Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Temmuz katılımı burada
Haziran anketi burada

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Volkan Sağlam

Focus 1.5tdci Sedan & Hatcback Arasında Fark Varmı? Ve Bu Araç Alınır Mı?

Recommended Posts

Merhabalar,

uzun süredir focus 1.5tdci araştırıyorum ve şuana kadar sedan baktım. Hanımın da rahat kullanması için HB 'e dönmek zorunda kalacam gibi.

bu araçta sedan ve HB arasında teknik olarak bir fark var mı? Forumda ikisinide kullananlar vardır. Yorum ve görüşlerinizi alabilirmiyim.

Birde son olarak https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-ford-2016-ciksli-hatasiz-boyasiz-tramersiz-focus-hb-trend-x-dizel-otm-821509001/detay

bu ilandaki araç ve fiyat oranı sizce nasıl? Hergün fiyatlar artıyor ne yazıkki..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teknik olarak fark var mı derken, teknik olarak beklentiniz nedir? Örneğin HB arka uc kısmı daha mukavemetlidir 🙂 Bunu mu merak ediyorsunuz. İç boyut olarak her şey aynı bunu mu merak ediyorsunuz? Forumda araçlar hakkında detaylı bilgi konuları var. Yol tutuşu mu merak ediyorsunuz? Karakter farkı mı?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Şimdi, Yakup Çağatay yazdı:

Teknik olarak fark var mı derken, teknik olarak beklentiniz nedir? Örneğin HB arka uc kısmı daha mukavemetlidir 🙂 Bunu mu merak ediyorsunuz. İç boyut olarak her şey aynı bunu mu merak ediyorsunuz? Forumda araçlar hakkında detaylı bilgi konuları var .

Yani yol tutuş olsun, yakıt olsun genel anlamda memnuniyet olsun 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ilk aklıma geleni söyleyeyim.
HB araçta arka koltukları yatırdığınız zaman çok rahatlıkla derin dondurucu,
buzdolabı veya uzun dolap gibi eşyalar rahat taşınıyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

genel olarak bagaj hacmi dışında bir fark  yok  sedan daha büyük bagaja sahiptir ama HB daha kullanışlıdır mesela 4 lastik sadanın  bagaja sığmaz HB ye sığar...Ben HB tercih ederdim hele focus 3 yada 4 alacak olsaydım direk HB Stline 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabi ki HB. Sedanın bagaj hacmi daha fazla ancak bagaj ağzı çok dar ve kullanışsız bana göre.

--1 dakika sonra eklendi--

Ayrıca  yol tutuş olarak HB her zaman öndedir. Özellikle yüklü olarak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 dakika önce, Serdar Tanhan yazdı:

Tabi ki HB. Sedanın bagaj hacmi daha fazla ancak bagaj ağzı çok dar ve kullanışsız bana göre.

--1 dakika sonra eklendi--

Ayrıca  yol tutuş olarak HB her zaman öndedir. Özellikle yüklü olarak.

Aynen hocam bagaj kapak avantajı çok iyi bir seçenek. Arka koltuklar yattığı zaman güzel yer açılıyor. :yeah:

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Serdar Tanhan yazdı:

Ayrıca  yol tutuş olarak HB her zaman öndedir.

HB ve sedan arasında ki tasarım şeklinden doğan yol tutuş farkını bizler gibi normal kullanıcıların anlayabilmesi zor. En azından trafiğe açık alanlarda yapabildiğimiz sürüş limitleri dahilinde anlamamız zor. Lakin bunu anlayabilmenin ötesinde her iki aracın teknik özelliklerinin aynı olması şartıyla salt tasarımdan doğan yol tutuş etkilerini ölçüyorsak sedan araçların aerodinamisi, üstünde özel olarak çalışılıp geliştirilmediği sürece HB araçlardan daha iyidir. HB araçların arka kısımları kesik geldiği için ön taraftan gelen hava akımı ile arka taraftan gelen hava akımı türbülansa sebep olur. Bu da aracın dengesini bozabilir. Sedan araçların arka kısmında ki çıkıntıdan ötürü rüzgar daha akıcı hareket eder ve bu türbülans daha az görülür. Dolayısıyla üstünde özel olarak aerodinami çalışılmadıysa HB kasaların sadece tasarım farkından dolayı sedan araçlardan daha iyi olması gibi bir durum yoktur.

 

Örneğin mk4 focus'un sedanda sürtünme katsayısı 0.250 cd iken HB kasada 0.273'tür.

Bir önceki nesil mazda 3'ün sedanında 0.255 cd iken HB kasada 0.275'tir

A3 sportback 0.31 cd iken sedan 0.29 cd'dir. Vs..

 

Tabi yol tutuş becerisini ve limitlerini sadece aerodinami belirlemez. Bir çok farklı etkenin, şartın bir araya gelerek belirlendiği bir şey ki bu rüzgar sürtünme katsayıları arasında ki farkı ilk paragrafta belirttiğim üzere bizler gibi sıradan sürücüler ya da çok yetenekli olsak da trafiğe açık yollarda sınırlı sürüş imkanı olan sürücüler ne kadar anlayabilir orası muamma. HB aracın aerodinamisini sedana göre özel olarak iyileştirme çabası yapılmadığı takdirde, aynı teknik özelliklere sahip iki farklı karoserde sedan araç, sürtünmeden dolayı HB araçlara göre daha avantajlıdır yol tutuş konusunda.

 

Bu arada aracı seçecek kişi için verebileceğim tek tavsiye; bagaj kullanımı lazımsa HB aracın her litresini daha işlevsel kullanabilirsiniz. Sedan kasanın ağzı öyle dar ki bagaja sığacak yükü bazen sırf bagaj ağzından geçiremediğiniz için sorun yaşayabiliyorsunuz. En çok da bu sinir ediyor insanı.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 dakika önce, Serdar Tanhan yazdı:

Doğru olsa bir de ah ah böyle listelere bakıyorlar mı hala 😕 

Share this post


Link to post
Share on other sites

herkese çok teşekkürler, benim için öncelik bagaj muhabbetiydi. 2010 sedan focusum vardı ve bagajı cidden çok çok geniş ve iyiydi ondan sonra bir çok araç bagajı küçük geliyor gibi 🙂

temiz ve km düşük aracı olan varsa talip olabilirim, ilanlarda pek düzgün araç yok. Özellikle sedan 1.5tdi ler filo çıkması gibi duruyor.

hb almak gayet kafama yattı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Volkan Sağlam yazdı:

herkese çok teşekkürler, benim için öncelik bagaj muhabbetiydi. 2010 sedan focusum vardı ve bagajı cidden çok çok geniş ve iyiydi ondan sonra bir çok araç bagajı küçük geliyor gibi 🙂

temiz ve km düşük aracı olan varsa talip olabilirim, ilanlarda pek düzgün araç yok. Özellikle sedan 1.5tdi ler filo çıkması gibi duruyor.

hb almak gayet kafama yattı.

sedanların  çoğu filo aracı, hele focus 4 lerin %90ı filo aracı...HB de çok nadirdir filo aracı bence HB tercih edin

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Mk3 mca ya Focus 4 mü dedin Çağlar ?

son kasa focus 4 lerden bahs ediyorum filo aracı çoğu diye . 3 lerde de filo aracı var o ayrı konuda , focus 4 leri kimse almadığı için genelde filo aracı olarak piyasada dolaşıyor ,Siz %10 luk kesimdesiniz...Arkadaşa da Hb araç tercih edin diyorum 3 kasa için

Edited by çağlar çetinkaya

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.