Jump to content

2020 Renault Zoe ZE40 (Tam Elektrikli)


Olcay Sert
 Paylaş

Önerilen Mesajlar

Malum normal TV izlemediğimiz için  Netflix youtube mubi vs ile geçiyor ekran başı zamanlarımız. şu videoyu 

 

 

seyredince dedim olabilir, eskiden menzil kısaydı yanaşamıyorduk.

 

bütçe dahilinde iki araç opsiyonumuz var Zoe (2018+) Bmw i3 (2014-2016)

O test videosu senin bu test videosu benim derken bu işin kiralamadan olmayacağını kanaat getirdim, ve Electrip ile kiralama yaptım itü arı teknokentten

image.png.e4d345df06bfe70fe2e8cfb2056792a6.png

lakin kiralamaya giderken, tam köprü üstünde telefon çaldı

- rezervasyonunuzu iptal ediyoruz

* SEBEP? önceki trafikte kalmış gelemeyecekmiş

- başka müsait ZOE varmı?

* Var İtü taşkışlada

- tamam rezervasyonu oraya kaydıralım

* biz yapamıyoruz siz uygulamadan yapmanız lazım

- Arkadaşım köprüdeyim trafikte şimdi nasıl ben uygulamay girip yapayım? (ki çok kötü uygulamaları var devamı geliyor)

* biz yapamıyoruz ama siz illa isterseniz yapabiliriz ?

- evet illa istiyorum rezervasyonumu sen yap

* peki efendim yapıyorum (:s )


 

İşin Özü

 

Yeni firma tabi müşteri deneyimi yok fazla, insan iptal ediyoruz dermi hemen. şöyle dese amenna

- Sizden önceki müşteri aracı zamanında teslim edemeyecek, Size 1 saat extra kiralama imkanı tanıyoruz yaşattığımız sorundan ötürü

işte o zaman bunlardan iş çıkacak diyecemde, bunlar daha yeni işte. bide elektrikli araba kiralayacak başka yer bulamadım ? 

bu konuda YOYO çok başarılıydı. bazen sırf değişiklik olsun diye kiralardım. onlarında yıllık aidat gibi saçma uygulaması vardıya neyse...

 

 

neyse teknokent yerine taşkışla yazdık navigasyona, vardık güvenlik aldı içeri, hemen zoe'nin yanına koydum arabayı.

image.png.fc1dbee891071a0ae109732df64178a2.png

 

Araç ZES şarj istayonunda dolmaktaydı. Bebe koltuğunu zoe'ye geçirmek çok kolay oldu arkada 2 önde 1 isofix bağlantısı varmış. 

ön koltuğu kendime göre ayarladım ve arka koltuğa anca sığabildim, dizlerim değiyordu ön koltuğa. tabi insignia gibi geniş ayarlamıştım ? ama B sınıfı araç nede olsa dar biraz. Araç içinde ZES kartı vardı onu okutup fişi çıkardık, ön paneldende diğer ucunu çıkartıp, kuyuya benzeyen bagaya koydum

 

image.png.9157eced5a91c695703aca4631bffeea.png

 

Start tuşuna bastım, ekranda READY yazmasa çalışmıyor sanacağı, vites kolu yerine sadece tuş koysalar daha yerinde olurdu demeden edemedim,

içersi aydınlık ferah göstergeler dijital. ama ana göstergede navisgasyon yok 

 

image.thumb.png.8bc91b91b457e87641630a0643f2f4c9.png

 

Sessiz sessiz ayrıldık otoparktan, mecazi değil gerçekten...

