Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Osman Çağıldak

Motor Sistem Arızası

Question

Herkese merhabalar öncelikle. Başıma şöyle bi olay geldi. Haftasonu hiç birşey yokken araba çalışmadı ama bu çalışmama tık deyip kalma şeklinde değil marş alıyor ama çalışmıyordu. Aküden şüphelendim bi ittirdim sonra çalıştı. Daha sonra ertesi gün şehir içi hareket halindeyken ekranda motor sistem arızası dedi ve araba birden çekişten düştü turbo yokmuş gibi 3000 deviri geçmedi. Kenara çektim stop edip tekrar çalıltırdım marşı geç aldı ama çalıştı ve yoluma devam ettim herhangi bir problem olmadan. Ne yakıt sarfiyatım fazlalaştı ne bi titreme ne bi lokurtu hiçbiri yok. Sonra sanayiye ustama gittim durumu anlattım obd cihazına bağladı ve cihaz 4 enjektörde arıza verdi. Usta ile yol testine çıktık. Usta 3. Vites birazda bayır yukarı arabayı 1500 devire kadar düşürüp gaz verdi bu olay 15km boyunca devam etti. Usta herhangi bir gaz yememe hantallık enjektörlerde lokurtu olmadığını söyledi gerçektende yoktu 1500 devirde gaza bastığında araba kafayı kaldırıyordu. Sonra dükkana tekrar gittik ve cihaza tekrar bağladık bu sefer sadece 4. Enjektörde arıza göründü diğer 3 enjektör düzelmişti. O şekilde dükkandan ayrıldım ve bu motor ağrızasını daha sonra 2 kez daha verdi stop edip çalıştırınca düzeliyor. Durum bu şekilde arkadaşlar problem nedir acaba daha önce böyle bir durum yaşayan var mıdır? Teşekkürler şimdiden 

Share this post


Link to post
Share on other sites

9 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

2012 model titanium 115 ps tdci. 120 binde 120 bin bakımı yeni yapıldı her 10 binde bir düzenli bakıma girer ve orijinal ford parcaları kullanırım hocam araba konusunda çok titiz olduğumdan mı oluyor böyle şeyler anlamıyorum 🤦‍♂️

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

titizlik iyi birşeyde aldığın yakıtta çok önemli.bakımlı araba enjektör arızası verdiyse ben sorunu direk yakıta yüklerim.yakıt aldığınız yeri değiştirin bence ve devamlı aynı yerden almaya bakın.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

bence hemen servise gitmeyin açtırmayın arabayı.içindeki yakıtı dura kalka bitirin iyice sonra sağlam bi yerden mazotu alın deneyin düzelmezse öyle gidin servise.bir kere başıma geldi benzinli clioda kötü yakıt alınmış yolda tekleyip gaz yemiyodu araba sonra başka yerden alındı düzeldi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ne aldığınız yakıtla, ne de başka bir durumla alakası yok bu arızanın. 

Dizel araçlardaki en hassas nokta enjektör. Kimi araçlarda çok daha erken olabiliyorken, genelinde 100-150 bin km (+-10-15 bin km diyebiliriz) arasında enjektörlere bakım yapılması gerekebiliyor. Bu oldukça normal aslında. Eskiyen lastiği değiştirmek gibi, zamanı gelen trigier kayışını değiştirmek gibi bir durum. 

Sizin aracınızında da çok büyük ihtimalle enjektörle alakalı bir bakıma ihtiyacı olabilir. 

Konya gibi sanayisi gelişmiş bir şehirde bu konuda sıkıntı yaşayacağınızı düşünmüyorum. Deneyimli, tavsiye edilen ehil bir pompacı bulabilirseniz, hiç çekinmeden aracınızı enjektörlerinin bakımı için emanet edebilirsiniz. Ama önemli olan işinde iyi olması. Eğer revizyon kurtarırsa (genellikle kurtarıyor) maximum 2000 TL civarında masrafınız olacağını düşünüyorum. 

Benim enjektör memeleri iyi durumdaymış, ancak gövde milleri değişmesi gerekiyormuş. 1000 TL maliyetle revize edildi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.