Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Furkan Çiçek

Hiç Yakmadığı Kadar Az Yakıyor, Sorun Olabilir Mi?

Recommended Posts

22 dakika önce, Furkan Çiçek yazdı:

Eğer bu hep böyle yakarsa ay sonunda cebime fazladan 500 tl kalır

Fazla mazot kalırsa bize de gönder🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Arkadaşlar merhaba,

 

Öncelikle şu fotoğrafı şuraya koyayım, mesajı altına yazmaya devam edeyim.

 

image.thumb.png.6b89ef809fa693724c00f65fe26a2975.png

 

 

Yukarıda da gözüktüğü gibi, yarım depodan çeyreğin yarımı kadar az bir mazot ile 526 KM kalan yol gösteriyordu yol bilgisayarı.

İşin garibi, yarım deponun bir milim altındayken Zile'den Turhala oradan Tokat'a Tokat'tan ise Sivas'a geldim. (ortalama 190-200 km civarı yol)

Bilen bilir, Kızıliniş denilen muhitte 10 KM yokuş çıkılıyor ve geri inişi yok. Ardından da Çamlıbel çıkılıyor. Tokat - Sivas rakım farkı 1 km falan olması lazım.

 

Yakın zamanda enjektör bakımı yaptırmıştım ama bu kadar farkın olacağını zannetmiyorum. Yani 211 bin km boyunca bu aracın bu kadar az yaktığını hiç görmedim. Hız sabitleyicisinin 70 km de olmasına bakmayın, Sivas'a batı girişinden sonra 70 km radar bölgesi var 😄

Şimdi acaba maşallah mı desem yoksa yarın arabayı korkarak mı çalıştırsam? 

Zira aynı rotayı tekrar yapacağım. Şöyle 200 tl lik bir mazot atmayı planlıyordum, bu mazotla gideceğim denemek için.

Ya da gösterge kalibrasyonlar falan bozulmuş olabilir mi? Seyir hızı ortalamam ise 110 km civarı. Her zamankinden 30-40 km daha yavaş gittim. 

>Eğer aracı uzun yolda ekonomik kullandıysanız bu şekilde yakması normal

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 saat önce, Furkan Çiçek yazdı:

Yalnız şaka bir yana abi senin enjektör tecrüben çok oldu, enjektörcü dediki 1.000 km sonra kalibrasyon tam oturur.

Pompacıdan çıktıktan sonra böyle değildi, 1.500 km falan geçti böyle oldu. Bu zamana kadar bozuk enjektörlemi gezmişim yani ?

 

durum onu gösteriyor 🙂 ayarsız kafasına göre çalışmış işte bu arada enjektörleri komple değiştiridinmi kendi enjektörlerine mi işlem yapıldı...

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Mehmet Akpunar yazdı:

Normal düz bir yolda bile bu kadar az yakması zor. Hele ki Sivas Tokat yolunda bana da gerçekçi gelmedi.  

 

O fotoğraftaki yakıtla tekrar Zile'ye gittim ve şu anda geri Sivas'a geldim. Mehmet hocam inanması zor ama doğru gösteriyormuş. 

@Serkan Karakoca Yok abi kendi enjektörlerim. Herhangi mekanik bir parçasında değişen olmadı. Sadece adaptasyon yapıldı. 2 enjektör normal değer diğer ikisi de düşük ama aynı değeri vermiş. Hepsini normal olan 2 enjektörün değerlerine getirmişler.

 

Bu arada şimdi yeni fotoğraflar atacağım. Bu aslında yakıttan ziyade enjektör sağlığının önemini belirten bir konuya dönüşecek.

Şimdi arkadaşlar ekonomik kullanımdan bahsetmişler, dönüş yolunda yolda kalma riskini göze alarak (ekran adaptasyon sorunu olabilirdi zira) ulaşabileceğim ve yolun en son limitlerinde gittim. Hatta Düşük hız yakıt tasarrufu sağlar ibaresi çıkmaya başladı henüz yolun yarısındayken.

 

Enjektörden şüphelendiğim de tam 1 yıl önce Serkan abiye mesaj atmıştım, ama pompacılar sağlam dedikleri için bakmamışlardı. Şimdi anlıyorum ki enjektörlerin sağlıklı çalışması yakıt enerji verimi açısından çok çok önemliymiş. 

 

Ekonomik kullandığımı düşünmeyin diye;

image.thumb.png.e41f767324c264f764b0e5e659a82ada.png

 

Yakıt Ortalaması ;

image.thumb.png.709939696c8ce340110b004191fe0bec.png

 

Agresif sürüşüme rağmen kalan yakıt;

image.thumb.png.9763ed5fc452f134ae0e9cdbe97cd91e.png

 

 

Bu arada, motor verimliliğini test ettim. Belki aracınızın 212 Bin km'de ki performansını merak edebilirsiniz; ne yaparsam yapayım 220 km hızı geçmiyor araç rampa aşağı. Düz yolda ise 210 a geliyor ama biraz eğim olunca 200 e geriliyor. Önceden düz yolda 230 görebiliyordum.

 

Açıkçası bu testi yapana kadar, ya adaptasyon sorunu var ya da aracın bir şekilde beygiri düştü o yüzden az yakıyor diye düşünüyordum.

Bu arada en son belki 20 bin km önce yol bilgisayarını sıfırlamışımdır, işim sebebi ile günüm şehirdışı yollarda geçiyor ve normalde şehirler arası ortalamam 5.4-6.0 lt arası değişirdi. Genel de radar bölgeleri dışında üst hızlarda kullanırdım. 

 

Benim şahsi çıkardığım ders, kara duman atma, performans sorunları olmasa dahi eğer motor rolanti devri olağan dışı dalgalanıyorsa enjektörleri baktırmakta fayda var. Tabi başka bir yerde de sorun olabilir ama,  benim araç için durum böyleydi. 