Maksat arabayı test etmek olduğu için, mümkün olduğunca arabada kaldık kiralama boyunca

 

image.png.f428a54d8d92b18b8cc068f213a571cd.png

 

İtü'den karaköye gittik, sıkışık trafikte araçta ses yok ama yandaki araçlar çok sesli ? 

bi karşıya geçip gelelim dedik karaköyden birinci köprüden karşıya geçtik. bu sırada hızı 70-90ı gördük trafikten mütevellit

TEM'e çıkmadan olmayacak dedik ve geçtik. menzili 400km olunca insan bi 120-140 nasıldır görmek istiyor.

hızlanması gayet yeterli. ECO modu var aktik ise 95i geçemiyorsun, birde ECO+ modu var onda klima bile çalışmıyor.

bu arada kliması iyi serinletti içersini. gece yolculuğunda ambiyans hoşumuza gitti

image.thumb.png.c5f097c0414b0b7a827e13b76bf58bd7.png

 

90-100 arasında hiç ses yok araçta sadece hafif uğultu geliyor tekerleklerden,

110-120ye gelince rüzgar sesi gelmeye başlıyor

120+ olunca gerçekten 120+ gittiğini anlıyorsun ve son hız 140 ile limitli.

 

Kartal köprüsünden teme çıkan yokuşu başından sonuna 140 ile çıktı. hızlanmada yokuşmuş düzmüş fark etmiyor. 

 

Dönüş yoluna geçtiğimizde bizde vaktinde varamayacağımızı anladık ve yarım saat uzatmayı denedik ama uygulamada böyle bir opsiyonu bulamadık.

Telefon açtık onlarda denediler ve Sistemimizde problem var deyip Destek kaydını aldılar. sonuçlandığında burdan yazarım

 

Son Görüş

  • Menzil; alırken ünili öğrencilerin bol kullanımından galiba 266km yazıyordu. normal kullanımda 300+ yol alır
  • Oturma pozisyonu yüksek ecosport gibi hissettirdi. trafikte yandaki arabalara bakınca anlaşıyor
  • Ön koltuklar beklediğimden konforlu çıktı, reno bu işe çalışmış belli
  • r-link denilen multimedya bluetooth ile sadece telefon konuşmasına izin verdiğinden radyo dinledik ve alışamadım
  • ağırlık merkezi aşağıda olduğundan yol tutuşu oldukça iyi, nesnel değil ama öyle hissettirdi
  • Arabada ses yok ama çevrede ses olunca pek güzel değil, yalıtıma daha çok zaman harcanmalı, kendi aracımda kapıyı kapatınca dışarısı ile bağım kopuyor bunda ise bağın arasına sadece filtre konuluyor
  • içeride kalite hissiyatı pek yok (ön koltuklar hariç) her yer sert plastik. 33bindeki kiralık arabada tıkırtı yok. 
  • Sert plastik avantajı yıllar boyunca deforme olmadan kalır bence, ki 340bindeki araçda bile deformasyon minimum gözüküyor vidolarda
  • bu araba kesinlikle clio değil 

 

Aklınıza takılan bi soru varsa deneyimleye bildiğim yada bilebildiğim kadarıyla cevaplamaya çalışırım.

bu arada @Aydın Baran abide kısa menzillisini kullanıyormuş. Yardımları için teşekkür ederim, konusunu koyayım şuraya

 

Yakın zamanda birde i3 test edeceğim, menzil konusu eksik kalsa da hızlı şarj olabilme yeteneği ağır basıyor.

 

  • Beğen 13
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

0-100 13.2 imiş, fazla uzun geldi bana.

ikinci el alırken pil ömrüne dair bir veri/bilgi edinme ihtimalleri var mı?

 

Bir de Doğan abimiz de fena incelememiş sanki

 

Evden 8 saat diyor çok ya

--1 dakika sonra eklendi--

Tesla yerine Mach-E almam tahminen ya ?

Bilemedim zor karar vallahi

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Çok hoş ya.

Merakım var bu elektrikli araçlara.

Mesela 140'ı geçmemesi benim için kesinlikle sorun değil.

Zaten otobanda bile 130'a sabitleyip giden adamım.

Benim için önemli şeyler sırasıyla Güvenlik -> Ekonomi -> Tamir edilebilirlik.

