Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2017 Focus 1.5 TDCİ Yağ ve Disk-Balata Tavsiyesi


Cihat KAV

Önerilen Mesajlar

Merhabalar. Forumda yeniyim yazım yanlışı yada konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden kusura bakmayın. Aracım ile ilgili bir kaç sorum var. Aracım 2017 model 1.5 TDCİ Focus TITANIUM 162.000 KM otomatik vites.  Ağrı ilinde yaşıyorum ve Hava şartları kışları sert geçiyor.  Sorularıma gelecek olursak;

 

1- Aracımda daha önceden 5-30 yağ kullanılmış ben bunu 0-30 a çevirirsem sorun yaşar mıyım ? eğer 5-30 kullanmaya devam et derseniz 8100 ECO-NERGY 5W30 Onaylı yağı almayı düşünüyorum önerir misiniz?

2- 0-30 a dönmede herhangi bir problem yoksa Wss-m2c950-a özelliklerini karşılayan castrol motul mobil hangisini önerirsiniz?

3- Bugün aracıma TRW marka ön disk, BRAXIS marka arka disk ICER marka balatalar taktırdım bunların kalitesi nasıldır ? 

4- Powershıft şanzımanlarda yağ değişimi yapmak gerekiyor mu gerekiyorsa kaç km de yapılmalı ? 

5- Aracımın antifirizinide değiştirmek istiyorum önereceğiniz bu araçlar için bir marka varsa bu antifiriz markası nedir ? 

 

 

 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • Ozan Kar, başlığı 2017 Focus 1.5 TDCİ Yağ ve Disk-Balata Tavsiyesi olarak değiştirdi
8 saat önce, Cihat KAV yazdı:

Merhabalar. Forumda yeniyim yazım yanlışı yada konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden kusura bakmayın. Aracım ile ilgili bir kaç sorum var. Aracım 2017 model 1.5 TDCİ Focus TITANIUM 162.000 KM otomatik vites.  Ağrı ilinde yaşıyorum ve Hava şartları kışları sert geçiyor.  Sorularıma gelecek olursak;

 

1- Aracımda daha önceden 5-30 yağ kullanılmış ben bunu 0-30 a çevirirsem sorun yaşar mıyım ? eğer 5-30 kullanmaya devam et derseniz 8100 ECO-NERGY 5W30 Onaylı yağı almayı düşünüyorum önerir misiniz?

2- 0-30 a dönmede herhangi bir problem yoksa Wss-m2c950-a özelliklerini karşılayan castrol motul mobil hangisini önerirsiniz?

3- Bugün aracıma TRW marka ön disk, BRAXIS marka arka disk ICER marka balatalar taktırdım bunların kalitesi nasıldır ? 

4- Powershıft şanzımanlarda yağ değişimi yapmak gerekiyor mu gerekiyorsa kaç km de yapılmalı ? 

5- Aracımın antifirizinide değiştirmek istiyorum önereceğiniz bu araçlar için bir marka varsa bu antifiriz markası nedir ? 

 

 

 

1) Kullanma kılavuzuna bakın orada kullanabileceğiniz yağlar yazar. Hatırladığım kadarıyla 0 30 yok o motorlarda. Öncelikle ufaktan motor yağlarını tanıyalım. 

 

5W/30 Motor Yağı Rakamları Ne Anlama Gelmektedir?

5W Bu rakam yağın soğuk havalardaki akışkanlığının değeridir. Bu sayı ne kadar düşük ise kış aylarında o kadar akışkanlığa sahip olacaktır.

30 Bu rakam yağın yüksek sıcaklık altındaki akışkanlığını belirten değerdir. Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır.

5W/40 motor yağı ile 5W/30 motor yağının karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olursak 5W/40 motor yağ, 5W/30
motor yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacak iken sıcak havalarda 5W/30 motor yağına göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir.

 

Önümüz yaz ve ağrıda bildiğim kadarıyla yazlarda oldukça sıcak geçiyor. Bu sebeple 0w 40 daha uygun olur coğrafyanıza göre. 

