Jump to content
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun.

    Giriş yaptıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Giriş yaptıktan sonra, bu mesaj silinecektir ve neredeyse hiçbir reklam görmeyeceksiniz.

2020 Fiesta Mk7'ye 1.0 Ecoboost ile 7 İleri Çift Kavrama Geldi


Önerilen Mesajlar

19 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Gelecek ay bizim için güncelleme gelecek. Fiesta düşünenler beklesin ?

Geçen hafta Şahsuvaroğlu ile konuştum, ne zaman araç geleceği konusunda netlik yok...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
16.10.2020 - 23:51 tarihinde, Zafer Çoban yazdı:

Ford'un sürekli şanzıman değiştirmesini anlayamıyorum .

 

Aslında sık şanzıman değiştirmekten ziyade yeni nesil şanzımanlara güncelleme şeklinde bakmak lazım. Klasik 6 ileri tam otomatik çok verimsiz ve artık çağ dışı kalmıştı. Güncellenmesi adına 8 ve 10 ileri yeni bir tam otomatiğe geçiş yapıldı. Yeni 7 ileri ıslak çift kavrama da bulabildiğim kadarıyla bir zamanlar Luk, Getrag ve Ford tarafından geliştirilen 6DCT250 kodlu powershift şanzımanın temelinde Getrag tarafından yeniden üretilen daha geliştirilmiş bir şanzıman. Nissan, Renault, Bmw, Mini gibi markalar da kullanıyor bu şanzımanı. Yani bakıldığında sık şanzıman değişiminden ziyade daha üst versiyonlara güncelleme gibi görülebilir.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
18.10.2020 - 01:26 tarihinde, Cenk Demirel yazdı:

Aslında sık şanzıman değiştirmekten ziyade yeni nesil şanzımanlara güncelleme şeklinde bakmak lazım. Klasik 6 ileri tam otomatik çok verimsiz ve artık çağ dışı kalmıştı. Güncellenmesi adına 8 ve 10 ileri yeni bir tam otomatiğe geçiş yapıldı. Yeni 7 ileri ıslak çift kavrama da bulabildiğim kadarıyla bir zamanlar Luk, Getrag ve Ford tarafından geliştirilen 6DCT250 kodlu powershift şanzımanın temelinde Getrag tarafından yeniden üretilen daha geliştirilmiş bir şanzıman. Nissan, Renault, Bmw, Mini gibi markalar da kullanıyor bu şanzımanı. Yani bakıldığında sık şanzıman değişiminden ziyade daha üst versiyonlara güncelleme gibi görülebilir.

Diğer firmalar genelde tek tip dsg-edc-eat 8 tüm modellerde aynı kullanıyorlar. Ford yeni kasa da tam otomatik kullanmıştı şimdi yeni modellerde tekrar powershift e dönüyor gibi onu demek istedim . Bir ara dizel de cvt kullandılar felaketle sonuçlanmıştı sonra kuru çift kavrama  ordan ıslak çift kavrama ordan tam otomatik şimdi tekrar çift kavrama .Focus da başka fiesta da başka mondeo da başka ...

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş
7 dakika önce, Zafer Çoban yazdı:

Diğer firmalar genelde tek tip dsg-edc-eat 8 tüm modellerde aynı kullanıyorlar. Ford yeni kasa da tam otomatik kullanmıştı şimdi yeni modellerde tekrar powershift e dönüyor gibi onu demek istedim . Bir ara dizel de cvt kullandılar felaketle sonuçlanmıştı sonra kuru çift kavrama  ordan ıslak çift kavrama ordan tam otomatik şimdi tekrar çift kavrama .Focus da başka fiesta da başka mondeo da başka ...

Sanırım pazara ve araca göre yeni bir stratesji belirlendi. Tam otomatik küçük motor olunca yetersiz kalabiliyor. Çift kavrama da Amerikanyada pek bi dert oldu.

İleti bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sohbete katıl

Şimdi mesaj yollayabilir ve daha sonra kayıt olabilirsiniz. Hesabınız varsa, şimdi giriş yaparak hesabınızla gönderebilirsiniz.

Misafir
Bu konuyu yanıtla...

×   Farklı formatta bir yazı yapıştırdınız.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Bağlantınız otomatik olarak gömülü hale getirilmiştir..   Bunun yerine bağlantı şeklinde gösterilsin mi?

×   Önceki içeriğiniz geri yüklendi.   Düzenleyiciyi temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Benzer İçerikler

    • Yazan: Yakup Çağatay
      Ford Kuga'nın incelemesini yapmaya çalıştım(k) :)) Uzunca ara geçince biraz zorlandım  Puma'yı daha iyi hazırlayacağım ?  Kuga için söylemeyi atladıklarımı da yazıyla daha sonra aktaracağım. 
      Keyifli seyirler, umarım faydası olur. 
       
