Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

  • 0
Sign in to follow this  
Adem Yavuz Aydın

1.6 Ecoboost Yağ Kaçağı

Question

arkadaşlar selamlar,

2012 model volvo s60 T4 powershift sahibiyim. bilenleriniz vardır, bu araçtaki motor, ford'un focus, mondeo, kuga gibi bir çok modelinde kullandığı 180 hp gücündeki 1.6 hacimli ecoboost motoru...

 

motordan ve aracımdan genel olarak memnunum. ancak 3 gün önce ankara'dan trabzon'a geldim. ertesi gün şehir merkezi çıkışında "yağ seviyesi düşük" uyarısı aldım. yağ değişimini mayıs ortasında motul ile yapmıştım ve ankara'dan çıkmadan yaptığım kontrolde de seviyesi gayet iyiydi. 

 

sensör hatası olabileceğini düşündüm ama yine de kenara çekip kontrol ettim. yağ seivyesinde gerçekten de düşme vardı ve daha da ötesi, karter havalandırma hortumunun olduğu bölgeden şanzımanın üst kısmına yoğun bir yağ akışı oluşmuş olduğunu gördüm. bu bölgeden daha önce de yağ buharı nemlenmesi oluyordu ama belirli belirsiz bir miktarda idi ve zaten hemen karter havalandırma çıkış hortum ucu olduğu için normal kabul edilebilir bir nemlenme idi. ancak bu sefer ciddi ciddi o bölgeden yağ boşaltımı olmuştu.

 

hemen arka kısımları, ve tüm civarı kontrol ettim ama o bölgede keçe, conta vs. gibi bir yerden gözle görülür bir kaçak göremedim. bugün itibarıyla trabzon ford/volvo yetkili servisi tunalar'dan randevu alıp uğradım. lifte alınıp alt muhafazayı söktüğümüzde motorun alt kısmında yoğun yağlanmayı gördük. ama oradaki yağ motorun alt kısmından değil, daha önce gördüğüm üstteki şanzıman üzerine doğru olan akışın aşağıya sızmış hali idi.

 

zaten yapılan kontrollerde de hiç bir şey bulunamadı. genel temizliği yapıldı ve bir süre kontrol ederek kullanmak üzere işlem yapılmadan aracı teslim aldım. gün içinde de 100 km civarı yol yaptım ve tekrar kontrol ettim, şu an için durum normal.

 

 

şimdi;

 

olayı ağır şartlarda kullanıma bağlı münferit bir kaçak olarak göreyim diyorum ama bu süreç içinde aracı zorlu koşullarda kullanmadım. gayet normal bir ankara/trabzon arası bir uzunyol yaptım. kaldı ki, daha önce daha zorlayıcı ortamlarda kulanmışlığım da olmuştu ama bu tür bir problemi ilk defa yaşadım.

 

benim şahsi fikrim bu yağım karter havalandırma hortumundan geldiği üzerine ama bunu netleştiremiyorum. 

 

biraz uzun yazdım, özür dilerim ama sonradan gelebilecek tek tek soruları cevaplamak yerine durumu açık ve net bir şekilde tasvir etmenin daha doğru olacağına inandığım için biraz uzun yollu bir anlatım oldu. aşağıya yağlanma bölgesinin fotoğraflarını da ekliyorum.

 

 

sorum şudur ki, bu motoru iyi tanıyan arkadaşlar, bu soruya rahat cevap verecektir; bu motorda bildiğimiz klasik bir PCV - karter havalandırma valfi var mı yok mu? çünkü eğer varsa, ben bu valfin bir sorun çıkardığını ve çıkışı kapatamayıp, yağı havalandırma çıkış hortumundan dışarıya kaçırdığını düşüneceğim.

 

yine konuya dair farklı bilgi ve fikirleri olan arkadaşların her türlü beyin fırtınasına hazırım...

 

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

Edited by Adem Yavuz Aydın

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Selam, PCV valfine dair tüm akışı buradan okuyabilirsin: http://stratifiedauto.com/blog/understanding-your-pcv-system-upgrades-and-catch-cans/

 

Bu arada, karter havalandırmadan gelen yağ buharından bu denli yağ birikeceğini sanmıyorum. Ha eğer cidden durum böyle ise daha başka ve ciddi sorunları vardır motorun. Araba normal sıcaklığında iken yağ kapağını çıkartıp üfleme var mı diye kontrol et istersen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

cevap için teşekkürler. bu sayfayı görmüş ve okumuştum daha önce sanıyorum. aracı dünden beri kullanıyorum ve bir sorun yok. bugün biraz yağ da ekledim. bölgeyi güzelce sildim, temizledim. yağın nerden geldiğini hala bulabilmiş değilim. takipteyim... bu olay tekrar gerçekleşmez ve münferit olarak kalırsa, büyük bir gizemin bir parçası olacak demektir. şimdilik tek bildiğim motordaki yağın bir kısmı, bir şekilde bu bölgeye gelmiş, ama nerden gelmiş, nasıl ve niye gelmiş, bilmiyorum... düşük yağ uyarısını ise, sorunu ilk farketmeme neden olduğu zamandan beri bir daha görmedim...

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
09.08.2019 - 23:15 tarihinde, Adem Yavuz Aydın yazdı:

cevap için teşekkürler. bu sayfayı görmüş ve okumuştum daha önce sanıyorum. aracı dünden beri kullanıyorum ve bir sorun yok. bugün biraz yağ da ekledim. bölgeyi güzelce sildim, temizledim. yağın nerden geldiğini hala bulabilmiş değilim. takipteyim... bu olay tekrar gerçekleşmez ve münferit olarak kalırsa, büyük bir gizemin bir parçası olacak demektir. şimdilik tek bildiğim motordaki yağın bir kısmı, bir şekilde bu bölgeye gelmiş, ama nerden gelmiş, nasıl ve niye gelmiş, bilmiyorum... düşük yağ uyarısını ise, sorunu ilk farketmeme neden olduğu zamandan beri bir daha görmedim...

Bence külbütör kapak contası 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.