Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Muhammed E.

Ford Focus 3 2016 57000km’de Motor Yatak Sardı!

Question

2016 model Focus 3 Trend-X Benzinli Otomatik aracım son 4 ayda illallah ettirdi... Artık LANET OLSUN da dedim bu markaya!!!

🤔 4 ay önce 50.000km de araç Subap yaktı, değiştirdim, bu km de zor dediler ama sorun ondan çıktı, 2000TL gitti neyse bu olacak dedik.

 

😔 Subap değişiminden 1 ay sonra Katalizör hatası aldım, katalizörü de değiştirdik... Hadi bitti dedik, ama...

😡 Son 2 haftadır da motordan gelen seslerden sonra dün götürdüğüm bir usta "Motor Yatak Sarmış" dedi ve kafamdan aşağı kaynar sular döküldü. 3 yaşında, 57000km de aracın motoru nasıl yatar sarar!!!??? Şöyleydi böyleydi derken çekici ile başka bir özel servise götürdüm şu an tamirde!!! Ne kadar masraf çıkar belli değil ama şu Ford'a çok sinirliyim!!! Millet 20-30 yaşında arabaya biniyor sorunsuz, ben gidip sıfır aldığım araçta yaşadıklarıma bak!

Garanti konusunu da anlatayım, aracın ilk sahibi benim ve şu an 3 yıl 2 aylık. Yani 2 ay ile garanti bitti ama zaten aldıktan sonra LPG taktırdığım için Ford Yetkili servisi garanti bitmese bile yapmazdık LPG var sizin aracınızda dedi. Yatak sarmanın LPG ile ne alakası var desem de kabul etmiyorlarmış zaten.

Gelelim bu işin maddi çıkarına, Yetkili Servis kesin olmamakla birlikte 15.000-20.000 TL arası bişey çıkar ama görmeden bişey diyemeyiz, bakmak için de 400TL nizi alırız dediler, yuh dedim kapattım o kapıyı. Özelde ise 7000TL - 15000TL arasında fiyat verenler var. Şu an motor açılıyor bakalım ne masraf çıkacak belli olacak.

Peki yatak neden sarar? Yağsızlıktan vs diye biliyorum. Araç full servis bakımlı ve hep km sinde zamanında serviste yağ değişimini yaptırdım, hiçbir yağ eksilmesi veya yağ lambası uyarısı yanmadı... Anlam veremiyorum!!!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

18 answers to this question

Recommended Posts

  • 1

Yağ pompanızda problem olmuş olabilir.

Ayrıca lpg'den dolayı 50 bin kilometrede subap yakmasıda garip.Genellikle en azından 100 bin kilometre civarında problem çıkmaya başlar.Motor ısınız çok fazla yükseliyor demekki.Siz fark etmeden araç hararet yapmış olabilir mi? 

Edited by Mehmet Çallı

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 dakika önce, Mehmet Çallı yazdı:

Yağ pompanızda problem olmuş olabilir.

Ayrıca lpg'den dolayı 50 bin kilometrede subap yakmasıda garip.Genellikle en azından 100 bin kilometre civarında problem çıkmaya başlar.Motor ısınız çok fazla yükseliyor demekki.Siz fark etmeden araç hararet yapmış olabilir mi? 

Yağ pompasından olabilir de işte öyle olsa da yine sensör algılayıp yağ lambası yanması gerekmez miydi? Hararet durumu da olmadı, arada bakarım motor ısısına hiç görmedim... Anlam veremiyorum

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 dakika önce, Muhammed E. yazdı:

Yağ pompasından olabilir de işte öyle olsa da yine sensör algılayıp yağ lambası yanması gerekmez miydi?

Yanması gerekirdi.Bende anlam veremedim.Aklıma ilk gelen yağ pompası oldu sadece.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Bnm araç da 2016 2020 kasım ayına kadar garantili sizin neden değil ki?

gecmis olsun bu arada. Bnm de 30 binde araç krank kecesinden yağ kaçırdı garantiden krank kecesi triger değişti 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Masraf miktarına göre sandık motor olayına girebilirsin. @ER-OL Otomotiv den mutlaka fiyat al, Berk sağolsun yardımcı oluyor.

0km aldığın aracın garanti dışında olmasına anlam veremiyorum, lpg de olsa ben o arabayı garantiden düşürmezdim, geçmiş olsun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
5 saat önce, Yakup Kuru yazdı:

Bnm araç da 2016 2020 kasım ayına kadar garantili sizin neden değil ki?

gecmis olsun bu arada. Bnm de 30 binde araç krank kecesinden yağ kaçırdı garantiden krank kecesi triger değişti 

3 yıl veya 100.000km oluyor, sizin yanlışınız var bence... 

