Jump to content

2020 Renault Zoe ZE40 (Tam Elektrikli)


Olcay Sert
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

33 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Batarya için eskime deniliyor sanırım abi.

Aynen batarya için diğer aksamlarda sert plastik kısımlarda eskime az denilmiş, kumaş kısımlardan bahsi geçiş yok

--0 dakika sonra eklendi--
19 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

340 binde eskimeyen kumaşı anca uzay istasyonunda buluruz abi :kıhkıh:

Aynende kumaş demedimki hiç ?

--9 dakika sonra eklendi--
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

üretilmemiş araba yazdım ben ? 

Getirip satmışlar bile taycan, üretilmemiş olan tesla değildir herhal

B65458C0-E72F-4139-BD89-A3D636948723.png

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

Aynende kumaş demedimki hiç ?

--9 dakika sonra eklendi--

B65458C0-E72F-4139-BD89-A3D636948723.png

Dalga geçiyom yav kumaş neyim ? 

MACH-E üretilmemiş olan.

Bugün bir ciddiyet var sanki milletin üstünde diyeceğim de Türkiye gündemine maruz kalan insanlar olarak artık garipseyemiyorum ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 dakika önce, Olcay Sert yazdı:

Aynen batarya için diğer aksamlarda sert plastik kısımlarda eskime az denilmiş, kumaş kısımlardan bahsi geçiş yok

--0 dakika sonra eklendi--

Aynende kumaş demedimki hiç ?

--9 dakika sonra eklendi--

Getirip satmışlar bile taycan, üretilmemiş olan tesla değildir herhal

B65458C0-E72F-4139-BD89-A3D636948723.png

Abim sadece benim yazdıklarımı okur musun rica etsem ? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Abim sadece benim yazdıklarımı okur musun rica etsem ? 

Karıştırdık mı ? pardon, Hay Allah evet karıştırmışım 

--1 dakika sonra eklendi--
5 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

Dalga geçiyom yav kumaş neyim ? 

MACH-E üretilmemiş olan.

Bugün bir ciddiyet var sanki milletin üstünde diyeceğim de Türkiye gündemine maruz kalan insanlar olarak artık garipseyemiyorum ?

Şahsi olarak dünden beri geçmeyen baş ağrısı var sinüzitin başlangıcıymış ? bugün nasıl bitecek bilmiyorum iyi bi uyku çekmem gerek

--17 dakika sonra eklendi--
1 saat önce, Mertcan Çelik yazdı:

son dişliyi değiştirebiliyor muyuz derdim cahel cahel de bunların şanzımanı CVT gibiydi sanki.

Şanzıman yok bunlarda motor direkt bağlı

o yüzden tepkime süresi çok düşük

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Olcay Sert yazdı:

Birde bu bataryaları hergün %100 şarj etmek tavsiye edilmiyor %80-%20 arasında kalınması ömür konusunu oldukça uzatıyormuş.

Kesinlikle katılıyorum. Şuan ki teknoloji bence bunu destekliyor telefonda'da, bataryanın ömrü için..

 

Hatta apple lisanslı powerbankları, cihazı %80'den sonra doldurmuyor. İlk seferde uyanamadım dedim bozuk mu bu diye. Sonradan uyandım.. Aynı olayı apple'ın powerbankı android'te %80de bırakıyormu denemedim. Eşimin powerbankı bi ara kaçırıp deneyeyim. Merak ettim..

 

Yani prizdeykende %80 den sonra çekebiliriz + %20 den alta inmeden doldurmalıyız. 

 

Araba konusunda fiyatlar ve teknoloji az daha makul hale geldimi mantıklı artık geliyor banada..

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

15 dakika önce, Okan Ali yazdı:

Yani prizdeykende %80 den sonra çekebiliriz + %20 den alta inmeden doldurmalıyız. 

Yüksek voltajlı lityum-iyon pil diye geçiyor zaten

cep telefonlarımızdaki de aynı pil. ama ufacık versiyonu. sen dedikten sonra ayfonun uyarısını dikkate alıp şarjdan sökeceğim artık. ?

 

asıl fark yaratan kısım pillerin durduğu hazne ve bu pillerin nasıl hücrelerden oluştuğu ve bu hücrelerin nasıl yönetildiği. 

 

başka değişle 50 litrelik depoyu 5e bölüyor ve 10ar litrelik 5tane bidondan nasıl motora göndereceğim diyor sistem.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

Şöyle bir hesap edince 

Reno Zoe’yi DC 50kW ile 30 dk şarj edersek menzil max 150km görünüyor.

 

Zoe’yi 30 dk hızlı şarj etmek için ödenecek tutar 30x1,7=51 TL görünüyor 

 

51 TL ile 7 litre motorin alınır şuanki akaryakıt fiyatlarına göre. 5lt/100km ortalaması olan herhangi bir dizel araç 51 TL’ye 140 km yol yapabilir. Zoe ise 150 km yapıyor. 
 