Ay sonunda cebime kalacak 300-400 tl yakıt parasını nasıl harcasam diye düşünüyorum 😄 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keşke ortalama yakıtı sıfırlayıp öyle deneseydiniz. Bundan sonra sıfırlayıp deneme yaparsanız daha bilgilendirici olur. Pompa ölçümü ile yol bilgisayar ölçümü arasında 0,5 gibi değer çıkıyor. Kime sorsam enjektörlerden kaynaklı diyor. Belki sizde bu sorun da gitmiş olabilir. Ayrıca gösterge focusta nasıl oranlanmış bilmiyorum ancak daha önce sahip olduğum getz aracımda ilk çeyrek ve son çeyrek zor düşüyordu. Diğerleri daha hızlı ilerliyordu. Ben focus 2.5 için en ekonomik hızın 95 (gösterge hızı) olduğunu denedim. Siz ortalamam 110 km demişsiniz. Göstergede ortalama 110 ise epeyce hızlı gitmişsiniz. Kısaca ben hesaplama hatası olduğunu düşünüyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dün ben de Sivas -- Tokat -- Amasya güzergahında gittim geldim.

Sivas Amasya arası gidiş ortalama 4.2 idi, 15 km falan şehir içi kalanı uzun yol Sivasa döndüğümde 4.6 idi ortalama tüketim. (Git gel 500 km)

 

Genelde uzun yolda + - 0,2 bu ortalamayı alıyorum. Fakat kafamı karıştıran şey şu. Ben tam depo ile 1.000 km yapıyorum fakat senin attığın fotoda 5.0 ortalama tüketim ile yanlış hatırlamıyorsam menzil daha fazlaydı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

menzil fazlasıyla yanıltır, ortalama tüketim bile yanıltır, tek gerçek pompa verisidir. o da aynı şekilde doldurulmuş  (yavaş dolum ilk atım gibi) olmak kaydıyla.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Ozan Kar yazdı:

menzil fazlasıyla yanıltır, ortalama tüketim bile yanıltır, tek gerçek pompa verisidir. o da aynı şekilde doldurulmuş  (yavaş dolum ilk atım gibi) olmak kaydıyla.

Uzun yola çıktığımda 2 tam depo ölçümü yaparım ve genelde yol bilgisayarı ile 0,1- 0,3 arası sapma ile doğru çıkar.

Başka türlü anlatayım o zaman. Furkan hocam çeyrek depo ile ortalama 300 km  civarı yapıyor ben ise 250. (yukarıda bahsedilen hız ve güzergah neredeyse aynı 🙂 )

 

 

--1 dakika sonra eklendi--

Furkan 5,0 ortalama ile çeyrek depoda 300 km verisi tuttururken ben 4,6 ortalama ile 250 km menzil verisi tutturuyorum. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26.09.2019 - 14:02 tarihinde, Mehmet Akpunar yazdı:

Uzun yola çıktığımda 2 tam depo ölçümü yaparım ve genelde yol bilgisayarı ile 0,1- 0,3 arası sapma ile doğru çıkar.

Başka türlü anlatayım o zaman. Furkan hocam çeyrek depo ile ortalama 300 km  civarı yapıyor ben ise 250. (yukarıda bahsedilen hız ve güzergah neredeyse aynı 🙂 )

 

 

--1 dakika sonra eklendi--

Furkan 5,0 ortalama ile çeyrek depoda 300 km verisi tuttururken ben 4,6 ortalama ile 250 km menzil verisi tutturuyorum. 

Şöyle ki 5.0 ortalamaya düşmüş. Yukarıda da belirttiğim gibi 5.4 ile 6.0 litre arasında değişir benim ortalama. 4 küsürlü yakıt ortalamasını hiç görmedim ben. Yani öyle bir yolculuk hiç yapmadım. Deneme amaçlı bir kaç kere sıfırlayıp sakin gitmiştim ilk yıllarda ama motor ömrünü düşününce uzun vadede bir daha öyle araç sürmedim.

Ayrıca akü kutup başı çıkmadığı sürece sıfırlamam.

Daha garip bir şey söyleyeyim, ilk mesajı yazdığım günden sonra aynı yakıt ile gidip geleceğim demiştim ya, dönüşte aracı 160 ile 200 km hız arasında kullandım. Yıldızeli Sivas arası da buna gayet müsait biliyorsun. (Sivas'a girdiğim de yavaş git birader diye uyarı yapmıştı yol bilgisayarı)

 

Sonuç mesajı yazdığım zamandan şimdiye kadar 2. bin km den fazla yol yaptım. Serkan abiye söylediğim gibi kesinlikle enjektör sağlığı yakıt verimliliğini epey etkiliyormuş. Kaldı ki benim enjektörler sorunluyken de performansı etkilemiyordu.

Menzil verisi genelde yanıltır ama, 3 çeyrek depoyla 2 kere Sivas'tan Zileye gidip geleceğimi hiç sanmazdım. 

 

Bu arada, gelip geçerken Ankaraya girmeden Total'de 1 tl daha ucuza mazot satan yerden sürekli mazot alıyorum.

Oranın tam olarak olayı nedir Ankaralı abilerim?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ağustos sonu Ankara-Adana yaptım ilk defa bu değere düştüm. 1.6 100hp 4 ileri otomatik LPG'de ve klima hep açıkken. Depo 38lt ve şehir içi; hiç 330km üzerine çıkmazken, şehirler arası 476km 8lt/100km. Dönüşte olsun, başka uzun yollarda olsun bu rakamı yakalayamadım. Subaplar göz mü kırpıyor acaba.

IMG_20190823_012809.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.