Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Recommended Posts

Başlığı yanlış yazmadım.

Yeni Ford Fiesta R5, yani FIA Ek J Madde 261'e göre tanımlanmış ve Dünya Ralli Şampiyonasına katılmaya hak kazanan R5 sınıfı yarış aracı. 

M-Sport tarafından geliştirilen ve 28 yaşındaki genç mühendis Bernardo Fernandes'in eseri olan  aracın sınıfına ciddi rekabet getireceği varsayılıyor. 

Geçtiğimiz haftalarda Skoda Fabia R5 evo'yu tanıtmış ve ilk yarışında Kalle Rovanpera tarafından zafere taşınmıştı. 

Yeni Fiesta'nın bu üstünlüğü kırması bekleniyor. 

Teknik özelliklere gelirsek 1,6T motor 4000 dd gibi düşük bir değerde 290 PS üretirken azami torka da aynı devirde 475 Nm gibi yüksek bir değerle ulaşıyor.

Beş ileri sekansiyel SADEV şanzıman gücün dengeli bir şekilde ön ve arka diferansiyeller üzerinden dört tekerleğe aktarılmasını sağlıyor. Toprakta 7x15, asfaltta 8x18 jantlar kullanılacak.

Dört kaliperli Brembo frenler asfaltta 355, toprakta 320 mm disklerle etkin yavaşlama sağlıyor. 

Aerodinamik özellikleri tümden gözden geçirilmiş araç 1230 kg ağırlığında.

Bakalım WRC2 sınıfında Camilli ile Sardunya'da ilk yarışına çıkacak aracın performansı nasıl olacak.

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eski motoru kullandıklarına göre MSport da anlamış 1.5 motordan bir cacık olmayacağını sanırım. 🙂

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Eski motoru kullandıklarına göre MSport da anlamış 1.5 motordan bir cacık olmayacağını sanırım. 🙂

Ellerinde geliştirdikleri ve homologe olmuş bir motor varken hem güvenilirliği kaybetmemek hem de maliyeti yükseltmemek için bununla devam edeceklerine kuşku yok.

Ancak 1.6'nın üretimden kalkması ile yeni ufuklara yelken açarlar. Eminim 1.5 ile geliştirme çalışmaları da sürüyordur.

Sardunya'da bir sorguya çekeyim Sport'u. 

Yani olayı cacığa bağlamak doğru değil şimdilik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Ellerinde geliştirdikleri ve homologe olmuş bir motor varken hem güvenilirliği kaybetmemek hem de maliyeti yükseltmemek için bununla devam edeceklerine kuşku yok.

Ancak 1.6'nın üretimden kalkması ile yeni ufuklara yelken açarlar. Eminim 1.5 ile geliştirme çalışmaları da sürüyordur.

Sardunya'da bir sorguya çekeyim Sport'u

Yani olayı cacığa bağlamak doğru değil şimdilik.

“1.0 kullanırız daha iyi” gibisinden bir cevap alacağını düşünüyorum :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Servet Ö. yazdı:

“1.0 kullanırız daha iyi” gibisinden bir cevap alacağını düşünüyorum 🙂

Onu zaten R2'de kullanıyorlar 200 PS olarak, JWRC'de 13 takım var ve motor arızası yok neredeyse.

 

Edited by Cem Boneval

Share this post


Link to post
Share on other sites

değerler kulağa hoş geliyor ağırlığında fazla olmaması ile gayet keyifli olur makina ...

1.6 thp 308 gtı rakip olmuş 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

değerler kulağa hoş geliyor ağırlığında fazla olmaması ile gayet keyifli olur makina ...

1.6 thp 308 gtı rakip olmuş 🙂

Kıvraklığı ve atikliği ile ilgili fikir versin (bu bir önceki nesil)

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maket araç gibi dönüyor,birde gaz kesince homurdanması pilota fırça atar gibi..gazımı niye kesiyorsun diyor sanki..

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 saat önce, suat coşkun yazdı:

Maket araç gibi dönüyor,birde gaz kesince homurdanması pilota fırça atar gibi..gazımı niye kesiyorsun diyor sanki..

