Jump to content

Fotoğraf Yarışması:

Haziran katılım yükleniyor

Mayıs anketi yükleniyor

  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Recommended Posts

Bu fiyat %160'lı haliymiş. Nedenini hala bilmiyorum Resimi Gazeteye daha bakamadım hibrit vs plug-in hibrit farkı mı var diye.

%160 bile olsa yani kurallara uygun fiyat verilmişse dahi şu an listeye konma amacı, ilerde ÖTV teşviği olursa ve bu işin içinde varız demek, yarın teşvik olursa istediğiniz kadar getireceğiz denmiş.

 

Neyse sonuca geleyim, görenen net fiyat bu 254.237 TL, %110 ÖTV olursa da böyle olacak 630K. Yine aşırı pahalı ben işin içinden çıkamadım. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
20.05.2020 - 13:26 tarihinde, Yakup Çağatay yazdı:

ST-Line - 2.5L Benzin/Elektrik otomatik 779.300 TL

Hibritten kasıt bir elektrikli bir benzinli olmasın🤨

Share this post


Link to post
Share on other sites

779 az olmuş bence en az 1milyon olmalı ne de olsa volvo xc60 ,bmw x3 ayarında araba....Otosan in yönetiminde kafası güzel biri var herhal fiyatları o belirliyor...Yönetime ulaşabilirsen Yakup dileklerimi ilet fiyat az olmuş de diğer modeller gibi  buda çok ucuz fiyatla geliyor de

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Bu fiyat %160'lı haliymiş. Nedenini hala bilmiyorum Resimi Gazeteye daha bakamadım hibrit vs plug-in hibrit farkı mı var diye.

%160 bile olsa yani kurallara uygun fiyat verilmişse dahi şu an listeye konma amacı, ilerde ÖTV teşviği olursa ve bu işin içinde varız demek, yarın teşvik olursa istediğiniz kadar getireceğiz denmiş.

 

Neyse sonuca geleyim, görenen net fiyat bu 254.237 TL, %110 ÖTV olursa da böyle olacak 630K. Yine aşırı pahalı ben işin içinden çıkamadım. 

 

Almanyada 1.5 benzinli manuel vignale 34,000 eur, 2.5 hybrid otomatik 40,000 euro. Bu durumda TR'deki fiyatı biraz karışmış görünüyor.

--1 dakika sonra eklendi--

Hatta şu var, 2.0 dizel otomatik, hybrid versiyonundan 600 euro daha pahalı.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hiç yakışıyor mu FocusClub'a böyle cevaplar 🙂 

az bile biplemis 😬

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 dakika önce, Oğuz Soysal yazdı:

Vignale serisinden fiyatla alakalı bir açıklama var mı? 

ST-Line’a bütün opsiyonları ekleyin bir de deri koltuk şu bu gibi ekstraları düşünün zaten fiyatı az çok tahmin edersiniz. Resmî fiyat gelirse burada yayınlanmış olur, saklamayız yani 👍🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Eren Tan
      2022 Model Kompakt Sınıf Araçlar Bazlı (Focus - Escape - Bronco Sport) Ford kompakt kamyoneti hakkında ne kadar bildiğim varsa yazacağım. Üstelik "Ford Authority" tarafından hazırlanan hayali taslak resmi eşliğinde...
       
      Hepimiz biliyorsunuz ki Maverick ismin kökeni 1970'li yıllara dayanmakta... 70'li yılların Maverick'i, aslında kompakt sınıf Coupé modelinden başka bir şey değil idi... Daha sonra o isim 1993 ile 2000 yılı arasında (yanılmadıysam Nissan Terrano II bazlı olarak) Avrupa'ya yerleşir. Son olarak Ford Maverick, 2001 ile 2006 yılları arasında üretilen Amerikalı Ford Escape bazlı olarak Avrupa'da satılır. Böylece Avrupa'da yerini Ford Kuga'ya devretmesiyle Maverick dönemi sona erir. Taa ki Maverick ismi, bu sene yeniden dirilinceye dek... 
       
      Kompakt sınıf kamyonet olarak geri dönecek olan yeni Ford Maverick; Focus, Escape (Kuga), kaba SUV kardeş Bronco Sport ve Escape'in Lincoln süslüsü Corsair ile aynı platformu paylaşacak. Yani kısacası, Ford C2 tabanına sahip olacak. Maverick, stil ve tasarım öğeleri konusunda yeni Bronco Sport ile paylaşacak. Hatta "Bronco Sport'un Pick-Up Versiyonu" olarak anmasak bayağı ayıp olabilir yani... 🙂
       
      Bilindik Escape (Kuga) tarzı araç tabanına ve yekpare şasesine rağmen, yumuşak hat ve köşelerle donatılmış kaba bir kamyonet olacak. Yani açıkçası, dik bir ön uç ve nispeten kutulu bir gövde gibi sağlam, erkeksi stiline sahip olacak. Ancak Pick-Up fanatiklerin kırıcı yanı yok da değil... Mesela Ranger ile F-150 ağabeyleri, üç farklı gövde (Tek kabin, 1.5 kabin ve çift kabin) seçeneklerine sahip. Fakat Maverick Pick-Up, ağabey kamyonetlerin aksine sadece çift kabin gövdesine sahip olacak. 
       
