Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Question

Arkadaslar merhaba, 

2009 1.6 tdci focus mks2 aracimla, uzun yola ciktigimda rampada cikarken devir dusuyor ve turbo cekmiyor, sonra 2 bin e kadar dusup tekrar hizlaniyor ve tekrar 2.5 de geri cekiyor ve tekrar turbo devreye giriyor ve sonra tekrar dusuyor ve anlayacaginiz turbo devreye giriyor ve cikiyor surekli ama cekisten cok dusuyor. 
1.2.3. Viteste herhangi bir sorun yok sadece uzun yolda 4.5. Viteste rampa cikarken yapiyor, duz yolda herhangi bir cekisten dusme de yok.. 
makineye bagladigimda turbo yuksek basinc arizasi veriyor fakat ekranda hicbir isik yanmiyor. 
servisler bilginiz gibi herseyi degistirmek icin egr den girip, turbodan cikiyorlar. Malum fatura cok kabarik oluyor. 
internette wastegate, n75 veya turbo valfi gibi bircok video var ve bir turlu bulamiyorum cozumu.
 Daha once basina boyle birsey gelmis ve yardimci olabilecek var mi ? 
 Tesekkurler
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Benim daha önce başıma gelmişti ben egr vakum kontrol valfini değiştirerek giderdim. Konuda ise sol aks değiştirerek gidermişler. Form içinde arattırma yaparak çözüm bulabilirsiniz belki.

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhaba hocam,

Bende rampa cikarken herhangi bir titreme yapmiyor. 
sadece devirden dusuyor turbo basmiyor yani ve arac cekmiyor. 
bir de egr vakum kontrol valfi diye arattigimda bir cok opsiyon cikti cikti, 

basinc konvektori, selenoid valfi vb. Bunlarin hepsi aynisimi oluyor ve marka olarak hangisini tercih ettiniz veya fark ediyormu ? 
tesekkurler

 

--4 minutes later eklendi--
48 minutes ago, Ramazan D. said:

Benim daha önce başıma gelmişti ben egr vakum kontrol valfini değiştirerek giderdim. Konuda ise sol aks değiştirerek gidermişler. Form içinde arattırma yaparak çözüm bulabilirsiniz belki.

Merhaba hocam,

Bende rampa cikarken herhangi bir titreme yapmiyor. 
sadece devirden dusuyor turbo basmiyor yani ve arac cekmiyor. 
bir de egr vakum kontrol valfi diye arattigimda bir cok opsiyon cikti cikti, 

basinc konvektori, selenoid valfi vb. Bunlarin hepsi aynisimi oluyor ve marka olarak hangisini tercih ettiniz veya fark ediyormu ? 
tesekkurler

Edited by Murat Zorkol

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

benim 2008 tdci'imde benzer bir sorun olmuştu ancak araç bütün viteslerde belli bir deviri geçmiyordu ve turbo devreye girmiyordu.

yağ pompası bozulmuş, araç kendini korumaya almış.

yetkili servise çekip hallettirmiştim bir daha sorun çıkarmamıştı.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
22 hours ago, Ramazan D. said:

https://www.fordtoptancisi.com/Egr-Vakum-Subabi-Focus-C-Max-Tdci,PR-5660.html

Markayı yetkili servis biliyor ama fomoco olması lazım. 

Tesekkurler kardesim, yarin ilk is urunu bulup, ustaya gorurmek olacak. Umarim halledebiliriz. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Murat Zorkol yazdı:

Tesekkurler kardesim, yarin ilk is urunu bulup, ustaya gorurmek olacak. Umarim halledebiliriz. 
 

Ürünü bulmaktan ziyade hangi parçanın arızalı olduğuna baktırın. Belkide sizin araçta egr vakum kontrol valfi sağlam başka bir arızası var...bilemeyiz. Ben burda sadece benim başıma geleni yazdım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20 hours ago, Ramazan D. said:

Ürünü bulmaktan ziyade hangi parçanın arızalı olduğuna baktırın. Belkide sizin araçta egr vakum kontrol valfi sağlam başka bir arızası var...bilemeyiz. Ben burda sadece benim başıma geleni yazdım. 