--1 dakika sonra eklendi--
3 saat önce, Gürkan Çakıroğlu yazdı:

Masraf miktarına göre sandık motor olayına girebilirsin. @ER-OL Otomotiv den mutlaka fiyat al, Berk sağolsun yardımcı oluyor.

0km aldığın aracın garanti dışında olmasına anlam veremiyorum, lpg de olsa ben o arabayı garantiden düşürmezdim, geçmiş olsun. 

Teşekkürler. İlk defa duydum bu sandık motor olayını 😛 ama lazım olabilir, teşekkürler. Yarın motor açılacak kabaca bir fiyat verilecek, duruma göre bakacağım artık. ER-OL otoya da sorayım dediğiniz gibi, daha önce de ufak tefek alışverişimiz olmuştu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

2016 içinde bir yerlerde garanti 4 yıl ya da 100.000km olarak değişti.

 

2016 içinde satın alma tarihinize göre aracınız 4 yıl garantili olabilir, kontrol etmenizi öneririm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
10.10.2019 - 17:21 tarihinde, Muhammed E. yazdı:

Yağ pompasından olabilir de işte öyle olsa da yine sensör algılayıp yağ lambası yanması gerekmez miydi? 

Arabanızda hiç yağ kalmasa bile bunu algılayacak bir sensör yok bilginiz olsun.

 

10.10.2019 - 17:16 tarihinde, Mehmet Çallı yazdı:

Ayrıca lpg'den dolayı 50 bin kilometrede subap yakmasıda garip.Genellikle en azından 100 bin kilometre civarında problem çıkmaya başlar.

Yok öyle bir şey, forumda araştırın kaç kişi kaç km de sübap yakmış.

 

10.10.2019 - 17:06 tarihinde, Muhammed E. yazdı:

3 yaşında, 57000km de aracın motoru nasıl yatar sarar!!!???

Arabanız daha önceden üst kapak sökülerek sübapları değiştirilmiş. Üstüne LPG kullanıyor.

Ya düzgün yapılmamış ise?

Ya siz yanlışlıka vites kaçırdı iseniz?

Yağ pompanız bozulmuş ise?

Normal enjektörleriniz veya LPG enjektörleriniz bozulup işedi ise?

.... vs gibi onlarca sebep sayabilirim.

Hep söylerim yine söylüyorum, fordun güncel hiç bir motoru japon arabaları gibi LPG ye uyum gösteremez. Bu motorlarda LPG taktırmak biraz kumar işi. Başınıza iş gelince vay ne olduk neydi demeyin.

 

Gel gelelim soruna. "yatak sarması" sanayi ağzıdır. Motorun dört zamanlamasında rol oynayan elemanlardan herhangi birisi bozulursa bu terim kullanılır. Yatak sarmanın tam manasıyla kullananını pek görmedim. Motor açılmadan tahmin yürütmek çok zor.

Belki segman kırdı araba, belki ana yatak sardı, belki kol yatağı sardı, belki üst kapak ayarını yapan vatandaş düzgün yapamadı ayarı, sübap yakalattınız arabaya. Bilinmez, üst kapak sökülür bakılır, olmadı mı, karter sökülür bakılır, motor inmeden bunların alayı çıkar ortaya. Burada önemli olan işin ehli birinin bu muayne işini yapması. Daha sonra eğer değişmesi gereken parça var ise servis yönergelerine uyarak arabayı toplaması gerekir. Ve ayrıca 7bin 15bin gibi rakamlar gerçeği yansıtmıyor açıkcası.

 

Kaba masrafları söyleyeyim.

Üst kapak işleri ve sibop takımı max 2000TL 

Motor rektefiye 500TL (honlama), 1000-1500TL kol piston yatak takımı.

Triger seti 300-400tl herhalde

2000TL de işçilik alsa max 7 bin, 

 

Uça kaça yazdım rakamları ki bunların hepsi bir araya kolay kolay gelmez. O söylenen rakamlara sıfır motor alır takarsın arabana.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
2 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Gel gelelim soruna. "yatak sarması" sanayi ağzıdır. Motorun dört zamanlamasında rol oynayan elemanlardan herhangi birisi bozulursa bu terim kullanılır. Yatak sarmanın tam manasıyla kullananını pek görmedim. Motor açılmadan tahmin yürütmek çok zor.

yukarıdakilerin yatak sarmayla ne alakası var yazacaktım ki bir şey daha öğrendim 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
11.10.2019 - 21:33 tarihinde, Servet Ö. yazdı:

Arabanızda hiç yağ kalmasa bile bunu algılayacak bir sensör yok bilginiz olsun.

