Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Mustafa Şen.

Focus MK3 MCA 1.5L TDCI PWS İntercooler Performans Arttırımı.

Recommended Posts

Merhaba

Aracımızda bulunan intercoolerin sıcak havalarda veriminin düştüğünü görüyorum. Hava sıcaklığı 20 C civarında iken araç yakıt anlamında daha verimli. Ancak havalar ısınınca ( klimayı açmadan ) verimin düştüğünü ortalama yakıt tüketiminden net olarak anlayabiliyorum.

Bunun için benzinli motorlar kullanılan intercoolerin montajı durumunda verim artışı olacağını düşünüyorum.Takılacak olan intercooler emme manifoldu giriş sıcaklığını takip edecek bir ısı sensörü ile yönetilecek.

 

Bulduğum parça kodu : BV61-8C607-SC

 

Yorumlarınızı ve önerilerinizi benimle paylaşır mısınız?

 

Tüm okuyanlara ve yorum yapanlara saygılar ve teşekkürler 

 

Edited by Mustafa Şen.
İmla hatası düzeltmesi

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 dakika önce, Mustafa Şen. yazdı:

Bunun için benzinli motorlar kullanılan intercoolerin montajı durumunda verim artışı olacağını düşünüyorum.Takılacak olan intercooler emme manifoldu giriş sıcaklığını takip edecek bir ısı sensörü ile yönetilecek.

benzinli motorda atmosferikte intercooler yok ecoboostta var oda sağ sol çıkış borularla çok oynamanız gerekli hem görüntü kirliliği hemde turbo lag olur ... herhangi bir sensör ilavesine gerek yok 

custom ölçüye göre yapan yerler var sizin araçtada benim yaptığım gibi sağ farın ordan aynı taraftan giriş ve çıkış olması gerekli ...

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

benzinli motorda atmosferikte intercooler yok ecoboostta var oda sağ sol çıkış borularla çok oynamanız gerekli hem görüntü kirliliği hemde turbo lag olur ... herhangi bir sensör ilavesine gerek yok 

custom ölçüye göre yapan yerler var sizin araçtada benim yaptığım gibi sağ farın ordan aynı taraftan giriş ve çıkış olması gerekli ...

Yazdığım koddaki Benim diesel 1,5 motorumda bulunan ile aynı giriş çıkış şekline sahip, Hatta fanı intercoolerden az büyük ( 9 inçlik fan) bir kısmında radyatörün arkasına taşıyor. Bendeki radyatör fanı plastiğinde bile yeri yuvası belli. 7 inçlik fan tam intercooler ile aynı genişlikte kalıyor. Oto yedek parçacısındaki malzemeler ile ölçü aldım.

Edited by Mustafa Şen.
ilave not yazmak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aynen parça kodundan baktım amaç mevcut intercooler a slim fan eklemekmiş ...

şimdikinden bir tık iyi olur ama çok sıcakta etki etmez hacim artırarak soğutmadıkça ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
29.07.2020 - 01:23 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

Aynen parça kodundan baktım amaç mevcut intercooler a slim fan eklemekmiş ...

şimdikinden bir tık iyi olur ama çok sıcakta etki etmez hacim artırarak soğutmadıkça ...

Mutlaka olumlu etkisi olacaktır. Özellikle şehir içi trafikte motor en çok dur kalkın çok olduğu trafikte ısınıyor, otobanda 90 km ile glder iken zaten intercoolerdan yeterli hava geçiyor. 

Tabii ki iyininde iyisi var. Limitlere ulaşmak isteyen su soğutmalı intercoolere bile dönebilir.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Mustafa Şen. yazdı:

Mutlaka olumlu etkisi olacaktır. Özellikle şehir içi trafikte motor en çok dur kalkın çok olduğu trafikte ısınıyor, otobanda 90 km ile glder iken zaten intercoolerdan yeterli hava geçiyor. 

Tabii ki iyininde iyisi var. Limitlere ulaşmak isteyen su soğutmalı intercoolere bile dönebilir.

 

Ecnebilerin bir lafı var çok severim, müsadenle paylaşayım: "too much business for this shit!" 

Fanla max 4-5 derece düşürürsünüz havayı, o da gözle görülür bir fark yaratmaz. Ancak daha büyük intercooler ile çözersiniz mevzuyu.

Şu sıra 60-70 derecelere çıkıyordur (yük altında) min sizin arabanın iat. Bunu ambiyans sıcaklığına en yakın değere düşürmeniz tabiki faydanıza olur. Ama fanla boşa uğraşırsınız, değmez. 

