Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Mehmet Demir

AB Lastik Etiketi Ne Anlama Geliyor

Recommended Posts

lastik.jpg.99ea25794b5a05a83cf3188986f61cb0.jpg

1- Yakıt verimliliği- yuvarlanma direnci; %7.5 a kadar tüketim etkisi

Yakıt verimliliği

Lastiklerin aracınızın yakıt tüketiminin %20'sine kadarından sorumlu olabildiğini biliyor muydunuz? Yüksek yakıt verimliliğine sahip lastikler seçmek, aynı depoyla daha çok kilometre yapmanızı sağlarken, CO2 emisyonunuzu da azaltır.

Bir lastiği yakıt açısından verimli kılan özellikler nelerdir?

Basit bir şekilde ifade etmek gerekirse, yakıt verimliliği sağlayan lastikler, dönüş sırasında daha az enerji harcar. Bu da daha az yakıt kullanılması anlamına gelmektedir. 

Yakıt verimliliği nasıl sınıflandırılır?

Yakıt verimliliği, renk kodlu bir ölçekte A ila G arasında sınıflandırılır.

A (yeşil) = En yüksek yakıt verimliliği sınıfı

G (kırmızı) = En düşük yakıt verimliliği sınıfı

D sınıfı, yolcu otomobilleri için kullanılmaz

Sınıfların anlamları

A ve G sınıfı arasındaki fark, yakıt tüketiminin %7,5'a kadar azaltılması anlamına gelebilir. Gerçek rakamlarla ifade edildiğinde, G yerine A sınıfı lastikler seçmek, her 1.000 kilometrede 6 litrenin üzerinde yakıt tasarrufu sağlayabilir.* 

Benzin litre fiyatının ortalama 4,14 TL olduğu düşünülürse, lastiklerin ömrü boyunca 828 TL’nin üzerinde tasarruf sağlanmış olur.* (10.02.2016 tarihli açıklanan benzin litre fiyatına göre hesaplanmıştır.)

Unutmayın, etiket değeri daha iyi bir lastiği seçerek çevreye verdiğiniz etkiyi de azaltmış olursunuz.

*Ortalama 8 litre/100 km tüketim, 4,14 TL/litre yakıt fiyatı ve 35.000 km’lik ortalama lastik kilometre performansına dayanır. Gerçekte yakıt ve maliyet tasarrufları lastik basıncı, araç ağırlığı ve sürüş tarzı gibi faktörlere göre farklılık gösterebilir.

 

Yakıt verimliliğini başka neler etkiler?

Düşük lastik basıncı.

Lastiklerinizi yeterli düzeyde şişirmemek yuvarlanma direncini artırır ve ıslak zeminde sürüş hakimiyeti performansını etkiler.

Aracınızın ağırlığı

Aracınızın ağırlığı ve sürüş tarzınız da yakıt verimliliği adına çok fark yaratabilir. Enerji verimliliği daha yüksek bir sürüşle (eko-sürüş) yakıt tüketiminizi azaltabilirsiniz.

Belirtilen etiket değerleri, yalnızca örnek amacıyla verilmiştir. Belirli bir lastik grubu/ebadı için etiket değerleri değişebilir.

 

2- Islak zeminde sürüş hakimiyeti; 18 mt ye kadar kısa mesafede durma performansı

 

Islak zeminde sürüş hakimiyeti nedir?

‘Islak zeminde sürüş hakimiyeti, lastiğin yağmurlu havalarda yola tutunma yeteneğini ifade etmektedir. AB etiket sınıfı, ıslak zemin yol tutuşunun yalnızca bir yönüne odaklanır: Lastiğin ıslak zeminde frenleme performansı.

Islak zeminde sürüş hakimiyeti nasıl sınıflandırılır?

Islak zeminde sürüş hakimiyeti A ile F arasında sınıflandırılır:

A = En yüksek sınıf

F = En düşük sınıf

D ve G sınıfları, yolcu otomobilleri için kullanılmaz.

 

Sınıfların anlamları

Acil bir durumda birkaç metre güvenlik açısından büyük önem teşkil etmektedir. Saatte 80km’de tam fren uygulayan bir yolcu otomobilinde, A sınıfı bir lastik grubu, F sınıfı lastiklere göre 18 metre daha kısa mesafede durur. *

Not: Sürüş sırasında tavsiye edilen durma mesafelerine her zaman uymalısınız.

*EC 1222/2009 Yönetmeliği'nde belirtilen test yöntemleri ile ölçüldüğünde geçerlidir. Frenleme mesafeleri, sürüş koşullarına ve diğer etkenlere bağlı olarak değişebilir.

Gösterilen etiket değerleri, yalnızca örnek amacıyla verilmiştir. Belirli bir lastik grubu/ebadı için etiket değerleri değişebilir.

 

3- Gürültü; 7+ db e kadar fark

 

AB gürültü etiket sınıfı neyi ölçüyor?

AB gürültü sınıfı, lastiğin dış gürültü emisyonunu desibel cinsinden ölçer.

Çoğu insan desibel değerlerini bilmediğinden, lastiğin ne kadar gürültülü olduğunu göstermek için siyah dalgalı bir hoparlör resmi kullanılır. Dalgalar ne kadar fazla ise lastik de o kadar gürültülüdür.

1 siyah dalga: Sessiz (Avrupa sınırının 3 dB veya daha fazla altında)

2 siyah dalga: Orta (Avrupa sınırı ile sınırın 3 dB altı arasında)

3 siyah dalga: Gürültülü (Avrupa sınırının üzerinde)

Sınıfların anlamları

Desibel seviyeleri, logaritmik bir ölçekte ölçülür. Bu, sadece birkaç desibellik bir artışın, gürültü seviyelerinde büyük bir fark yaratması anlamına gelir. Aslında sadece 3dB'lik bir artış, bir lastiğin ürettiği dış gürültüyü iki katına çıkarır! 

Her gün yollara çıkan binlerce otomobili düşünün. Hepimiz daha düşük gürültü sınıfına sahip lastikler seçersek, semt ve şehirlerimizin ne kadar daha sessiz yerler olacağını hayal edin.

 

kaynak: goodyear: https://www.goodyear.eu/tr_tr/consumer/learn/eu-tire-label-explained.html

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.