Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

2020 Seat Leon (Mk4) Tanıtıldı (1.6 dizel yok)

Recommended Posts

Focus ta tablet ekrana geçilmesine rağmen devam ettirilen ayrı klima kontrol ve ses sistemi ünitesi (kullanışlılık vs diyenler olacak ama) bunda ekran üzerine alınmış görsellerde anladığım kadarıyla; bu da daha sade ve şık bir konsol görünümü kazandırmış. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yalnız bu Egea öyle bir arabaki yeni çıkan neye baksam bir yerinde bir Egea çizgisi görüyorum. 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiyat olarak ne olur acaba. Focus st yada bu leon u alacam. Ford herseyi opsiyon olarak sattığı için istediğim arac 265 000 lira oluyor. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
29.01.2020 - 20:23 tarihinde, Selçuk Öz. yazdı:

Focus ta tablet ekrana geçilmesine rağmen devam ettirilen ayrı klima kontrol ve ses sistemi ünitesi (kullanışlılık vs diyenler olacak ama) bunda ekran üzerine alınmış görsellerde anladığım kadarıyla; bu da daha sade ve şık bir konsol görünümü kazandırmış. 

Yeni focusta fiziksel klima düğmelerine ulaşmak da zor, o tasarım ergonomik olarak da hatalı . Audi veya mazda gibi daha üstte 1-2 basit düğme olaymış bari. Ama çok da sorun değil : Ufak bir ayar ile klima fonksiyonu sync3 ekranına geliyor hatta sesli komutla derece ayarı da yapılabiliyor. Yani direksiyondaki ses tuşuna basıp mesela 25 derece dersen kapalı bile olsa klimayı 25 derece ile açıyor (ama iklimlendirme düğmesini sesli komuta ile açıp kapayamıyorsunuz en son nasıl bıraktıysanız klima öyle açılıyor. Ya da fiziksel düğme ya ekran üzerinden açıp kapamalısınız) 

 

IMG-20190618-WA0002.thumb.jpg.c33873d307c98e3f88755becea266b2a.jpg

IMG-20190618-WA0000.thumb.jpg.20e34e983dcd65f9f354355dac4336f3.jpg

 

Edited by H. Cenk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Şirket turboşarjlı 3.0 litrelik V6 motorunu ve pürüzsüz performans ve anlık tork sağlayabilen gelişmiş elektrikli hibrit teknolojiyi ilk kez bir araya getiriyor.
      Çok daha fazlası: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-yeni-lincoln-aviator-taniltildi/
       
      Hibrit seçeneği ile Aviator Grand Touring, 3.0L çift turboşarjlı motor ve gelişmiş elektrik teknolojisiyle daha da yüksek performans sunuyor; 450 ps güç ve 813 nm tork.
       
      12,3 inç standart sunulan bir LCD gösterge paneli ve konsoldaki ekran 10 inç boyunda SYNC 3 ile donatılmış.
       
      Ön sıradaki orta kol dayama içinde bulunan kablosuz telefon şarj pedi bulunuyor. Şarj pedinin yerini ve kullanımını çok beğendim hem ortalıkta telefon yok hem de yer kaplamıyor, acilen erişebilir Ford’lara da gelse iyi olur.
       

       

       

       

       

       

       
    • By Yakup Çağatay
      Ford 2020 yılında, Kuzey Amerika için hybrid Mustang üreteceğini duyurdu.
       
      Ford, F-150 Hybrid, Mustang Hybrid ve Transit Custom plug-in hybrid gibi önümüzdeki beş yıl içinde gelecek olan 13 yeni global elektrikli araçtan yedi tanesini doğruladı.
      Ford,en az 480 km'lik (tahmini) bir elektrikli SUV ve iki yeni elektrikli polis aracını piyasaya sürecek.
       
      Flat Rock fabrikasında üretilecek ve Kuzey Amerika, Avrupa ve Asya'da satılacak; 2020 yılına kadar tamamen elektrikli küçük SUV üretilecek yine en az 480 km menzili olacak. -Muhtemelen EcoSport'un yenisi içindir.-
       
      Hybrid Mustang ise V8 gücünde olacak. -Önce sadece Kuzey Amerika için-
      Transit Custom plug-in hybrid ise 2019 yılında sunulmuş olacak. (Avrupa)
       
      Kablosuz Şarj
       

       
       

       

       
      Mustang ve F-150 için planlanan;
      Hybrid: İçten yanmalı motor + ufak pil ve ufak elektrikli motor; motor tepki süresini iyileştirir ve düşük devirde tork eksikliğini yok eder. (prius hybrid, CH-R hybrid) (Kendi kendini şarj eder trafikte çok yakmaz  )
       
