Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

2016 Mondeo 1.6 Tdci 16000-70000 Arası inceleme


Tümer Özer

Önerilen Mesajlar

Öncelikle merhabalar, aslında çok daha önce foruma üye olup görüş ve önerileri paylaşmak, sohbet muhabbet etmek istedim amma velakin işlerin yoğunluğundan fırsat bulamamıştım. Malum son zamanlarda ekonomimiz çok iyi olduğundan artık bol bol zamanım var :)) 

 

2004-2012 yılları arası bir fiil yurtdışında yaşadım ve sırasıyla 2002 Mustang GT, 2005 Audi A6, 2005 BMW 330 ve ülkeme dinmeden önceki son aracım İnfiniti FX 45... Memlekete döndüğümde 2012 model sıfır C180 AMG aldım. 2017'ye kadar da keyifle bindim ancak boyut olarak iri yapılıyım ve tahmin edersiniz araba bana oldukça küçük geldi. Benzin ve bakım masrafları da artmaya başlayınca D segmenti dizel araba araştırmaya başladım. Passat (şaşırmayalım:)) Superb, İnsignia ve Talisman modellerine baktım. Mondeo aklımda bile yoktu. Bahsi geçen araçların sıfır fiyatları 2016 yılında da yüksekti ve açıkçası temiz bir ikinci el araç almak daha mantıklıydı. Mersin Ford Ergin bayisinin önünden geçerken Mondeo'yu gördüm ve "allah allah bu da var dı niye bakmadım ki" diye düşünüp inceleyeyim dedim. Showroom da 2 adet sıfır mondeo mevcuttu. Biri 1.5 ecoboost titanium tam doluydu (sunroof adaptif led, tekno paket ve hafızalı deri koltuklu) diğeride 2.0 tdci style vardı. Fiyatlar tabi ki çok yüksekti. Test araçları da 1.5 ecoboost standart titanium modeliydi. Bayi sahibinin bindiği 1.6 tdci standart titaniuma gözü diktim 115 bin tl'ye bitirip 2 saat içinde aldım :)) Araç 16 bindeydi. Patron bindiği için test araçları gibi yıpranma veya hor kullanma mevcut değildi. Araç standart titanium modeli (sunroof, adaptif led, tekno paket ve deri koltuk mevcut değil)

 

Aracı Mersin'den Gaziantep'e getirirken yol da full otoban olduğu için bol bol deneme yaptım. İlk izlenimlerim performans zayıftı ama kabul edilebilirdi. Yol konforu ve ses izolasyonu üst düzey. Sony Navigasyonlu (Sync3) müzik sistemi çok kaliteli. Kabin konforu ve koltuklar sınıf standartlarında. İç hacim genişliği ve ferahlık üst düzey. Direksiyon hissiyatı oldukça iyi. Gaz tepkimesi biraz zayıf ama motor gücü ve devasa boyutlara göre kabul edilebilir seviyede. Fren performansı çok iyi. 

 

30 bin bakımına yaklaştığımda arabanın iç aksamlarında tıkırtılar çıtırtılar ufak tefek sesler belirmeye başladı. Bir çok kişi için belki önemli değildir ama beni çok rahatsız etti. Servis olarak Kahramanmaraş Kemak bayi ile çalıştım. Gaziantep Doğanlar bayi için çok yorum yapmak istemiyorum. Gaziantep'li üyeler bilir... Rutin 30 bin bakımına ek olarak garantiden ek izolasyon ve güçlendirmeler yapıldı ve ses durumu çözüldü. 

 

50 bine yaklaşırken arada 1-2 kez "yağ değişim zamanı" uyarısı verdi. DPF (dizel partikül filtresi)'den korktuk tabi. Ama 2016 yılı modellerde (ledli sisleri olan) araçlarda bu problemin asla olmayacağı söylendi. Ford'a göre sorunları çözmüşler. Elektronik arıza olarak kayıt edildi ve motor kontrol edildi bir probleme rastlanmadı. Bakımdan önce direksiyon simidinin soyulmaya başladığını ve kötü duruma geleceğini farkettim. Servisle garanti kapsamında simidin değişimi olur mu diye sorduğumda "talep edelim, onay gelirse değişiriz" dediler ve hiç beklemediğim şekilde onay geldi, simit garantiden değişti. Bu arada 45 bin rutin bakımları yapıldı. Fiyat olarak şimdiye kadar rutin bakımlar 800-1200 tl arası kadar tuttu. 

