Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Question

Arkadaslar merhaba, 

2009 1.6 tdci focus mks2 aracimla, uzun yola ciktigimda rampada cikarken devir dusuyor ve turbo cekmiyor, sonra 2 bin e kadar dusup tekrar hizlaniyor ve tekrar 2.5 de geri cekiyor ve tekrar turbo devreye giriyor ve sonra tekrar dusuyor ve anlayacaginiz turbo devreye giriyor ve cikiyor surekli ama cekisten cok dusuyor. 
1.2.3. Viteste herhangi bir sorun yok sadece uzun yolda 4.5. Viteste rampa cikarken yapiyor, duz yolda herhangi bir cekisten dusme de yok.. 
makineye bagladigimda turbo yuksek basinc arizasi veriyor fakat ekranda hicbir isik yanmiyor. 
servisler bilginiz gibi herseyi degistirmek icin egr den girip, turbodan cikiyorlar. Malum fatura cok kabarik oluyor. 
internette wastegate, n75 veya turbo valfi gibi bircok video var ve bir turlu bulamiyorum cozumu.
 Daha once basina boyle birsey gelmis ve yardimci olabilecek var mi ? 
 Tesekkurler
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Benim daha önce başıma gelmişti ben egr vakum kontrol valfini değiştirerek giderdim. Konuda ise sol aks değiştirerek gidermişler. Form içinde arattırma yaparak çözüm bulabilirsiniz belki.

Edited by Ramazan D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Merhaba hocam,

Bende rampa cikarken herhangi bir titreme yapmiyor. 
sadece devirden dusuyor turbo basmiyor yani ve arac cekmiyor. 
bir de egr vakum kontrol valfi diye arattigimda bir cok opsiyon cikti cikti, 

basinc konvektori, selenoid valfi vb. Bunlarin hepsi aynisimi oluyor ve marka olarak hangisini tercih ettiniz veya fark ediyormu ? 
tesekkurler

 

--4 minutes later eklendi--
48 minutes ago, Ramazan D. said:

Benim daha önce başıma gelmişti ben egr vakum kontrol valfini değiştirerek giderdim. Konuda ise sol aks değiştirerek gidermişler. Form içinde arattırma yaparak çözüm bulabilirsiniz belki.

Merhaba hocam,

Bende rampa cikarken herhangi bir titreme yapmiyor. 
sadece devirden dusuyor turbo basmiyor yani ve arac cekmiyor. 
bir de egr vakum kontrol valfi diye arattigimda bir cok opsiyon cikti cikti, 

basinc konvektori, selenoid valfi vb. Bunlarin hepsi aynisimi oluyor ve marka olarak hangisini tercih ettiniz veya fark ediyormu ? 
tesekkurler

Edited by Murat Zorkol

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

benim 2008 tdci'imde benzer bir sorun olmuştu ancak araç bütün viteslerde belli bir deviri geçmiyordu ve turbo devreye girmiyordu.

yağ pompası bozulmuş, araç kendini korumaya almış.

yetkili servise çekip hallettirmiştim bir daha sorun çıkarmamıştı.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
22 hours ago, Ramazan D. said:

https://www.fordtoptancisi.com/Egr-Vakum-Subabi-Focus-C-Max-Tdci,PR-5660.html

Markayı yetkili servis biliyor ama fomoco olması lazım. 

Tesekkurler kardesim, yarin ilk is urunu bulup, ustaya gorurmek olacak. Umarim halledebiliriz. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Murat Zorkol yazdı:

Tesekkurler kardesim, yarin ilk is urunu bulup, ustaya gorurmek olacak. Umarim halledebiliriz. 
 

Ürünü bulmaktan ziyade hangi parçanın arızalı olduğuna baktırın. Belkide sizin araçta egr vakum kontrol valfi sağlam başka bir arızası var...bilemeyiz. Ben burda sadece benim başıma geleni yazdım. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
20 hours ago, Ramazan D. said:

Ürünü bulmaktan ziyade hangi parçanın arızalı olduğuna baktırın. Belkide sizin araçta egr vakum kontrol valfi sağlam başka bir arızası var...bilemeyiz. Ben burda sadece benim başıma geleni yazdım. 

Makinede baska ariza vermiyor, arac cekisten dusuyor, ne turbocu, nede mekanik ustasi bir turlu bulamiyor tarif ile, servis zaten herseyi degistirecegiz diyor daha bakmadan. Benim de aklima baska hicbirsey gelmiyor. Umarim cozeriz yarin tekrar turbocu birisine goturecegim, 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Çınar Tümerkan
      Bendeki mk4 stline 1.0 8at modeli ve hangi modda olursa olayim start stop devreye girmiyor. 3000 km oldu daha hic girmedi ekranda da start stop isigi uzerinde capraz cizgi cikiyor her durdugumda. Sebebi ne olabilir?Sirket aracim octaviada bu sadece klima maksimumdayken oluyor.
       
