Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Ümit Çolakoğlu

Focus Mk2 1.6 Tdci Kısmi Performans Kaybı

Question

Merhaba forum ahalisi. 

2011 model 109luk focus sahibiyim. Aracım 110binde.

 

Aracımın 109 luk gibi gitmediğini geçen gün bir arkadaşımın 109 luk focusunu kullandığım zaman anladım. Zaten sollamalarda 90 lik fiesta gibi gidiyordu. Bazen korkutuyor. 

 

0-100 hızlanması denedim geçen gün. 14.7 saniye alabildiğim en iyi değer. Bi gariplik var ama çözemedim.

 

Turbo obd'den baktığımda 16.8 psi cont. Basıyor. Peak 18.6 psi. Rail hattı 23000 psi tam yükte. Maf sensörünün fişini çıkarıp takmak hiç bir işe yaramıyor. Yağ yakma duman atma sıfır. Başına benzer bir durum gelen var mı?

Ekleme: gerekli ayarlar ve veriler doldurulduğunda torq 180 200nm arası en fazla. Beygir de anlık 82 sonrasında 75 civarı seyrediyor.

 

Teşekkürler...

Edited by Ümit Çolakoğlu

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Kavrama yaklaşık 7 bin km önce değişti. Lastiklerim de sıfır patinaj durumu yok. Özellikle klima açıkken ve rapma yukarı tırmanıyorsam, 100 km hızla giderken devir 2000 dolaylarında bile olsa hızlanmayı kesiyor. Yanimdan sümbülün geçişini izliyorum 🥺 bir depo şehir içi ne çok sakin ne de agresif ikisinin arası bir kullanımda 500 600 km arası ancak yetiyor. 

Edited by Ümit Çolakoğlu
İmla

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
25.07.2020 - 15:09 tarihinde, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Turbo obd'den baktığımda 16.8 psi cont. Basıyor. Peak 18.6 psi.

16.8 psı 1.103 bar yapıyor ,

18.6 psı   1.282 bar yapıyor .

bana göre bu değerlerle benim ilk yapacağım şey arkadaşının 109 luk focusa obd ile bağlanıp turbo basıncı ve rail basıncı okumak olur...Ordan çıkacak sonuca göre turbo üstüne yoğunlaşırım turbo daha önce revizyon yapıldımı hiç ? turbo yeterli basıncı basmıyor olabilir bizim araçlar mesela 1.5 -1.6 peak atar 1.4 stabil basar .

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

16.8 psı 1.103 bar yapıyor ,

18.6 psı   1.282 bar yapıyor .

bana göre bu değerlerle benim ilk yapacağım şey arkadaşının 109 luk focusa obd ile bağlanıp turbo basıncı ve rail basıncı okumak olur...Ordan çıkacak sonuca göre turbo üstüne yoğunlaşırım turbo daha önce revizyon yapıldımı hiç ? turbo yeterli basıncı basmıyor olabilir bizim araçlar mesela 1.5 -1.6 peak atar 1.4 stabil basar .

Elimde aracın haritası mevcut. Bunu yorumlayabilecek bir babayiğit arıyorum :). Bakalım map üstünde olması gereken ne..

 

Arkadaşın aracı biraz ruh hastası gibi gidiyor. 22.3 psi peak attı. 18 19 psi cont da yürüyor. Ama öyle turbo girdi çıktı hissi yok. Basıyorsun lineer yükseliyor. Sanki hep devrede gibi. Bende öyle değil. Gaza basıyorum yavaş yavaş hızlanıyor, 1750 2000 dolaylarında devreye giriyor 3000 e kadar ivme mevcut sonra ivmelenme kesiliyor. İvmelenme kesiliyordan kastım koltuğa yapıştırma kuvveti azalıyor ama hizlanmaya devam ediyor. Ama daha zayif bir ivme kuvveti ile.

 

Garip olan şu ki benim rail basıncım 23bin küsur psi basıyorken onun aracı 21bin psi 🙂 daha az yakıyor daha çok kaçıyor

Edited by Ümit Çolakoğlu

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
35 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Garip olan şu ki benim rail basıncım 23bin küsur psi basıyorken onun aracı 21bin psi 🙂 daha az yakıyor daha çok kaçıyor

olay burda işte senin araba zengin karışımda kalıyor yakıttan boğuluyor yeterli hava basmadığı için turbo ilk olarak komple turbo basınç hattını intercoolerda delik vs yine bir göz kontrolü yapın daha sonra turbonun altındaki elktro vana seleneoid motorun arka kısmında bir elektrovana tarzı 3 hortumlu bir parça mevcut onu ve hortumlarınıda gözden geçirin turboyu söktürüp bir kontrol ettir temizlik bakım içindeki paller ve değişken geometri kanatçıklarını actuatör kontrolü yaptır... bunun akabinde düzelmez ise dpf filtresi yakıt hattı kontrolü egr kontrolü vs devam eder...

araçta oem fabrika dışı herhangi bir yazılım vs varmı performansla ilgili ...