 

Yok öyle bir şey, forumda araştırın kaç kişi kaç km de sübap yakmış.

 

Arabanız daha önceden üst kapak sökülerek sübapları değiştirilmiş. Üstüne LPG kullanıyor.

Ya düzgün yapılmamış ise?

Ya siz yanlışlıka vites kaçırdı iseniz?

Yağ pompanız bozulmuş ise?

Normal enjektörleriniz veya LPG enjektörleriniz bozulup işedi ise?

.... vs gibi onlarca sebep sayabilirim.

Hep söylerim yine söylüyorum, fordun güncel hiç bir motoru japon arabaları gibi LPG ye uyum gösteremez. Bu motorlarda LPG taktırmak biraz kumar işi. Başınıza iş gelince vay ne olduk neydi demeyin.

 

Gel gelelim soruna. "yatak sarması" sanayi ağzıdır. Motorun dört zamanlamasında rol oynayan elemanlardan herhangi birisi bozulursa bu terim kullanılır. Yatak sarmanın tam manasıyla kullananını pek görmedim. Motor açılmadan tahmin yürütmek çok zor.

Belki segman kırdı araba, belki ana yatak sardı, belki kol yatağı sardı, belki üst kapak ayarını yapan vatandaş düzgün yapamadı ayarı, sübap yakalattınız arabaya. Bilinmez, üst kapak sökülür bakılır, olmadı mı, karter sökülür bakılır, motor inmeden bunların alayı çıkar ortaya. Burada önemli olan işin ehli birinin bu muayne işini yapması. Daha sonra eğer değişmesi gereken parça var ise servis yönergelerine uyarak arabayı toplaması gerekir. Ve ayrıca 7bin 15bin gibi rakamlar gerçeği yansıtmıyor açıkcası.

 

Kaba masrafları söyleyeyim.

Üst kapak işleri ve sibop takımı max 2000TL 

Motor rektefiye 500TL (honlama), 1000-1500TL kol piston yatak takımı.

Triger seti 300-400tl herhalde

2000TL de işçilik alsa max 7 bin, 

 

Uça kaça yazdım rakamları ki bunların hepsi bir araya kolay kolay gelmez. O söylenen rakamlara sıfır motor alır takarsın arabana.

 

 

 

Sensör yok derken? Yağ sensörü de mi yok? 🤣 yapmayın🤣 
50bin km de subap değişimi normal diyorsunuz yani... O zaman bu Ford larda bi sıkıntı var, bunu da kabul etmek gerek.

Subap değişime gelecek olursak kime sorsam subap değişiminin bu yatak sarma ile alakası yok denildi. Ben teknik bilgiye sahip değilim ama araştırdığım kadarıyla da alakası yok! Biri pistonlara hava giriş çıkışı, biri pistonların altındaki yağ ile alakalı... 
Vites kaçırma olayına gelecek olursam araç otomatik vites, o kaçırdıysa benim yapabileceğim bişey yok.

Bahsettiğiniz masraflar da benim dediğim yatak sarma ile pek alakası olan şeyler değil sanki. 

Neyse bugün usta aradı ve 6000 malzeme ile ortalama 9000TL ye falan kapanır gibi dedi işlemlere başladık... Ve krank mili çok zarar görmüş değişmesi gerek dedi. Tabi yanında başka parçalar da varmış.

Şimdi benim korkum şu, tamam motoru yaptırdım artık sorunsuz binerim diyemiyorum maalesef, internette de bir kaç yerde tekrar tekrar yatak sarma olayını yaşayanlar olmuş, o yüzden açıkçası bu aracı satmayı düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Bir saat önce, Servet Ö. yazdı:

Evet yok. Bildiğin yok.

Peki bu uyarı lambası nasıl ne için yanıyor acaba???

2019-10-13 00_50_35-2016 Ford Focus Kullanma Kılavuzu.pdf - Foxit Reader - [2016 Ford Focus Kullanma.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Samet VURAL
      Arkadaşlar merhaba..2015 Model Focus aracımın direksiyonuna eşim yüzüğü ile dün acil bi durumda kornaya basayım diye baya bi zarar vermiş..Aksine  yıpranmayı belki düzeltirirm derken daha da aşındırmış direksiyonun korna plastiğini..Görüntü olarak çok çirkin duruyor..Sizlerden ricam bu direksiyon airbag/korna kapağı değişebiliyor mu...Ne yapılabilir bu konuda?Bilgisi olan yardımcı olursa çok sevinirim..Teşekkürler
    • By serhat kaya
      merhabalar aracım ford focus 1.6 benzin/lpg 2001 model  otomatik vites p1746 arızası alıyorum ve her ne yaptıysam sorunu düzeltemedim bu sorun hakkında tecrübeli usta,abi ve kardeşlerimizden bilgi istiyorum...