    • By Melih Eroğlu
      Herkese selamlar malumunuz focus 2 deri direksiyon soyuluyor,kötü görünüyor önerdiğiniz bu işi yapan bir mekan veya bir ürün var mı ? Teşekkürler şimdiden.
    • By Cenk İşler
      2017 model makyajlı kasa 125 Bg. 11.600 km’deyken aracıma C-OBD II LOVATO LPG kiti taktırdım.
      Aracın garantisi devam etmekte, supap vs. için 3 yıl veya 100.000 km ayrı bir sigorta yaptırdım.
      Lpg konusuna yabancı değilim 12 yıl lpg’li focus kullandım, çok sıkıntı yaşamadım. Bu nesiller biraz daha nazik deniyor bilginiz olsun.
       
      İlk 1.000 Km izlenimlerim
       
      Aracın çekişi – Sorun yok / hızlanması aynı bir fark göremedim son sürat için deneme şansım olmadı (140’ı geçmedim)
      Arıza lambası  Sorun yok
      Koku / vs. – Sorun yok /zaten olursa söker atarım!
      Sarfiyat – 8,75 L/Km (LPG) – (Fueltracker adında app kullanıyorum telefonda,  Yb. İle karşılaştırıldığında 1,15 gibi bir değer çıkıyor 100 km benzin x 1,15)
      Depo : Simit tank
      Dolum ağzı : Benzin depo kapağında
      Montaj süresi : Tam gün ( ben biraz ince eleyip sık dokurum😊
       
      Ustanın çektiği video (az çok anlatıldı burada) : https://www.youtube.com/watch?v=geub5aB6ViA
       
      Ruhsata işletme hakkında – 1 ay içinde yapılması gerekiyor
       
      Gaz taktırdığınız yerde sızdırmazlık ve diğer tadilat belgelerini aldıktan sonra.
      Tüv Türkten tadilat için muayene randevusu alınacak ücret : 280 tl
      Egzos muayenesi ( isterseniz başka yerde yapılabilir) ücret : 65 tl
      Muayene sonrası Noter’e gidilecek ruhsat değişikliği için ücret : 170,5 tl
       
      Umarım düşünen arkadaşlara yardımcı olur yazdıklarım.
       
      İyi forumlar,
       
    • By Arif I.
      Herkese merhabalar
      Aracım 2011 model benzinli 1.6 titanium focus. 100000 kmde. Yolda sakin şekilde giderken aracımın bir anda hararet göstergesi yükseldi. Panik oldum hemen kaputu açıp baktım kopan eden bir şey kaynayan su kabı vs gibi bir şey ile karşılaşmadım.  Araç baya bir mesefe böyle gidebiliyor. Kontağı kapatıp açınca 110 derecelere düşmüş oluyor gauge menüden bakınca. Sonra 105 110 derece arasında oynaya oynaya gidiyor sonra bir anda sıcaklık pat diye 10 derece yükseliyor sağa çekip beklemek zorunda kalıyorum. Biraz bekledim yolda dura dura giderek aracım sanayiye götürdüm (Ankara ostim helvacıoğluna).
      Önce hararet müşürü değişti. Düzelmedi. Devir daim triger vs 4 ay önce değişmişti. onlardan şüphelenmedi usta. En son termostatı çıkarınca düzeldi. 1 ay böyle kullandım sonra dedim demek ki termostatmış yenisini taktırayım gidip. Yeni termostat takılınca yine yaptı. Termostatın üzerine bir delik açalım böyle kullan dedi usta şimdilik böyle kullanıyorum sıcaklık en fazla 102 103 derecelere yükseliyor rölantide gaza basınca o zaman da fan çalışıyor zaten sorun olmuyor şimdilik. Ancak bu sorunun sebebi nedir her şey düzgün çalıştığı halde neden hararet yaptı anlayamıyorum. 
      Acaba böyle bir problem yaşayan oldu mu daha önce. Tecrübeli arkadaşların fikirlerini bekliyorum.
    • By Sadettin Sadioğlu
      focus 3 arabamın stop farı direğe çarpmam sonucuyla hasar gördü önerebileceğiniz 2. el focus 3 stop farı bulabileceğim bir yer var mı var ise iletişim bilgisini paylaşmanızı rica ederim.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.