Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Sign in to follow this  
Tuncer Yüksel

Focus Mk4'e Adaptif Hız Sabitleyici Montajı Mümkün Mü?

Question

Merhaba arkadaşlar,

 

Belki sorum biraz garip olacak,hız sabitleyici olan araca daha sonra adaptif hız sabitleme montajı mümkün mü?

Share this post


Link to post
Share on other sites

27 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Mümkün, eklenecek bir çok parça ve yazılımsal yapılandırmalar gerekli.

Mk3 mca da yapan arkadaşlar var, mk4 için de yapılabilir.

--0 dakika sonra eklendi--

Fakat araç yeni olduğu için malzeme temini zor olur biraz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
56 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Mümkün, eklenecek bir çok parça ve yazılımsal yapılandırmalar gerekli.

Mk3 mca da yapan arkadaşlar var, mk4 için de yapılabilir.

--0 dakika sonra eklendi--

Fakat araç yeni olduğu için malzeme temini zor olur biraz.

Radar lazım, direksiyon düğmeleri lazım, kesin bir de modülü vardır o lazımdır herhalde..

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Gürkan Bey,

Cevabınız için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı? Eğer ileride malzeme temini mümkün olursa,parça montajı ve yazılım yapılandırması serviste mi yapılabilir mi?

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
6 dakika önce, H. Cenk yazdı:

Radar lazım, direksiyon düğmeleri lazım, kesin bir de modülü vardır o lazımdır herhalde..

Bol malzemos hocam 😀

--0 dakika sonra eklendi--
6 dakika önce, Tuncer Yüksel yazdı:

Gürkan Bey,

Cevabınız için teşekkürler. Maliyet hakkında bilginiz var mı? Eğer ileride malzeme temini mümkün olursa,parça montajı ve yazılım yapılandırması serviste mi yapılabilir mi?

Servis yapmaz.

Maliyeti öngörmek pek mümkün değil maalesef.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
31.10.2019 - 16:26 tarihinde, H. Cenk yazdı:

Radar lazım, direksiyon düğmeleri lazım, kesin bir de modülü vardır o lazımdır herhalde..

Radar aynı zamanda modül. Aslında çok şey lazım değil. Bazı araçlarda tesisatta çıkıyormuş. Ama radar çok pahalı. Kuga için 2-3 bin euro sıfırı. Belki focus da daha ucuzdur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
32 dakika önce, Murat Kav. yazdı:

Radar aynı zamanda modül. Aslında çok şey lazım değil. Bazı araçlarda tesisatta çıkıyormuş. Ama radar çok pahalı. Kuga için 2-3 bin euro sıfırı. Belki focus da daha ucuzdur.

Aslında araştırılabilir. Olursa çok iyi olur. Yeni bir çağ açılır.:fikir:

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 saat önce, Mete Turfan yazdı:

Aslında araştırılabilir. Olursa çok iyi olur. Yeni bir çağ açılır.:fikir:

 

40 dakika önce, Tuncer Yüksel yazdı:

Katılıyorum...

Çağ açılması olayını kaçırdınız gençler 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
55 dakika önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

 

Çağ açılması olayını kaçırdınız gençler 🙂

Normal abi çünkü örnek veriyorum @Semih O. gibi bir rehber oluşturmayınca veya en azından ayrı bir konuda doğru düzgün özetlemedikçe nereden bilecekler 🙂 Ben de direkt bilmiyorum bir örneğini, kuşkusuz her şeyi yapan vardır ki bizlerin yaptığı sadece montaj ve uydurmak yeni bir şey katmıyoruz😄 

 

 

--17 dakika sonra eklendi--

JX7T 19H406-CF veya JX7T 19H406-CH kodlu radar sistemini almak lazım.

Örnek:

https://www.ebay.co.uk/itm/Ford-Focus-NEW-2019-low-speed-collision-avoidance-sensor-JX7T-19H406-CF-Camera-/273904259759

Türkiye'de satan da var ama kablosu olmayabilir, dikkat.

https://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-otomotiv-ekipmanlari-yedek-parca-2018-focus-arka-kamera-sensoru-jx7t-19h406-cf-738545441/detay

 

Direksiyon üzerindeki tuşlar değişecek.