Wss ile başlayan sertifikaları çok önemsemeyin. Önemli olam yağın Acea standardıdır. Liqui moly yada motulun yağları güvenilir satıcıdan alındığı taktirde en iyisidir. Aracınızın acea standardına uygun olan yağı alıp kullanabilirsiniz. 

 

3 aldığınız fren ekipmanları orta alt seviye ekipmanlardır. 

Bir dahaki değişimde motorcraft ya da boschun parçalarını kullanmanızı ve mutlaka fren hidroliğinizi değiştirmenizi öneririm. 

 

4 şanzıman yağı ile ilgili değişim periyodu kullanım kitapçığınızda yazar. Kullanım şartları ve iklime göre normal şartlar prosedürü ile ağır şartlar prosedüründe değişim periyotları farklıdır. Kitapçığınızdan en doğru bilgiye ulaşabilirsiniz. 

 

5 sert bir iklime sıcak soğuk makasının fazla olduğu bir coğrafyada yaşıyorsunuz. Her sene antifrizininzin değişmesi gerekir. Kaliteli güvenilir markaların orjinal ürünleri ile değişim yapabilirsiniz. Orjinal karıştırılmış kullanıma hazır ürün tercih ederdeniz içiniz rahat olır. 

Değişim öncesi 2 3 sefer saf su ile doldur boşalt yaparsanız sisteminizi bir nebze temizlemiş olursunuz. Konsantre bir ürün alırsanız karışımı saf su ile hazırlayın. Kesinlikle musluk suyu kullanmayın. 

Ogün Özemre tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Wss-m2c950-a onaylı castrolden devam edin bence, yağın marka ve numarasını değiştirirsenizde  engine flush yaparak yağı değiştirin önceki yağdan eser kalmasın,

fren diskleri bilindik sıkıntı çıkarmaz ama ben Icer ilk defa duydum, şuan benim arabada kale takılı performanslı kullanmaya gelmiyor heme şişiyor, orjinali motorcraft,

şanzıman yağı her 45 bin km de değişiyor 7 litre yağ ve filtresi ile birlikte castrol transmax dual, bu değişim periyodu ödemli ben 27 bin km değiştirdim en son satmaz kullanırsam 2 bakımda bi değiştiricem,

antifiriz castrol radicol sf kırmızımı turuncumu ne diyorlar 8 litre alıyordu galiba

4 dakika önce, Ogün Özemre yazdı:

Hatırladığım kadarıyla 0 30 yok o motorlarda

0-30 fabrika dolum yağı kaputun altında etiketi var,  5-30 da olur diyor kitapçıkta şartnameyi karşılayan

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

Wss-m2c950-a onaylı castrolden devam edin bence, yağın marka ve numarasını değiştirirsenizde  engine flush yaparak yağı değiştirin önceki yağdan eser kalmasın,

 

0-30 fabrika dolum yağı kaputun altında etiketi var,  5-30 da olur diyor kitapçıkta şartnameyi karşılayan

Engine flushta yapsa eski yağ kalacak içinde. Bide engine flushın kalıntısı kalacak ekstra. 2 3 değişimden sonra saf yeni viskoziteye ulaşır motor. 

 

0w30 doğrudur emin olmadığım için yanlış yönlendirmek istemedim. Ama yaz sıcağında 0 40 daha iyi koruyuculuk sağlar 0 30 a göre. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

8 saat önce, Cihat KAV yazdı:

Merhabalar. Forumda yeniyim yazım yanlışı yada konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden kusura bakmayın. Aracım ile ilgili bir kaç sorum var. Aracım 2017 model 1.5 TDCİ Focus TITANIUM 162.000 KM otomatik vites.  Ağrı ilinde yaşıyorum ve Hava şartları kışları sert geçiyor.  Sorularıma gelecek olursak;

 

1- Aracımda daha önceden 5-30 yağ kullanılmış ben bunu 0-30 a çevirirsem sorun yaşar mıyım ? eğer 5-30 kullanmaya devam et derseniz 8100 ECO-NERGY 5W30 Onaylı yağı almayı düşünüyorum önerir misiniz?

