Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Egzoz Emisyonu Ve Yanmayan Geri Vites Lambası


Mehmet Kuruçalı

Soru

Herkese merhaba. Umarım konuyu doğru yerde açmışımdır. 2015 Model 1.6 dizel Focus aracımı egzoz emisyonu için götürdüğümde, ölçüm yapan arkadaş yakıtı nereden aldığımı sorunca devamlı belirli bir Shell istasyonundan aldığımı söyledim. Sonrasında aracı düşük devirde kullanıp kullanmadığımı sordu. Ben de genel olarak aracın vites değiştir uyarılarına denk gelecek şekilde kullandığımı çok yüksek devirde vites değişimi yapmadığımı söyledim. Bana 3. ve 4. viteslerde biraz yüksek devirlere çıkmam gerektiğini söyledi. Araç 71000 km'de bakımları devamlı serviste yapıldı. Bir veya iki kez periyodik bakımda karbon temizliği de yapıldı. Sizce devirli kullanma ile egzoz emisyon değerlerinin bir bağlantısı var mı?

Ayrıca aracımın sağ arkada yer alan geri vites lambası yanmıyor. Sol taraftaki yanıyor. Bugün lambayı da değiştirdiğim halde de yanmadı? Bu araçlarda iki adet geri vites lambası yok mu? Ben mi yanlış biliyorum? 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Bu soruda 7 cevap bulunuyor

Önerilen Mesajlar

  • 0

Benim araç 1.5 dizel fark eder mi bilmiyorum.
Geçen servise gittiğimde, araç zaten otomatik
bende aşırı süratli kullanmıyorum,
Neticede benim araç çok yüksek motor devirlerini görmüyor.
Ama senede 4-5 defa uzun yol yapıyorum dedim.
Yetkili arkadaş egzoz partikül temizliği için senede 4-5 kere uzun yol
yapmak yeterlidir dediler.
Eğer egzoz dolsaydı hata kodu verirdi dedi.
Geçen sene emisyon değerleri çok düşük çıktı.
Ölçen görevlinin dikkatini çekti, değerler çok iyi demişti.
image.png.cdec2f1684dd1889d27136051d44855a.png

Mustafa Nartkaya tarafından düzenlendi
İlave bilgi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
5 saat önce, Mehmet Kuruçalı yazdı:

Herkese merhaba. Umarım konuyu doğru yerde açmışımdır. 2015 Model 1.6 dizel Focus aracımı egzoz emisyonu için götürdüğümde, ölçüm yapan arkadaş yakıtı nereden aldığımı sorunca devamlı belirli bir Shell istasyonundan aldığımı söyledim. Sonrasında aracı düşük devirde kullanıp kullanmadığımı sordu. Ben de genel olarak aracın vites değiştir uyarılarına denk gelecek şekilde kullandığımı çok yüksek devirde vites değişimi yapmadığımı söyledim. Bana 3. ve 4. viteslerde biraz yüksek devirlere çıkmam gerektiğini söyledi. Araç 71000 km'de bakımları devamlı serviste yapıldı. Bir veya iki kez periyodik bakımda karbon temizliği de yapıldı. Sizce devirli kullanma ile egzoz emisyon değerlerinin bir bağlantısı var mı?

Ayrıca aracımın sağ arkada yer alan geri vites lambası yanmıyor. Sol taraftaki yanıyor. Bugün lambayı da değiştirdiğim halde de yanmadı? Bu araçlarda iki adet geri vites lambası yok mu? Ben mi yanlış biliyorum? 

Mehmet Bey vites değiştirme uyarısına çok da uymayın tavsiyem. Genelde 1750 devire gelince vites değiştir uyarısı geliyor ki bence uygun değil. Özellikle rampalarda falan biraz devirli kullanın ki kurumu temizlesin.

Shellin hangi yakıtını kullanıyorsunuz. V-Power deneyin isterseniz.

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0
57 dakika önce, Fikret Ö. yazdı:

Mehmet Bey vites değiştirme uyarısına çok da uymayın tavsiyem. Genelde 1750 devire gelince vites değiştir uyarısı geliyor ki bence uygun değil. Özellikle rampalarda falan biraz devirli kullanın ki kurumu temizlesin.

Shellin hangi yakıtını kullanıyorsunuz. V-Power deneyin isterseniz.

Kolay gelsin.

Merhaba Fikret bey. Devamlı V-Power kullanıyorum. Artık dediğiniz gibi vites değiştirme uyarısını pek umursamayacağım.

--19 dakika sonra eklendi--
7 saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Kurum topluyor zamanla bunu yakmak için genelde yüksek devir kullanılması önerilir belli peryodlarda.  Karoser nedir Hb, Sedan, SW? 

Yakup bey tekrar merhaba. Focus 3 makyajlı kasa dizel style modelin arka geri vites lambasının çift mi yoksa tek mi olduğunu hala bulamadım. Bu konuda bilginiz var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Beyazların arkasında ampül olmalı, aramızda birçok sedan kullanıcısı var, üşenmeyen biri çıkarsa size görselli veya görselsiz bilgiyi iletir.

Ben buradan bakınca var olarak yorumluyorum.

Siz ampul (W16W tip - 16 Watt) değiştirdim diyorsunuz orada boşuna bir ampül olmayacağına göre de yanıyor olması lazım ? Ayrıca sisler de iki tane. 

1A98oTa.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Ampül olarak çift duy tek duy diye iki ampül çeşidi var sanırım. Buna dikkat ettiniz mi? Yanan ampülü yanmayan yere takarak deneyebilirsiniz. Yanmıyorsa tesisattan olabilir. Bir de geri vites müşürü arızası olabilir. Gerçi o arızalınca diğeri de yanmayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.