JX7T 9E740-AC ve H1BT 9E740-BB

 

Bu da sensörü JX7T 9G853-AC

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Aslında kamera değil de radar diyelim. Radar sensörünün yeri ön ızgaranın en altında, dikdörtgen kutu. Izgarası farklı o bölümde boşluk ve kapak var. Ayrıca hız sabitleme tuşlarının değişmesi lazım. Gerisi programlama. Basit bir sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
7 dakika önce, Semih O. yazdı:

Aslında kamera değil de radar diyelim. Radar sensörünün yeri ön ızgaranın en altında, dikdörtgen kutu. Izgarası farklı o bölümde boşluk ve kapak var. Ayrıca hız sabitleme tuşlarının değişmesi lazım. Gerisi programlama. Basit bir sistem.

Sisteme kamera olarak girmişler öyle dedim ben de 😄 Tuşları da ekledim o sırada, ızgaradaki parçayı arıyorum şimdi.

 

Trend X ile de (sağ) benzer bir şey gözüküyor muhtemelen seri üretime bağlamışlar.

Screen Shot 2019-11-02 at 00.36.10.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Böyle dandik bir donanımın standart olmaması da ayrı bir ayıp...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Kafam iyice karıştı. 

Radar tamam , ayrıca Yakupun mesajında verilen arka kamera sensörü ne ? Direksiyon tuşları niye iki tane biri olsa olmuyor mu? En sondaki sensör ne için ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


  • Similar Content

    • By Çınar Tümerkan
      Merhaba,
      Daha gecen ay aldigim Mk4 st line aracimdan cok memnunum fakat multimedia sisteminin sesi komple gidiyor(hicbirseyin sesi cikmiyor) ancak fabrika ayarlarina dondugumde duzeliyor.. Boyle bir arıza yasayan olmus muydu?Benzer ariza sirketteki a3 araclarinda da yasaniyordu sistem komple gidiyor bir daha duzelmiyordu....Nasil bir cozum getirilebilir?(servise sorunu gostermem cok zor cunku 15 gun calistiktan sonra falan biranda bozuluyor) @H. Cenk
      Iyi aksamlar dilerim..
    • By Yakup Çağatay
      Donanım Seçenekleri
      Trend X, Titanium, ST-Line ve *Vignale olacak. Ayrıca Active versiyon Haziran 2019'da Türkiye'de.  
      Motor-Şanzıman Seçenekleri
      1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri manuel 1.5L 3 silindir 123 PS 6 ileri otomatik (6F15)
        1.0L EcoBoost 3 silindir 125 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 6 ileri manuel (silindir kapamalı) *1.5L EcoBoost 3 silindir 150 ps 8 ileri otomatik (silindir kapamalı)
        1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 6 ileri manuel 1.5L EcoBlue 4 silindir 120 ps 8 ileri otomatik  
      *: İlerleyen dönemde sunulacak motor ve seri seçenekleri. (Ne zaman olduğunu şu an bilmiyorum)
       
      Trend X
      Gövde rengi kapı kolları ve yan aynalar
      Aktif ön ızgara
      205/60 R16 lastik - Aluminyum Jant (Bilgi; 6.5j, eskisi 7.0j idi)
      Arka park sensörü
      LED gündüz farı
      Siyah sürmeli far
      Sis farı (Köşe aydınlatmalı)
      Elektrikli, ısıtmalı, sinyalli yan aynalar (Yorum; Mk3 ile ısıtma yoktu iyi olmuş)
      Karartılmış arka camlar
      Tavan rayı (Sadece SW ile)
      Arka rüzgarlık - spoiler (5 Kapı)
      Sürücü ve ön yolcu ön hava yastıkları (2)
      Sürücü ve ön yolcu yan hava yastıkları (2)
      Yan perde hava yastıkları (2)
      Yolcu hava yastığı kapatma seçeneği
      İkincil çarpışma engelleme Ön/arka disk fren - TS/HLA/ESP/TC/ABS Ayarlanabilir Hız Sınırlandırıcı 
      Hız kontrol sistemi 
      Ford Kolay Yakıt Sistemi
      MyKey
      Ford Acil Durum Yardımı
      Mini boy çelik yedek lastik
      Lastik basınç sensörü
      Derinlik ve yükseklik ayarlı direksiyon
      Deri kaplı direksiyon simidi
      Deri kaplı vites topuzu (Manuel şanzıman ile)
      Döner vites konsolu (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Elektrikli park freni
      Otomatik tutunma fonksiyonu
      4 yönlü sürücü koltuğu ve 2 yönlü yolcu koltuğu (Yorum; yolcuya da 4 yönlü koyulmalı)
      Sürücü bel desteği var, yolcu bel desteği yok
      4 cam elektrikli ve global açma kapamalı; tamamı tek dokunuşla kalkıp-iniyor Seçilebilir sürüş modları (Eco - Normal - Sport)
      Direksiyondan kumandalı otomatik vites (8 ileri otomatik şanzıman ile)
      Manuel klima
      Otomatik yanan farlar
      Ön koltuk kol dayanağı ve kapaklı eşya saklama bölmesi
      Direksiyondan kumandalı edilebilen müzik sistemi & 6 hoparlör
      2xUSB - iPod özelliği ile Dokunmatik olmayan renkli 4.2" TFT ekran + Bluetooth
      4,2” yol bilgisayarı
      Otomatik Başlat-Durdur (EcoBlue ve EcoBoost motor seçenekleri ile)
      Akustik lamine ön cam
      Kol dayamasız, 60:40 katlanır arka koltuklar Orta konsolda kapaksız bardaklık Arka üstte askılık Ön koltuklar arkasındaki haritalık Sustalı uzaktan kumanda Çocuk kilidi
      Hırsızlık önleme sistemi (Pats) (Alarm yok)
      Tek egzoz çıkışı
      Bagaj ve torpido aydınlatması
       