    • By Yakup Çağatay
      2022'nin sonunda elektrikli araçlar, Avrupa'daki tüm Ford otomobil satışlarının yüzde 50'sinden fazlasını oluşturacak. Özetle Ford'a göre elektrikli araçlarının satışı konvansiyonel benzinli ve dizel modellerin toplam satışlarını geçecek. Ford, elektrikli araç şarjını kolaylaştıracak, şarj süresini önemli ölçüde azaltacak ve daha sessiz sokaklara katkıda bulunmaya yardımcı olacak yeni çözümleri duyurdu.  

       
      2022 sonunda hafif hibrit, şarjlı hibrit, hibrit ve tam elektrikli araçların satışı, standart motorlu araçlardan daha fazla olacakmış. Bunların çoğunluğunu kuşkusuz hafif hibrit modeller oluşturacaktır. Örneğin yeni tanıtılan Puma, pazara dizel motor olmadan iki hafif hibrit bir konvansiyonel motorla girdi, gelecek dönemde dizel motor da devreye girecek. 
       
      Puma https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-puma-tanitildi/
       
      Ford, elektrikli ev araçlarının daha basit, daha hızlı ve daha ucuz şekilde şarj edilmesini sağlayan, ev tipi şarjlı duvar kutusu kurulum hizmetleri ve plug-in hibrit müşteriler için yeşil enerji tarifeleri sağlamak için Avrupa genelinde altı lider enerji tedarikçisiyle ortak olacak.
      Ford geçtiğimiz günlerde İngiltere ve İrlanda'da hizmet sunmak için Centrica ile birlikte çalışacağını açıkladı. Ford’un enerji ortakları, kurulum hizmetlerini Ford’un Avrupa genelindeki bayilik ağlarını desteklemek için kullanabilecekler.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
      Ford’un duvar kutusu çözümü, Ford’un plug-in hibrid modellerinin müşterileri için evde şarj sürelerini üçte bir oranında azaltmak için tipik bir yerel sokete göre yüzde 50 daha fazla şarj gücü sağlayacak.
       
      Ford ayrıca, hibrit araç sahiplerinin ve operatörlerinin şarj noktasını kolayca bulmasını, yönlendirmesini ve ödemeyi sağlayacak yeni bir akıllı telefon ve tablet uygulaması sunuyor. Ford, NewMotion ile ortaklaşa olarak, Avrupa'da geniş kapsamlı kapsama alanına sahip olan en büyük kamu şarj ağına erişim sunuyor. Yeni uygulama, 30 ülkede 118.000'den fazla şarj noktasında Ford müşterileri için basitleştirilmiş erişim ve ödeme sağlayacak. Müşteriler, basitleştirilmiş bir sahiplik deneyimi için tek bir hesaptan ücretlendirme hizmetlerini başlatıp öderler, birçok pazarda ücretlendirme noktalarından sorunsuz bir şekilde faydalanabilirler.
      Ek olarak, mevcut FordPass Connect yerleşik modemi ile birlikte, FordPass mobil uygulaması Ford plug-in hibrit sürücülerinin araçlarının şarj durumunu uzaktan izlemesini sağlar.
       
      Ford ayrıca, 2020 yılına kadar 350 kW şarj kapasitesine sahip önemli Avrupa lokasyonlarında 400 hızlı şarj istasyonu kurmayı hedefleyen IONITY konsorsiyumunda kurucu üye ve hissedardır. Bu, tüm elektrikli taşıtlar için mevcut sistemlere kıyasla şarj sürelerinde önemli bir azalma sağlar - uzun mesafeli yolculuklar için idealdir.
    • By Eren Tan
      Merhaba Değerli Ford Severler, 

      Ben aslında hiç Amerikan Vatandaşı olmadım. Ancak ABD Vatandaşı gerektiren bir sosyal hesaba üye oldum. O da Ford Social adında sosyal hesap sistemine üye oldum. Ne kadar cesur adımlar attım bilemem. Ancak umarım ciddi terslikler yaşamam (blokelenmek hariç)... Kısaca sebeplerini paylaşayım. Ford'a olan sevdalığımdan dolayı sürekli çizim yapmaktayım ve Haydar Müdürümüz ile Özgür Bey'e ulaştırabilmenin derdindeyim. Size çizim ile ilgili fotoğraflarımı paylaşacağım (Ki her ihtimale karşı imzaları kapattım). Umarım aralarınızda Ford Otosan görevlileri ile tanıdıklarınız olur da, bir an evvel hayallerime ulaşabilirim. Saygılarım ile... 