Bunları yakalarsam pek düşünmem geçerim elektrikliye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

25 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Tesla almak var gönlümde

Tesla'ya erişebileceğimiz günleri görecek miyiz... nasip

16 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

ikinci el alırken pil ömrüne dair bir veri/bilgi edinme ihtimalleri var mı?

 

evet var e-garaj diye bi yer açılmış yeni, orda tüm detaylarıyla bakıyorlar. kullanılan kimyasallar bakımından i3 daha geç eskiyor deniyor.

340bindeki zoe %6-9 arasında bi eskime göstermiş. ki bence hiç bişi

 

17 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

Evden 8 saat diyor çok ya

 

Ev prizindeki şarj süresi bu ? trifazda 3 saatte full doluyor zoe. bu konuda i3 daha baskın yerli araç ilanından sonra zorlu enerji şarj istasyonlarını oldukça arttırdı. hatta yeni otobanda bolca DC hızlı şarj var. bu özellik 2020 zoede olacak

1faz 220v ile zoe 8 i3 5saat

3faz 380v ile zoe 3saat i3 2saat

DC şarj ile zoede yok i3 20dk%80 35-40dk full.

 

Birde bu bataryaları hergün %100 şarj etmek tavsiye edilmiyor %80-%20 arasında kalınması ömür konusunu oldukça uzatıyormuş.

Teslada daily drive yada uzun yol seçeneği var, uzun yolu seçmedikçe %90ı doldurmuyor

 

12 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Taycan, Tesla gibi satışta ? 

Geçen e-garaja gelmiş, ilana çıkamadan satılmış Taycan

 

10 dakika önce, Burçin Denizalp yazdı:

Mesela 140'ı geçmemesi benim için kesinlikle sorun değil.

Bu görüşe bende aynen katılıyorum, birde ceza yeme riski minimize ediliyor

 

11 dakika önce, Burçin Denizalp yazdı:

Benim için önemli şeyler sırasıyla Güvenlik -> Ekonomi -> Tamir edilebilirlik.

bu arabalarda en sevdiğim yön yıllar boyu servis istememesi.

BMW 2 yılda bir km sınırsız bi gel çay iç diyor

ZOE 20binde bir gel polen filtresini değiştirelim diyor.

 

Ekstrem durumlar için gene e-garaj tek servis gibi, tanıtım videolarında kaza yapmış teslaları felan göstermiş

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu elektriklilerin azami süratleri genel olarak düşük sanırsam zaten. Nedenlerini bir ara merak edip araştıram.

0-100 4.4 azami sürat 210 ne la. Otobanda kötü 320d içimden mi geçecek, son dişliyi değiştirebiliyor muyuz derdim cahel cahel de bunların şanzımanı CVT gibiydi sanki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Paylaş

  • Benzer İçerikler

    • Olcay Sert
      Yazan: Olcay Sert
      Electrip ile ikinci kiralamayı yaptık bmw i3 ile. Canlısı resimlerdekinden çok daha güzelmiş. 
      kiralık olduğu için anahtar yoktu üzerinde, uygulama üstünden kilitle aç yapılabilir, ön bagaja bakamadık ve şarj kablosunu arka bagaja attım.
      bi 10dk şurda ne var burda ne var diye kurcaladık, zoe'ye göre iç mekan çok ferah ve rahat. ön koltuğu kendime göre ayarlayınca arkada koltuğa rahatça oturdum ve kapıyı kapattım. indi bindi çok rahat. bu denli kısa bir aramadan bu kadar iç hacim beklemiyordum. 
       
      standart donanıma sunroof ek yapılmış haliydi.
      otomatik park standart donanımda bile var ve focusta denediğim gibi nazlı değil seri bi şekilde park edebiliyor. ha bide ne ileri nede geri vitese takmanızı istiyor park tuşuna basılı tutmanız yetiyor.
       

