Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Serdar Tanhan

Eski Ve Yeni Araçlar çarpıştırılırsa

Recommended Posts

Şimdiki araçlar oyuncak gibi diyenlere gelsin...

 

 

 

 

Edited by Mertcan Çelik
Video olarak görüntülenmesi için link düzeltildi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni araçlara oyuncak diyenleri sallamamak lazım da, eski araçları da şimdi çarpıştırmak da çok sağlıklı sonuç veremeyebilir. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daha kısa süre aralığındaki karşılaştırmaları merak ediyorum ben. 5 yıllık, 10 yıllık. Bir de 5 yıldız alanlarla 2-3 yıldız alanlar çarpışsın, son olarak da bu ikisinin kombini, 5 yıl öncenin 5 yıldızlısı ile şimdinin 3 yıldızlısı.

Duyun sesimi euro ncap, iihs, adac çalışanları ya da onları fonlayanlar 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

Daha kısa süre aralığındaki karşılaştırmaları merak ediyorum ben. 5 yıllık, 10 yıllık. Bir de 5 yıldız alanlarla 2-3 yıldız alanlar çarpışsın, son olarak da bu ikisinin kombini, 5 yıl öncenin 5 yıldızlısı ile şimdinin 3 yıldızlısı.

Duyun sesimi euro ncap, iihs, adac çalışanları ya da onları fonlayanlar 😄 

O da pek mantıklı değil çünkü zamanlarda aktif güvenlik değerlendirmeleri yüzdesi arttı. Yani sadece çarpıştırırlarsa aşırı fark çıkmaz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yeni nesil araçlar için kullanılan ' oyuncak gibi ' tabiri çoğunlukla sürüş hisleri için söyleniyor. Güvenlik açısından eski vs yeni kıyası yapıp eskiyi seçecek kimse yoktur büyük ihtimalle ki zaten sonuçlar da ortada.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonuçta malzeme bilimi gelişiyor. 

Eski arabaların sacları daha kalın olduğundan ya kardeşim taş gibi araba yapmışlar diyenler var tabi ama, o kalın sacın yakıt tüketimini arttırmaktan başka hiç bir işe yaramadığını hesap etmiyorlar. 

Kim buldu bilmiyorum ama darbe emici şekilde tasarlanmış olan paneller, şaseler sayesinde yeni fiesta ile eski fiestanının kazasında yeni fiestanın ön camı dahi çatlamadı. 

Bu da bir güvenlik kıstası değil tabi ki ama, arabanın önü paramparça olacak, ezilecek, büzülecek ve darbe kabine yansıtılmadan sönümlenecek. 

Bir abimin de dediği gibi, yeni her zaman yenidir. 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

O da pek mantıklı değil çünkü zamanlarda aktif güvenlik değerlendirmeleri yüzdesi arttı. Yani sadece çarpıştırırlarsa aşırı fark çıkmaz.

İşte 2 şeye bakmak istiyorum. İlki fiziksel sönümlenmede ne kadar fark var, ikincisi içerideki insanlara olan etkide zorunlu kılınan ya da artık standart hale gelen şeylerin somut etkisi ne.

Yoksa esp'siz olduğundan puanı düşen araçla fark aramıyoruk :kıhkıh:

 

Ama tabii ki de genel değerlendirme puanına bakarak benim dediklerimi yapmak belirtiğin gibi saçma olur 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 dakika önce, Mertcan Çelik yazdı:

İşte 2 şeye bakmak istiyorum. İlki fiziksel sönümlenmede ne kadar fark var, ikincisi içerideki insanlara olan etkide zorunlu kılınan ya da artık standart hale gelen şeylerin somut etkisi ne.

Yoksa esp'siz olduğundan puanı düşen araçla fark aramıyoruk :kıhkıh:

 

Ama tabii ki de genel değerlendirme puanına bakarak benim dediklerimi yapmak belirtiğin gibi saçma olur 🙂

Senin dediğin aslında hala karşılaştırılabilir. Çünkü yıllardır önden çarpmada hız ve çarpma noktası aynı; her iki aracın da sadece bu bölümündeki puanlarına bakmak mümkün.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Senin dediğin aslında hala karşılaştırılabilir. Çünkü yıllardır önden çarpmada hız ve çarpma noktası aynı; her iki aracın da sadece bu bölümündeki puanlarına bakmak mümkün.

Eskilerde kısmi çarpışma yok diye biliyorum da bir gün yeterince merak eder karşılaştırırsam buraya da yazarım 😄 

 

https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/previous-tests/offset-deformable-barrier/

1997'de başlamış, 2020'de "Mobile Progressive Deformable Barrier" olmuş NCAP'te.

 

web_illustrations_tests_frontal_odb_v008

 

mpdb-2020.png?width=500&height=281.40809

 

 

https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/previous-tests/offset-deformable-barrier/

https://www.euroncap.com/en/vehicle-safety/the-ratings-explained/adult-occupant-protection/frontal-impact/mobile-progressive-deformable-barrier/

 

Bilgilerim güncellenememiş. Eskiden düzenli bakıyordum buralara da güvenlik işini çok salmışım sanırsam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

eski araçları da şimdi çarpıştırmak da çok sağlıklı sonuç veremeyebilir. 

Kesinlikle, kullanımdan kaynaklı metal yorgunluğu , malzeme yıpranması vb durumlar söz konusu.

4 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Yeni nesil araçlar için kullanılan ' oyuncak gibi ' tabiri çoğunlukla sürüş hisleri için söyleniyor. Güvenlik açısından eski vs yeni kıyası yapıp eskiyi seçecek kimse yoktur büyük ihtimalle ki zaten sonuçlar da ortada.

Bu tabiri daha çok eski model araç kullananlardan duyuyoruz. Sadece kullanım değil, malzemenin farklılığı, tasarım çizgileri gibi durumlar kast ediliyor diye düşünüyorum.

Sonuç olarak bu testlerin çok fazla eksik noktası olmasına rağmen mühendislik, tasarım ve malzeme biliminin geldiği nokta ve ileride gidebileceği noktayı göstermesi açısından önemli buluyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.