Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir ve daha az reklam göreceksiniz.

Focus MK3 MCA 1.5L TDCI PWS İntercooler Performans Arttırımı.


Önerilen Mesajlar

Merhaba

Aracımızda bulunan intercoolerin sıcak havalarda veriminin düştüğünü görüyorum. Hava sıcaklığı 20 C civarında iken araç yakıt anlamında daha verimli. Ancak havalar ısınınca ( klimayı açmadan ) verimin düştüğünü ortalama yakıt tüketiminden net olarak anlayabiliyorum.

Bunun için benzinli motorlar kullanılan intercoolerin montajı durumunda verim artışı olacağını düşünüyorum.Takılacak olan intercooler emme manifoldu giriş sıcaklığını takip edecek bir ısı sensörü ile yönetilecek.

 

Bulduğum parça kodu : BV61-8C607-SC

 

Yorumlarınızı ve önerilerinizi benimle paylaşır mısınız?

 

Tüm okuyanlara ve yorum yapanlara saygılar ve teşekkürler 

 

Mustafa Şen. tarafından düzenlendi
İmla hatası düzeltmesi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • Yakup Çağatay, başlığı Focus MK3 MCA 1.5L TDCI PWS İntercooler Performans Arttırımı. olarak değiştirdi
43 dakika önce, Mustafa Şen. yazdı:

Bunun için benzinli motorlar kullanılan intercoolerin montajı durumunda verim artışı olacağını düşünüyorum.Takılacak olan intercooler emme manifoldu giriş sıcaklığını takip edecek bir ısı sensörü ile yönetilecek.

benzinli motorda atmosferikte intercooler yok ecoboostta var oda sağ sol çıkış borularla çok oynamanız gerekli hem görüntü kirliliği hemde turbo lag olur ... herhangi bir sensör ilavesine gerek yok 

custom ölçüye göre yapan yerler var sizin araçtada benim yaptığım gibi sağ farın ordan aynı taraftan giriş ve çıkış olması gerekli ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
31 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

benzinli motorda atmosferikte intercooler yok ecoboostta var oda sağ sol çıkış borularla çok oynamanız gerekli hem görüntü kirliliği hemde turbo lag olur ... herhangi bir sensör ilavesine gerek yok 

custom ölçüye göre yapan yerler var sizin araçtada benim yaptığım gibi sağ farın ordan aynı taraftan giriş ve çıkış olması gerekli ...

Yazdığım koddaki Benim diesel 1,5 motorumda bulunan ile aynı giriş çıkış şekline sahip, Hatta fanı intercoolerden az büyük ( 9 inçlik fan) bir kısmında radyatörün arkasına taşıyor. Bendeki radyatör fanı plastiğinde bile yeri yuvası belli. 7 inçlik fan tam intercooler ile aynı genişlikte kalıyor. Oto yedek parçacısındaki malzemeler ile ölçü aldım.

Mustafa Şen. tarafından düzenlendi
ilave not yazmak
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
29.07.2020 - 01:23 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

Aynen parça kodundan baktım amaç mevcut intercooler a slim fan eklemekmiş ...

şimdikinden bir tık iyi olur ama çok sıcakta etki etmez hacim artırarak soğutmadıkça ...

Mutlaka olumlu etkisi olacaktır. Özellikle şehir içi trafikte motor en çok dur kalkın çok olduğu trafikte ısınıyor, otobanda 90 km ile glder iken zaten intercoolerdan yeterli hava geçiyor. 

Tabii ki iyininde iyisi var. Limitlere ulaşmak isteyen su soğutmalı intercoolere bile dönebilir.

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 saat önce, Mustafa Şen. yazdı:

Mutlaka olumlu etkisi olacaktır. Özellikle şehir içi trafikte motor en çok dur kalkın çok olduğu trafikte ısınıyor, otobanda 90 km ile glder iken zaten intercoolerdan yeterli hava geçiyor. 

Tabii ki iyininde iyisi var. Limitlere ulaşmak isteyen su soğutmalı intercoolere bile dönebilir.

 

Ecnebilerin bir lafı var çok severim, müsadenle paylaşayım: "too much business for this shit!" 

Fanla max 4-5 derece düşürürsünüz havayı, o da gözle görülür bir fark yaratmaz. Ancak daha büyük intercooler ile çözersiniz mevzuyu.

Şu sıra 60-70 derecelere çıkıyordur (yük altında) min sizin arabanın iat. Bunu ambiyans sıcaklığına en yakın değere düşürmeniz tabiki faydanıza olur. Ama fanla boşa uğraşırsınız, değmez. 