Yok be abi, neredeyse hiç zorlamamışlar aracı. Bundan kat be kat hızlı ve atik araç.

--8 dakika sonra eklendi--

Neyse 2019 r5 in test videosunu da koyalım

 

Bu da Fiesta R5 eğlencelik 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 saat önce, Serkan Karakoca yazdı:

1.6 thp 308 gtı rakip olmuş 🙂

Gerçek rakip bu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Cem Boneval
      Biliyorum pek meraklısı yok.
      Ama yine de görmezden gelmemek lazım. 
      Keşke önemli şampiyonalardan her birini bir arkadaşımız alsa ve işlese de "Motorsporları" başlığı biraz zenginleşse.
      WRC bu sene çok hareketli ve heyecanlı geçti.
      Toyota eski şampiyonlardan Makinen yönetiminde 17 yıllık bir aradan sonra etaplara dönüş yapmıştı geçen sene ve Tanak, Latvala ve Lappi'den oluşan sürücü ekibi, mükemmel takım organizasyonu ve gerçekten başarılı bir yarış aracı ile birleşince bu yıl markalar şampiyonasını kolaylıkla kazandı. Alkışlamak lazım...
      Bu arada çok sayıda yarışa, ki bunların arasında Türkiye de var, birincilikle imza atan Tanak bu sene parladı. Estonun önümüzdeki yıl şampiyonluğun en güçlü adayı olacağını düşünüyorum. 2004'den beri süregelen "Seb" saltanatına son verebilecek mi göreceğiz.
      Hyundai başarılı araç ve iyi takım desteğine rağmen aradığını bulamadı. Biraz sürücülerden de kaynaklandığını düşünüyorum. Neuville hızlı ve istikrarlı olmasın rağmen kısmen de kendi tetiklediği şansızlıklarla şampiyonluğu kaçırdı. Diğer sürücüler Mikkelsen ve Paddon da henüz şampiyonluk ölçeğinde değiller. Yine de istikrarlı bir başarı çzigisi yakalayan takım markalar şampiyonasında ikinciliği kaptı.
      Citroen resmi fabrika desteği ile katılmasa da bence en hızlı araçlara sahip. Onların da sürücü sorunu var. Çok sayıda kaza yapınca Kris Meeke ile yollarını ayırdılar ve yıldız sürücü olarak Ostberg kaldı, onun da nefesi ön sıralara her zaman yetmedi. Ancak önümüzdeki sezon Ogier'in katılımı ile yeniden güçlü bir şampiyonluk adayı olacağı kesin gibi.
      Ford umduğunu bulamadı bence. Evet şampiyon sürücü Ford kullanıyor, ama o da seneye Citroen'e geçiyor. Önümüzdeki yıl için şu kısa sürede bir transfer yapmazlarsa şampiyonluk ölçeğinde sürücüsü kalmayacak. Markalar şampiyonasında da daha ziyade Ogier'nin başarısına dayanan bir üçüncülükle yetinildi. Fiesta'nın hızlanması lazım. 
       
      Son yarışa kadar Ogier, Neuville ve sonradan katılan Tanak arasında süregelen şampiyonluk çekişmesine de bugün Avustralya rallisinde nokta konuldu. Liderliği yakalayan ve diğer adayların yarış dışı kalmasını umarak yarışan Tanak maalesef yoldan çıkıp aracına hasar verince yarış dışı kaldı. Ogier'nin 3 puan gerisinden başlayan Neuville de aynı kaderi paylaştı, ilk yoldan çıkışında aracını onarıp, vakit kaybetmesine rağmen, devam ederken ikinci kazasında artık tamir olması olanaksızdı. Böylelikle çok arzuladığı ve bu amaçla gerçekten de çok çaba gösterdiği şampiyonluk parmakların arasından kaydı gitti. Ogier son günkü yağmurlarla bir çamur deryasına dönen etaplarda son derece akılcı bir sürüşle yarışı beşinci bitirdi ve böylelikle altıncı Dünya şampiyonluğunu da kazanmış oldu. 