 

60 bin rutin bakımı yapıldı, üzerindeki good year lastikler Michelin Primacy 3'lerle değiştirildi. Ön göğüs tarafında klima üfleçlerinin olduğu bölgeden ufak sesler vardı, söküldü, izolasyon kuvvetlendirmesi ile sorun çözüldü. Ek olarak klima bakımı ve detaylı iç temizlik yapıldı. 

 

27 haziran 2019 itibari ile 68 bin km'deyiz :)) Şimdiye kadar araba beni hayal kırıklığına uğratmadı. Şahsi fikrim sınıfında ki en iyi arabalardan bir tanesi. Ancak bir çok mondeo severlerin de belirttiği üzere Ford Türkiye'nin Focus politikası yüzünden bu araç hak ettiği yerlerde değil. Ya benzin maliyetine katlanıp otomatik 1.5 ecoboost, para sıkıntınız yok ise 2.0 tdci... Ya da benim gibi manuel candır diyorsanız 1.5 ya da temiz ikinci el 1.6 tdci alınabilir :)) Malesef makyajlı mondeo 1.5 dizel motorla gelmeyecek. Ülkede ki vergi oranları ve kurları da düşünürsek zaten zayıf olan satışlar iyice sıfıra doğru yaklaşacaktır Mondeo için...

 

Ek olarak, yapılmış olan rutin bakımlarda veya bakım dışında herhangi bir sıkıntı, problem, yolda kalma, aracın çalışmaması, motor, yürüyenler, kayışlar vs gibi tamirat ve değişim gerektirecek bir işlem yapılmadı. Mondeoların oldukça dayanıklı araçlar olduğunu söylebilirim. 

 

Yukarıda yazdığım konulara arabayı yenileyene kadar eklemeye devam :)) Resim kalabalığı olmasın diye resim eklemedim. Keyifli forumlar dilerim.

  • Beğen 9
  • Teşekkür 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

4 saat önce, Tümer Özer yazdı:

Rutin 30 bin bakımına ek olarak garantiden ek izolasyon ve güçlendirmeler yapıldı ve ses durumu çözüldü. 

Keyifle binin,

ek izolasyon ve güçlendirme hakkında bilgi verebilir misiniz ?

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ufak bir rahatsızlık geçirdim, dolayısıyla cevap veremedim kusuruma bakmayınız. Hemen başlayayım... 

 

Mehmet Çallı bey, teşekkür ederim. Focus SW çok güzel bir araç aslında. Daha önce yurtdışında kiralık olarak kullandım SW modellerinin tipik ferahlığını ve kullanışlılığını yansıtıyor. Ülkemizde nedense SW model arabalar pek tutulmuyor hala neden olduğunu anlayabilmiş değilim. 

 

Alptuğ bey, teşekkür ederim. fotoğraflar ve bazı videoları en kısa sürede ekleyeceğim. Dediğiniz gibi fotoğraflar olursa hem daha iyi anlaşılıyor hem de görsellerle yapılanlar pekişmiş oluyor...

 

Mehmet Akpunar bey, teşekkür ederim. Aracın alt kısmında (ön koltukların altlarına gelen kısım diyebiliriz) bir takım boşluklar mevcut. Zamanla o kısımlardan tıkırtı sesleri geldi. Önce kabin içinden geliyor sandım ama dışarıdan geliyormuş. Bahsettiğim kısımlara sert köpük cinsi sudan, çamurdan vs'den etkilenmeyen bir malzeme yerleştirdiler. Arka alt tarafa da (yakıt deposunun hizası diyebiliriz) aynı malzemeden takviye yapıldı. Bunlar sesi kesmek için. kabin konforu için tekerlek davlumbazlarının arkasında bulunan boşluklara daha yumuşak pestil/köpük tarzı malzemeler yerleştirildi. Kabin içerisinde trim birleşme noktalarına orta incelikte köpük bant ile takviyeler yapıldı. Tamponların içindeki kabloların etrafı yine köpük bant tarzı yanmaz bir malzeme ile sarıldı. Bu işlerin hepsi "gürültü şikayeti" talebi ile garantiden yapıldı. İşlem için araç 5 gün serviste kaldı, yerine ikame araç olarak aynı donanım 1.5 ecoboost mondeo verildi. Bir sonraki bakımda araç lift üzerinde iken fotoğraflarını çekip paylaşacağım. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.