ihtiyatlı davranıyor olabilir ve bunu sadece bizi düşündükleri için yaptıklarından emin değilim. Aynı şanzumanı kullanan bir sürü otomobil modeli var ve bir kaç yabancı form sitesinden edindiğim bilgiye göre şanzumanın kendi üreticisi yağ değişim için en az 150 bin km öneriyor. Bu yağın, yüksek sıcaklıkların olmadığı ve oldukça izole bir ortamda çalışıyor olduğunu düşünürsek, 45 bin km de bozulmasını gerektirecek hiç bir durum yok.

 

Ayrıca kendi aracımdan 60 binde çıkan yağ ile araca yeni koyduğumuz yağ arasında koku, akışkanlık, renk, gözle muayene ve dokunma ile yaptığım karşılaştırmada hemen hemen hiç bir fark olmadığını da gözlemledim. Tabi ki bilimsel bir karşılaştırmanın labaratuvar ortamında ve farklı testlerle de yapılmasını gerektiğini biliyorum. Ancak bu işlerden biraz anlayan birisi olarak size şu kadarını söyleyebilirim. Yapılacak kimyasal testlerde bile iki yağ arasında çok az bir fark olacağına emindim.

 

Kısacası ben hala aynı iddiamı yeniliyor ve bu yağın 45 bin km de değişmesinin müsriflik olacağını düşünüyorum.     

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
2 saat önce, Oguzhan C yazdı:

Fabrikanın kendisi bu aracı 6 lt yağ ile piyasaya sürdüğüne göre, 6 lt şanzuman yağının, tolerans sınırları içerisinde olduğunu düşünebiliriz. Kısacası araca ideal olarak 7 lt konması lazım ama 6 lt de konulsa sorun olmayacaktır. Nitekim fabrikanın kendisi 6 lt yağ koymuş.

Araca ne kadar yağ konulacağı kullanım kılavuzunda yazmadığı gibi kullanım kılavuzunda yazan her bilginin doğru olmadığını da biliyoruz.

 

Şimdi gelelim 90 bin konusuna; yağ değişiminin 90 bin de değişmesi benim kendi kanaatim olduğunu söylemiştim zaten, buradaki insanların bunu doğru anlayıp değerlendireceğine eminim yani kimse ben öyle dedim diye bunu doğru kabul edecek değil. Ancak neden öyle düşündüğümü açayım.

Triger konusunda da benzer bir durum yaşanmıştı; şöyle ki 9 yıl ve 135 binde değişmesi gereken trigerlerler için servisler 90 bin ve 5 yıl öneriyorlardı hatta uzunca bir süre bu böyle devam etti. İşin özü servisler bazı konularda aşırı ihtiyatlı davranıyor olabilir ve bunu sadece bizi düşündükleri için yaptıklarından emin değilim. Aynı şanzumanı kullanan bir sürü otomobil modeli var ve bir kaç yabancı form sitesinden edindiğim bilgiye göre şanzumanın kendi üreticisi yağ değişim için en az 150 bin km öneriyor. Bu yağın, yüksek sıcaklıkların olmadığı ve oldukça izole bir ortamda çalışıyor olduğunu düşünürsek, 45 bin km de bozulmasını gerektirecek hiç bir durum yok.

 

Ayrıca kendi aracımdan 60 binde çıkan yağ ile araca yeni koyduğumuz yağ arasında koku, akışkanlık, renk, gözle muayene ve dokunma ile yaptığım karşılaştırmada hemen hemen hiç bir fark olmadığını da gözlemledim. Tabi ki bilimsel bir karşılaştırmanın labaratuvar ortamında ve farklı testlerle de yapılmasını gerektiğini biliyorum. Ancak bu işlerden biraz anlayan birisi olarak size şu kadarını söyleyebilirim. Yapılacak kimyasal testlerde bile iki yağ arasında çok az bir fark olacağına emindim.

 

Kısacası ben hala aynı iddiamı yeniliyor ve bu yağın 45 bin km de değişmesinin müsriflik olacağını düşünüyorum.     

oğuzhan bey benim soruma da cevap verenilirmisiniz ne yapacağımı bilemedim 

 

merhaba arkadaşlar 2015 dizel focus powershift şanzımanımın yağını değiştirdim fakat değiştiren usta marka olarak mobil ATF LT 71141 yağını koydu ve 6 litre koydu buradan sonradan okuduğuma göre 7 litre ve castrol yağ olması gerekiyormuş şanzımanda her han gibi ses sıkıntı vs yok sizce ne yapmalıyım yağı değiştirteyim mi koyduğu mobil marka yağ da olur mu anlamadım

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
14.09.2020 - 14:49 tarihinde, Eren Yiğit yazdı:

oğuzhan bey benim soruma da cevap verenilirmisiniz ne yapacağımı bilemedim 

 

merhaba arkadaşlar 2015 dizel focus powershift şanzımanımın yağını değiştirdim fakat değiştiren usta marka olarak mobil ATF LT 71141 yağını koydu ve 6 litre koydu buradan sonradan okuduğuma göre 7 litre ve castrol yağ olması gerekiyormuş şanzımanda her han gibi ses sıkıntı vs yok sizce ne yapmalıyım yağı değiştirteyim mi koyduğu mobil marka yağ da olur mu anlamadım

Merhaba;

 

kullanılan yağın marka ile ilgisi yok verdiğiniz yağ modeli otomatik şanzuman yağı diye geçiyor muhtemelen sizin aracın şanzumanına uygundur diye düşünüyorum 6 lt konmasında da bir sorun yok.  

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.