      Titanium (Trend X Üzerine)
       
      215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j) Gecikmeli sönen ön farlar
      Katlanabilir yan aynalar
      180o geniş Geri görüş kamerası
      Anahtarsız giriş
      Anahtarsız çalıştırma
      Yağmur sensörü 
      Çift Bölgeli İklim Kontrollü Otomatik Klima
      Otomatik kararan iç dikiz aynası 8" Dokunmatik ekran + SYNC 3 Kablosuz şarj ünitesi (1.5L benzinli otomatik hariç)
      Orta konsolda, manuel vites ile kayar kapaklı bardaklık (otomatikler hep açık) Dışarda, parlak kapı kaplaması (B sütunu) Yan aynalar altında aydınlatma
      Üst seviye uzaktan kumanda (sustasız)
      Üst seviye ön koltuklar
      Manuel vites ile elektrikli park freni (+Autohold)
       
      ST-Line (Titanium Üzerine)
       
      235/40 R18 lastik - Aluminyum Jant (8j) ST-Line tasarım kiti (Ön, arka ve yan eteklikler) Spor süspansiyon LED ön sis farları köşe aydınlatma fonksiyonlu
      ST-Line kırmızı dikiş detaylı direksiyon ve vites topuzu
      Spor koltuklar (ST-Line kırmızı dikiş detaylı)
      Çift egzoz Ön park sensörü Alçaltılmış şasi  
      NOT: 4,2” renkli yol bilgisayarı; B&O veya Co-Pilot 360 opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
      NOT 2: Otomatik uzun far; Co-Pilot 360 veya Dinamik LED opsiyonları alınırsa Titanium'dan itibaren standart.
       
      Vignale (Bu seri şimdilik pasif durumda ama gelirse bunlar standart olacak)
       