       
      bu arada geri görüş kamerasını seyir halindede açabiliyorsunuz, dikiz aynası niyetine.
       
      iç ambiyans çok sıradışı gelsede kullanımda sanki yıllardır i3 kullanıyor gibiydim herşey yerli yerinde
       

       
      Zorlu center'dan başladık ortaköye indirk ordan emirgana kadar sahil havası aldık.
      bardak tutacakları geniş ve işlevsel, orta ekranın altı komidin gibi kullanılabiliyor ? 
       
      güneşliklerdeki aynalar çok çok küçük ve ışıklandırması yok, arabadan hiç beklemezdim. ayrıca iç ışıklandırma sadece tavanın ortasındaki lamba ile sağlanıyor. bişi düşürsek arka koltuğa bulamayacağız. tamam anladık elektrikli araba tasarruf demekte 2 ampül koyuversen ne olurdu.
       
      dokunulan yerlerdeki malzeme ne kadar kaliteliyse, dokunulmayan yerlerdeki malzeme karbon fiber olarak bırakılmış, hafif pıtırlı bi yapısı var ilerleyen zamanda kir tutma özelliği kazanabilir. 
       
      yazmayı unuttum aldığımızda şarjı 100% idi ve comfort ayarlarda 214km gösteriyordu
       

       
      izlediğim videolardan feyz alarak sürüş modunu Eco pro yaptım, ilk hareket hissiyatı çarpışan araba gibiydi.
      tek pedallı araç kullanmaya bu kadar kolay alışacağımı düşünmezdim
      gazdan ayağınızı çektiğinizde regen yapıyor pilleri doldurmak için nerdeyse fren yapmanıza gerek kalmıyor. 
       
      bu aracı sürünce gerçek elektrikli araba nasıldır görmüş oldum. 110kmye kadar sıfır ses. yalıtım zoe gibi olmadığı için çevresel seslerde gelmiyor eğer gaza yüklenmişseniz sadece vızıltı duyuyorsunuz derinden. virajlardaki tepkisi çok sert spor araba kullanıyormuşsunuz gibi hızlanması da öyle gerçi. her ne kadar eco proda kullanmamda gazı tabana yapıştırınca moddan çıkıp gerçek anlamda fişek gibi gidiyor.
      hatta öyleki 0-50 hızlanması 3sn ışıklarda oldukça geride kalmış oluyor.
      zoede olduğu gibi bunda da yokuş düz fark etmiyor aynı hızlanma hissi devam ediyor, ikinci köprüden beşiktaş çıkışta ilk virajdan sonra 50ye kadar düştüm ve gazı kökledim ve yokuşu 150 ile soluksuz çıktı. 
       
      Gene biraz teme çıktık uzun yol nasıldır diye, 110km hız il 15kv civarı harcıyor. buda benim bütçe dahilindeki olan i3 ile 120km menzilim olacağı anlamına geliyor. şu an için beni tek soğutan durum bu. Tekirdağ yada Bursa'da hızlı şarj imkanım olsa almayı düşünürdüm. 
      birde i3 tamam çok güzel hızlanıyor ama sabit hızda giderken bizim yollarımız çok temiz olmadığından en küçük çukuru bile hissediyorsunuz 110+ gitmeye başlayınca sollama çıkayım dedim ya aracın yüksekliğinden yada benim alışık olmadığımdan çok tedirgin etti. sanki her an kopacakmış gibiydi.
       
      Geri dönüş yolunda hız sabitlemesini kullandım bolca, birer birer inip çıkıyor olması çok sinir bozucu. birde iptal edince regen devreye giriyor ayağınız gazda olmadığından ve öne doğru yığılıyorsunuz
       
      süre bitimine gelince tekrar aracımıza döndük. dönerken camnda yansımansı çok hoşumuza gitti

       
      oğlanı uykusunda taşıdık arabaya, isofix bağlantısı ZOE den kolay ve yerleri kapaklar ile belirtilmiş, kapağı açınca kancaları net bi şekilde görülüyor.
       