      Transit Custom için planlanan;
      Plug-In Hybrid: Hybrid'e ek şarj edilebiliyor. Pili ve elek. motoru daha büyük. (bmw i8)
       
      Küçük SUV için planlanan;
      Elektrikli: Adı üzerinde sadece elektrik.  (bmw i3)
    • By Cem Boneval
      Genevre'den önce burada...
      Seat sonunda ilk modeli ile SUV pazarına giriyor. 
      Saragossa'daki bir bölge adına ithafen Ateca olarak adlandırılan model Tiguan esintileri taşısa da bence kendine özgü, temiz, dinamik ve dengeli bir çizgisi var. Haliyle tipik Seat tasarım öğeleri var. 
      4,36 m'lik model yaz sonuna doğru dört motor seçeneği, önden çekiş veya AWD ve manüel veya DSG opsiyonları ile satışa sunulacak. 
      1,6L 115 PS, 2,0L 150PS ve 190PS dizeller yanında 1.0 TSi 115 PS ve 1.4TSi 150PS şimdilik motor gamını oluşturuyor.
      Bol teknolojili iç mekan özellikleri yüksek oturma pozsiyonu ve 510L bagaj hacmi ile birleşiyor. iOs ve Android uyumlu indüktif şarj özellikli 20 cm ekranlı trafik yoğunluk uyarılı gelişmiş mutimedya sistemi dikkat çekerken, dileyenler LED farlı kullanabiliyor.
      Qashqai ile rekabete girmesi beklenen modelin fiyatı henüz belli değil. 
      Hoş görünüyor.
       
       
       





    • By Cem Boneval
      Almanya'nın daha az tabloid dergilerinden Auto Zeitung yeni Hyundai i30'u rakipleriyle karşılaştırmış. Seat Leon, Ford Focus ve Opel Astra'nın kısmen Türkiye'de satılmayan 1.0L benzinli motorlu modellerini seçen dergi ayrıntılı bir inceleme yapmış.
      Bazı satırbaşlarını aşağıya aktarmaya çalışacağım:
      Hyundai i30 eski kasasına göre çok az büyümüş, yani şaşırtıcı bir iç hacim artışından bahsetmek mümkün değilse de önde oturanlar rahat ediyorlar, incelemeye katılan tüm modellerde olduğu gibi. i30'da arkası da rahat, bununla beraber bacak mesafesi Astra'da biraz daha iyi. i30 en geniş bagaja sahip.  i30'da kokpit tasarımı sade, işlevsel ve kullanışlı, tıpkı Leon'daki gibi; Astra ve Focus özellikle karmaşık menü yapıları ile puan kaybediyor.  İşçilik ve malzeme kalitesi i30 ve Leon'da önde i30'un aktif asistans sistemleri de zengin, şerit takip, otomatik uzun far, yorgunluk uyarısı, 75 km/h'ya kadar aktif yaya tanımalı acil fren sistemi standart donanımla sunuluyor. Focus ve Astra'da da benzer sistemler temin edilebilirken Leon'da bu motorla bazı özellikleri isteseniz de alamıyorsunuz. Süspansiyon konforu açısından Focus yaşına rağmen önde. Sürüş dinamikleri de tatminkar ve yana yatma eğilimi düşük.  Hyundai yükten bağımsız başarılı konfor özellikleri sunuyor, ne sertlik ne de yol gürültüsü rahatsız etmiyor. Leon sessizlik ve oturma konforu açısından başarılı olsa da süspansiyon biraz daha sert tarafta. Konfor açısından Astra en zayıf olan, süspansiyon gereğinden sert. Focus'un koltukları rakiplerine göre zayıf kalıyor, burada Astra opsiyonel ergonomi koltukları ile özellikle göz dolduruyor. Tüm modellerde 1.0L'lik küçük motorlar başarılı. 105 ile 125 PS arasında değişen güç ve 170-200 Nm arsındaki tork değerleri de hepsinde atak sürüş için yeterli oluyor. Ancak Leon hafif kasası ile performans lideri oluyor. Toplu veriler alttaki tabloda. Küçük TSi motorun verimliliği tüketime de yansıyor ve yine Leon en düşük tüketimle dikkat çekiyor, doğru formülü bulmuşlar, az yakıtla çok performans. Sürüş dinamiklerinde i30 şaşılacak derecede başarılı. Doğru süspansiyon geometrisi ve hassas direksiyon sistemi ile kullanımı zevkli ve güvenli. Bol virajlı test turunu açık ara en hızlı atan olmuş. Onu hafif kasası ile atak ve yüksek traksiyonu ile başarılı Leon izliyor. Leon'u Astra ve Focus benzer tur zamanları ile takip ediyorlar. Focus etkili direksiyon sistemi ve Conti Sport Contact 5'in sağladığı traksiyondan kazanç sağlarken, Astra hafifliğinin avantajını kullanıyor, ancak özellikle viraj çıkışlarında gaza yüklenince traksiyon sorunu yaşayabiliyor. i30 aynı zamanda en kısa fren mesafesine sahip. Beş yıllık garanti ile birlikte Hyundai iyi bir fiyat/kalite oranına sahip. Bununla beraber en düşük maliyetli araç Astra. Leon da düşük başlangıç maliyeti, avantajlı yakıt tüketimi ve göreceli düşük servis bedelleri ile dikkat çekiyor. Focus karşılaştırmanın en pahalısı.   
      Sonuç olarak i30 ile Hyundai karşılaştırmanın kazananı olarak göz dolduruyor. Zengin güvenlik donanımı, dinamik sürüşü, çok başarılı frenleri ve makul fiyatı ile ilk sırada kolayca yer buluyor. Taze makyajlı Leon atak ve düşük sarfiyatlı motoru, dinamik ve keskin sürüşü ile kolayca ikinciliğe kuruluyor. Astra geniş iç hacmi, sportif sürüş özellikleri ile sert ve göreceli konforsuz süspansiyona rağmen üçüncülüğü alırken, sürüş konforu ve dinamikleri ile hala sınıfının en iyilerinden olan Focus yüksek fiyatı ile son sırada kalıyor. 
      Kaynak: http://www.autozeitung.de/ford-focus-hyundai-i30-opel-astra-seat-leon-test-184368.html
      Yaa işte böyle...
       