      Motor seçeneklerine geldiğimizde, iki farklı EcoBoost turbo benzinli seçeneklerine sahip olacak. Biri 3 silindirli 1.5 litrelik 182 HP gücüne sahip motor, diğeri ise 4 silindirli 2 litrelik 250 HP gücüne sahip motor... İki motora da sekiz ileri otomatik vites eşlik edecek iken; önden çeker sisteminin standart, akıllı dört çeker sisteminin isteğe bağlı olarak sunulması planlanıyor. 
       
      Zamanlama ile ilgili olarak, Ford Maverick'in 2021 yılının ikinci yarısında 2022 model olarak piyasaya sürülmesi bekleniyor. Muhtemelen Meksika'daki Ford Hermosillo tesislerinde Bronco Sport ile birlikte üretilecek. Olur da Kuzey Amerikalı Pick-Up fanatiklerin bir Ranger alacak kadar gücü olamayanlar varsa, Ford Maverick Pick-Up modeli aslında mantıklı bir seçenek... Şimdi o hayali taslak fotoğrafını da paylaşıyorum... 
       

       
      Bu tamamen hayali taslak çizimine sahip olsa da, bu taslaktan gerçekten hoşlandığımı itiraf etmeliyim. Ama tek ya da 1.5 kabinli Ranger'a yetişemeyenler için de Maverick tek ya da 1.5 kabinli versiyonlar üretilseydi... Abartmam gerekirse, belki 8 - 10 sene sonra o seçenekleri de üretirler. Ama öbür kabinli seçenekleri beklemek yerine Avrupa'ya gelişinin hayalini kurmaktayım. Çünkü Avrupalılar ne zaman çift kabinli Ranger'a ihtiyaçları duysa, aralarında maddi durumlardan ötürü yetişemeyenler de var. İşte bütün Dünya'da çift kabinli Ranger'a yetişemeyenler için harika bir seçenek olabilir! Umarım Maverick kamyonet Avrupa pazarlarına gelebilir ve o motorlara ilave olarak düşük güç bazlı 2 litrelik EcoBlue dizel motor da dahil olabilir... 
       
      Kaynak: FordAuthority
    • By Yakup Çağatay
      Trend X
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar
      Aktif ön ızgara
      205/60 R16 lastik - Aluminyum Jant (Bilgi; 6.5j, eskisi 7.0j idi)
      Arka park sensörü
      LED gündüz farı
      Siyah sürmeli far
      Sis farı (Köşe aydınlatmalı)
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar (Yorum; Mk3 ile ısıtma yoktu iyi olmuş)
      Karartılmış arka camlar
      Tavan rayı (Sadece SW ile)
      Arka rüzgarlık - spoiler (5 Kapı)
      Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları (2)
      Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları (2)
      Yan perde hava yastıkları (2)
      Yolcu hava yastığı kapatma seçeneği
      İkincil çarpışma engelleme Ön/arka disk fren - TS/HLA/ESP/TC/ABS Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı 
      Hız kontrol sistemi 
      Ford Kolay Yakıt Sistemi
      MyKey
      Ford Acil Durum Yardımı
      Mini boy çelik yedek lastik
      Lastik basınç sensörü
      Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
      Deri kaplı direksiyon simidi
      Deri kaplı vites topuzu (Manuel şanzıman ile)
      Döner vites konsolu (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Elektrikli park freni
      Otomatik tutunma fonksiyonu
      4 yönlü sürücü koltuğu ve 2 yönlü yolcu koltuğu (Yorum; yolcuya da 4 yönlü koyulmalı)
      Sürücü bel desteği var, yolcu bel desteği yok
      4 cam elektrikli ve global açma kapamalı; tamamı tek dokunuşla kalkıp-iniyor Seçilebilir sürüş modları (Eco - Normal - Sport)
      Direksiyondan kumandalı otomatik vites (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Manuel klima
      Otomatik yanan farlar
      Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi
      Direksiyondan kumandalı edilebilen müzik sistemi & 6 hoparlör
      2xUSB - iPod özelliği ile Dokunmatik olmayan renkli 4.2" TFT ekran + Bluetooth
      4,2” yol bilgisayarı
      Otomatik Başlat-Durdur (EcoBlue ve EcoBoost motor seçenekleri ile)
      Akustik lamine ön cam
      Kol dayamasız, 60:40 katlanır arka koltuklar Orta konsolda kapaksız bardaklık Arka üstte askılık Ön koltuklar arkasındaki haritalık Sustalı uzaktan kumanda Çocuk kilidi
      Hırsızlık önleme sistemi (Pats) (Alarm yok)
      Tek egzoz çıkışı
      Bagaj ve torpido aydınlatması
       