 

Şu tarz ürünleri tavsiye ederim.

https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-R-Sport-Stage-3-16-TDCI-Fiesta-Intercooler_16688.jsp

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
5 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Ecnebilerin bir lafı var çok severim, müsadenle paylaşayım: "too much business for this shit!" 

Fanla max 4-5 derece düşürürsünüz havayı, o da gözle görülür bir fark yaratmaz. Ancak daha büyük intercooler ile çözersiniz mevzuyu.

Şu sıra 60-70 derecelere çıkıyordur (yük altında) min sizin arabanın iat. Bunu ambiyans sıcaklığına en yakın değere düşürmeniz tabiki faydanıza olur. Ama fanla boşa uğraşırsınız, değmez. 

 

Şu tarz ürünleri tavsiye ederim.

https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-R-Sport-Stage-3-16-TDCI-Fiesta-Intercooler_16688.jsp

 

Tavsiyeniz için teşekkürler, Ancak ben sacede orijinali koruyarak verimi arttırmak istiyorum. 

Üstelik bu benim aracıma uygulanamaz aracımda adaptif cruise de var bu radarın olduğu yere kadar geliyor

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 1 ay sonra...

 Merhaba

Uygulamayı yaptım. eskiden araç hareket etmediği zaman( mesela dur kalk sıkışık trafik) intercoolere giren hava ile çıkan hava arasında 1-2 C oynamakta idi

Fan montajından sonra 16-18 C derece düşük olarak çıkmakta. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 dakika önce, Mustafa Şen. yazdı:

 Merhaba

Uygulamayı yaptım. eskiden araç hareket etmediği zaman( mesela dur kalk sıkışık trafik) intercoolere giren hava ile çıkan hava arasında 1-2 C oynamakta idi

Fan montajından sonra 16-18 C derece düşük olarak çıkmakta. 

Uygulama detaylarını, varsa fotoğraflarla birlikte paylaşırsanız ve uygulama sonrası sıcaklık değişiminin ne kadar faydası olduğunu ölçebiliyorsanız paylaşırsanız harika olur. Atılan taş ürkütülen kurbağaya değdi mi, bu önemli. 🙂 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fotoğrafların çekip ekleyeceğim.

Bence değdi. Ancak bu kişisel bir yaklaşım. İşim gereği diesel motor konusuna oldukça hakimim. 

Özellikle şehir içerisinde motorun aşırı ısınmasını engellemiş oldum. Fan 7" çapında çalışırken 4,6-4,8 Amp çekmekte. Yani alternatöre çok bir yük bindirmiyor.60 C derecelik tetikleyici kullandım. Bakacağım gerekir ise fan çalışma sıcaklığını 70C yede çekebilirim. 

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
Bir saat önce, Mustafa Şen. yazdı:

 Merhaba

Uygulamayı yaptım. eskiden araç hareket etmediği zaman( mesela dur kalk sıkışık trafik) intercoolere giren hava ile çıkan hava arasında 1-2 C oynamakta idi

Fan montajından sonra 16-18 C derece düşük olarak çıkmakta. 

orjinal iken sıkışık trafikte intercoolera  kaç derece girip çıkıyordu fanlı olarak şimdi kaç derece çıkıyor ?

--2 dakika sonra eklendi--

geçen bir baktım ben iat a uzun yolda sürekli basmama rağmen 92-93 derece girip 30-32 derece gibi stabil devam ediyordu :9 dışarıdaki hava sıcaklığı 37 derece idi 🙂 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
42 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

orjinal iken sıkışık trafikte intercoolera  kaç derece girip çıkıyordu fanlı olarak şimdi kaç derece çıkıyor ?

--2 dakika sonra eklendi--

geçen bir baktım ben iat a uzun yolda sürekli basmama rağmen 92-93 derece girip 30-32 derece gibi stabil devam ediyordu :9 dışarıdaki hava sıcaklığı 37 derece idi 🙂 

Dışarıdaki sıcaklıktan daha düşük bir sıcaklığa düşmesi mümkün değil.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
3 saat önce, Mehmet Gün yazdı:

Dışarıdaki sıcaklıktan daha düşük bir sıcaklığa düşmesi mümkün değil.

kim diyor onu 🙂 benim araç standart değil yaklaşık 10 litre hacimli aliminyum arı peteği big intercooler ve methanol kit var araçta ... 

incelemek isterseniz aracın konusunda ...