       




       




       




       




       
    • By Cem Boneval
      Cenevre fuarının ulaşılabilir ve incelemeye değer ürünlerinden biri yeni Ibiza olacak.
      Beşinci nesline ulaşan araç için VW grubu Seat'a yeni B serisi platformu MQB A0'ı Polo'dan önce kullanma izni verince ortaya iç ve dış boyutlar olarak yeniden belirleyebilecek bir model çıkıyor.
      Boyu 4,06 ile sınıfına göre büyük sayılabilecek yeni model boydan ve yükseklikten birkaç mm azalırken, ende (+8,7 cm), dingil mesafesinde (+9,5 cm), iç mekanda ve bagaj hacminde büyümüş. 
      Görsel olarak ilk izlenim küçülmüş bir Leon'u düşündürüyor, yani dinamik ve şık hatları olduğunu söylemek yanlış olmaz.
      Özellikle 18" jantları ve çift egzoz çıkışı FR versiyonu belli ki sportif görünümü sevenleri etkileyecek. 
       
      Zamanlama olarak Fiesta'dan hemen sonra ve Polo ve Corsa'dan önce gelen aracın pazarlama açısından avantajlı olacağı düşünülüyor.
      İç hacimde belirgin genişleme var, gerek tavan yüksekliği, gerek en, gerekse arkada baş ve bacak mesafesi sınıfının en iyisi olacak gibi görünüyor. 
      Kokpit tasarımı dengeli, sade ve şık. Kapı içleri ve kokpitin sert plastikten yapılmış olması maliyeti düşürmek için başvurulmuş bir yöntem olarak düşünülmeli. Buna karşılık 8" ekranlı Infotainment sistemi kokpiti zenginleştiren ve kullanımı kolaylaştıran önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor. 
      Bagaj hacmi 355L'ye çıkmış.
      Motor olarak başta 1.0 TSi 3 silindirli motor 95 ve 115 PS olarak, 1.6 TDi ise 80-110 PS arasında sunulacak. 95 PS'e kadar 5 ileri, üzerinde 6 ileri manüel şanzıman standart olarak sunulurken,yine 95 PS üzerinde 7 ileri DSG opsiyon olarak sunulacak. Yıl sonunda yeni 1.5 TSi 150 PS'lik motor da kullanıma girecek.
      Vergi dilimleri ile daralan Türk pazarına bakalım nasıl girecek?
       

       

       

       

       

       
      Kyanak: http://www.autobild.de/artikel/seat-ibiza-2017-vorstellung-sitzprobe-marktstart-und-preis-5346449.html
       
      --11 dakika sonra eklendi-- Ek görseller:

       

       

       

       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.