Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Aykut Aktaş

2015 Focus Mk3 MCA Titanium İzlenimlerim

Recommended Posts

Merhabalar arkadaşlar eylül 2019 da 2015 focus mca 3,5 titanium 1.6 tdci manuel araç almış olarak focus ailesine katılmış bulunmaktayım. Ancak geçen süre zarfında araçla ilgili yaşadığım sıkıntılar var onları sormadan önce bir kaç deneyim de aktarmak istiyorum. arkadaşlar focus 5. aracım ve aynı zamanda 4. dizel aracım bir önceki aracımsa astra 1.3 cdti sport sedan kıyaslamalarımın çoğu astraya göre olacak. Bugüne kadar her araç değişimimde konfor ve kalite grafiğini yukarıya doğru taşırken focusla tam aksi aşağıya döndü. Araba kullanmaktan zevk alan birisiyim ancak şuan sinirden zevk almak ne mümkün. Arkadaşlar iki aracıda uzun süre deneyimlemiş biri olarak focus malesef astranın gerisinde kalmış bir araç. Focus süspansiyon olarak fazla sert asfaltın ufacık yamuk yumukluğunu bile koltukda hissediyorum ayrıca konsol malzemesi kaliteli ok ama iç işçilik zayıf. "ama çok iyi yol tutuyo direksiyonu çok hisli" onu bi geçelim artık arkadaşlar ş.içi ş.dışı hız limitleri belli heryerde kamera var kimse yüksek hızlara çıkamıyor zaten normal kullandığınız sürece bırakın c segmentini b segmenti bile güvenle yol alıyor. kullanıcısı olarak benim kanaatim öncekini sonrakini bilmem ama 3,5 kasa olmamış arkadaşlar özellikle konforu sınıfının gerisinde şahsi fikrim. Daha fazla gömmeden sorularımı sorayım.

1. Arkadaşlar focusda geçen sürede hala doğru oturma pozisyonunu bulabilmiş değilim. Boyum 1.83cm kilom 80kg pedalların açısı ve konumlandırması bence ergonomik olarak hatalı. pedallar çok dik ayakları bileklerden fazla kasmak gerekiyor buda sol bileğimde çıtlama uzun yolculuklarda da sağ ayağımda kalçaya kadar ağrıya neden oluyor ayrıca fren gaz pedalından fazla yukarda gazdan frene geçebilmek için bileği daha da fazla kasıp basmak zorunda kalıyorum yada topuktan kaldırıp öyle basıyorum bu seferde ayarsız bir frenleme oluyor. 

2.Değişik araçlar kullandım ancak hayatımda bu kadar saçma debriyaj görmedim. Acemi şoför oldum ve alışamıyorum. dizim ağzıma girecek hala kavrama yapacak diye bekliyorum bu kadar yukarda kavramak zorunda mı ve araştırdığım kadarıyla focuslarda böyleymiş. tam kavradı diye bırakıyorsunuz bi hoplama tam kavramamış. 1-2 çok 3 de az 4-5-6 da hissedilmeyen bi geçiş var. ha ayağımı çok çok yavaş bırakarak yaparsam sıkıntı yok ancak sıkışık trafikte de bu olmuyo ki zaten normalden yavaş bırakıyorum hoplatmasın diye. anlıcanız vites atmak zulüm oldu.

İlgilenen arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amortisörler orijinal mi ve durumu nedir? Lastik markası nedir ve basınç değerleri normal mi ? 
 

Bu alan deneyim iletmek için, belli bir sorun var ve çözüm arıyorsanız lütfen önce mevcut konularımızı kontrol edin eğer ilgili konu yoksa uygun kategoride yeni başlık açabilirsiniz. Bir defaya mahsus, konunuzu kapatmamak adına konu başlığını düzenliyorum. Başlıktan memnun kalmazsanız ve konunun kapatılmasını isterseniz raporlamanız yeterlidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

soru nerede ben anlamadım. soru soracaksınız zaten burası uygun bölüm değil.

yaşadığınız sorunları ben mk3te yaşamadım, boyum 1.85.

madem bu kadar rahatsızsınız neden 8 aydır satmadınız onu da anlamadım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - Focus sert bir araç değildir. Hatta gövde salınımı bence olması gerekenden bir miktar daha fazla. Sizin hissettiğiniz amortisörlerin darbe emişi. Mk3,5 kasada amortisörlerin çalışma aralığı maalesef pek geniş değil. Bu da yol yamalarında, dik ve keskin çukurlarda amortisörün diplenmesine, pat küt etmesine sebep olabiliyor. Bunu sertlikle karıştırmamak gerekiyor. Astra j dahil Astra K kasayı da kullandım. Açıkçası Focus'tan bir farkını göremedim.

 

2- İdeal sürüş pozsiyonunu bulabilme konusunda belki de piyasada ki en iyi araçlardan biridir Focus ki bu sadece kullanıcı gözüyle değil, yerli yabancı bir çok testte de belirtilen bir şeydir. Hem direksiyonun hem koltuğun ayarlamaları istenen her seviyede yapılabiliyor. Dolayısıyla pedallar arasında kullanım sıkıntısı oluşmuyor tabi ayak numaranız çok büyükse bilemem. Zaten sürücü otomobili olarak görülmesinin sebeplerinden biri de ideal sürüş pozisyonunu bulabilme konusunda başarılı olmasıdır. Ama sizin beklentinizi karşılamadıysa orası başka. Buna dair yapılabilecek bir şey yok. Neticede aracın sürüş pozisyonunu değiştirme imkanınız yok.

