Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Yakup Çağatay

Focus MK4 ST vs Civic Type R - Autocar

Recommended Posts

Henüz izlemeye fırsatım olmadı ancak siz çıldırdınız mı ST nasıl Type R'a kafa tutsun ? 🙂  Gerçi belli de olmaz şartlar sağlanırsa Fört sürpriz yapabilir.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu segmentin araçlarının hepsi çok iyi bunu inkar edemeyiz. Ama kafa tutabilmenin ötesinde Ford'un hothatch liginde ki araçlarının daha özel olduğuna inanıyorum. Bu araçların çoğu başarılı ama Nurbr. rekoru diye birbirleriyle affedersiniz sidik yarıştırıp duruyorlar. Üretim süreçlerinde bile o rekoru nasıl kırabileceklerine dair geliştirmelerle araçları üretmeye çalışıyorlar. Ford'un bu saçma sapan reklam kokan üretim mantığına saplanıp gitmemesi, genlerini bozmadan devam edebilmesi bence takdir edilmesi gereken bir şey.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Serdar Eryürekli yazdı:

Video yu 11. dk dan itibaren izleyebilirsiniz 🙂 

he valla son 1 dakika asıl amaç :d

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Bu araçların çoğu başarılı ama Nurbr. rekoru diye birbirleriyle affedersiniz sidik yarıştırıp duruyorlar. Üretim süreçlerinde bile o rekoru nasıl kırabileceklerine dair geliştirmelerle araçları üretmeye çalışıyorlar. Ford'un bu saçma sapan reklam kokan üretim mantığına saplanıp gitmemesi, genlerini bozmadan devam edebilmesi bence takdir edilmesi gereken bir şey.

Bu kadar basite indirgemezdim. 

Sonuçta "hot hatch" sınıfı performans ağrılıklı araçları kapsıyor ve Nürburgring Nordschleife değişik yol koşulları ve uzunluğu ile bir aracı test etmenin en iyi yollarından biri. 

Orada iyi bir tur zamanına imza atan aracın günlük yol koşullarında da geri kalması düşünülemez.

Diğer bir deyişle Nordschleife'yi referans alarak aracını geliştiren üreticiyi alkışlarım.

Beri taraftan tercihleriniz farklı olabilir, Honda'nın alçak oturma pozisyonunu, yarış arabası kıvamında sürüş özelliklerini sevmeyebilir, abartılı tdış tasarımından hoşlanmayabilir (mesela ben), fazla gürültülü ve rahatsız bulabilirsiniz. 

Buna bir şey demem.

Ama (eski) ST ve Type R'i kullanmış biri olarak performans olarak Honda'nın üstün olduğunu rahatlıkla yazabilirim. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
26 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Bu kadar basite indirgemezdim. 

Sonuçta "hot hatch" sınıfı performans ağrılıklı araçları kapsıyor ve Nürburgring Nordschleife değişik yol koşulları ve uzunluğu ile bir aracı test etmenin en iyi yollarından biri. 

Orada iyi bir tur zamanına imza atan aracın günlük yol koşullarında da geri kalması düşünülemez.

Diğer bir deyişle Nordschleife'yi referans alarak aracını geliştiren üreticiyi alkışlarım.

Beri taraftan tercihleriniz farklı olabilir, Honda'nın alçak oturma pozisyonunu, yarış arabası kıvamında sürüş özelliklerini sevmeyebilir, abartılı tdış tasarımından hoşlanmayabilir (mesela ben), fazla gürültülü ve rahatsız bulabilirsiniz. 

Buna bir şey demem.

Ama (eski) ST ve Type R'i kullanmış biri olarak performans olarak Honda'nın üstün olduğunu rahatlıkla yazabilirim. 