      215/50 R17 lastik - Aluminyum Jant (7j) Head-up display Navigasyon Full LED far Led sis farı  
      Güncellemeler
      2018 model Titanium ve ST-Line donanımlar ile B&O sistem standart olarak sunuldu, ekstra ücretsiz opsiyonlandı. 2019'da (ay belli değil, takribi Mayıs üretim) siyah sürmeli far tüm donanımlarda standart oldu, bundan önce sadece ST-Line ile standarttı. 2019 Son çeyrek üretimiyle birlikte Titanium jant tasarımı değişti, aşağıda ekte bulunan şekle döndü. 2019 Ekim ayı siparişiyle birlikte Titanium donanım opsiyonlarına otomatik park sistemi dahil oldu.  
      Opsiyonlar 
      Metalik Boya 1.800 TL
      Yakut Kırmızı (Özel Renk) 3.800 TL
      Titanium üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Adaptif Hız Kontrol Sistemi (Manuel şanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi ve Otomatik Yanan Uzun Farlar Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Park paketi (Sadece EcoBlue ile, otomatiklerle tam otomatik sistem, manuellerde eskisi gibi gaz/fren kontrol sürücüde) (Kapı Kenar Koruması ile) (4300 TL - Ekim 2019) B&O ses sistemi 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile)  9.200 TL
      Akıllı Bagaj Kapağı (Station Wagon modellerde) 4.400 TL
      ST-Line üzerine
      Ford Co-Pilot 360 (EcoBlue ve EcoBoost motor seçeneği ile) 7.800 TL Geliştirilmiş Adaptif Hız Kontrol Sistemi, Dur& Kalk(Stop&Go) Özellikli (8 İleri Otomatik Sanzıman) Çarpışma Önleme Yardımcısı (Yaya ve Bisikletli algılama özelliği ile) Şerit Takip Sistemi, Şeritte Kalma ve Şerit Hizalam Yardımcısı Takip Mesafesi Uyarı Sistemi Acil Durum Manevra Destek Sistemi Trafik Levhası Tanıma Sistemi Sürücü Dikkat Takip Sistemi ve Otomatik Yanan Uzun Farlar Açılabilir Panoramik Cam Tavan 8.700 TL Aktif Park Asistanı (Kapı Kenar Koruması ile) 3.300 TL B&O ses sistemi 3.000 TL Kış Paketi 2.200 TL (Isıtmalı Ön Cam, Direksiyon ve Ön Koltuklar)
      Stil paketi - Ford Dinamik LED Ön Far Sitemi (LED arka far ile)  9.200 TL
      HB Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli (Head-up Display / HUD) 3.000 TL
      SW Konfor paketi - Göz Hizası Gösterge Paneli + Akıllı Bagaj Kapağı  7.200 TL
       
      Fiyat Listesi
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 135.000 TL
      Trend X 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 145.500 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 151.000 TL
      Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 162.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 156.000 TL
      SW Trend X 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 167.000 TL
       
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS Manuel 151.000 TL
      Titanium 1.5 Ti-vct 123 PS 6 ileri Otomatik 162.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 167.000 TL
      Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 178.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS Manuel 172.000 TL
      SW Titanium 1.5 EcoBlue 120 PS 8 ileri Otomatik 183.000 TL
       
      5K ST-Line 1.0 EcoBoost 125 PS 8 ileri Otomatik 169.500 TL
      5K ST-Line 1.5 EcoBlue 120 PS  8 ileri Otomatik 186.500 TL
       
      Fiyatlar belirtilmedikçe 4K ve 5K içindir. 
       
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
       
      Bunlara bakmadan geçme ?
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-yeni-ford-focus-mk4-tanitildi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-aerodinamik-ve-agirlik-iyilestirmesi/
      Yeni 2018 Ford Focus Mk4 Boyut, Performans ve Tüketim Değerleri – Tüm Teknik Özellikler
      https://anasayfa.focusclubtr.com/yeni-2018-ford-focus-mk4-boyut-performans-ve-tuketim-degerleri/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-fotograf-galerisi-yeni/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-seri-uretimi-basladi/
      https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-mk4-uretim-donanim-motor-bilgileri/
       
      Titanium (Bu fotoğraf serisini farklı başlıkta devam edeceğim)
      Burada: https://anasayfa.focusclubtr.com/2018-ford-focus-sedan-mk4-on-inceleme/
       

       
      Bunlar da ilk çıkan resmi pdf'ler
      Broşür
      Yeni Ford Focus Brosur.pdf
      Teknik broşür
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur.pdf
      Yeni Ford Focus 2018 - Teknik Brosur-5 ARALIK-DÜZELTMELİ.pdf
      Fiyat
      YENI-FORD-FOCUS-KASIM Fiyat Listesi.pdf
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Ford Otosan ürün uzmanı ile Mk4 ile Mk3'ü karşılaştırıp, teknolojileri deneyimleyip anlatmaya çalıştık. Ayrıca merak edilen soruları da iletmiş olduk. Forumu iyi takip edenler birçok şeye hakimdir ancak, iyi seyirler tekrar ? 
       
      Foruma yazılan yorumlar kuşkusuz ayrıca dikkate alınacaktır, eksik etmeyin derim ?
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Torsiyonlu Focus geyikte, Ford yapacağını yapmış yine ? 
       
      Yıllar önce foruma sorduğum bi soru vardı, ESP müdehale ettiğinde frenle arkaya haber verse fena olmaz mı diye, bunda koymuşlar beğendim olmasını. 
       