Makinede baska ariza vermiyor, arac cekisten dusuyor, ne turbocu, nede mekanik ustasi bir turlu bulamiyor tarif ile, servis zaten herseyi degistirecegiz diyor daha bakmadan. Benim de aklima baska hicbirsey gelmiyor. Umarim cozeriz yarin tekrar turbocu birisine goturecegim, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



  • Similar Content

    • By Taha D.
      Arkadaşlar merhaba.Aracım 2009 titanium focus. İnternette başka ilanlarda ön panjura krom çektiklerini görüyordum ve koyu renkli focuslarda hoş geliyordu. Kendi aracımada uyguladım ve çok farklı bir hava kattı. Sonra gözüme sis farları takıldı. Kaş eklemek için 3 tane çıkıntısı vardı satıldığını görünce onuda uyguladım. Kapı kolları ve çıtalar krom olduğu için krom rüzgarlıkta takıp tamamlamayı düşünüyorum. Takınca güncellerim.
      İnternetten krom nikelajları ve sis far kaşlarını sipariş verip çok kolay ve ucuz  bir şekilde kendiniz uygulayabilirsiniz.



       
      Krom rüzgarlıklarımızda geldi.
       

    • By onurcelikaslan
      Merhaba,
       
      Ford Focus III (2015) Titanium aracımın kaputu açılmıyor. Kaput açma kolunu çektiğim zaman tel kilidi tetikliyor fakat kaput açılmıyor. Telin tetikleme sesi geliyor. Sanırım sıkışma oldu. Servise götürmeden açma için bir yöntem var mı? Konu hakkında bilgisi olan mı?

      Saygılarımla,
      Onur
    • By Serkan Sakarya
      Merhaba, çok yeni üyeyim, üye olmadan da epey takip ediyordum. Elimden geldiğince forumdan ya da internetten araştırdım, çık net bilgi alamadım, gözümden kaçtıysa şimdiden özür dilerim. Benzer sorunları olan olmuş, dilim döndüğünce açıklamaya çalışacağım yardım ederseniz çok sevinirm.
       
      Aracım 2006 1.6 tdci otomatik 193.000 km 1 ay oldu alalı. Aracı çalıştırdığımda epey titreme oluyor 10-15 dakika sonra titreme azalıyor. Bu normaldir diye düşünüyorum. Esas sorun şu ki; sonrasında araç çalışır durumda hareketsiz ve P park vitesinde diyelim, gaza yavaş yavaş bastıkça aracın her yeri titremeye başlıyor, kapılar camlar ön cam yan camlar göğüs torpido motor bölümü vs kısacası her yerden titreme gibi bir ses geliyor, hareket ederken de aynı şekilde gaza bastıkça titriyor. 
       
      bir ustaya gösterdim sibop bölümünde ses geliyor, kayıştan ses geliyor kayışta çatlak var dedi, kayıştan kastı sanırım triger değil,
       
      bu konuda bana yardımcı olabilecek, Eskişehir de olanlar için iyi bir ustaya yönlendirebilecek var mıdır? 
       
      şimdiden teşekkür ederim, ALLAH kaza bela vermesin kimseye. 
       
      saygılarımla
       
       
    • By Muhammed E.
      Şu motor arıza lambası en nefret ettiğim sembol oldu 😄 kurtulamıyorum bir türlü... Sıfır aldığım 2016 Focus LPG Oto. aracıma 50.000km de subap değişimi, 60.000km de katalizör değişimi yapıldı. Şimdi 70.000km de ve bu sefer de oksijen sensörü (sanırım) hata kodları almaya başladım...

      Aldığım arıza kodları şunlar:

      P0030 P0031 P0036 P0037 P0050 P0051 P0056 P0057

      İnternette bulduğum açıklamaları ise şöyle:
      P0030 HO2S BANK 1 SENSOR 1 ISITICI DEVRE
      P0031 HO2S BANK 1 SENSOR 1ISITICI DEVRE DUSUK
      P0036 HO2S BANK 1 SENSOR 2 ISITICI DEVRE
      P0037 HO2S BANK 1 SENSOR 2 ISITICI DEVRE DUSUK
      P0050 HO2S BANK 2 SENSOR 1 ISITICI DEVRE
      P0051 HO2S BANK 2 SENSOR 1 ISITICI DEVRE DUSUK
      P0056 HO2S BANK 2 SENSOR 2 ISITICI DEVRE
      P0057 HO2S BANK 2 SENSOR 2 ISITICI DEVRE DUSUK
       
      Dün bir ustaya gösterdim bağladı OBD cihazına tamam oksijen sensöründe sıkıntı var ama Enjektörlerde sıkıntı var diyor bilgisayar dedi, LPG olduğu için "tüpçüye götür enjektörleri kontrol etsinler" dedi en son. Açıkçası yukarıdaki kodları araştırdığımda doğrudan oksijen sensörü değişmesi gerekir gibi gelldi bana ama bilemedim.

