Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir ve daha az reklam göreceksiniz.

  • 0

Focus Mk2 1.6 Tdci Kısmi Performans Kaybı


Soru

Merhaba forum ahalisi. 

2011 model 109luk focus sahibiyim. Aracım 110binde.

 

Aracımın 109 luk gibi gitmediğini geçen gün bir arkadaşımın 109 luk focusunu kullandığım zaman anladım. Zaten sollamalarda 90 lik fiesta gibi gidiyordu. Bazen korkutuyor. 

 

0-100 hızlanması denedim geçen gün. 14.7 saniye alabildiğim en iyi değer. Bi gariplik var ama çözemedim.

 

Turbo obd'den baktığımda 16.8 psi cont. Basıyor. Peak 18.6 psi. Rail hattı 23000 psi tam yükte. Maf sensörünün fişini çıkarıp takmak hiç bir işe yaramıyor. Yağ yakma duman atma sıfır. Başına benzer bir durum gelen var mı?

Ekleme: gerekli ayarlar ve veriler doldurulduğunda torq 180 200nm arası en fazla. Beygir de anlık 82 sonrasında 75 civarı seyrediyor.

 

Teşekkürler...

Ümit Çolakoğlu tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Kavrama yaklaşık 7 bin km önce değişti. Lastiklerim de sıfır patinaj durumu yok. Özellikle klima açıkken ve rapma yukarı tırmanıyorsam, 100 km hızla giderken devir 2000 dolaylarında bile olsa hızlanmayı kesiyor. Yanimdan sümbülün geçişini izliyorum 🥺 bir depo şehir içi ne çok sakin ne de agresif ikisinin arası bir kullanımda 500 600 km arası ancak yetiyor. 

Ümit Çolakoğlu tarafından düzenlendi
İmla
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
25.07.2020 - 15:09 tarihinde, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Turbo obd'den baktığımda 16.8 psi cont. Basıyor. Peak 18.6 psi.

16.8 psı 1.103 bar yapıyor ,

18.6 psı   1.282 bar yapıyor .

bana göre bu değerlerle benim ilk yapacağım şey arkadaşının 109 luk focusa obd ile bağlanıp turbo basıncı ve rail basıncı okumak olur...Ordan çıkacak sonuca göre turbo üstüne yoğunlaşırım turbo daha önce revizyon yapıldımı hiç ? turbo yeterli basıncı basmıyor olabilir bizim araçlar mesela 1.5 -1.6 peak atar 1.4 stabil basar .

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
3 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

16.8 psı 1.103 bar yapıyor ,

18.6 psı   1.282 bar yapıyor .

bana göre bu değerlerle benim ilk yapacağım şey arkadaşının 109 luk focusa obd ile bağlanıp turbo basıncı ve rail basıncı okumak olur...Ordan çıkacak sonuca göre turbo üstüne yoğunlaşırım turbo daha önce revizyon yapıldımı hiç ? turbo yeterli basıncı basmıyor olabilir bizim araçlar mesela 1.5 -1.6 peak atar 1.4 stabil basar .

Elimde aracın haritası mevcut. Bunu yorumlayabilecek bir babayiğit arıyorum :). Bakalım map üstünde olması gereken ne..

 

Arkadaşın aracı biraz ruh hastası gibi gidiyor. 22.3 psi peak attı. 18 19 psi cont da yürüyor. Ama öyle turbo girdi çıktı hissi yok. Basıyorsun lineer yükseliyor. Sanki hep devrede gibi. Bende öyle değil. Gaza basıyorum yavaş yavaş hızlanıyor, 1750 2000 dolaylarında devreye giriyor 3000 e kadar ivme mevcut sonra ivmelenme kesiliyor. İvmelenme kesiliyordan kastım koltuğa yapıştırma kuvveti azalıyor ama hizlanmaya devam ediyor. Ama daha zayif bir ivme kuvveti ile.