2- 0-30 a dönmede herhangi bir problem yoksa Wss-m2c950-a özelliklerini karşılayan castrol motul mobil hangisini önerirsiniz?

3- Bugün aracıma TRW marka ön disk, BRAXIS marka arka disk ICER marka balatalar taktırdım bunların kalitesi nasıldır ? 

4- Powershıft şanzımanlarda yağ değişimi yapmak gerekiyor mu gerekiyorsa kaç km de yapılmalı ? 

5- Aracımın antifirizinide değiştirmek istiyorum önereceğiniz bu araçlar için bir marka varsa bu antifiriz markası nedir ? 

 

 

 

Yakın zamanda ben de triger-devirdaim değişimi (haliyle bir de soğutma sıvısı değişimi), yağ bakımı ve fren disk balata değişimi yapacağım. Kullandığım arabayı 2022 Eylül ayında aldım ve şu an üzerinde kale marka balatalar var. Hem kullanımda hem psikolojik olarak rahatsız ediyorlar beni. Sorularınıza benim verebilecğeim cevaplar şöyle;

 

1 - Bakım geçmişinde göründüğü haliyle bendeki arçta da servis bazı bakımlarda 5-30 bazı bakımlarda 0-30 yağ kullanmış. Bu motor için ford'un önerisi 0-30, alternatif olarak da 5-30 yağ kullanılması yönünde. Standart kullanıcı için bu iki yağdan 0-30 yerine 5-30 olanı kullanmak sadece soğuk iklim bölgelerinde kışın motorun daha gürültülü çalışmasına sebep olur sanırım. Haricinde bir sıkıntı olmaması lazım. (İkisi de öneriliyor-kabul görüyor sonuçta)

2- Ben önceki Focus'umdan bu yana tercihimi Castrol'den yana yaptım. Serviste yaptırdığım bakımalrda da muhtemelen Opet/Fmy yağ kullandılar. Pratikte ben bir fark hissetmedim. Ticari ürün tercihi olarak ben Castrol ile ilerliyorum ama standardı karşılayan her marka yağ kullanılabilir.

3- Daha önce 125bin km kullandığım Focus'ta hep orijinal balata kullandım. Disklerim zaten daha fabrikadan çıktığında züerinde olan disklerdi. Eylül'de aldığım Focus üzerinde Kale marka balata var ve frene bastığımda güvensiz hissettiriyor. Hatta ortam sesi yeterince az ise balatanın sürtünme sesini de duyuyorum. Bisikletin arka lastiği üzerine terliğimle/ayakkabımla yavaşlamaya çalışıyorum gibi bir ses geliyor. Görsel olarak da orijinal balatalarda hiç görmediğim garip aşınmalar var balata kenarlarında. Paslanıp dökülmeye başlamış demir parçalarına benziyor. Toparlayacak olursam; orijinal balataya dönüyorum önümüzdeki 1-2 hafta içinde. Bu araç şu an 105bin km'de ve 97bin km'ye kadar nasıl kullanıldığını bilmediğim için diskleri de orijinal diskler ile yenileyeceğim. (Üzerindekiler muhtemelen fabrika diskleri)

4- Arabayı alır almaz geçmiş bakımlarına tam olarak güvenmediğim için ilk iş şanzıman yağını değiştirdim. Ford'un belirlediği periyod 45bin km'de bir yağın değiştirilmesi. Değişimde kullanılması gereken yağ 75W FE  WSS-M2C-936-A. Castrolun bu standardı karşılayan yağı var. 7 litre almıştım diye hatırlıyorum. (7*1 litre)