      Titanium (Trend X Üzerine)
       
      215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j) Gecikmeli sönen ön farlar
      Katlanabilir yan aynalar
      180o geniş Geri görüş kamerası
      Anahtarsız giriş
      Anahtarsız çalıştırma
      Yağmur sensörü 
      Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima
      Otomatik kararan iç dikiz aynası 8" Dokunmatik ekran + SYNC Kablosuz şarj ünitesi (1.5L benzinli otomatik hariç)
      Orta konsolda, manuel vites ile kayar kapaklı bardaklık (otomatikler hep açık) Dışarda, parlak kapı kaplaması (B sütunu) Yan aynalar altında aydınlatma
      Üst seviye uzaktan kumanda (sustasız)
      Üst seviye ön koltuklar
      Manuel vites ile elektrikli park freni (+Autohold)
       
      ST-Line (Titanium Üzerine)
       
      235/40 R18 lastik - Aluminyum Jant (8j) ST-Line tasarım kiti (Ön, arka ve yan eteklikler) Spor süspansiyon LED ön sis farları köşe aydınlatma fonksiyonlu
      ST-Line kırmızı dikiş detaylı direksiyon ve vites topuzu
      Spor koltuklar (ST-Line kırmızı dikiş detaylı)
      Çift egzoz Ön park sensörü Alçaltılmış şasi  
      NOT: 4,2” renkli yol bilgisayarı; B&O veya Co-Pilot 360 opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
      NOT 2: Otomatik uzun far; Co-Pilot 360 veya Dinamik LED opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
       
      Vignale (Bu seri şimdilik pasif durumda ama gelirse bunlar standart olacak)
       
      215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j) Head-up display Navigasyon Full LED far Led sis farı  
      Güncellemeler
      2018 model Titanium ve ST-Line donanımlar ile B&O sistem standart olarak sunuldu, ekstra ücretsiz opsiyonlandı. 2018 model ilk araçlarda otomatik uzun far hem Co-Pilot 360 hem de LED fark ile sunuluyordu daha sonra sadece LED fara bağlandı. 2019'da (ay belli değil, takribi Mayıs üretim) siyah sürmeli far tüm donanımlarda standart oldu, bundan önce sadece ST-Line ile standarttı. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium jant tasarımı değişti. Eski tip ise Stil pakete dahil oldu. Aşağıda tamamının görseli mevcut. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Trend-X jant tasarımı değişti. Aşağıda yeni görseli mevcut (içi delikli hale geldi). 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium donanım opsiyonlarına otomatik park sistemi dahil oldu. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium donanımda ön park sensörü standart olarak geliyor. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte direksiyondan vites değişikliği kumandası (8 A/T) kaldırıldı. (EU dahil bu değişiklik uygulanmış, çok istisna donanımlar hariç) 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte 8 A/T'nin döner vites konsolundan yukardaki sebepten dolayı M kalktı yerine L geldi. L modu, yokuş kalkış ve inişlere izin vermek için daha düşük viteste daha uzun süre kalıyor. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Adaptif LED far'daki yıkama sistemi yasal gerekliliklerdeki değişikler sonucunda kaldırıldı.  2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte Titanium'daki krom çıta yukardan, aşağıya taşındı. 2019 Eylül ayı ile ön koltuk ve koltuk kafalık tasarımları geliştirildi. EuroNcap 2019 Nisan itibarı ile SYNC 3, B&O ile gelmektedir. 2019 Ekim sonu ayı siparişiyle birlikte dokunmatik ekranın altındaki SYNC yazısı kalktı.  1 Ocak 2020 siparişiyle birlikte yolcu tarafındaki halı tasarımı değiştirildi. 1 Ocak 2020 siparişiyle birlikte ISOFIX koltuk bağlantı kapakları kaldırıldı. 2019 Kasım sonu ayı siparişiyle birlikte kablosuz şarj pedi tasarımı değişti. Şöyle oldu  
      Opsiyonlar 
      Metalik Boya 1.800 TL
      Yakut Kırmızı (Özel Renk) 3.800 TL
      Titanium üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Adaptif Hız Kontrol Sistemi (Manuel şanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Park paketi (Sadece EcoBlue ile, otomatiklerle tam otomatik sistem, manuellerde eskisi gibi gaz/fren kontrol sürücüde) (Kapı Kenar Koruması ile) (4300 TL - Ekim 2019) B&O ses sistemi + SYNC 3 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile ve otomatik yanan uzun farlar)  9.200 TL
      Akıllı Bagaj Kapağı (Station Wagon modellerde) 4.400 TL
      ST-Line üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue ve EcoBoost motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL B&O ses sistemi + SYNC 3 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile ve otomatik yanan uzun farlar) 9.200 TL
      HB Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-up Display / HUD) 3.000 TL
      SW Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli + Akıllı Bagaj Kapağı  7.200 TL
       