       
      Geçmiş yıllara bakarsak 2004'deb beri bir Fransız ve "Sebastian" hakimiyeti gözden kaçmıyor: 
       Loeb Sébastien 9× 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012
       Ogier Sébastien 6× 2013 2014 2015 2016 2017 2018
       Kankkunen Juha 4×1986 1987 1991 1993
       Mäkinen Tommi 4×1996 1997 1998 1999
       Biasion Miki 2×1988 1989
       Grönholm Marcus 2×2000 2002
       Röhrl Walter 2×1980 1982
       Sainz Carlos 2×1990 1992
       Auriol Didier 1×1994
       Blomqvist Stig 1×1984
       Burns Richard 1×2001
       McRae Colin 1×1995
       Mikkola Hannu 1×1983
       Salonen Timo 1×1985
       Solberg Petter 1×2003
       Vatanen Ari 1×1981
       Waldegård Björn 1×1979
       
      Ve karşınızda son kez Ogier:

       
      Önümüzdeki senenin takviminde bir yarış eklenmesi söz konusu: Şili.
      Türkiye yine takvimde.
      2020'de ise Japonya ve büyük olasılıkla Kenya eklenecek.
      Efsanevi Doğu Afrika Safaris ile Kenya'nın katılımı güzel bir beklenti yarattı.
      Tabii bu takımların yarış sayısı konusundaki çekinceleri nedeniyle bazı yarışların da takvimden çıkması demek, Türkiye 2020 için opsiyonlu, Korsika (Fransa) ve Almanya da topun ağzında. 
       
      Tarihler ve yerler:

       
      Heyecan Ocak sonunda Monte ile başlayacak.
       
       
    • By Yakup Çağatay
      Uluslararası Otomobil Sporları Federasyonu FIA Ralli Komisyonu, Marmaris'te gerçekleşen Marmaris Rallisi'nin 2018'de Dünya Ralli Şampiyonası'na (WRC) dahil edildiğini resmi olarak açıkladı. Türkiye, 13 yarıştan oluşan takvimin 10. yarışı olarak 13-16 Eylül tarihlerinde Muğla ve çevresinde gerçekleştirilecek.
       
       
      ROUND RALLY DATE
      1. Monte-Carlo 25 - 28 January
      2. Sweden 15 - 18 February
      3. Mexico 8 - 11 March
      4. France 5 - 8 April
      5. Argentina 26 - 29 April
      6. Portugal 17 - 20 May
      7. Italy 7 - 10 June
      8. Finland 26 - 29 July
      9. Germany 16 - 19 August
      10. Turkey 13 - 16 September (Eylül)
      11. Great Britain 4 - 7 October
      12. Spain 25 - 28 October
      13. Australia 15 - 18 November
       
      http://www.wrc.com/en/wrc/news/october-2017/turkey-confrmed/page/4954--12-12-.html
       

    • By Kaan Yagizer
      ... ve mk1 Anadol coupe tarmac'a geri döner ...
      bkn. Serdar Bostancı tütsülüyor.
       
       
    • By Alparslan Erdin
      2015 TOSFED Ralli kupası 28-29 Mart'ta İstanbul Şile'de start alıyor yarın güzel kareleri bu başlık altında paylaşmaya çalışacağım 
    • By Alparslan Erdin
      2014 Ralli Şampiyonası sezonun 7. yarışı Ankara'da düzenlenen 41.Hitit Rallisi ile son buldu yarışın son günü oradaydım soğuktan dolayı etaplara gidemedim açıkcası servis alanında çektiğim fotolardan bazıları
       
                ANOK 41.HİTİT Rallisi Genel Klasman 1. si Yağız AVCI - Bahadır GÜCENMEZ           2014 Türkiye Ralli Şampiyonası Şampiyonu Ford Ralli Takımından Murat BOSTANCI - Onur VATANSEVER ve Türkiye Ford Ralli Takımı               2014 Türkiye Ralli Şampiyonası RC3 Sınıfı 1.si Alptekin IŞIKALP - Azmi SAĞIROĞLU(Kayınbiraderim)  

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.