Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Sign in to follow this  
Ali Mert Erdoğan

Grand C-max 1.6 Ecoboost çözülemeyen Arıza (stop Etme)

Recommended Posts

Selamlar FocusClubTr üyeleri,

İzmir'de oturuyorum. Yaklaşık 7,8 ay önce aldığımız 2011 model 1,6 Ecoboost motor Grand C-Max araç son iki aydır bizi otomobillerden soğuttu. Arızaların ilk baş gösterdiği zamanlarda tamir ettirip satma fikirlerim vardı ancak şu ana kadar hiçbir usta tamire yanaşmadı. Olayları kısaca şöyle özetleyeyim:

 

Alırken aracı güvenilir bir expertize soktuk ve motorda ufak tefek terlemerden başka bir sıkıntı görülmedi. İlk aldığımızda ortalama 12-14 litre arası yakmasından başka hiçbir sıkıntımız yoktu. Yaklaşık 3-4 ay sonra ilk çalıştırmada rölantide dalgalanmalar meydana gelmeye başladı. Araç çalışırken içeriyi benzin kokusu sarıyordu. Daha sonralarda ise araç ışıklarda veya dönüşlerde durduğumuzda gaz yememeye ve stop etmeye başladı. Ve ardından da ilk arıza lambamız yandı. Şu an ise bütün bu sorunları sürekli yaşıyoruz. Kavşaklarda trafiğin hızlı aktığı yerlerde stop ettiği için aracı olabildiğince kullanmamaya çalışıyoruz. 

 

Bu süreçte bir çok özel servise ve sanayiciye götürdüm. Çoğu tamir etmeye yanaşmadı. Yetkili servise (İZKAR) götürdüm. Üst kapak açılacak dendi. Ne kadar masraf çıkar bilemeyiz 5 bin lira da olabilir 50 bin lira da olabilir gibi göz korkutucu rakamlar vererek, bence sen sandık motor bul tak gibi çözümlerle başlarından savmaya çalıştılar. Üst kapağı açacak olmalarının sebebi bobin v.b. yerlerde bir miktar yağ görmeleri ve konuşmalarına bakılırsa bu işlemlerden sonra düzelmeme ihtimali var. Başka ustaya götürdüğümde iste motordan kaynaklı olmadığı ama kendisinin de yapamayacağını falan söyledi. Anladığım kadarıyla bu aracı tamir etmek isteyen yok.

 

Aldığım arıza kodları ise şu şekilde:

 

P0039 - Turbo/Supercharger Bypass Valve Control Circuit Range/Performance

P2237 - Oxygen Sensor Pumping Current Circuit Open - Bank 1

P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance

 

Daha önce de solenoid valfi ve zengin karışımla ilgili bazı arıza kodları vardı. Ben bunların üst kapaklık birşeyle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa bile bana kesin çözüm sunacak bir usta ile karşılaşmadım. Şunu da belirteyim araç normal seyir halindeyken performanstan ödün vermiyor.  Sormak istediğim İzmir ve çevresinde önerebileceğiniz tecrübeli bir usta, özel servis v.b. var mı? Veya daha önce bu tip bir sorunla kaşılaşanınız varsa çözüm önerilerinize açığım.

 

Biraz uzun oldu ama şimdiden ilgilenenler için teşekkür ediyorum.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ustaeller pahalıdır ama iyidir.

ben yazacaktım ama şimdi ban yerim dedim vazgeçtim 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

ben yazacaktım ama şimdi ban yerim dedim vazgeçtim 🙂

ne alakası var? 

Öyle olsa Akın abiyi yazınca da siler/banlardık 🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites
28.07.2019 - 15:20 tarihinde, Ali Mert Erdoğan yazdı:

Selamlar FocusClubTr üyeleri,

İzmir'de oturuyorum. Yaklaşık 7,8 ay önce aldığımız 2011 model 1,6 Ecoboost motor Grand C-Max araç son iki aydır bizi otomobillerden soğuttu. Arızaların ilk baş gösterdiği zamanlarda tamir ettirip satma fikirlerim vardı ancak şu ana kadar hiçbir usta tamire yanaşmadı. Olayları kısaca şöyle özetleyeyim:

 

Alırken aracı güvenilir bir expertize soktuk ve motorda ufak tefek terlemerden başka bir sıkıntı görülmedi. İlk aldığımızda ortalama 12-14 litre arası yakmasından başka hiçbir sıkıntımız yoktu. Yaklaşık 3-4 ay sonra ilk çalıştırmada rölantide dalgalanmalar meydana gelmeye başladı. Araç çalışırken içeriyi benzin kokusu sarıyordu. Daha sonralarda ise araç ışıklarda veya dönüşlerde durduğumuzda gaz yememeye ve stop etmeye başladı. Ve ardından da ilk arıza lambamız yandı. Şu an ise bütün bu sorunları sürekli yaşıyoruz. Kavşaklarda trafiğin hızlı aktığı yerlerde stop ettiği için aracı olabildiğince kullanmamaya çalışıyoruz. 

 

Bu süreçte bir çok özel servise ve sanayiciye götürdüm. Çoğu tamir etmeye yanaşmadı. Yetkili servise (İZKAR) götürdüm. Üst kapak açılacak dendi. Ne kadar masraf çıkar bilemeyiz 5 bin lira da olabilir 50 bin lira da olabilir gibi göz korkutucu rakamlar vererek, bence sen sandık motor bul tak gibi çözümlerle başlarından savmaya çalıştılar. Üst kapağı açacak olmalarının sebebi bobin v.b. yerlerde bir miktar yağ görmeleri ve konuşmalarına bakılırsa bu işlemlerden sonra düzelmeme ihtimali var. Başka ustaya götürdüğümde iste motordan kaynaklı olmadığı ama kendisinin de yapamayacağını falan söyledi. Anladığım kadarıyla bu aracı tamir etmek isteyen yok.