Daha elektrikli araçlar yaygınlaşmadan fiyatlar fosil yakıt seviyesine geldi
 

 

F87424FC-A6B6-408C-817E-BA9030A3F74A.jpeg

9AE47590-FDA0-4C38-B536-2B8C9792F674.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

30.09.2021 - 19:52 tarihinde, Erhan Er. yazdı:

Şöyle bir hesap edince 

Reno Zoe’yi DC 50kW ile 30 dk şarj edersek menzil max 150km görünüyor.

 

Zoe’yi 30 dk hızlı şarj etmek için ödenecek tutar 30x1,7=51 TL görünüyor 

 

51 TL ile 7 litre motorin alınır şuanki akaryakıt fiyatlarına göre. 5lt/100km ortalaması olan herhangi bir dizel araç 51 TL’ye 140 km yol yapabilir. Zoe ise 150 km yapıyor. 
 

Daha elektrikli araçlar yaygınlaşmadan fiyatlar fosil yakıt seviyesine geldi
 

 

F87424FC-A6B6-408C-817E-BA9030A3F74A.jpeg

9AE47590-FDA0-4C38-B536-2B8C9792F674.jpeg

evde şarj edebilme imkanınız yoksa yada ücretsiz şarj noktalarına uzaksanız, elektrikli araçtan vazgeçebilirsiniz. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Olcay Sert
      Yazan: Olcay Sert
      Electrip ile ikinci kiralamayı yaptık bmw i3 ile. Canlısı resimlerdekinden çok daha güzelmiş. 
      kiralık olduğu için anahtar yoktu üzerinde, uygulama üstünden kilitle aç yapılabilir, ön bagaja bakamadık ve şarj kablosunu arka bagaja attım.
      bi 10dk şurda ne var burda ne var diye kurcaladık, zoe'ye göre iç mekan çok ferah ve rahat. ön koltuğu kendime göre ayarlayınca arkada koltuğa rahatça oturdum ve kapıyı kapattım. indi bindi çok rahat. bu denli kısa bir aramadan bu kadar iç hacim beklemiyordum. 
       
      standart donanıma sunroof ek yapılmış haliydi.
      otomatik park standart donanımda bile var ve focusta denediğim gibi nazlı değil seri bi şekilde park edebiliyor. ha bide ne ileri nede geri vitese takmanızı istiyor park tuşuna basılı tutmanız yetiyor.
       

       
      bu arada geri görüş kamerasını seyir halindede açabiliyorsunuz, dikiz aynası niyetine.
       
      iç ambiyans çok sıradışı gelsede kullanımda sanki yıllardır i3 kullanıyor gibiydim herşey yerli yerinde
       

       
      Zorlu center'dan başladık ortaköye indirk ordan emirgana kadar sahil havası aldık.
      bardak tutacakları geniş ve işlevsel, orta ekranın altı komidin gibi kullanılabiliyor ? 
       
      güneşliklerdeki aynalar çok çok küçük ve ışıklandırması yok, arabadan hiç beklemezdim. ayrıca iç ışıklandırma sadece tavanın ortasındaki lamba ile sağlanıyor. bişi düşürsek arka koltuğa bulamayacağız. tamam anladık elektrikli araba tasarruf demekte 2 ampül koyuversen ne olurdu.
       
      dokunulan yerlerdeki malzeme ne kadar kaliteliyse, dokunulmayan yerlerdeki malzeme karbon fiber olarak bırakılmış, hafif pıtırlı bi yapısı var ilerleyen zamanda kir tutma özelliği kazanabilir. 
       
      yazmayı unuttum aldığımızda şarjı 100% idi ve comfort ayarlarda 214km gösteriyordu
       

       
      izlediğim videolardan feyz alarak sürüş modunu Eco pro yaptım, ilk hareket hissiyatı çarpışan araba gibiydi.
      tek pedallı araç kullanmaya bu kadar kolay alışacağımı düşünmezdim
      gazdan ayağınızı çektiğinizde regen yapıyor pilleri doldurmak için nerdeyse fren yapmanıza gerek kalmıyor. 
       
      bu aracı sürünce gerçek elektrikli araba nasıldır görmüş oldum. 110kmye kadar sıfır ses. yalıtım zoe gibi olmadığı için çevresel seslerde gelmiyor eğer gaza yüklenmişseniz sadece vızıltı duyuyorsunuz derinden. virajlardaki tepkisi çok sert spor araba kullanıyormuşsunuz gibi hızlanması da öyle gerçi. her ne kadar eco proda kullanmamda gazı tabana yapıştırınca moddan çıkıp gerçek anlamda fişek gibi gidiyor.
      hatta öyleki 0-50 hızlanması 3sn ışıklarda oldukça geride kalmış oluyor.
      zoede olduğu gibi bunda da yokuş düz fark etmiyor aynı hızlanma hissi devam ediyor, ikinci köprüden beşiktaş çıkışta ilk virajdan sonra 50ye kadar düştüm ve gazı kökledim ve yokuşu 150 ile soluksuz çıktı. 
       
