Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Question

Öncelikle selamlar herkese. Aracım 2003 otomatik lpg'li ghia. 92 bin km de yeni aldım. araç sık sık fan açmakta. yokuş aşağı inerken,düz giderken,trafikli-trafiksiz hiç farketmez araç fan açıyor. ekranda hararet gösterdisi stabil tam ortada,90 c de duruyor. başına gelen ve bu durumu çözen arkadaşlardan yorum bekliyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Havaların sıcaklığından olabilir mi? Bazen olabiliyor ancak şu soruların cevaplarına da bakmak gerekli...

Su seviyesini kontrol ettiniz mi?

Termostat ve radyatör hortum kontrolü yaptırmanızı tavsiye ederim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

teşekkür ederim. bir önce ki aracım focus da böyle bir durumla karşılaşmamıştım. fakat evet hava sıcak ama akşam serin saatlerde dur kalk yapmadan,aracı zorlamadan park için durduğumda dahi fan açması beni endişelendirdi. yarın sanayiye ustama götüreceğim bakalım o ne diyecek.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Konuyu hortlatmış gibi olacam ama aynı sorun bende de bar 2005 mk1 hb focusum var sabah akşam farketmiyor arabayı çalıştırıyorum 10 sny geçmeden fan açıyor sonra geri kapatıyor ışıklarda vs fanı açıyor hararet göstergesi normal bi sorun yok ama sürekli fan açıp kapatıyor yalancı hararet diye birşey duydum o olabilirmi acaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Ahmet Yerebakan
      Merhaba, Bugün yolda giderken yola çıkalı 10 dk olmasına rağmen bir anda aracımın harareti 120 ye kadar çıktı ekte belirttiğim hatayı verdi. Yüsek motor sıcaklığı emniyetli dur kırmızı termostat ışığı göstergede yandı. Sonrasında hararet otomatik olarak normal derecesine 90'ın bir tık altına düştü. Ardından motoru servise götürün uyarısı verdi. Bakımları bayram öncesi tamamen orjinal parçalarla servis çalışanı tarafından yapıldı. Yağ ve su seviyesinde herhangi bir düşme yok. Servis elemanını aradığımda seni yolda bırakacak bir durum değil dedi. Yolumu tamamladım. Arıza kodlarına forscan ile bağlanıp baktığımda ekte yüklediğim hata kodları vardı. Şimdi ben şehirdışında olduğum için yanlış bir işlem yapılmaması adına sizlere danışmak istedim. Sorun neden kaynaklı olabilir ? Aracım benzinli+lpg, Focus 3.5 kasa. Birkaç kişiye sordum hararet müşürü veya termostat dedi. Yalancı hararet dedi. Eski kasalarda yalancı hararet vardı haal var mı bu kasalarda da şaşırdım. Başına gelen veya ne yapmam gerektiğini bilen yardımcı olabilirse sevinirim. Herkese hayırlı günler.


    • By Tamer S.
      Malum kış ayları geldi. Doğalgaz faturaları kabaracak. Ne zamandır düşündüğüm fakat bir türlü fırsat bulamadığım "oda termostatı" konusuna derin bir giriş yaptım. Siz uğraşmayın diye çıkarımlarımı paylaşmak istedim.
       
      Piyasada "oda termostatı" diyince bir sürü çeşit var. On/Off çalışan - modülasyonlu çalışan, kablolu-kablosuz, haftalık programlı-programsız, manuel-dijital vs.. burada ana mantık "ihtiyacımızdan daha fazla doğalgaz yakmadan konfor sağlamak". Önce bunu bir cebimize koyalım. Şimdi bu iş nası olacak ona bakalım ?
       
      Oda termostatı veya dış ısı sensörü bağlı olmayan kombiler: (misal şu an için benimki) ayarladığınız su sıcaklığını peteklerde çevirir. Mesala 45oC yaptınız, su sıcaklığı (misal) 40 oC ye düşünce kombi ateşlenir, 45oC ye yaklaştıkca alev boyunu kısaltır (modülasyon yapar), 45oC yi geçince alevi kapatır sadece sıcak suyu devir daim eder. Bu sırada sizin odanız 15oC imiş 35oC imiş kombinin umrunda olmaz... O ısıttığı suya bakar, gerisine karışmaz
       
      Bu seneryoda odanın olması gereken sıcaklığı (genel bilgi olarak 22-23oC) yakalamış olsak bile kombinin bundan haberi olmadığı için doğalgaz tüketimimiz ihtiyacımızdan fazla olabilir. Olur demiyorum çünkü ihtimal. Termostat satanlar bu noktada "OLUR" derler..
       