5- Antifriz değişiminde WSS-M97B44-D standardını karşılayan antifriz kullanmalısınız. Buna dikkat etmek bence yeterli. Marka seçimi kişisel tercihe kalmış. Ben önümüzdeki haftalarda yapacağım değişimde kullanmak üzere Opet istasyonundan Opet marka aldım. Soğutma sıvısı kapasitesi 7,3 litre. Karışım oranları tablosuna göre de %50-%50 karışım en düşük sıcaklığa karşı donma korumasına ulaşmayı sağlıyor. (-38 derece) Ben bu oranı yakaladığımdan emin olmak adına 3 litre + 1 litre antifriz aldım. Saf su olarak da evdeki musluk arıtmasının membran aşamasını geçmiş ama minerallendirme filtrelerinden henüz geçmemiş suyu kullanacağım. Yanılmıyorsam bu aşamadaki su teknik olarak saf su oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

14.04.2023 - 10:12 tarihinde, Semih O. yazdı:

Cık olmaz saf su. Olsa olsa demineralize ya da deiyonize su olur ama iş görür. 🙂

 

14.04.2023 - 10:03 tarihinde, Kerem Bozdoğan yazdı:

Yakın zamanda ben de triger-devirdaim değişimi (haliyle bir de soğutma sıvısı değişimi), yağ bakımı ve fren disk balata değişimi yapacağım. Kullandığım arabayı 2022 Eylül ayında aldım ve şu an üzerinde kale marka balatalar var. Hem kullanımda hem psikolojik olarak rahatsız ediyorlar beni. Sorularınıza benim verebilecğeim cevaplar şöyle;

 

1 - Bakım geçmişinde göründüğü haliyle bendeki arçta da servis bazı bakımlarda 5-30 bazı bakımlarda 0-30 yağ kullanmış. Bu motor için ford'un önerisi 0-30, alternatif olarak da 5-30 yağ kullanılması yönünde. Standart kullanıcı için bu iki yağdan 0-30 yerine 5-30 olanı kullanmak sadece soğuk iklim bölgelerinde kışın motorun daha gürültülü çalışmasına sebep olur sanırım. Haricinde bir sıkıntı olmaması lazım. (İkisi de öneriliyor-kabul görüyor sonuçta)

2- Ben önceki Focus'umdan bu yana tercihimi Castrol'den yana yaptım. Serviste yaptırdığım bakımalrda da muhtemelen Opet/Fmy yağ kullandılar. Pratikte ben bir fark hissetmedim. Ticari ürün tercihi olarak ben Castrol ile ilerliyorum ama standardı karşılayan her marka yağ kullanılabilir.

3- Daha önce 125bin km kullandığım Focus'ta hep orijinal balata kullandım. Disklerim zaten daha fabrikadan çıktığında züerinde olan disklerdi. Eylül'de aldığım Focus üzerinde Kale marka balata var ve frene bastığımda güvensiz hissettiriyor. Hatta ortam sesi yeterince az ise balatanın sürtünme sesini de duyuyorum. Bisikletin arka lastiği üzerine terliğimle/ayakkabımla yavaşlamaya çalışıyorum gibi bir ses geliyor. Görsel olarak da orijinal balatalarda hiç görmediğim garip aşınmalar var balata kenarlarında. Paslanıp dökülmeye başlamış demir parçalarına benziyor. Toparlayacak olursam; orijinal balataya dönüyorum önümüzdeki 1-2 hafta içinde. Bu araç şu an 105bin km'de ve 97bin km'ye kadar nasıl kullanıldığını bilmediğim için diskleri de orijinal diskler ile yenileyeceğim. (Üzerindekiler muhtemelen fabrika diskleri)

4- Arabayı alır almaz geçmiş bakımlarına tam olarak güvenmediğim için ilk iş şanzıman yağını değiştirdim. Ford'un belirlediği periyod 45bin km'de bir yağın değiştirilmesi. Değişimde kullanılması gereken yağ 75W FE  WSS-M2C-936-A. Castrolun bu standardı karşılayan yağı var. 7 litre almıştım diye hatırlıyorum. (7*1 litre)

