Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Fiesta Mercekli Bi-led Far Sistemi


Önerilen Mesajlar

Fiesta Bi-led dönüşümü tamamlandı. Bi-xenon yaptırmayı düşünüyordum ama bi-led in aydınlatmasının daha iyi olduğunu öğrenince bi-led e yöneldim. Çalışma mantığı bi-xenon gibi tek noktadan aydınlatma sağlanıyor, uzunlar yanınca perde açılıyor. Yapımına gelirsek, orjinal mercek söküldü yerine bi led mercek takıldı. Bi led olduğu için uzun far ampulünü iptal edecektim ama uzunların daha kuvvetli olması için o da led ampul ile değişti yani bi led+uzun far ampulü var. Far açılmışken mevcut gündüz farında da değişiklik yapıldı ve yerine animasyonlu gündüz aydınlatması+kayan sinyal eklendi. Kısa ve uzunlara kaliteli led ampule para harcamaktansa ki maliyetli oluyor, biraz daha harcayıp bi led veya bi xenon a geçmek cazip geliyor. 1 yıl h7 led kullandım aydınlatması orjinalden de vasattı sonlara doğru çakar gibi yanıp sönmeye başlayıp, camdan el feneri tutsam daha iyi aydınlatacak noktaya gelince o ledleri atıp tekrar halojen Osram h7 %110 Night Breaker'a geri döndüm ama aradığım "güçlü" aydınlatmayı h7 serisinde bulamayacağımı anlayınca gerçek anlamda far modifikasyonuna gittim ve Bi-led yaptırdım. İyi aydınlatma performansı yanında keskin aydınlatma çizgisi ve anlık selektör tepkisi de istediğim özelliklerdi. Arkadaşın Audi A3'ünün orijinal bi-xenon sistemiyle karşılaştırdım, sonuç tahminimden de etkili çıktı. Menzili de, ışık gücü de selektörü de gerçekten daha etkili. Arkadaşın A3'ünün aydınlatmalarını görünce imrenirdim artık sönük geliyor gözüme ? Fiesta için bi-led in olumsuz yanıysa sol şeridi işgal edip yavaş giden BMW gibi araçların bi-led in selektörünü yedikten sonra kenara çekilip yol vermesi (buraya kadar güzel) ama sonra yanından geçen aracın Fiesta olduğunu gördüklerinde selektörü yapan bu muydu yani tavırlarıyla gazı yapıştırıp geçip gitmeleri, tek acı yanı bu ? 

 

62534189_2653177891378087_1500938980865081344_n.jpg.1cd2f056affaa7ac4a335ce10f9238ef.jpg

 

64418778_2657611000934776_4500221180325658624_n.jpg.0b969168577648ae6701a87bfff2224d.jpg

 

62442945_2657611047601438_4795627888483237888_n.jpg.dd51bd26569877f43f5c812b60791e26.jpg

 

64209775_2657611114268098_2998924664908021760_n.jpg.51f819aa14690f337d5bd3660414126b.jpg

 

62353249_2653192691376607_4275159194593656832_o.thumb.jpg.8a14c219341bf33af7b1c8ec002937ad.jpg

 

Standart gündüz ledleri; kayan tip, sinyalli, animasyonlu gündüz ledine dönüşüyor

62393937_2657611214268088_1895006666974298112_n.jpg.3bc335570679dacca82f1a59a968d550.jpg

 

62550329_2657611267601416_531004540724445184_n.jpg.ab669f748c4409ee71e36bf73faafbe8.jpg

 

Soldaki araçtan sökülen orijinal H7 mercek, sağdaki bi-led

62545738_2657611380934738_363308096702906368_n.jpg.7969ed2317113aa4f9427665b2c123a0.jpg

 

64244449_2657611437601399_1102587468605030400_n.jpg.202828fd8eac959f0f8e1735edaae999.jpg

 

Aydınlatma performansı, selektör ve tepki hızı...