 

Araçların Nürbr. yol koşullarına göre geliştirilmesinde bir mahsur yok hocam ki öyle de olmalı. Neticede Focus Rs de bu yolda defalarca test edildi geliştirme sürecinde. Benim kastettiğim araçların bu yol şartlarında test edilmesinin gelişim unsuru olarak kullanılmasından ziyade, elde edilen bir kaç saniyelik rekorların sonucunda reklam bazında abartılarak bu araçların kullanıcılara çok büyük bir sürüş kabiliyeti sunacak makineler olarak lanse edilmesi. Neticede markaların bir sonra ki modelleri öncekilerin rekorlarını kırarak katlayarak devam edecek bu çılgınlık. Halbuki o yol koşulunda profesyonel şoförler tarafından elde edilen saniyelik farkların o araçları tercih edecek kitlenin büyük çoğunluğu açısından hiç bir anlamı olmayacaktır. Çoğu sürücü öyle bir kullanıma yaklaşamayacaktır bile. Yaklaşsa da rekorda 2.olan bir araç zaten o çoğu sürücüyü de tatmin edecektir.

 

Ama ne yapılıyor ? Clubsport koltuk söküyor, makyajsız type r torsiyonla gelmişken Nurbr. rekorunu geliştirmek adına bağımsız eklemek mecburiyetinde kalıyor, yeni megane rs geliyor ilk haberler rs'in rekorunu kırdı, leon cupra geliyor acaba bilmem kimin rekorunu kıracak mı ? diye bir sürü içerik. Bu mu hothatch ruhu ? Bu diyene saygım var. Tercih meselesi ama bence değil. Üreticiler birbirleriyle yarışıp rekoru ellerinde bulunduracaklar diye bu işin bütün ruhunu kaybetti diye düşünüyorum. Sizin son paragrafta belirttiğiniz öznel kriterlerde olduğu gibi bu konu da benim kişisel tercihlerim arasında diyebilirim. Otomobilin geliştirilmesinde bu pist oldukça faydalı ama otomobilin ne olacağı, neye hizmet edeceği, neyi başaracağı konusunda asıl hedef bu pist rekoru olmamalı diyorum. Şahsi fikrimdir tabi.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Cenk Demirel yazdı:

Otomobilin geliştirilmesinde bu pist oldukça faydalı ama otomobilin ne olacağı, neye hizmet edeceği, neyi başaracağı konusunda asıl hedef bu pist rekoru olmamalı diyorum.

İsteyen istediği ile reklam yapar, son kullanıcı Nordschleife'deki en hızlı aracı tercih ediyorsa alır, başka kriterleri varsa onların peşinden gider.

Hiçbir üretici aracın tasarımını sadece Nordschleife'yi kazanma adına yapmaz. 

Ama ufak tefek oynamalarla bu rekoru kırabilecekse bunu da dener.

Ben de denerdim.

Sonuçta prestijdir, performansın somut ölçümüdür. 

Sürücünün bunu kullanabilecek düzeyde olmaması ayrı konu, biz sürücüyü değil aracı değerlendiriyoruz. 

İkisi arasında seçim yapacak olsam, içinde otururken utanma duygumu engelleyebilsem, hemen Honda'ya yönelirdim. Elbetteki salt pist başarısından değil, ama o da kriterlerden biridir.  

Share this post


Link to post
Share on other sites
32 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

İsteyen istediği ile reklam yapar, son kullanıcı Nordschleife'deki en hızlı aracı tercih ediyorsa alır, başka kriterleri varsa onların peşinden gider.

Hiçbir üretici aracın tasarımını sadece Nordschleife'yi kazanma adına yapmaz. 

Ama ufak tefek oynamalarla bu rekoru kırabilecekse bunu da dener.

Ben de denerdim.

Sonuçta prestijdir, performansın somut ölçümüdür. 

Sürücünün bunu kullanabilecek düzeyde olmaması ayrı konu, biz sürücüyü değil aracı değerlendiriyoruz. 

İkisi arasında seçim yapacak olsam, içinde otururken utanma duygumu engelleyebilsem, hemen Honda'ya yönelirdim. Elbetteki salt pist başarısından değil, ama o da kriterlerden biridir.  