      OBD cihazım olduğu için Oksijen sensörlerindeki voltajları görebiliyorum ve araç hareket halindeyken bir video çektim, konu ile ilgili bilgisi olan arkadaşlar izleyip yardımcı olabilirlerse çok sevinirim.

      Benim daha önce hiçbir bilgim olmadığını belirtip zannımca O2 2x2 dediği 2. sensörde voltajda anormal dalgalanmalar oluyor gibi sanki...

       

      video_2020-07-14_22-10-07.mp4

    • By Yakup Çağatay
      Trend X Donanım
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar Deri kaplı direksiyon simidi & vites topuzu Elektrikli, sinyalli yan aynalar 16" Aluminyum Jantlar (205/55R) Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon Manüel 4 yönlü sürücü koltuğu Tek dokunuşta açılıp kapanan elektrikli ön/arka camlar Manüel far yükseklik ayarı Tek renk küçük boy yol bilgisayarı Vites arttırma ikazı Ford EcoMode Manuel Klima Fasılası ayarlanabilir ön cam silecekleri Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi Ön koltuk arkası eşya cepleri Torpido aydınlatması Direksiyondan kumandalı radyo CD, MP3 çalar Portatif müzikçalar bağlantı soketi (USB) Halojen farlar Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları ABS + EBD Acil durum fren desteği (EBA) Elektronik Denge Programı (ESP) ve Gelişmiş Proaktif Denge (ETS) (altta detay mevcut) Çekiş Kontrol Sistemi (TCS) Dinamik Tork Kontrolü (TVC) Yokuş Kalkış Desteği (HLA) Kontrol kollu tam bağımsız arka süspansiyon Ford Kolay Yakıt Sistemi Akıllı Şarj Sistemi Disk frenler - ön / arka Ford MyKey Immobilizer Uzaktan kumandalı merkezi kilit Global Açma/Kapama ISOFIX çocuk koltuğu bağlantı noktaları 16" Aluminyum Alaşımlı Jantlar Ön sis farları Karartılmış Arka Camlar Hız kontrol sistemi Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı Otomatik Start-Stop (1.0 Turbo ve 1.5 Tdci ile)
      Style Donanım (Trend X üzerine)
      Elektirikli, ısıtmalı, sinyalli, katlanabilir yan aynalar Gecikmeli Sönen Ön Farlar Yağmur sensörü Otomatik yanan farlar Otomatik kararan iç dikiz aynası Yan perde hava yastıkları  

      ST-Line Donanım (Trend X üzerine)
      Yan perde hava yastıkları 17'' Aluminyum Jantlar (215/50R W) ST-Line tarzı spor, delikli deri direksiyon Spor body kit Paslanmaz metal pedallar Spor süspansiyon LED'li siyah sürmeli ön far LED'li arka stop farı Spor koltuk Geri görüş kamerası SYNC 3 (Bluetooth) 8’’ dokunmatik ve 3.5" TFT renkli gösterge ekranı "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile)  
      Titanium Donanım (Style üzerine)
      Manüel 4 yönlü ön yolcu koltuğu Sürücü ve ön yolcu koltuğunda ayarlanabilir bel desteği Ön koltuk ayarlanabilir kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi "Ford Power" Anahtarsız Çalıştırma Sistemi Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima 8’’ dokunmatik multi medya ekranı 3.5" TFT renkli gösterge ekranı Ford SYNC 3 (Aux Girişi kapsamaktadır ve USB ile birlikte Kol Dayama içindedir) Direksiyondan Kumandalı Otomatik Vites (1.5TDCi 120PS PowerShift ve 1.0 Ecoboost 125 PS A/T ile) Acil Durum Yardımı Aktif Ön Izgara (1.0 Turbo ile) Arka park sensörleri Ön ve yan park sensörleri* Otomatik Paralel Park Sistemi* Otomatik Dikey Park Sistemi* Paralel Park Çıkış Yardımı* Spor Ön koltuklar LED'li siyah sürmeli ön far Krom kapı çıtaları Led İç Aydınlatma Lüks Tavan Kumaşı Yumuşak Dokulu Ön Trimler Not: * : 1.6 Ti-Vct 125 PS Powershift (Benzinli) ile sunulmamaktadır.
       