       
    • Yazan: Rıdvan Eskici
      2014 Focus 3 1.6 tdci 115 Aracımın son bakımında akü değerleri düşük cıkmıştı usta kışı görmez dedi ve dediği gibi bugün aracı takviye ile çalıştırmak zorunda kaldım. Yeni akü alacağım biraz güclü olsun istiyorum (75A) start stop şeklinde Geçiyor benim aracımda start stop yok bu akü uyumlu mu taksak bi zarar verir mi ? Tecrübeli üyelerimizin bilgilerini bekliyorum teşekkürler 

    • Yazan: Rıdvan Eskici
      Merhabalar 2014 focus 1.6 tdci titanium kullanıcısıyım d segmenti araçlara geçme düşüncem var 2018 model garantili temiz 1.5 tdci titanium Mondeo alma düşüncesindeyim bi kaç yere araç hakkında bilgi edinme amaçlı sordum fakat çok olumlu cevaplar alamadım ‘’ Servisten çıkmaz, arızası çok, sürekli arıza yapıyor parçası Pahalı uzak dur vb’’ gibi şeyler duydum bu konuda bilgisi olan üyelerimizden yorumlar bekliyorum ayrıca bu araçlar bu sorunlardan dolayı mi fiyat bakımından uygun yoksa otomatik olmadığı için mi 
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut - Performans - Tüketim Değerleri
       
      Tüm bilgiler-> https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
       
      Motor karşılaştırmasında daha mantıklı bir kıyaslama olması adına Mk3’ün makyajlı (MCA) versiyonlarını yazdım. Ayrıca Mk4’ün tüketim değerleri WLTP olarak verilmiştir bu sebeple birebir karşılaştırma yanıltacaktır. Mk3 Mca’nın tüketim değeri ise NEDC standardındadır. Mk4’ün NEDC değerleri -motora göre değişken- %10-15 arasında daha düşüktür.
       

       
      Not: Linkteki tablolar günceldir, buradakiler eski. Dikkat.
      Ağırlık konusunda sadece genel bir bilgi mevcut olduğu için, değerler en iyimser şekilde hesaplanıp tabloya eklenmiştir. Bazı modeller biraz daha ağır olacaktır. Bu güncellemeler için de biraz bekleyeceğiz. Hafiflik, hızlanmaya katkı sağlamış ayrıca tüketimde de yaklaşık %10’luk iyileştirme mevcut.
       

       

       

       
    • Yazan: Yakup Çağatay
      Bugün yayımlanan Resmi Gazete ile birlikte vergi sınırları değiştirildi dolaylı olarak biraz indirim söz konusu ama nerede? Öte yandan bir diğer sınır üstünde de vergi oranı arttı burada da zam söz konusu.
       
      Detaylı https://anasayfa.focusclubtr.com/2020-otv-limitlerinde-degisiklik-otomotivde-zam/
       
      a) Motor silindir hacmi 1600 cm3‘ü geçmeyip;
       
      ÖTV matrahı 85.000 TL’yi aşmayanlar için %45, (üst sınır 70.000 TL idi) ÖTV matrahı 85.000 TL’yi aşıp, 130.000 TL’yi aşmayanlar için %50, (üst sınır 120.000 TL idi) Diğerleri için %80,  (%60 olan oran 80’e çıktı)  
      152 bin TL’lik araçlar 147 bin TL’ye düşecek, 125’ler de 121’e. Ancak burada zaten ne kadar araç kaldı? (4-5 bin tl indirim)
      Bir dolaylı indirim de şu arada mevcut; 228 bin TL-247 bin TL arasındaki araçlar 214 bin TL-231 bin TL aralığına düşecek. (14-16 bin tl indirim)
       
      Artık yeni limitler bu şekilde olacak, örnek verecek olursak 1.6L motorlu araçlar 231 bin liraya kadar donanımına göre fiyatlandırılacak, daha sonra 277 bin liraya zıplayacak vergi dolayısıyla.
       
      Daha üstünü anlatmaya bile gerek yok;
      247 bin TL’lik 1.6L araçlar bugün itibarıyla 277 bin TL oldu.
      303 bin TL’lik 1.6L araçlar bugün itibarıyla 341 bin TL oldu.
       
      NOT: 152 bin-214 bin TL arasında satılan araçlarda herhangi bir değişiklik yok.
       

       
  • Bir arkadaşa söyle

    FocusClubTR.com'u seviyor musun? Hadi bir arkadaşa söyle!
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu web sitesini daha iyi hale getirmeye yardımcı olmak için cihazınıza çerezler yerleştirdik. Çerez ayarlarınızı düzenleyebilirsiniz, aksi takdirde devam etmek için uygun olduğunuzu varsayarız.