 

Garip olan şu ki benim rail basıncım 23bin küsur psi basıyorken onun aracı 21bin psi 🙂 daha az yakıyor daha çok kaçıyor

Ümit Çolakoğlu tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
35 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Garip olan şu ki benim rail basıncım 23bin küsur psi basıyorken onun aracı 21bin psi 🙂 daha az yakıyor daha çok kaçıyor

olay burda işte senin araba zengin karışımda kalıyor yakıttan boğuluyor yeterli hava basmadığı için turbo ilk olarak komple turbo basınç hattını intercoolerda delik vs yine bir göz kontrolü yapın daha sonra turbonun altındaki elktro vana seleneoid motorun arka kısmında bir elektrovana tarzı 3 hortumlu bir parça mevcut onu ve hortumlarınıda gözden geçirin turboyu söktürüp bir kontrol ettir temizlik bakım içindeki paller ve değişken geometri kanatçıklarını actuatör kontrolü yaptır... bunun akabinde düzelmez ise dpf filtresi yakıt hattı kontrolü egr kontrolü vs devam eder...

araçta oem fabrika dışı herhangi bir yazılım vs varmı performansla ilgili ...

--3 dakika sonra eklendi--
37 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Elimde aracın haritası mevcut. Bunu yorumlayabilecek bir babayiğit arıyorum :). Bakalım map üstünde olması gereken ne..

öyle uzaktan zor o iş 🙂 maalesef ...

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
3 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

olay burda işte senin araba zengin karışımda kalıyor yakıttan boğuluyor yeterli hava basmadığı için turbo ilk olarak komple turbo basınç hattını intercoolerda delik vs yine bir göz kontrolü yapın daha sonra turbonun altındaki elktro vana seleneoid motorun arka kısmında bir elektrovana tarzı 3 hortumlu bir parça mevcut onu ve hortumlarınıda gözden geçirin turboyu söktürüp bir kontrol ettir temizlik bakım içindeki paller ve değişken geometri kanatçıklarını actuatör kontrolü yaptır... bunun akabinde düzelmez ise dpf filtresi yakıt hattı kontrolü egr kontrolü vs devam eder...

araçta oem fabrika dışı herhangi bir yazılım vs varmı performansla ilgili ...

Araç stock. Egr sıfır hortum ve Zengin karışım olayında duman atma olması gerekli diye biliyorum. Sıfır duman. Hiç yok benzinli gibi. Ama yinede kontrol edeceğim. Selenoid için de arkadaştaki valfi söküp benim araca takacağız. Bendekini de arkadaşın aracına. Düzelmezse ondan sonraki soru turbo sıkıntılı mı? Böyle bir durum için de işinin ehli biri gerekli. Maalesef yaşadığım yerde böyle biri yok. Tavsiye güvenilir vicdanlı usta varsa ancak kargo ile gönderebilirim kontrol için. 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
8 dakika önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Selenoid için de arkadaştaki valfi söküp benim araca takacağız. Bendekini de arkadaşın aracına. Düzelmezse ondan sonraki soru turbo sıkıntılı mı? Böyle bir durum için de işinin ehli biri gerekli. Maalesef yaşadığım yerde böyle biri yok. Tavsiye güvenilir vicdanlı usta varsa ancak kargo ile gönderebilirim kontrol için. 

arkadaştaki valfi söküp dene hatta ondan sonra arkada kalan dediğim parçayı söktür kendi aracına hortumları ile birlikte taktır deneyin turbo için tavsiye ve numara veririm ama ankaraya gelirseniz daha sağlıklı olur...etmen bir tane değil bir sürü nedeni olabilir bu işin ...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
27.07.2020 - 13:58 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

arkadaştaki valfi söküp dene hatta ondan sonra arkada kalan dediğim parçayı söktür kendi aracına hortumları ile birlikte taktır deneyin turbo için tavsiye ve numara veririm ama ankaraya gelirseniz daha sağlıklı olur...etmen bir tane değil bir sürü nedeni olabilir bu işin ...

En kısa zamanda deneyeceğim. Aklıma takıldığı için bir dostumun yanına uğradım. Kendisi pompacı. Filtreye bir hortum bağladı. Kabarcıklı yakıt geldiği için filtre şişmiş dedi. Değiştirdik. Kabarcıklı yakıt kesildi. Ama çekişte bir düzelme olmadı. Aklıma birşey daha geldi. Sente ayarı 1 diş atlamış olabilir mi?