5- Antifriz değişiminde WSS-M97B44-D standardını karşılayan antifriz kullanmalısınız. Buna dikkat etmek bence yeterli. Marka seçimi kişisel tercihe kalmış. Ben önümüzdeki haftalarda yapacağım değişimde kullanmak üzere Opet istasyonundan Opet marka aldım. Soğutma sıvısı kapasitesi 7,3 litre. Karışım oranları tablosuna göre de %50-%50 karışım en düşük sıcaklığa karşı donma korumasına ulaşmayı sağlıyor. (-38 derece) Ben bu oranı yakaladığımdan emin olmak adına 3 litre + 1 litre antifriz aldım. Saf su olarak da evdeki musluk arıtmasının membran aşamasını geçmiş ama minerallendirme filtrelerinden henüz geçmemiş suyu kullanacağım. Yanılmıyorsam bu aşamadaki su teknik olarak saf su oluyor.

 

14.04.2023 - 08:53 tarihinde, Ogün Özemre yazdı:

Engine flushta yapsa eski yağ kalacak içinde. Bide engine flushın kalıntısı kalacak ekstra. 2 3 değişimden sonra saf yeni viskoziteye ulaşır motor. 

 

0w30 doğrudur emin olmadığım için yanlış yönlendirmek istemedim. Ama yaz sıcağında 0 40 daha iyi koruyuculuk sağlar 0 30 a göre. 

 

14.04.2023 - 08:39 tarihinde, Adem Kazıl yazdı:

Wss-m2c950-a onaylı castrolden devam edin bence, yağın marka ve numarasını değiştirirsenizde  engine flush yaparak yağı değiştirin önceki yağdan eser kalmasın,

fren diskleri bilindik sıkıntı çıkarmaz ama ben Icer ilk defa duydum, şuan benim arabada kale takılı performanslı kullanmaya gelmiyor heme şişiyor, orjinali motorcraft,

şanzıman yağı her 45 bin km de değişiyor 7 litre yağ ve filtresi ile birlikte castrol transmax dual, bu değişim periyodu ödemli ben 27 bin km değiştirdim en son satmaz kullanırsam 2 bakımda bi değiştiricem,

antifiriz castrol radicol sf kırmızımı turuncumu ne diyorlar 8 litre alıyordu galiba

0-30 fabrika dolum yağı kaputun altında etiketi var,  5-30 da olur diyor kitapçıkta şartnameyi karşılayan

 

14.04.2023 - 08:39 tarihinde, Ogün Özemre yazdı:

1) Kullanma kılavuzuna bakın orada kullanabileceğiniz yağlar yazar. Hatırladığım kadarıyla 0 30 yok o motorlarda. Öncelikle ufaktan motor yağlarını tanıyalım. 

 

5W/30 Motor Yağı Rakamları Ne Anlama Gelmektedir?

5W Bu rakam yağın soğuk havalardaki akışkanlığının değeridir. Bu sayı ne kadar düşük ise kış aylarında o kadar akışkanlığa sahip olacaktır.

30 Bu rakam yağın yüksek sıcaklık altındaki akışkanlığını belirten değerdir. Bu değer ne kadar yüksek ise yüksek sıcaklıklarda yağ o adar akışkanlığa sahip olacaktır.

5W/40 motor yağı ile 5W/30 motor yağının karşılaştırması: Yukarıdaki bilgilere göre karşılaştıracak olursak 5W/40 motor yağ, 5W/30
motor yağ ile soğuk havalardaki akışkanlık performansında aynı olacak iken sıcak havalarda 5W/30 motor yağına göre daha yüksek derecelere kadar akışkanlığını koruyabilecektir.

 

Önümüz yaz ve ağrıda bildiğim kadarıyla yazlarda oldukça sıcak geçiyor. Bu sebeple 0w 40 daha uygun olur coğrafyanıza göre. 