      GÜNCELLEMELER
      2014 ve 2015 modellerde, 'Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölgesi' Style ve üzerinde vardı. 2016 modellerin tamamında yer alacak. 2015 son dönem üretimlerinden sonra Titanium donanımına 'Halojen gündüz farları' eklendi. 2016'da Spor Paket opsiyonu geldi. Led Arka Stoplar (HB - SW), 2016 modelde artık yok. (Zaten donanım listesinde bulunmadan geliyordu) Eylül 2016 üretimi araçarda SYNC 3, öncesi araçlarda SYNC 2 mevcut. 2016 modellerde halojen gündüz farları vardı. 2017 modellerde LED'li gündüz farı Titanium'da standart oldu. 2018 model yılında Trend X'e konfor paketi eklendi. (Detayları opsiyon bölümünde) 2018 model yılında ST-Line donanım tamamen kalktı. 2018 model yılında 1.6 dizel (manuel) kalktı yerine 1.5 dizel geldi. 2018 yılında benzinli modellerde Style donanım kalktı, ayrıca 1.0 EcoBoost motor listeden tamamen çıkarıldı. 2018 model araçlarda Start&Stop sistemi bulunmuyor.  
      Donanım Listesini pdf olarak indirmek için buraya tıklayınız:  Yeni_Focus.pdf
      Türkiye Fiyat Listesi: Fiyat için Tıkla
      İncelemeler için Tıkla
      NOT: Buradan donanımlar hakkında isteklerinizi oylayabilirsiniz Anket için tıkla
      2016 sonu 2017 başında çıkan katalog: Yeni_Focus-38.pdf

      ST-Line hariç diğer donanımların üzerine eklenen Opsiyon
      -Spor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Full Body Kit
      Ön & Arka Eteklikler
      Yan Eteklik
      Ön & Arka Çamurluk
      17'' Alaşım Jant 
       
      Trend X 1.5 dizel üzerine eklenen Opsiyon (2018)
      -Konfor Paket: 6.100 TL (Sadece HB ve Dizel olmak şartı ile)
      Bluetooth
      SYNC 1 (Renkli multi medya ve gösterge ekranı)
      Arka park sensörü
       
      Titanium üzerine eklenen Opsiyon Listesi

      -Bi-Xenon Far ve Dinamik Ön Far Sistemi: 3.900 TL
      -Tekno Paket ( * ) 4.750 TL Bu özellikleri incelemek için tıkla  Özellik 2.başlık
      Aktif Şehir İçi Güvenlik Sistemi Kör Nokta Uyarı Sistemi  Şerit Takip Sistemi  Şeritte Kalma Yardımcısı  Sürücü Dikkat Takip Sistemi  Otomatik Uzun far Çapraz Trafik Uyarı Sistemi - Navigasyon Paketi (2.000 TL)
      Navigasyon Sistemi Geri görüş kamerası Sony Hoparlörler - Elektrikli sunroof 2.500 TL
       
      Genel Bilgiler
      Kayma Önleme Teknolojisi ve Makyajsızdan farkları

      Motor Çeşitleri ile Donanım Kombinasyonları
      (üstü çizili modeller 2017 modellerde kaldırıldı diğer yıllar mevcut)
      Trend X
      Dizel: 1.6L TDCi 95PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Style
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M. & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Titanium
      Dizel: 1.6L TDCi 115PS 6 ileri M.  & 1.5 TDCİ 120 PS  6 ileri PowerShift & 1.5 TDCİ 120 PS 6 ileri Manuel
      Benzinli: 1.0L EcoBoost 125PS 6 ileri M. / 1.6L 125PS 5 ileri M. & 6 ileri PowerShift

      Your (Makyajsız'a göre):
      Trend x'e; Deri direksiyon, mykey,yokuş kalkış eklenmiş.
      Style'a: Ön kol dayama ve yukardakiler
      Titanium'a: Ddokunmatik ekran ve oto park sistemleri eklenmiş yani standartlaşmış bunlar.
       
      2016 Katalog: Yeni_Focus-2016.pdf
       
      Son jant tasarım ve seçenekler

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.