      Oda termostatı veya dış ısı sensörü bağlı olan kombiler: Bunlar süper işte . Şimdi bu arkadaşlar, oda sıcaklığından (veya dış hava sıcaklığından) haberdar oldukları için kombiyi otopilot gibi yönetirler. On/Off çalışanları set edilen sıcaklıklar arasında kombiyi açar veya kapatır. AMA alev boyu ayarlamayı yine peteklerdeki su sıcaklığına göre yaparlar. (Bakın burası ince..) Piyasada satılan kombilerin %90 ı alev modülasyonu yani su sıcaklığına göre gazı kısma işini zaten yapar. Ancak oda sıcaklığına göre gazı kısma işini sadece "modülasyonlu oda termostatları" yapar. Fark ne derseniz, madem otomobil forumuyuz en bildiğimiz modülasyon olan "Hız Sabitleme" üzerinden izah edelim.;
       
      On/Off termostat:
      Hız sabitleme on/off çalışsa idi; Arabayı 120 km ye sabitledik. Hız 119 olunca sistem gaza abandı. 120 de gazı kesti ama buarada hız oldu 130. Sonra hız 118 e düştü ve yine aynı döngü. Hız dalgalanmaları gibi odamızdada az da olsa bir sıcaklık dalgalanması olacak. Bunu konfor babında fark edemeyeceksiniz belki ama doğalgaz tüketiminiz modülasyonlu ya göre cüzi şekilde yüksek olabilecek. Alttaki grafikte, yeşil çizgi istenen (set edilen) oda sıcaklığı, turuncu çizgi odanın ölçülen sıcaklığı, kırmızı sütunlar ise d.gaz tüketimi.
       

       
      Modülasyonlu termostat:
      Bu ise tam arabalarımızdaki hız sabitleme işte. Arabayı 120 ye ayarladık mı amacı aracı o hızda tutmak, yokuş görürse (misalen) gaza basar, yokuş aşağı gazı keser, set edilen hıza yaklaştıkça gazı azaltır. Modülasyonlu oda termostatlarıda, oda sıcaklığına göre kombi alev boyunu ayarlar. Sonuç olarak daha stabil oda sıcaklığı ve daha düşük doğalgaz tüketimi elde edilir. Bu termostatlar kombi ile (en yaygın olanı) OPENTHERM isimli bir arayüz ile haberleşir. Kombiye on/off kontağından bağlanmaz. Oda sıcaklığına göre belli bir fonksiyonda kombiye modülasyon yaptırır. Bu grafikte yeşil ve turuncu çizgi üstüste binmiş haliyle. İstenen sıcaklık yakalanmış.
       

       
      Şimdi arkadaşlar, Romalılar....bu araştırmalar sonucunda bir kaç örnek termostatı aşağıda sıraladım..

       
      Hem modülasyon, hem kablosuz hemde haftalık program yapılabilen (ve de fiyatı nispeten uygun) model tablonun en altındaki Honeywell Y87RF2008 çıkıyor. Kablolu ve modülasyonlu için ise 255 TL lik model güzel.
      Şimdi gelelim başlığa nası bedava oluyor bu cihaz? Şöyle. Siz yapar mısınız bilmem ama ben doğalgaz faturalarımı takip ediyorum. 

       
      3+1 zemin kat evimin, görüldüğü üzere yılın 7 ayı ortalama d.gaz tüketimi 190 TL civarı. Almayı düşündüğüm termostatın bana vadettiği tasarruf:
       
       
      %30 mu?... Peeh...Hayatta yapamaz, inanmayın... Olursa ne ala ama ben bu oranı %10 alacağım.
       
      190 TL lik faturamda %10 yani 19 TL yi düşürsün diyelim..
      Bir yılda kombimin (100 TL ve üzeri) yüksek tüketim yaptığı 7 ayında 19 x 7 = 133 TL avantajım olur.
      Ürünün satış fiyatı 475 TL
      475 / 133 = 3,5 Yıl da amorti
      Kiracıda olsanız ev sizinde olsa alınması gerekli diye düşünüyorum. Kiracı iseniz sistem mobil bir şey olduğu için sökün diğer kombiye bağlayın. Ev Sahibi iseniz..durduğunuz hata.
      Sunum bitmiştir, arz ederim..
       
    • By Hüseyin Hızır YÜKSEL
      Gecen gece sahura yakin yola ciktim.
       
      Arabam agzina kadar yuklu idi.Bilen bilir belen gecidini canavar gibi tirmanirken(canavar diyorum cunku klima acik ve manuel modda aracin cigerini soke soke cikiyorum)birden bire bir ses ve kirmizi ikaz lambasi:yuksek motor sicakligi.hararet ibresine baktim ki tam 120 nin sonunda.aracin bakimlarini aksatmadigim icin suyu falan hic kontrol etmem.sasirdim tabi niye boyle oldu falan diye dusundum.cok mu zorladim diye icimden gecirdim.Neyse cektim saga stop ettim motoru.10 dk bekledim 90 a dustu hararet.tabi bu arada kaputu acmistim ne bir su kaynatma ne bir sey.dondum yoldan 7. viteste rahat rahat eve geldim.
       
      Bu arada en ufak rampada hararet yukseliyor duzlukte tekrar dusuyordu.servise gittim sabah baktilar sorun termostatta cikti.arabam yuklu yolculuk hazirligi oldugu icin servisteki sirayi beklemedim.sanayide 80 tl termostat 40 tl antifiriz ve el emegi vererk halllettim.
       
      boyle bir durumla karsilasacak arkadaslarin dikkatine.

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.