Wss ile başlayan sertifikaları çok önemsemeyin. Önemli olam yağın Acea standardıdır. Liqui moly yada motulun yağları güvenilir satıcıdan alındığı taktirde en iyisidir. Aracınızın acea standardına uygun olan yağı alıp kullanabilirsiniz. 

 

3 aldığınız fren ekipmanları orta alt seviye ekipmanlardır. 

Bir dahaki değişimde motorcraft ya da boschun parçalarını kullanmanızı ve mutlaka fren hidroliğinizi değiştirmenizi öneririm. 

 

4 şanzıman yağı ile ilgili değişim periyodu kullanım kitapçığınızda yazar. Kullanım şartları ve iklime göre normal şartlar prosedürü ile ağır şartlar prosedüründe değişim periyotları farklıdır. Kitapçığınızdan en doğru bilgiye ulaşabilirsiniz. 

 

5 sert bir iklime sıcak soğuk makasının fazla olduğu bir coğrafyada yaşıyorsunuz. Her sene antifrizininzin değişmesi gerekir. Kaliteli güvenilir markaların orjinal ürünleri ile değişim yapabilirsiniz. Orjinal karıştırılmış kullanıma hazır ürün tercih ederdeniz içiniz rahat olır. 

Değişim öncesi 2 3 sefer saf su ile doldur boşalt yaparsanız sisteminizi bir nebze temizlemiş olursunuz. Konsantre bir ürün alırsanız karışımı saf su ile hazırlayın. Kesinlikle musluk suyu kullanmayın. 

Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkürler iş nedeni ile bir kaç gündür kontrol edemedim dediklerinizi dikkate alacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hep Castrol 5-30W yağ kullanıyordum geçen bakımda  Castrol 0-30W koydurdum.
Ben ses ve performans da bariz bir olumlu veya olumsuz bir fark görmedim.
Yağlı PWS şanzımanlarda 45K da yağ değişimi yapılması gerekiyor.
Bence bu yağ değişimini önemsemeli ve ihmal etmemeli.
Çünkü otomatik şanzıman bakım ve tamir ücretleri çok yüksek.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

araba 115 bine geldi diskler resmen oyuk vaziyette balatalar kale azçık performanslı kullanayım diyorum hemen şişiyorlar, şöyle bi balata disk takımı oluşturdum malum orjinal almaya kalkarsam 10 bin tl yi buluyor önerileri alabilirim.

disk ve balatalar.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Nisan ayı içinde 2016 model, 1.5 powershift SW için aşağıdaki harcamayı yaptım. Kıyaslarken fikir verir belki. (Triger setini 200 liraya da almak mümkündü sanırım ama bunu anladığımda aldığım yer ile alışverişi tamamlamıştım)

 

Bu görsellere göre bakınca ben en azından ön diskte farkını verip orijinali, balatalarda da farkını verip orijinali tercih ederdim. (aşağıdaki listede yeşil olanları, yani amortisörler hariç tümünü orijinal tercih ettim)

 

image.png.13a2478e9effe7ad04794d0b45234c9f.png 

 

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

diskleri yukarıda belirttiğim trw takımları aldım balataları motorcraft tercih ettim, araba 115 binde diskler epey set oluşturmuş durumda balatalar kale azıcık performanslı kullandığım anda frenler zayıflıyor ve acayip homurdanır gibi ses yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ate piyasadaki en kaliteli balatalardan biridir. Büyük ihtimalle motorcraft üreticisi ate olabilir. Ben MK4 motorcraft hava filtresi sökülünce Mann filter ile yakından karşılaştırma yaptım. Üretim yeri, yazı puntosu vb aynıydı. Malzeme birebir aynı idi.

Tuğra Yanık tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Serviste de yoktur bence. Benim servis haricinde bakımı yapılmayan arabamın karter muhafazasının 2 tane akıllı vida ile tutturulmuş olduğu ortaya çıktı sanayide. En son Otokoç tarafından tamirat yapılmıştı. Bakım da Başer de yapılmıştı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.