Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

2015 model 1.5 Powershift çekiş problemi


Serkan Şengeldi

Soru

Merhaba Arkadaşlar. Geçen gün Marmaristen İzmir dönüşünde sakar geçidinde aracım siyah bir duman atmasıyla birlikte çekişten düştü bilen arkadaşlar varsa o rampaları çok zor tırmanarak zorla düz yere kadar gelebildim. Aracı stop ettikten bir süre sonra hiçbir şey olmamış gibi yine eski performansına dönerek keçi gibi tırmanmaya başladı. Daha önce başına gelen arkadaşlar varsa yardımcı olursanız sevinirim. (Araç hava filtre vs full bakımlı ve bu konu daha önce açıldıysa özür diliyorum maalesef bulamadım)

8d469d25-ef16-4d32-ace7-ea8ba4b5cd32.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

ne olduguna dair pek bir yorum yapamam ancak siyah duman yakit kaynaklidir (dolayisiyla hava).

esas soyleyecegim uyari verdigine gore ariza kaydi olusmustur, bir elm327 bulup okursaniz daha net bilgi verir.

bu ariza kodunu gauge menu olarak bilinen yerden okuyamazsiniz. 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Geçen yaz Bursa'dan Yalova'ya giderken
araba aniden güçten düştü.
Gaza ne kadar basarsam basayım
araba çok yavaş gidiyordu.
Arabayı kenara çektim
yanımda Elm327 cihazı olduğu için
hemen bağlantı kurup hata kodunu okudum.
Kaçak hava girişi tespit edildiği için
motor kontrol devresi gücü kesmiş.
Biraz bekleyip tekrar çalıştırdığımda
normal çalışmaya devam etti.
Sanayide ustama götürdüm bir şey bulamadı.
Hava filtresi filan tekrar söküldü takıldı.
Herhalde sökme takma sırasında
kaçak olan durum gitti.
O günden beri böyle hata olmadı.

 

 

WhatsAppGrsel2022-09-10saat17_38_08.jpg.f3e75154e849f3c8c2992b8519541359.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence ölçülmemiş havanın motora girmiş olmasının sebebi ölçülememiş olmasıdır ki Adem kardeşimizin yazdığı gibi maf sensörünü temizlerseniz  aracınız açısından iyi olur. 

 

Kesinlikle bu iş için üretilmiş bir sprey ile temizleyin. Balata spreyi wd40 falan kullanmayın. So sensörünğ kuru yağsız ve temiz olması gerekiyor. 

Hava filtresi seçininde orjinal bosch orjinal mann harici başka marka filtre aracınıza takmayın. 

 

Turbo dizel motorun canı temiz havadır

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
10.06.2023 - 08:20 tarihinde, Adem Kazıl yazdı:

en basitinden ilk önce liqui molly nin map ve maf sensör temizleyicisini alın bu iki parçayı temizleyip takın aracınızda  km var bunlar %99 kirlidir ben uyguladığımda 105 bin km falandı çok kirliydi.

map temiz.jpeg

maf sensörü kirli.jpeg

maf sensörü.jpeg

map sensörü.jpeg

Çok teşekkür ederim yarın ustaya göstereceğim 

21 saat önce, Ogün Özemre yazdı:

Bence ölçülmemiş havanın motora girmiş olmasının sebebi ölçülememiş olmasıdır ki Adem kardeşimizin yazdığı gibi maf sensörünü temizlerseniz  aracınız açısından iyi olur. 

 

Kesinlikle bu iş için üretilmiş bir sprey ile temizleyin. Balata spreyi wd40 falan kullanmayın. So sensörünğ kuru yağsız ve temiz olması gerekiyor. 

Hava filtresi seçininde orjinal bosch orjinal mann harici başka marka filtre aracınıza takmayın. 

 

Turbo dizel motorun canı temiz havadır

Çok teşekkür ederim 🙏

10.06.2023 - 04:09 tarihinde, Ozan Kar yazdı:

ne olduguna dair pek bir yorum yapamam ancak siyah duman yakit kaynaklidir.

esas soyleyecegim uyari verdigine gore ariza kaydi olusmustur, bir elm327 bulup okursaniz daha net bilgi verir.

bu ariza kodunu gauge menu olarak bilinen yerden okuyamazsiniz. 

Şu anda hiçbir sıkıntı ve uyarı yok muhtemelen atıza göstermeyecektir. Salı günü tekrar iş durumum nedeniyle Marmaris e gideceğim yarın ustama bi uğrayıp maf sensörü temizliğini yaptıracağım teşekkürler 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Sakarı çıkarken hararet nerelerdeydi acaba turbonun egzos kısmı çok ısındığından dolayı aracnızdada km var turbonun arka kısmında egzos bölümünde değişken geometri kanatçıklar var onlar sıkışıp wastegate kolunun hareketini kısıtlamış olabilir wastegate açık kalmış olabilir dolayısıyla turbo bassada  wastegate açık kaldığı için performans düşüklüğü yaşayıp arızaya düşmüş olabilir.Aracı stop edip kapatıp açtığınızda ise reset atmak gibi düşünün wasgate pozisyonunu alıp normale dönmüş olabilir...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
14.06.2023 - 21:56 tarihinde, Serkan Karakoca yazdı:

Sakarı çıkarken hararet nerelerdeydi acaba turbonun egzos kısmı çok ısındığından dolayı aracnızdada km var turbonun arka kısmında egzos bölümünde değişken geometri kanatçıklar var onlar sıkışıp wastegate kolunun hareketini kısıtlamış olabilir wastegate açık kalmış olabilir dolayısıyla turbo bassada  wastegate açık kaldığı için performans düşüklüğü yaşayıp arızaya düşmüş olabilir.Aracı stop edip kapatıp açtığınızda ise reset atmak gibi düşünün wasgate pozisyonunu alıp normale dönmüş olabilir...

Hararette hiç bi anormallik yoktu standart yerinde duruyordu. Wastegate in açık kalmaması için neler yapılabilir bilmediğim için soruyorum teşekkür ederim 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.