       
      Ford Transit Eternals'e gelince... Ford Transit modelini kaputuna kendi hayal gücümle ABD çıkışlı 3.5 litrelik EcoBoost motorunu yerleştirmek istemiştim. O 3.5 litrelik turbo benzin motoru hem Amerikalı Transit modelinde, hem de F150’nin performanslı hali Raptor modelinde kullanılmaktadır. Fakat Amerikalı Transit 3.5 EcoBoost motorunun gücünü arttırmak yerine F150 Raptor’ın 3.5 litrelik turbo benzini direk Transit’e entegre etmeyi hayal etmiştim. Dahası kendi kullanımı 10 İleri Otomatik Vites ve Akıllı AWD sistemini ile kombineleyerek tamamlayabilmeyi çok istedim. Eğer böyle bir aracı bana özel bir konsept model olarak üretebilirseniz Ford Performance ile işbirliği yapabileceğinizi hayal ederek umuyorum. Görüntüye gelirsek, aslında 6 Kasım 2020 tarihinde çıkacak olan Marvel Stüdyoların “Eternals” filmine yakışacak şekilde gövde rengini Mor – Sarı şeklinde boyadım. Gerci renkleri daha koyu, daha ciddi tonlarda yapmalıydım. Ancak, elimdeki boya kalemlerimle idare etmek zorunda olduğum için kusura bakmayın. Aslında böyle bir konsept girişiminin sebebi ise Marvel’in Eternals filmi için farkındalık oluşturabilmeyi çok istemiştim. Eğer Özgür Bey ile Haydar Bey böyle bir konsept çizimimi kabul edebilirse, Disney’den İdil Hanıma da bahsederek izin koparmaya çalışacağım. Umarım böyle bir konsept çizimimi konsept model olarak üretmeyi kabul eder. Çünkü sadece asfalt değil, aynı zamanda çöl ve bajaların da fatihi olmasını umuyorum.
    • By Yakup Çağatay
      Güncelleme:  3. nesil Ford Focus aracınızın -dokunmatik ekranlı- SYNC 2 sistemi varsa bunun navigasyonunu aktifleştirmek mümkün. Piyasadan rahatlıkla temin edebileceğiniz bir OBD2 bağlantı cihazı ile (detayları okuyunuz) sistemde pasif halde duran yazılım aktif edilebiliyor. Detaylar aşağıdaki bağlatında yazmakta.
       
       
       
       
      ————————————————————————————————————————————————
      Merhaba arkadaşlar
      Aşağıda linkini verdiğim yerde Murat abinin iletini ve benim (son) yazdığım iletiyi görebilirsiniz. 
      Bu adamlar sağda solda bizim videolarımızı görünce bakın şöyle bir ürün var ister misiniz dediler.
      Bu ürünü ciddi olarak isteyenler kimler ? 
      Ne işe yarar ? Sol üstte bilgi yazan yere navigasyon yazar ve tıkladığınızda orjinal temaya benzer olarak yeni
      sistem çalışır ve daha fazla özellik katar sadece navi değil, detayları aşağıdaki dosyadan okuyabilir ve görebilirsiniz.
      Görsel koydukları için çevirmedim her şeyi, kafanıza takılan soru varsa buyrun.
      Nasıl eklenir?  Sync'e ek modül ekleniyor kesme biçme doğrama yok. Her kablo oem gibi.
      Sadece takıp çalıştırıyorsun o kadar.
      Adamların amacı orjinalliği kaybetmeden fonksiyonelliği arttırmak.
      Fiyat:
      Arkadaşlar 10 adet alırsak 320$/adet fiyatı var. Eğer 1-2 tane alacaksanız eğer TR distribütöründen almanızı tavsiye ederim dedi onlar ise CENMAX. Dileyen bu şirket bünyesinde bulunan Mr.Şener ile görüşebilir tek fiyat için.
      http://www.focusclubtr.com/topic/10051-focus-titanium-2015-navigasyon-yükleme/?do=findComment&comment=308299
      Dosya:  Nav.pdf

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.