      Gene biraz teme çıktık uzun yol nasıldır diye, 110km hız il 15kv civarı harcıyor. buda benim bütçe dahilindeki olan i3 ile 120km menzilim olacağı anlamına geliyor. şu an için beni tek soğutan durum bu. Tekirdağ yada Bursa'da hızlı şarj imkanım olsa almayı düşünürdüm. 
      birde i3 tamam çok güzel hızlanıyor ama sabit hızda giderken bizim yollarımız çok temiz olmadığından en küçük çukuru bile hissediyorsunuz 110+ gitmeye başlayınca sollama çıkayım dedim ya aracın yüksekliğinden yada benim alışık olmadığımdan çok tedirgin etti. sanki her an kopacakmış gibiydi.
       
      Geri dönüş yolunda hız sabitlemesini kullandım bolca, birer birer inip çıkıyor olması çok sinir bozucu. birde iptal edince regen devreye giriyor ayağınız gazda olmadığından ve öne doğru yığılıyorsunuz
       
      süre bitimine gelince tekrar aracımıza döndük. dönerken camnda yansımansı çok hoşumuza gitti

       
      oğlanı uykusunda taşıdık arabaya, isofix bağlantısı ZOE den kolay ve yerleri kapaklar ile belirtilmiş, kapağı açınca kancaları net bi şekilde görülüyor.
       

       
      şarja taktık uygulamadan kilitledik, rezervasyonu tamamladık. insignia hiç bu kadar sesli gelmemişti ?
      bu menzildeki araçlar 300+ olduğu için bütçe dışı kalıyor, bütçe dahilinde ZOE yalıtımı çok zayıf, bi araba yapmışsın sessiz diyecen azcık çalış şunun yalıtımına 
      bak bmw yapmış, hem stabil hemde sessiz. olabiliyormuş demek. 
       
      neyse bizim elektrikli araç hikayemiz şimdilik son buldu. uzun menzili olan bütçe dahiline girdiğinde tekrar düşünürüz... belkide kısa menzilli olanı uygun fiyat nedeniyle tercih edebilirim ? 
       
      * zoe ile kıyaslanamayacak kadar keyifli bi araç
      * tek pedal kullanmaya insan hemen alışıyor regen baya fren gibi tutuyor bunda, zoede öyle değildi
      * içi koltuklar vs x3 kıvamında, rahat ve yüksek
      * baz modelde bile otomatik park koymuşlar çok fena çalışıyor girmez dediğim yere bile 5-10cm ile yanaştı
      * gerçekte resimdekilerden çok çok daha iyi duruyor, ve gene resimlerde çok kullanışsızmış gibi duran yerler çok kullanışlıymış
       
      bu arada zoe hikayeside şurda okumayanlar için
       
       
       
      dip not: Türkiyede elektrikli araç satış adetleri

       
    • Ali Gök
      Yazan: Ali Gök
      yeni megane çıkalı epey oldu. mutlaka kullanan olmuştur. kredilerde düştü değiştirmek istiyorum artık. megane alınır mı yoksa 4'üncü focusu mu alayım. 110 000 tl ile başka ne önerirsiniz. sedan dizel olmak şartıyla
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford – Volkswagen küresel işbirliğini ileri otonom sürüş, elektrikli araçlar ve daha iyi müşteri hizmeti için genişletiyor.
       
      ?Volkswagen, Ford'un otonom sürüş yatırımına katılıyor. (Argo AL)
      ?Ford, Volkwagen'in elektrikli araç platformunu (MEB) kullanacak. (2023)
      ?Pick-up ve ticari araç işbirliklikleri ise daha önce paylaşılmıştı. (2022)
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-volkswagen-kuresel-isbirligini-genisletiyor/
       
      Unutmadan MEB merkezli ilk elektrikli otomobil, 2020’den itibaren benzer bir Golf dizel fiyatıyla piyasaya sürülecek. Menzili 550 kilometreye (WLTP) dayanacak ve elektrik motoru 170 PS güç üretecek. Kompakt ID’nin üretimi, 2019 sonunda Zwickau’da başlayacak.
       
       

       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Avrupa’nın en çok satan küçük crossover’ı Renault Captur yenilendi. 
       
      Devamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/makyajli-renault-captur-tanitildi/
       
      Tam led ön farlar, nappa deri koltuklar ve cam tavan yeni eklenen birkaç donanım diyebiliriz ayrıca Vignale gibi göğsü deri kaplı model de artık sunuluyor.
       
      1.2 turbo ve 1.5 dizel motorlar hem manuel hem de EDC ile geliyor.
       
       
       






    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Megane GT Artık 1.6 dCi 165 Ps 6 ileri EDC ile Satın Alınabiliyor. 2017 Ocak’ta Ana Vatanında…
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/renault-megane-gt-dci-165-ps-edc-satisa-sunuldu/
       
      1.6 dCi Çift Turbo 165 PS 380 Nm 6 ileri EDC 4.6 lt/100km 4CONTROL 110 bin TL!?  


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.