Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

1.6 Duratec Dereceli Eksantrik


Semih Turhan

Önerilen Mesajlar

Selamın aleyküm

2009 Model 1.6 benzinli 100hp focusum var

Proje aracı olaraktan kullanma niyetim var

o yüzden sizden yardım istiyorum 

aracın performansını nasıl arttırabilirim.

Daha ileri zamanlarda turbo yapma niyetim var ama öncesinde dereceli eksantrik hakkında bilgi almak istiyorum turbo için ayrı bi konu açıcam. Hüner kamşaft ile iletişime geçtim bana detaylı bilgi vermediler 

sadece eksantrik yazılımla performans arttırabilir miyim motorun içine girmem lazım mı . Bütçeden yana pek bi sıkıntı yok zaten amacım proje arabası yapmak Nasıl bir yol izlemeliyim pek bir bilgim yok detaylı bi şekilde anlatabilirseniz çok sevinirim

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Hedef ne?

Başlangıç olaraktan hüner kamşaftın belirlediği 130 beygiri çıkarmak belki attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değmez ama böyle bi niyetim var

sonrasında yıllar önce forumda paylaşılan emreakyol abinin projesine benzer yapmak

turbolu bi şekilde 180 beygir bandına getirmek 

şimdiki amacım eksantrik ile beygir almak. İyi bir yazlım ve eksantrik ile yapabilceğim söylendi bana 

başka bi yöntemi varsa fikirlerinizi bekliyorum modifiye hakkında çok bilgim yok . hatta yok denecek kadar az 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu iş keyif işidir ancak bence yanlış araç. Madem yakıt ve para sorun değil. 2.5 st al abi bak keyfine. Motoru güçlendirdin frenler zsyıf kalacak süspansiyon zayıf kalacak. Turbo ya girdin mi kollar zayıf kalacak. Ustasıyla snaayisi ile uğraş. Bence macera. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Bu iş keyif işidir ancak bence yanlış araç. Madem yakıt ve para sorun değil. 2.5 st al abi bak keyfine. Motoru güçlendirdin frenler zsyıf kalacak süspansiyon zayıf kalacak. Turbo ya girdin mi kollar zayıf kalacak. Ustasıyla snaayisi ile uğraş. Bence macera. 

doğru söylüyosun abim aslında bunu satıp 1.4 tsi bi araç alıp en azından onunla oynanabilir benim amacın bunun üzerinden bi yol izlemek

inan ki hangi parçaları nereden tedarik edeceğimi bilmiyorum en azından onlar hakkında bilgim olsa ona göre bi fikir olur aklımda hali hazırda clio 2 aracım var gündelik olaraktan onu kullanıyorum . proje amacım uzun soluklu olur. neticede zamanında bunu yapan var neden ben yapmayayım diye bi düşüncem var

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14 hours ago, Semih Turhan said:

Başlangıç olaraktan hüner kamşaftın belirlediği 130 beygiri çıkarmak belki attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değmez ama böyle bi niyetim var

sonrasında yıllar önce forumda paylaşılan emreakyol abinin projesine benzer yapmak

turbolu bi şekilde 180 beygir bandına getirmek 

şimdiki amacım eksantrik ile beygir almak. İyi bir yazlım ve eksantrik ile yapabilceğim söylendi bana 

başka bi yöntemi varsa fikirlerinizi bekliyorum modifiye hakkında çok bilgim yok . hatta yok denecek kadar az 

 

Emre'deki turbo kitini yanlış hatırlamıyorsam ben hazırlamıştım ( o başkasından satın aldı). Nihayi hedefin oysa hiç egzantrikle falan oynama. 130 hp alman için egzantrik e ihtiyacın yok zaten. Yaşın daha genç uğraşma dört kapılı otomatik vites arabayla al tek kapılı bir şey onunla oyna. 🙂

 

Turbo takma mevzusuna gelince, o motora turbo takmak öyle kolay bir iş değil. Mekanik kısmı çok can sıkıcı. Sıfırdan egzost manifoltu tasarlayıp döktürmüştük biz ona. Yok yağ soğutucusu, vay efendim sandviç, aman karter havalandırması, boruydu hortumdu zarttı zurttu bir ton iş. Hele motorun duratec demişsin, eğer elektronik kontrollü gaz kelebeği varsa falan aman aman.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Atmosferik motora yazılım filan hikaye. Turbosu, motoru biter, aktarması başlar, aktarması biter frenler yetmez. Bu işler dışarıdan göründüğü kadar kolay değil diye düşünüyorum ben de. Kasapların elinde oyuncak olursun.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bir saat önce, Mertol Kip yazdı:

Emre'deki turbo kitini yanlış hatırlamıyorsam ben hazırlamıştım ( o başkasından satın aldı). Nihayi hedefin oysa hiç egzantrikle falan oynama. 130 hp alman için egzantrik e ihtiyacın yok zaten. Yaşın daha genç uğraşma dört kapılı otomatik vites arabayla al tek kapılı bir şey onunla oyna. 🙂

 

Turbo takma mevzusuna gelince, o motora turbo takmak öyle kolay bir iş değil. Mekanik kısmı çok can sıkıcı. Sıfırdan egzost manifoltu tasarlayıp döktürmüştük biz ona. Yok yağ soğutucusu, vay efendim sandviç, aman karter havalandırması, boruydu hortumdu zarttı zurttu bir ton iş. Hele motorun duratec demişsin, eğer elektronik kontrollü gaz kelebeği varsa falan aman aman.

fikrin çok teşekkür ederim abim zaten sizin söylediklerinizle benim bişeyler öğrenmem mümkün

peki 130 hp bandına eksantriksiz nasıl çıkarabilirim arabamda yazılım var açık hava filtresi var orta susturucu warex son susturucu da iptal eskiye nazaran çok az minimal bi gidiş farkı var sizin dediğinizi nasıl yapabilirim 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Atmosferik 1.6 motordan yazılımla kazanılacak güç, artı senin yaptıkların, olsa olsa 10 PS'dir.

Yüksek dereceli egzantrik ancak yüksek devirlerde etkisini gösterir ki o da motorun pek çok bileşenini çabuk bitirir.

Ayrıca attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez dediğin gibi.

Kendinden turbolu başka bir marka/model ile ola çıkmak mantıklı ve bence de tek çözüm.

Egzos iptalinden sonra ses artmıştır, psikolojik olarak güçlenmiş hissedersin, o keyfi sür şimdilik.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

On 8/16/2023 at 1:58 PM, Semih O. said:

Atmosferik motora yazılım filan hikaye. Turbosu, motoru biter, aktarması başlar, aktarması biter frenler yetmez. Bu işler dışarıdan göründüğü kadar kolay değil diye düşünüyorum ben de. Kasapların elinde oyuncak olursun.

 

Yok o iş pek öyle değil. 1.6 TiVCT motorlar emisyon kısıtlamaları yüzünden öyle uyuz uyuz gidiyor. Ben benim rahmetli mondeoya enjektörleri değiştirip piggyback taktığımda ulen supercharger ile uğraşmasam mı demiştim. Emisyon falan sallamayıp benzini basınca kafasına gayet güzel gidiyor o makine. 

6 hours ago, Mertcan Çelik said:

Motor swap'lamak daha ucuz ve kolay değil mi?

 

En kolayı arabayı swaplemek 🙂

  • Haha 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

17.08.2023 - 16:42 tarihinde, Mertol Kip yazdı:

 

Yok o iş pek öyle değil. 1.6 TiVCT motorlar emisyon kısıtlamaları yüzünden öyle uyuz uyuz gidiyor. Ben benim rahmetli mondeoya enjektörleri değiştirip piggyback taktığımda ulen supercharger ile uğraşmasam mı demiştim. Emisyon falan sallamayıp benzini basınca kafasına gayet güzel gidiyor o makine. 

Yorumlarınız için çok teşekkür ederim geri dönme fırsatı bulamadım

benim araba 100hp olanlardan yanlış bilmiyorsam tivct olarak geçmiyor

sizin mondeoya yaptığınız işlemi bu arabaya uygulayabilir miyim peki

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

13 saat önce, Mertol Kip yazdı:

Semihcim, güzel kardeşim, araba miras falan olup da duygusal bir bağın yoksa, sat o arabayı daha güçlü bir şey al.

Miras abi 😁

çok da km yok arabada 85bin küsür bişeyde 

ondan çok soruyom meraklanıyom

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.