 

Aşağıya maf fişi çekili iken yaptığım 0-100 denemesini atıyorum. Belki fikir yürütülebilir..

Screenshot_2020-07-25-14-48-18-104_org.prowl.torque.jpg

Ümit Çolakoğlu tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Yakıt basıncın doğru, enjektörler de düzgün işeyebiliyorsa yakıtla ilgili problemin yok.

Basınç turbonun düzgün çalışmaması veya çalıştırılmamasından kaynaklanabilir veya araban başka bir nedenden basınç basmayabilir.

 

Mesela, yakıt basınç müşürün yakıt sıcaklığını yanlış okur, yakıt yoğunlu basılan en yüksek yakıt basıncında bile yetmeyecek sanılıp az hava ile birleştirilir. Veya VNT sıkşmış olabilir, veya EGR sıkışmış yada kirli olabilir, n75 selenoid düzgün çalışmıyordur, egsozun tıkalıdır, torbo verimli çalışamayacak kadar hasarlıdır. Arabanda iş bilmez birinin yaptığı yazılım vardır. İhtimaller o kadar çok ki.

 

Mafı sökme, forscan bağla, DTC lere bak. RPM, Throttle Pedal Pos, IAT, FRP Desired ve Actual, N75 Pos (wastegate pos), Boost, Maf, varsa IQ (Injection quantity) logla, kaydedip paylaş bi bakalım, bir ihtimal bir şeyler görürüz.

 

Yukarıdaki tork lbft, hp kw olmasın 🙂 (basınç düşük ama her türlü)

 

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
27.07.2020 - 13:58 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

arkadaştaki valfi söküp dene hatta ondan sonra arkada kalan dediğim parçayı söktür kendi aracına hortumları ile birlikte taktır deneyin turbo için tavsiye ve numara veririm ama ankaraya gelirseniz daha sağlıklı olur...etmen bir tane değil bir sürü nedeni olabilir bu işin ...

31.07.2020 - 14:06 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Mafı sökme, forscan bağla, DTC lere bak. RPM, Throttle Pedal Pos, IAT, FRP Desired ve Actual, N75 Pos (wastegate pos), Boost, Maf, varsa IQ (Injection quantity) logla, kaydedip paylaş bi bakalım, bir ihtimal bir şeyler görürüz.

 

Evet tekrardan merhabalar. Kurban bayramı, kardeşimin kına düğün, iş yoğunluğu derken ancak vakit ayırabildim. 🙂

aşağıya els27 ile aldığım forscan logunu ek olarak atıyorum. EDC16C34' ler maalesef enjeksiyon bilgisi vermiyor. Yazdığınız değerlere ek olarak DPF fark basıncını da ekleyecektim fakat çok fazla iç içe giriyorlardı. ama rölantide tam gaz yaptığım zaman 7 kpa'yı geçmiyor.

 

dipnot:

EGR sıfır olarak takıldı yaklaşık 5 bin km ancak olmuştur. Emme manifoldunu, egr soğutucusunu, soğutucu sonrası boruyu ellerimle söktüm, ilaçladım temizledim, tüm lastik conta vb. değişmesi gerekenleri değiştirip taktım.

Enjektörler keza yine ellerimle sökülüp enjektör pulu, contası vs. değiştirildi. Kontrol için makinaya bağlandı. İşlem yapılmaya gerek olmadığı kanaatine varılarak yeni kodları verildi. Yine elcağızlarımla montajı tamamlandı. Tam yük altında bile, canını çıkara çıkara sürsem bile ne bir yağ terlemesi ne de bir mazot terlemesi oluyor. Kısaca kusursuz.

Turbonun boşluk kontrolü el ve göz yardımı ile yapıldı. Herhangi bir sıkıntı, boşluk, pallerde eğilme, aşınma görülmedi. Fotoları da ekliyorum.

Turbo borularımda herhangi bir yağ durumu yok.

Araç hiç ama hiç duman atmıyor. Ne kadar yüklenirseniz yüklenin sıfır duman. Bu da ilginç bir detay.

Motor soğuk iken rölantide arabanın altından çiğ mazot kokusu geliyor gibime geldi.