--3 dakika sonra eklendi--
37 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Elimde aracın haritası mevcut. Bunu yorumlayabilecek bir babayiğit arıyorum :). Bakalım map üstünde olması gereken ne..

öyle uzaktan zor o iş 🙂 maalesef ...

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

olay burda işte senin araba zengin karışımda kalıyor yakıttan boğuluyor yeterli hava basmadığı için turbo ilk olarak komple turbo basınç hattını intercoolerda delik vs yine bir göz kontrolü yapın daha sonra turbonun altındaki elktro vana seleneoid motorun arka kısmında bir elektrovana tarzı 3 hortumlu bir parça mevcut onu ve hortumlarınıda gözden geçirin turboyu söktürüp bir kontrol ettir temizlik bakım içindeki paller ve değişken geometri kanatçıklarını actuatör kontrolü yaptır... bunun akabinde düzelmez ise dpf filtresi yakıt hattı kontrolü egr kontrolü vs devam eder...

araçta oem fabrika dışı herhangi bir yazılım vs varmı performansla ilgili ...

Araç stock. Egr sıfır hortum ve Zengin karışım olayında duman atma olması gerekli diye biliyorum. Sıfır duman. Hiç yok benzinli gibi. Ama yinede kontrol edeceğim. Selenoid için de arkadaştaki valfi söküp benim araca takacağız. Bendekini de arkadaşın aracına. Düzelmezse ondan sonraki soru turbo sıkıntılı mı? Böyle bir durum için de işinin ehli biri gerekli. Maalesef yaşadığım yerde böyle biri yok. Tavsiye güvenilir vicdanlı usta varsa ancak kargo ile gönderebilirim kontrol için. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
8 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Selenoid için de arkadaştaki valfi söküp benim araca takacağız. Bendekini de arkadaşın aracına. Düzelmezse ondan sonraki soru turbo sıkıntılı mı? Böyle bir durum için de işinin ehli biri gerekli. Maalesef yaşadığım yerde böyle biri yok. Tavsiye güvenilir vicdanlı usta varsa ancak kargo ile gönderebilirim kontrol için. 

arkadaştaki valfi söküp dene hatta ondan sonra arkada kalan dediğim parçayı söktür kendi aracına hortumları ile birlikte taktır deneyin turbo için tavsiye ve numara veririm ama ankaraya gelirseniz daha sağlıklı olur...etmen bir tane değil bir sürü nedeni olabilir bu işin ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
27.07.2020 - 13:58 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

arkadaştaki valfi söküp dene hatta ondan sonra arkada kalan dediğim parçayı söktür kendi aracına hortumları ile birlikte taktır deneyin turbo için tavsiye ve numara veririm ama ankaraya gelirseniz daha sağlıklı olur...etmen bir tane değil bir sürü nedeni olabilir bu işin ...

En kısa zamanda deneyeceğim. Aklıma takıldığı için bir dostumun yanına uğradım. Kendisi pompacı. Filtreye bir hortum bağladı. Kabarcıklı yakıt geldiği için filtre şişmiş dedi. Değiştirdik. Kabarcıklı yakıt kesildi. Ama çekişte bir düzelme olmadı. Aklıma birşey daha geldi. Sente ayarı 1 diş atlamış olabilir mi?

 

Aşağıya maf fişi çekili iken yaptığım 0-100 denemesini atıyorum. Belki fikir yürütülebilir..

Screenshot_2020-07-25-14-48-18-104_org.prowl.torque.jpg

Edited by Ümit Çolakoğlu

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Yakıt basıncın doğru, enjektörler de düzgün işeyebiliyorsa yakıtla ilgili problemin yok.

Basınç turbonun düzgün çalışmaması veya çalıştırılmamasından kaynaklanabilir veya araban başka bir nedenden basınç basmayabilir.

 

Mesela, yakıt basınç müşürün yakıt sıcaklığını yanlış okur, yakıt yoğunlu basılan en yüksek yakıt basıncında bile yetmeyecek sanılıp az hava ile birleştirilir. Veya VNT sıkşmış olabilir, veya EGR sıkışmış yada kirli olabilir, n75 selenoid düzgün çalışmıyordur, egsozun tıkalıdır, torbo verimli çalışamayacak kadar hasarlıdır. Arabanda iş bilmez birinin yaptığı yazılım vardır. İhtimaller o kadar çok ki.

 

Mafı sökme, forscan bağla, DTC lere bak. RPM, Throttle Pedal Pos, IAT, FRP Desired ve Actual, N75 Pos (wastegate pos), Boost, Maf, varsa IQ (Injection quantity) logla, kaydedip paylaş bi bakalım, bir ihtimal bir şeyler görürüz.

 

Yukarıdaki tork lbft, hp kw olmasın 🙂 (basınç düşük ama her türlü)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.