      Fiyat Listesi - Aşağıdakiler ilk fiyatlardır, güncel liste burada (tıkla)
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 135.000 TL
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 145.500 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 151.000 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 162.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 156.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 167.000 TL
       
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 151.000 TL
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 162.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 167.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 178.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 172.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 183.000 TL
       
      5K ST-Line 1.0 EcoBoost 125 PS 8 ileri Otomatik 169.500 TL
      5K ST-Line 1.5 EcoBlue 120 PS  8 ileri Otomatik 186.500 TL
       
      Fiyatlar belirtilmedikçe 4K ve 5K içindir. 
       
      Donanım Seçenekleri
      Trend X, Titanium, ST-Line ve *Vignale olacak. Ayrıca Active versiyon 2020'de Türkiye'de.  
      Motor-Şanzıman Seçenekleri
      1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri manuel 1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri otomatik (6F15)
        1.0L EcoBoost 3 silindir 125 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 6 ileri manuel (silindir kapamalı) *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 6 ileri manuel 1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 8 ileri otomatik  
      *: İlerleyen dönemde sunulacak motor ve seri seçenekleri. (Ne zaman olduğunu şu an bilmiyorum. Güncel: 2020 planlarında yok)
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
       
      Bunlara bakmadan geçme 🙂 
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-aerodinamik-ve-agirlik-iyilestirmesi/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-fotograf-galerisi-yeni/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-seri-uretimi-basladi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-uretim-donanim-motor-bilgileri/
       
      Titanium (Bu fotoğraf serisini farklı başlıkta devam edeceğim)
      Burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Bunlar da ilk çıkan resmi pdf'ler
      Broşür
      Yeni Ford Focus Brosur.pdf
      Teknik broşür
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur.pdf 2018 ilk föy
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur-5 ARALIK-DÜZELTMELİ.pdf 2018 Aralık düzeltmeli
      Focus_TeknikFoy-20-25MY_Kasim2019.pdf 2019 Kasım
      focus-2020-ocak-teknik-foy.pdf 2020 Ocak
       
      Fiyat
      YENI-FORD-FOCUS-KASIM Fiyat Listesi.pdf
       

       
    • By Yakup Çağatay
      📍Yeni Ford Kuga SUV, Euro NCAP bağımsız çarpışma test otoritesi tarafından mümkün olan en yüksek 5 yıldızlı güvenlik derecesine layık görüldü, yetişkinlerin korunması için yüzde 92 puan aldı ve hem yan bariyere hem de daha şiddetli yan direğe çarpışma testinden tam puan aldı.
       
      📍 Kuga’nın yapısı, iskelet boyunca yüksek mukavemetli çelikten ayrıca her A sütununa ve çatı hatlarına dahil edilmiş ultra yüksek mukavemetli 3D haddelenmiş çelik borular dahil olmak üzere darbe korumasını geliştirmek için akıllı tasarımlar kullanmakta.
       


       
      Detay: euroncap-2019-ford-kuga-datasheet.pdf
       
       
      Canavar sağlam şekilde geliyor. 😛  
      Bu da IIHS testi.
      https://www.iihs.org/ratings/vehicle/ford/escape-4-door-suv/2020
       
       
    • By Mustafa Şen.
      Merhaba
      Yeni aldığımız ancak daha teslim almadığım 2019 Kuga için orijinal paçalık kodlarını nerede bulabilirim.
      Fordaksesuar.com da sadece ST Line için olan var.
      Saygılarımla
    • By Süleyman Altın
      Arkadaşlar merhabalar;
      1.5 ecoboost Selective+Tekno aracımı satın aldım.Tekno pakette tabela okuma sistemi var diye biliyordum ama benim araçta böyle bir özellik yok.
      Ayrıca bi xenon farlar olmasına rağmen uzun farlar halojen gibi yanmakta bu konular hakkında bilgisi olan varsa paylaşabilir mi?
       
      Kazasız Belasız Günler....

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.