 

Şu tarz ürünleri tavsiye ederim.

https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-R-Sport-Stage-3-16-TDCI-Fiesta-Intercooler_16688.jsp

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Ecnebilerin bir lafı var çok severim, müsadenle paylaşayım: "too much business for this shit!" 

Fanla max 4-5 derece düşürürsünüz havayı, o da gözle görülür bir fark yaratmaz. Ancak daha büyük intercooler ile çözersiniz mevzuyu.

Şu sıra 60-70 derecelere çıkıyordur (yük altında) min sizin arabanın iat. Bunu ambiyans sıcaklığına en yakın değere düşürmeniz tabiki faydanıza olur. Ama fanla boşa uğraşırsınız, değmez. 

 

Şu tarz ürünleri tavsiye ederim.

https://pumaspeed.co.uk/product-Pumaspeed-R-Sport-Stage-3-16-TDCI-Fiesta-Intercooler_16688.jsp

 

Tavsiyeniz için teşekkürler, Ancak ben sacede orijinali koruyarak verimi arttırmak istiyorum. 

Üstelik bu benim aracıma uygulanamaz aracımda adaptif cruise de var bu radarın olduğu yere kadar geliyor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Tüketim Değerleri
       
      Tüm bilgiler-> https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
       
      Motor karşılaştırmasında daha mantıklı bir kıyaslama olması adına Mk3’ün makyajlı (MCA) versiyonlarını yazdım. Ayrıca Mk4’ün tüketim değerleri WLTP olarak verilmiştir bu sebeple birebir karşılaştırma yanıltacaktır. Mk3 Mca’nın tüketim değeri ise NEDC standardındadır. Mk4’ün NEDC değerleri -motora göre değişken- %10-15 arasında daha düşüktür.
       

       
      Not: Linkteki tablolar günceldir, buradakiler eski. Dikkat.
      Ağırlık konusunda sadece genel bir bilgi mevcut olduğu için, değerler en iyimser şekilde hesaplanıp tabloya eklenmiştir. Bazı modeller biraz daha ağır olacaktır. Bu güncellemeler için de biraz bekleyeceğiz. Hafiflik, hızlanmaya katkı sağlamış ayrıca tüketimde de yaklaşık %10’luk iyileştirme mevcut.
       

       

       

       
    • By Korkut Tahaoglu
      Herkese selamlar,
       
      Focus 2017 titanium sedan aracım var. 205 r15 16 lastikler var üzerinde. Hava olarak lastikçi 34 dedi, araç 1-3 kişi için kendi kapısında 32 yazıyor. Bayi 33 dedi. Bunun ortalamasını alıp 33 basmak ideal midir? Geçenlerde araç yokuş yukarı çıkarken bayağı bi pati attı, biraz lastik havasından şüphelendim.
       
      Ayrıca araçta 1.6 motor ve 125bg olmasına rağmen performans olarak bir önceki aracım olan Fiesta titanium 2015 modele göre sanki geri de kalıyor. Araba hızlı gitmek dahi istemiyor, 120 ye çıkarmak bi dert gibi geldi bana. 120 nün üstü ise 140 lara doğru araç bağırıyor gibi hissediyorum. Bağırmasa bile zorlanıyor gibi hissettim. Bu normal midir, aracı D de sürüyorum bu tip bi performans beklentisi için S de mi aracı sürmek gerekir?
       
      Şimdiden cevaplar için teşekkür ederim
    • By Samet VURAL
      Arkadaşlar merhaba..www.zeperfs.com benzeri başka bildiğiniz bir performans ölçümlerini veren bi site daha var mı?
    • By Ozan Koç
      Arkadaşlar merhaba;
       
      Geçen hafta başı 2012 tit x model cmax arac satın aldım, expertiz yaptırdım motor verimi ile ilgili aşağıda fotografını paylaşıyorum, expertiz yapan arkadaş intercooler borusunu gösterdi terleme yapmış temizletmelisin birde gaza biraz yüklen turbo tembelleşmiş dedi,
       
      Sizce motor verimi nasıl yukarı çıkarabilirim, ankara'da işin erbabı bir usatnız varmıdır.
       
      teşekkürler.
       
      https://hizliresim.com/8N85Oa

    • By Mehmet Yıldız
      2001 Model Focus 1 Ambiente aracımı yeni aldım.. araç pırıl pırıl temiz.. fakat sorunun şu;
      2001 Model 1.4 Clio Symbol'um ile 100km/s'le çıktığım  rampayi bu arabayla neredeyse aynı hatta daha düşük hızda çıkıyorum.. 1.6 arabam olaun dedim ama 1.6 tadı alamadım 
      sebebi nedir acaba? Bu arabaya ne yaparsam performansı artar? Bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırmısınız ?

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.