 

3- 1.6 tdci motorlar dahil tüm Ford araçlarında debriyajın kavrama noktası oldukça aşağıdadır. Misal bir Renault grubu gibi debriyajı çek çek hala kavramasını bekle gibi bir durum yok. Pedal oldukça aşağıdayken araç kavramaya başlar. Aracınızın debriyaj balatasını kontrol ettirmenizi tavsiye ederim. Debriyaj balatasının kondisyonu düştükçe kavramalar daha yukarıda olmaya başlayabilir.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz ve fren pedalının konumlaması benim de sıkıntılarımdan biriydi. Ayak 46 numara, boy 1.86... Sanırım bunun da etkisi var, yoruyor insanı gerçekten.

 

4 yıl MCA kullandım, özellikle süspansiyon konusuna katılamıyorum. Zamanında Focus'la Astra J arasında kalmış biri olarak, Focus'a herhalde koşa koşa kaçardım. Hele 1.3 cdti, insani araba kullanmaktan soğutan bir motor, zevk aldıysanız bravo 🙂

 

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Başka bir arabayı anlatmış gibisiniz. Gerek sürüş pozisyonu, gerek yalıtım, gerekse konforuyla MCA Focus bırakın kendi sınıfını bir üst sınıfa kafa tutar.

1,83 boyundayım ve Focus'ta sürüş pozisyonu anlamında zerre sıkıntı yaşamadım. 

Siz satın bence bu arabayı çünkü kıyasladığınız Opel Astra Focus' a göre taş sertliğinde kütür kütür bir araba ama onu daha konforlu bulmuşsunuz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Focusun alt takım sert sesli çalışır, Yanlış hava basıncı ile Sert bi lastik kullanıyorsanız daha çok belirginleşir ilk lastiklerden başlayın derim, Debriyaj vites geçişlerinden bahsetmişsiniz sizin araç sıkıntılı bence önceki sahibi bayabi hırpalamış aracı, yine olmadı  focusun içi dar boyunuz uzun rahat edemeyeceksiniz araştırmadan almışsınız belli satın kurtulun ızdırap çekmenin gereği yok🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şaşkınlık içinde okudum açıkcası.Focustan bu kadar hefret edeni ilk defa gördüm.Eğer düz bir sürücü değilseniz,yani otomobilinizi sadece ulaşım aracı olarak görmüyorsanız hemen satın.Bir çoğumuz sırf aracımızı kullanmak için seyehat etmek istiyoruz.Ama nefret ettiğiniz bir araçla seyehatiniz zevk almaktan çıkar,işkenceye döner.Sizinde işkenceye dönmüş anlaşılan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben de şaşkınlıkla okudum.

Siz en iyisi satın, herşey imkanlarımıza göre tabi ama otomobil biraz da keyif işidir.

Keyif almadan kullanarak kendinize 8 ay eziyet çektirmişsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra kütük gibi bir araç sertlik konusunda Focus ile kıyaslanamaz bile araca özgü bir sorun olmalı. Pedal konusunda size hak verebilirim Focus 1 den beri süregelen bir durum araçta bir orantısızlık var benim de sağ dizim konsola çarpıyor sürekli ve çözümü yok maalesef. Sürüş dinamikleri benzer arada çok bir fark yok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Süspansiyon sertliği konusunda kimse astranin eline su dökemez. Hayretle okudum yazdiklarinizi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28 dakika önce, Koray Demir yazdı:

sağ dizim konsola çarpıyor sürekli ve çözümü yok maalesef.

Doğru oturuş pozisyonunda çarpmaması gerekir. Ne zaman arkama biri sığsın diye koltuğu normalde kullandığıma göre öne çeksem sol dizim far kumandasının olduğu bölüme çarpıyordu. Normal pozisyonda bir kere bile çarpmadı. Sizin için demiyorum ancak doğru sürüş pozisyonunu bilmeyen çok fazla sürücü var maalesef. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

2015 mca var bende de Boy ile ilgili sıkıntınıza bir şey diyemem boyum okadar uzun değil . Ama şaşırmadım değil şikayetlerinize. Ama arkadaşların dediği gibi aracınızın debriyaj ve amortisör sistemini yetkili serviste bir kontrol ettirin diyeceğim ama kelimelerinizden anladığım düzelsede araçla bağınız kalmadığı yönünde. Satın değiştirin rahat edin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cevap yazanlara tesekkur ederim. Aracim 70bin km de lastikler conti eco contac 6 2019 aralikta taktirdim. Debriyajin kavramasini farkli yontemlerle denedim kavramasi guzel ama yukarda. Aracin onden arkadan kazasi yok. Gecen gun yolcu tarafindaki akis milini elle tutup salladim baya sallaniyor sofor tarafindaki ise cok az belli belirsiz. Bunun sorunun surus ve yoldaki seyir halime etkisi ne olabilir. Aracin alt takimi guzel takir tukur ses gelmiyo tok bi sekilde giriyo cikiyo cukurlara. Asil sikinti kaymak yolda bile inceden bi vibrasyon var. Aracim aralik ayindan beri satilik zaten de nasip olmadi daha covid falan girdi araya. Ayrica izmir de olan arkadas var mi kabul ederse kendi araciyla kiyaslama yapmak isterim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

190 cm boy ve 95 kiloyum. Ayakta 46 numara. Sürüş konusunda bir sıkıntı çekmedim. Benim araç otomatik olduğundan debriyaj konusunda birşey diyemem. Aksine focus konforlu bir araçtır. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.