       
      şarja taktık uygulamadan kilitledik, rezervasyonu tamamladık. insignia hiç bu kadar sesli gelmemişti ?
      bu menzildeki araçlar 300+ olduğu için bütçe dışı kalıyor, bütçe dahilinde ZOE yalıtımı çok zayıf, bi araba yapmışsın sessiz diyecen azcık çalış şunun yalıtımına 
      bak bmw yapmış, hem stabil hemde sessiz. olabiliyormuş demek. 
       
      neyse bizim elektrikli araç hikayemiz şimdilik son buldu. uzun menzili olan bütçe dahiline girdiğinde tekrar düşünürüz... belkide kısa menzilli olanı uygun fiyat nedeniyle tercih edebilirim ? 
       
      * zoe ile kıyaslanamayacak kadar keyifli bi araç
      * tek pedal kullanmaya insan hemen alışıyor regen baya fren gibi tutuyor bunda, zoede öyle değildi
      * içi koltuklar vs x3 kıvamında, rahat ve yüksek
      * baz modelde bile otomatik park koymuşlar çok fena çalışıyor girmez dediğim yere bile 5-10cm ile yanaştı
      * gerçekte resimdekilerden çok çok daha iyi duruyor, ve gene resimlerde çok kullanışsızmış gibi duran yerler çok kullanışlıymış
       
      bu arada zoe hikayeside şurda okumayanlar için
       
       
       
      dip not: Türkiyede elektrikli araç satış adetleri

       
    • Ali Gök
      Yazan: Ali Gök
      yeni megane çıkalı epey oldu. mutlaka kullanan olmuştur. kredilerde düştü değiştirmek istiyorum artık. megane alınır mı yoksa 4'üncü focusu mu alayım. 110 000 tl ile başka ne önerirsiniz. sedan dizel olmak şartıyla
    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Ford – Volkswagen küresel işbirliğini ileri otonom sürüş, elektrikli araçlar ve daha iyi müşteri hizmeti için genişletiyor.
       
      ?Volkswagen, Ford'un otonom sürüş yatırımına katılıyor. (Argo AL)
      ?Ford, Volkwagen'in elektrikli araç platformunu (MEB) kullanacak. (2023)
      ?Pick-up ve ticari araç işbirliklikleri ise daha önce paylaşılmıştı. (2022)
       
      Tüm detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/ford-volkswagen-kuresel-isbirligini-genisletiyor/
       
      Unutmadan MEB merkezli ilk elektrikli otomobil, 2020’den itibaren benzer bir Golf dizel fiyatıyla piyasaya sürülecek. Menzili 550 kilometreye (WLTP) dayanacak ve elektrik motoru 170 PS güç üretecek. Kompakt ID’nin üretimi, 2019 sonunda Zwickau’da başlayacak.
       
       

       

    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Avrupa’nın en çok satan küçük crossover’ı Renault Captur yenilendi. 
       
      Devamı: https://anasayfa.focusclubtr.com/makyajli-renault-captur-tanitildi/
       
      Tam led ön farlar, nappa deri koltuklar ve cam tavan yeni eklenen birkaç donanım diyebiliriz ayrıca Vignale gibi göğsü deri kaplı model de artık sunuluyor.
       
      1.2 turbo ve 1.5 dizel motorlar hem manuel hem de EDC ile geliyor.
       
       
       






    • Yakup Ç. A.
      Yazan: Yakup Ç. A.
      Megane GT Artık 1.6 dCi 165 Ps 6 ileri EDC ile Satın Alınabiliyor. 2017 Ocak’ta Ana Vatanında…
       
      Fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/renault-megane-gt-dci-165-ps-edc-satisa-sunuldu/
       
      1.6 dCi Çift Turbo 165 PS 380 Nm 6 ileri EDC 4.6 lt/100km 4CONTROL 110 bin TL!?  


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.