      NOT: Focusun hepsi mi torsiyonlu? Hangilerinde ne var? gibi soruların yanıtı için sizi buraya alalım, yanıtı süspansiyon bölümünde ayrıntılı şekilde verilmiştir. https://fcstr.com/Mk4BoyutGuc
       
      Michelin Pilot Sport 4 - 235/40 R18 95W - Hız 83 km/h
       
       
      Kesinlikle birebir kıyaslaması yanlış olur (Lastik ve hava şartı çok önemli) ancak fikir verebilir.
      AWD Focus RS mk3
       
      Michelin Pilot Super Sport  - 235/35 R19 Y - ~Hız 82 km/h
       
      Torsiyonlu Golf
      Michelin Energy Saver - 205/55 R16 91V - Hız 76 km/h
       
      Bağımsız GTI
      Pirelli PZero - 225/35 R19 88Y - ~Hız 75 km/h
       
      Bağımsız civic
      Bridgestone Turanza ER33 - 215/50 R17 91V - Hız 76 km/h
       
      Torsiyonlu Focus ile aynı yapıya sahip Fiesta ST
      Michelin Pilot Super Sport - 205/40 ZR18 86Y - Hız 80 km/h
       
      Bağımsız 1 serisi
      Bridgestone Potenza S001 RFT 225/45 R17 91W - Hız 77 km/h
       
      Bağımsız i30
      Michelin Primacy 3 225/45 R17 91W - Hız 76 km/h
       
      Torsiyonlu Megane GT 4Control
      Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 77 km/h
       
      Tosiyonlu 308 - gayet iyi
      Michelin Pilot Sport 3 - 225/40 R18 92W - Hız 82 km/h
       
      Bağımsız eski A
      Continental ContiSportCon. 5 225/40 R18 - Hız 75 km/h
       
      Torsiyonlu Audi A3 
      Hankook Ventus S1 Evo2 225/40 R18 92Y - Hız 76 km/h
       
      Bağımsız Mazda 3 - Artık bu da eskidi, ayın 30'unda yeni 3 çıkıyor o da torsiyona geçiyor.
      Michelin Pilot Sport 3 - 215/45 R18 93W - Hız 76 km/h
       

    • By Yakup Çağatay
      Autocar İngiliz dergisi RS için bu iddiada bulundu.
      Hibrit olacak, bu sayede gücü 400 Ps, torku ise 576 Nm olacak. (Mevcut stok: 350 ps 440 nm)
      2020'de piyasaya girecek yani yeni model tanıtımından (Nisan 2018) iki yıl sonra (2020).
      Elektrifikasyon, 2020 Focus RS'yi daha sıkı ve daha çevreci yapacak. RS ile birlikte, 48V hafif hibrit teknolojisini diğer modelleri için şov etmiş olacak; RS gibi ikonik modellere bu sistemi uygulayarak Ford sistemine ne kadar güvendiğini göstermiş olacak.
       
      Avrupa yönetmeliklerine göre, otomobil üreticileri, 2021 yılına kadar 95 g/km'lik bir CO2 filo ortalamasını karşılamasını gerekiyor ve Focus RS'in güncel değeri 175 g/km. MK4'ün değerinin 145-155 g/km arasında olması bekleniyor.
       
      Tüm Focus RS'ler şimdiye kadar altı vitesli manuel şanzımanlara sahipti, ancak dördüncü nesil versiyon çift debriyaj otomatik seçeneği sunabilir. 
      Ayakkabı kutusu büyüklüğünde bir 48V pili yerleştirmek için gereken fazladan yeri (muhtemelen arka koltuk altına) bile zor kazanmış olabilirler: Yeni Focus, 50mm daha uzun bir dingil mesafesine ve hafifçe uzamış 4.4 metrelik gövde uzunluğuna sahip, mevcut Focus C2 platformunun değiştirilmiş bir versiyonuna oturuyor.
       
      Bir sonraki Focus'un standart sürümleri yaklaşık 50kg daha hafif olacak ancak RS'in ekstra batarya ve elektrik donanımı farkı yiyebilir gibi görünüyor. 
       
      MK4 HAKKINDA DİĞER TÜM BİLGİLER: https://www.focusclubtr.com/forum/185-mk4-genel-bilgiler/
       
      Tahmini bir görsel

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.