 

Orijinal sinyalleri devre dışı bırakıldı, kayan tip sinyale çevrildi

 

Animasyonlu Karşılama

Burak Aytek tarafından düzenlendi
  • Beğen 9
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

güle güle kullan başarılı olmuş artı olarak 1 -2 tavsiyem olacak keşke kayan sinyaller  Dış dikiz aynasındada olsa kaskoya eklet  mutlaka yağmurlu havada uzun yolda  gece aydınlatma performansı videosunu çekermisin musait bir zamanda ...

en olumsuz yanı için 

8 saat önce, Burak Aytek yazdı:

Fiesta için bi-led in olumsuz yanıysa sol şeridi işgal edip yavaş giden BMW gibi araçların bi-led in selektörünü yedikten sonra kenara çekilip yol vermesi (buraya kadar güzel) ama sonra yanından geçen aracın Fiesta olduğunu gördüklerinde selektörü yapan bu muydu yani tavırlarıyla gazı yapıştırıp geçip gitmeleri, tek acı yanı bu 

gel takalım şuna bir büyük turbo 1.5 tdci focus mantığında ilerleyip alalım 150 -160lı beygirleri  ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 saat önce, Cem Boneval yazdı:

Güzel olmuş da en acı tarafı yazılmamış: Kaça maloldu?

Ve nerede yapıldı?

Kaskoya ekletmeni öneririm.

Bir de o acı tarafı var tabi onu hatırlamak istemediğimden unutmuşum :) Atölye Semih'te yapıldı ilk resimde görünüyor yapan yerin ismi, 2700TL. Kayan sinyal olmayıp sadece far olsaydı 2200TL tutuyor. Kaskoya ekleteceğim

--11 dakika sonra eklendi--
20 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

güle güle kullan başarılı olmuş artı olarak 1 -2 tavsiyem olacak keşke kayan sinyaller  Dış dikiz aynasındada olsa kaskoya eklet  mutlaka yağmurlu havada uzun yolda  gece aydınlatma performansı videosunu çekermisin musait bir zamanda ...

en olumsuz yanı için 

gel takalım şuna bir büyük turbo 1.5 tdci focus mantığında ilerleyip alalım 150 -160lı beygirleri  ?

Ayna sinyallerini de yaptıracağım, müsait bir zamanda uzun yolda ve yağmurdaki performansıda paylaşacağım. Halen motor modifikasyonunda tatmin edici cevaplar bulamıyorum kimi Focus turbosu olmaz diyor, hybrid turbo gibi şeyler söyleyenler oldu iyice karıştı bende, kimi intercooler ekle diyor kimi gerek yok bu arabaya diyor, kimi Fiesta'nın motoru hassas diyor. Gerçekten bilen birilerinin detaylı yol göstermesi lazım

  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Burak Aytek yazdı:

Bir de o acı tarafı var tabi onu hatırlamak istemediğimden unutmuşum ? Atölye Semih'te yapıldı ilk resimde görünüyor yapan yerin ismi, 2700TL. Kayan sinyal olmayıp sadece far olsaydı 2200TL tutuyor. Kaskoya ekleteceğim

--11 dakika sonra eklendi--

Ayna sinyallerini de yaptıracağım, müsait bir zamanda uzun yolda ve yağmurdaki performansıda paylaşacağım. Halen motor modifikasyonunda tatmin edici cevaplar bulamıyorum kimi Focus turbosu olmaz diyor, hybrid turbo gibi şeyler söyleyenler oldu iyice karıştı bende, kimi intercooler ekle diyor kimi gerek yok bu arabaya diyor, kimi Fiesta'nın motoru hassas diyor. Gerçekten bilen birilerinin detaylı yol göstermesi lazım

Şimdi yapılmayan bişey olduğu için bilen Yok 

focus turbosu olmaz diyen neye göre diyor işin içinde biri olarak anlamak mümkün değil

senin arabanın motoru ana ünite 1.5 tdci focusunki ile aynı blok piston krank komple motor içi yakıt sistemi Bosch sendeki enjektörler aynı miktar olarak focusta olandan  biraz daha az intercooler koymazsan olmaz 

bu işte bilende konuşur bilmeyende ?

mekanik olarak 1.5 tdci manuel focusa çevirip yazılım olarak direk 1.5 tdci

manuel focusun orijinal dosyasını beyine atıp onun üstünden iyileştirmeler yapmak daha doğru olur.

Önümüzdeki aylarda ankarada bir fiesta 1.5 tdci sahibi ile görüştüm konuştum finansmanı ayarladığı an projeye başlıyoruz.

Denemeden bilinmez yapılmayan bişey olunca güzel olur ama 1100 kg 150-180 hp aralığında dizel makine 

fikir vermesi açısından ben 6-7500 arası bir bütçe istedim arkadaştan 

 

Serkan Karakoca tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.