 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
02.09.2020 - 16:41 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

kim diyor onu 🙂 benim araç standart değil yaklaşık 10 litre hacimli aliminyum arı peteği big intercooler ve methanol kit var araçta ... 

incelemek isterseniz aracın konusunda ...

 

 

Serkan Beyin yapmış olduğu uygulama bu işin nerede ise en sonu. Yani upgrade. 

Benim ise elde etmek istediğim standart hali değiştirmeden şehir içi trafikte intercoolerden hava akışı olmadığı için nerede ise hiç soğumadan geçen havayı soğutarak motorumun ömrünü uzatıp harareti azaltmak. Bereberinde bu zaten verim artışı getirecek küçükte olsa.

Performans artımı son sürat, ani ivmelenme gibi yorumlanıyor. Halbuki performans arttırımı aynı zamanda mevcut sistemin daga efektif ve verimli hale getirilmesidir.  Sadece mevcuttan en iyi verimi almak hedef.

Saygılarımla 

Mustafa Şen. tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Tüketim Değerleri
       
      Tüm bilgiler-> https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
       
      Motor karşılaştırmasında daha mantıklı bir kıyaslama olması adına Mk3’ün makyajlı (MCA) versiyonlarını yazdım. Ayrıca Mk4’ün tüketim değerleri WLTP olarak verilmiştir bu sebeple birebir karşılaştırma yanıltacaktır. Mk3 Mca’nın tüketim değeri ise NEDC standardındadır. Mk4’ün NEDC değerleri -motora göre değişken- %10-15 arasında daha düşüktür.
       

       
      Not: Linkteki tablolar günceldir, buradakiler eski. Dikkat.
      Ağırlık konusunda sadece genel bir bilgi mevcut olduğu için, değerler en iyimser şekilde hesaplanıp tabloya eklenmiştir. Bazı modeller biraz daha ağır olacaktır. Bu güncellemeler için de biraz bekleyeceğiz. Hafiflik, hızlanmaya katkı sağlamış ayrıca tüketimde de yaklaşık %10’luk iyileştirme mevcut.
       

       

       

       
    • Yazan: Korkut Tahaoglu
      Herkese selamlar,
       
      Focus 2017 titanium sedan aracım var. 205 r15 16 lastikler var üzerinde. Hava olarak lastikçi 34 dedi, araç 1-3 kişi için kendi kapısında 32 yazıyor. Bayi 33 dedi. Bunun ortalamasını alıp 33 basmak ideal midir? Geçenlerde araç yokuş yukarı çıkarken bayağı bi pati attı, biraz lastik havasından şüphelendim.
       
      Ayrıca araçta 1.6 motor ve 125bg olmasına rağmen performans olarak bir önceki aracım olan Fiesta titanium 2015 modele göre sanki geri de kalıyor. Araba hızlı gitmek dahi istemiyor, 120 ye çıkarmak bi dert gibi geldi bana. 120 nün üstü ise 140 lara doğru araç bağırıyor gibi hissediyorum. Bağırmasa bile zorlanıyor gibi hissettim. Bu normal midir, aracı D de sürüyorum bu tip bi performans beklentisi için S de mi aracı sürmek gerekir?
       
      Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim
    • Yazan: Samet VURAL
      Arkadaşlar merhaba..www.zeperfs.com benzeri başka bildiğiniz bir performans ölçümlerini veren bi site daha var mı?
    • Yazan: Ozan Koç
      Arkadaşlar merhaba;
       
      Geçen hafta başı 2012 tit x model cmax arac satın aldım, expertiz yaptırdım motor verimi ile ilgili aşağıda fotografını paylaşıyorum, expertiz yapan arkadaş intercooler borusunu gösterdi terleme yapmış temizletmelisin birde gaza biraz yüklen turbo tembelleşmiş dedi,
       
      Sizce motor verimi nasıl yukarı çıkarabilirim, ankara'da işin erbabı bir usatnız varmıdır.
       
      teşekkürler.
       
      https://hizliresim.com/8N85Oa

    • Yazan: Mehmet Yıldız
      2001 Model Focus 1 Ambiente aracımı yeni aldım.. araç pırıl pırıl temiz.. fakat sorunun şu;
      2001 Model 1.4 Clio Symbol'um ile 100km/s'le çıktığım  rampayi bu arabayla neredeyse aynı hatta daha düşük hızda çıkıyorum.. 1.6 arabam olaun dedim ama 1.6 tadı alamadım 
      sebebi nedir acaba? Bu arabaya ne yaparsam performansı artar? Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız ?
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.