Benim de anlatmak istediğim Nürbr. rekorunun kırılmış olması o aracı insanların algılarında en iyi hothatch yapmaması yönündedir. Bu rekoru her kıran gayri resmi şekilde bu ligin en iyi aracıymış gibi lanse ettiriliyor. Şu araç rekor kırdı bence en iyisidir diyenin tabi ki kendi tercihidir. Performans olarak R'in St'den daha üstün olduğundan bahsettiniz ki bu doğru. Ama fun to drive etiketini arayan bir kullanıcı için R en iyisi olmayabilir, günlük kullanıma daha uygun otomatik bir hothatch arayan için Golf R en iyisi olacağı gibi R en iyisi olmayabilir, daha makul güçlerle eski mekanik hislere bir nebze de olsa ulaşmak isteyen kitle adına i30 N en iyisi olabileceği gibi salt pist rekoru elinde diye R en iyisi olmayabilir.

 

Benim üstüne bastığım nokta pist rekoru kıran bir makinenin bu ligin en başarılı aracı olarak lanse edilmemesi şeklindedir. Pistte en iyi süreyi tutturmak o aracı çok iyi bir makine yapar ama top noktaya, zirveye oturtmaz. Herhangi bir rakibiyle kıyaslanamayacak, kıyaslanmaması gerekecek bir noktaya ulaştırmaz. İhtiyaçlar ve beklentiler dahilinde bu araçların sundukları üzerinden hepsinin birbirine karşı üstün olduğu yönleri var. Dolayısıyla en iyinin en iyi pist süresi yapan olduğu çıkarımıyla reklamsal algılarla herhangi bir aracın zirveye oynatılması bana göre uygun bir hareket değildir. Eleştirdiğim araçların başarısı değil, piyasanın algılara oynayan sunum şeklidir. Başlıkta ki ilk yorumum da zaten bu minvaldedir.

Edited by Cenk Demirel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Yakup Çağatay
      Ford duyurdu, bu hafta yeni kamyonet tanıtacakmış. Küçük Ranger diyebiliriz.
      -Avrupa'ya gelir mi? -Sanmam.
       
       
    • By Yakup Çağatay
      "Portekiz'in kuzeyindeki dağların arasından geçen virajlı N304, Avrupa'nın en harika sürüş yolu olabilir. Geniş, mükemmel bir yol yüzeyine sahip, ritmik virajlar ve inanılmaz manzaralar sunuyor. En iyi yanı ise, diğer sürücüler tarafından nadiren kullanılır." 
       
      Ford Focus ST’i Avrupa’nın En Harika Sürüş Yolları serisinin son videosunu çeken gazeteci Steve Sutcliffe, “Üç gün süren film çekimlerinde zar zor yirmi araba daha gördük”. “Kuzeye ve güneye giden başka yollar var, bu yüzden sanırım çılgınca ve biraz kıvrık N304 herkesin dişine göre değil… ama keskin sürücüler için unutulmaz bir rota.” demiş ? 
       
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Bugün sezonun ilk yarışı Avustralya'da başladı ve halen devam etmekte. 
      Sıralama turunda dün Mercedes pilotu Hamilton çok iyi fark açmıştı ancak kalkışta lastik sarınca takım arkadaşı Bottas birinci başlamış oldu ve öyle de devam ediyor hala. Şu ana kadar en heyecanlı an Renault yerine HONDA motoru kullanmaya başlayan Red Bull pilotu Verstappen'in Ferrari pilotu Vettel'i geçerek üçüncü sıraya geçişi oldu. %99 Bottas birinci olur, diğer pozisyonlara nasıl bitecek göreceğiz? 
       
       
      Türkçe olarak, S Sport kanalı yayın yapmakta.
    • By Yakup Çağatay
      18 Şubat 2019'da resmen tanıtıldı. 
      2.3 EcoBoost 280 ps 420 Nm 6 ileri manuel ve 7 ileri otomatik. 0-100 6sn altında.
      2.0 EcoBlue 190 ps 400 Nm 6 ileri manuel.
      Ford ilk kez önden çekişli elektronik sınırlı kaymalı diferansiyel sunuyor
       
      Detaylar: https://anasayfa.focusclubtr.com/2019-ford-focus-st/ 
       



       
       
       
       
      ——— eski ———-
      Şöyle bir çekim dolaşıyor. %99 Focus ST gördüğümüz gibi olacaktır. 
       

       
    • By Yakup Çağatay
      Motor konusunda hiçbir bilgi yok. Fakat 1.5L 275 ps olacak gibi bir söylenti dolanıyor. Dizel de 200+ ps civarında.
       
       






Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.