Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2011 Focus Mk3 Akü Lambası Sorunu(Şarj ediyor)


Yaşar Karaman

Soru

Merhaba 3 hafta önce akü lambası yanması sebebiyle dinamo tamiri yaptırdım.O günden sonrada test menüsünden düzenli takip ettiğimde 14.7 v başlayıp şarj oldukça 13.5 e kadar düşüyordu.Fakat geçen hafta ve bu hafta tekrar akü lambası yandı ama işin komik tarafı bu lamba yanarken araç 14.6 v sabit şarj veriyordu.Yarım saat boyunca sürüp kapat açıktan sonra ise tekrar normale döndü ve voltaj 14 v. e düştü yavaş yavaş.Bu arada akü lambası yanarken kesinlikle 14.6 altına düşmüyor voltaj. Yardımlarınız bekliyorum

 

 

20230922_123448.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 6 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Güncelleme

 

Mehmet abinin dediği gibi akü resetleme işlemini yaptım. Sadece Start stop olan araçlar gibi bir şey okuduğum için denemiyordum ama öyle değilmiş.Akü lambası 2 kez yanıp söndü ve arabanın şarj karakteri çok değişti.Benim akıllı şarj çalışmıyormuş ben onu anladım burdan.Şuan araba çalışınca rölantide 12.7 v. gaz ile giderken yine aynı ayağımı gazdan çeker yükü tekerlere verdiğim anda 14.7 ye doğru yavaş yavaş yükseliyor voltaj ve tekrar gaza bastığımda yine yavaş yavaş voltajı kesip 12.7v getiriyor.

 

Bu akü sıfırlama işlemini yapmadan önce 13.5 altına inmiyordu hiç ve gaza basmamla basmamam arasında voltaj değişikliği yoktu.Sorunuma çözüm oldumu 1-2 haftalık deneyimimden sonra burada paylaşacağım aynı sorunu yaşayan olursa diye.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

hiç akünüzden bahsetmemişsiniz.. yeni mi? 14.6 yı genelde aküde hatırı sayılır seviye azlığı varsa görürsünüz ve dediğiniz gibi doldukça düşer.

siz aküyü ölçürdünüz mü yoksa direk dinamo ile mi uğraştınız?

akü eski ise (5+ yaş) yakında çalışmaz ve takviye gerekir

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Merhaba akü den bahsetmedim çünkü akü 2 senelik ve ölçümleri boşta 12v. Normal çalıştığında 14.6 dan başlayıp 13.6 ya akünün şarj durumuna göre hızlı yada yavaş düşürüyor ama bu lamba yandığı vakit akü yok gibi davranıyor araba.Bugün dinamoyu yapan usta tekrar söktü, soketlere baktı sorun görmedi. Tekrar olursa tesisat yada beyin dedi 😞

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
7 saat önce, Yaşar Karaman yazdı:

Merhaba akü den bahsetmedim çünkü akü 2 senelik ve ölçümleri boşta 12v. Normal çalıştığında 14.6 dan başlayıp 13.6 ya akünün şarj durumuna göre hızlı yada yavaş düşürüyor ama bu lamba yandığı vakit akü yok gibi davranıyor araba.Bugün dinamoyu yapan usta tekrar söktü, soketlere baktı sorun görmedi. Tekrar olursa tesisat yada beyin dedi 😞

 

boşta 12v derken.. sabah ilk çalıştırmadan önce test menü kaç volt gösteriyor. 12 gösteriyorsa normalde 12,8-13.5 voltla falan şarja başlar ve 5 dak da şarjı keser..

akü sıfırlama işlemini denediniz mi?

kontak açıkken 5 kere sis farı düğmesine basın çekin.. sonra 5 kere 4 lü flaşörü açıp kapatın.. akü lambası yanıp sönecektir..  yinede aratın işlemler doğru mu diye.. video falan vardır

 

bütün bunlar sonuç vermezse yinede bir tamirciden başka akü ile denemekte fayda var.. 2 gün arabada dursun sonra karar verilir.

Mehmet Demir tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
3 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

 

boşta 12v derken.. sabah ilk çalıştırmadan önce test menü kaç volt gösteriyor. 12 gösteriyorsa normalde 12,8-13.5 voltla falan şarja başlar ve 5 dak da şarjı keser..

akü sıfırlama işlemini denediniz mi?

kontak açıkken 5 kere sis farı düğmesine basın çekin.. sonra 5 kere 4 lü flaşörü açıp kapatın.. akü lambası yanıp sönecektir..  yinede aratın işlemler doğru mu diye.. video falan vardır

 

bütün bunlar sonuç vermezse yinede bir tamirciden başka akü ile denemekte fayda var.. 2 gün arabada dursun sonra karar verilir.

 

Boşta 12v derken çalıştırmadan önce bekledikten sonra akünün verdiği değer bu abi. Araba çalıştığı an direk şarja başlıyor.Akü sıfırlama işlemi start stoplu aküler için geçerli diye yapmadım işe yararsa yapayım bende. Başka akü konusuda şöyle 1 hafta yapmıyor diğer hafta yapıyor. Dikkatimi çeken yokuş tırmanırken yanıyor o lamba ve sönmüyor.Stop edip 30 dkka beklersem sönüyor.

 

1 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ariza kayitlarina baktiniz mi? (test menusu yetmez.)

 

Merhaba ne yazık ki bakmadım Ekim 15 gibi 4 disk fren değişicem o zaman bağlatayım bu da aklımda olsun sağolun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.