Gösterge Grubunun U1900 hatası dışında arabada herhangi bir arıza kaydı yok.

 

Ekler: Forscan Logs, Turbo Pal Fotoğrafı...

 

IMG_20200730_183624.jpg

IMG_20200730_183641.jpg

test1focus109ps.fsl

Ümit Çolakoğlu tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Loglara baktım turbo basıncı yetersiz. Turbonun pallerini beğenen kim bilemiyorum ama ben beğenmedim. Kurum bağlamış resmen. VNT kanatlarını düşünemiyorum bile. 

 

Turbo basıncı bir sebep mi sonuç mu bilemiyorum ama arkadaş bi şekilde üflemiyor 🙂

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
23 dakika önce, Servet Ö. yazdı:

Loglara baktım turbo basıncı yetersiz. 

Ben de kanatçıktan şüphelendiğim için araç duruyor halde iken birini koltuğa oturttum. Sırayla 1000 1500 2000 2500 devirlere çıkardık. Ben de wastegate ne zaman çekiyor ona baktım. 2000 devirlerde yukarı doğru çıkıyor. Bazısı erken boşaltıyor dedi. Bazısı normal gördü. Bazısı da selenoid dedi. Sonra valf almak istedim. Kulak misafiri olan tanıdık bir tamirci. 5 taneden 3 tanesinin arızalı çıktığını söyleyince kafam allak bullak oldu. Sabit hızda kesme bırakma da yok gibi.

Turbo daha önce revizyon görmemiş diye düşünüyorum çünkü 2 yıldır bende ben yaptırmadım. araç da çok temiz kurcalanmamış. Değişik bir durum bilemedim...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0

Sen turboyu söktürüp bir egzos kısmını kontrol ettir açılmışken gerekli kontroller vay kanatçıkları wastegate ayarı pal mil burç kontrolü yapılır makinada test edilir.

zaten hiç yapılmamış daha sonra motorun arkasında şöyle bir üç borulu bir valf var onu  kendini ve borularını turbo selenoidini 

ciddi titizlikle incelemeni hatta bulabilirsen 

al tak dene başka bir tane orijinal olan ...

bu arada tam yükte deli gibi uzun süre bastığın zaman egt kaç derecelerde ?

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
13 saat önce, Ümit Çolakoğlu yazdı:

Motor soğuk iken rölantide arabanın altından çiğ mazot kokusu geliyor gibime geldi.

Egzos kaçırıyorsa (Manifoldtan veya başka bir yerden) performans düşüklüğü yapmaz mı?

Bence yapar 🙂

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
  • 0
13 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

Sen turboyu söktürüp bir egzos kısmını kontrol ettir açılmışken gerekli kontroller vay kanatçıkları wastegate ayarı pal mil burç kontrolü yapılır makinada test edilir.

zaten hiç yapılmamış daha sonra motorun arkasında şöyle bir üç borulu bir valf var onu  kendini ve borularını turbo selenoidini 

ciddi titizlikle incelemeni hatta bulabilirsen 

al tak dene başka bir tane orijinal olan ...

bu arada tam yükte deli gibi uzun süre bastığın zaman egt kaç derecelerde ?

Müsait olur olmaz ilk işim deneyeceğim. Bu arada burda turbocu olmadığı için çok övülen ege turbo ile görüşüyorum. Bakalım değerlerde bir şüphe durumu oluşursa turboyu söküp kendilerine yollayacağım. 

--2 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Serdal Balan yazdı:

Egzos kaçırıyorsa (Manifoldtan veya başka bir yerden) performans düşüklüğü yapmaz mı?

Bence yapar 🙂

 

Mümkün. Buna da baktıracağım. Bu arada araba öldüm bittim durumunda değil baya yürüyor çekiş de normal biri için normal :). Ama 109 luk gibi değil sadece. Yani 1.6 105 lik jetta ile kapışsam 100 120 gibi en az 4 5 boy geride kalmış olurum. O saatten sonra da toparlayamam. Tabi ki yarış değil amaç sadece kıstas. Yokuş çıkarken sollama yapmak durumunda kalırsam ayağımın altında güç olduğunu bilmek güven verecektir.

 

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Soruyu Yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.