 

Aldığım arıza kodları ise şu şekilde:

 

P0039 - Turbo/Supercharger Bypass Valve Control Circuit Range/Performance

P2237 - Oxygen Sensor Pumping Current Circuit Open - Bank 1

P132B - Turbocharger/Supercharger Boost Control A Performance

 

Daha önce de solenoid valfi ve zengin karışımla ilgili bazı arıza kodları vardı. Ben bunların üst kapaklık birşeyle ilgili olduğunu düşünmüyorum. Öyle olsa bile bana kesin çözüm sunacak bir usta ile karşılaşmadım. Şunu da belirteyim araç normal seyir halindeyken performanstan ödün vermiyor.  Sormak istediğim İzmir ve çevresinde önerebileceğiniz tecrübeli bir usta, özel servis v.b. var mı? Veya daha önce bu tip bir sorunla kaşılaşanınız varsa çözüm önerilerinize açığım.

  

Biraz uzun oldu ama şimdiden ilgilenenler için teşekkür ediyorum.

 

 

 

 

* Benzin kokusu egsoz manifoldundan katalitiğe kadar olan kısımda problemi gösteriyor.

* P132B, P0039 turbo selonoidinin bozuldugunu gösteriyor. (3-4 farklı arabada bozulduğunu gördüm, bozulursa sürpriz olmaz)

* P2237 oksijen sensörünün bozulduğunu veya egsoz sistemindeki kaçaktan dolayı tutarsız okuma yaptığını gösteriyor.

* Titreme oksijen sensöründeki problemden yada olası başka bir seri ciddi problemden oluşabilir.

 

İlk iş bir turbo selenoidi bulup deneyin. Bu arada bujileri çıkartıp muayne ettirin, bujilerde farklılık varsa ciddi problemler olabilir. Egsoz sistemindeki kaçağı bulup düzelttirin, bazı durumlarda manifold eğiliyor (planyalanıp takılır), bazı durumlarda ise katalitik bağlantı noktalarında yada kendisinde çatlak olabiliyor. 

 

Üst kapakla ilgili problemlerde bu tip titremeler vs olabiliyor, bu ciddi bir durum. Fakat bu motorun üst kapakla ilgili bir TSB si var. Soğutma sistemi vs değişiyor. Kapak açtırmadan önce kompresyon testi yaptırın (sıcak ve soğuk). Eğer testler düzgün çıkarsa üst kapağı elletmeyin. 

 

Hafta içi akşam veya haftasonu (bu haftasonu hariç) Urlaya gelirsen elimizdeki cihazlarla ne oluyor ne bitiyor anlarız belki.

 

Not: Ben servis veya usta değilim. Bu motordan biraz anlıyorum o kadar.

Edited by Servet Ö.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 saat önce, Servet Ö. yazdı:

* Benzin kokusu egsoz manifoldundan katalitiğe kadar olan kısımda problemi gösteriyor.

* P132B, P0039 turbo selonoidinin bozuldugunu gösteriyor. (3-4 farklı arabada bozulduğunu gördüm, bozulursa sürpriz olmaz)

* P2237 oksijen sensörünün bozulduğunu veya egsoz sistemindeki kaçaktan dolayı tutarsız okuma yaptığını gösteriyor.

* Titreme oksijen sensöründeki problemden yada olası başka bir seri ciddi problemden oluşabilir.

 

İlk iş bir turbo selenoidi bulup deneyin. Bu arada bujileri çıkartıp muayne ettirin, bujilerde farklılık varsa ciddi problemler olabilir. Egsoz sistemindeki kaçağı bulup düzelttirin, bazı durumlarda manifold eğiliyor (planyalanıp takılır), bazı durumlarda ise katalitik bağlantı noktalarında yada kendisinde çatlak olabiliyor. 

 

Üst kapakla ilgili problemlerde bu tip titremeler vs olabiliyor, bu ciddi bir durum. Fakat bu motorun üst kapakla ilgili bir TSB si var. Soğutma sistemi vs değişiyor. Kapak açtırmadan önce kompresyon testi yaptırın (sıcak ve soğuk). Eğer testler düzgün çıkarsa üst kapağı elletmeyin. 

 

Hafta içi akşam veya haftasonu (bu haftasonu hariç) Urlaya gelirsen elimizdeki cihazlarla ne oluyor ne bitiyor anlarız belki.

 

Not: Ben servis veya usta değilim. Bu motordan biraz anlıyorum o kadar.

 

Aynen dediğiniz gibi daha önce manifold taşlama işlemi gibi işlemler yaptırmıştık. TSB dediğiniz soğutma sistemi ve termostat değişimi de serviste yapıldı. Diğer dediğiniz işlemler için bi usta bulmam gerekiyor öncelikle. Ustaeller'i aradım. Sanırım şu an Ecoboost motorlarla ilgili bi yazılım sıkıntısı yaşıyorlarmış. 

 

Ayrıca uygun bi arada Urlaya da gelebilirim. Belli mi olur buluruz sıkıntıyı belki. Cevaplar için teşekkür ediyorum herkese. Gelişmeleri bu başlık altına yazmaya devam edeceğim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Turhan Onat yazdı:

Mini bir urla  buluşması mı yapsak 🙂

Neden olmasın 👍 Her daim beklerim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.