Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Fiesta R5


Cem Boneval

Önerilen Mesajlar

Başlığı yanlış yazmadım.

Yeni Ford Fiesta R5, yani FIA Ek J Madde 261'e göre tanımlanmış ve Dünya Ralli Şampiyonasına katılmaya hak kazanan R5 sınıfı yarış aracı. 

M-Sport tarafından geliştirilen ve 28 yaşındaki genç mühendis Bernardo Fernandes'in eseri olan  aracın sınıfına ciddi rekabet getireceği varsayılıyor. 

Geçtiğimiz haftalarda Skoda Fabia R5 evo'yu tanıtmış ve ilk yarışında Kalle Rovanpera tarafından zafere taşınmıştı. 

Yeni Fiesta'nın bu üstünlüğü kırması bekleniyor. 

Teknik özelliklere gelirsek 1,6T motor 4000 dd gibi düşük bir değerde 290 PS üretirken azami torka da aynı devirde 475 Nm gibi yüksek bir değerle ulaşıyor.

Beş ileri sekansiyel SADEV şanzıman gücün dengeli bir şekilde ön ve arka diferansiyeller üzerinden dört tekerleğe aktarılmasını sağlıyor. Toprakta 7x15, asfaltta 8x18 jantlar kullanılacak.

Dört kaliperli Brembo frenler asfaltta 355, toprakta 320 mm disklerle etkin yavaşlama sağlıyor. 

Aerodinamik özellikleri tümden gözden geçirilmiş araç 1230 kg ağırlığında.

Bakalım WRC2 sınıfında Camilli ile Sardunya'da ilk yarışına çıkacak aracın performansı nasıl olacak.

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

image.png

 

 

  • Beğen 14
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

10 saat önce, Servet Ö. yazdı:

Eski motoru kullandıklarına göre MSport da anlamış 1.5 motordan bir cacık olmayacağını sanırım. ?

Ellerinde geliştirdikleri ve homologe olmuş bir motor varken hem güvenilirliği kaybetmemek hem de maliyeti yükseltmemek için bununla devam edeceklerine kuşku yok.

Ancak 1.6'nın üretimden kalkması ile yeni ufuklara yelken açarlar. Eminim 1.5 ile geliştirme çalışmaları da sürüyordur.

Sardunya'da bir sorguya çekeyim Sport'u. 

Yani olayı cacığa bağlamak doğru değil şimdilik.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Cem Boneval yazdı:

Ellerinde geliştirdikleri ve homologe olmuş bir motor varken hem güvenilirliği kaybetmemek hem de maliyeti yükseltmemek için bununla devam edeceklerine kuşku yok.

Ancak 1.6'nın üretimden kalkması ile yeni ufuklara yelken açarlar. Eminim 1.5 ile geliştirme çalışmaları da sürüyordur.

Sardunya'da bir sorguya çekeyim Sport'u

Yani olayı cacığa bağlamak doğru değil şimdilik.

“1.0 kullanırız daha iyi” gibisinden bir cevap alacağını düşünüyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

5 saat önce, Servet Ö. yazdı:

“1.0 kullanırız daha iyi” gibisinden bir cevap alacağını düşünüyorum ?

Onu zaten R2'de kullanıyorlar 200 PS olarak, JWRC'de 13 takım var ve motor arızası yok neredeyse.

 

Cem Boneval tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

31 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

değerler kulağa hoş geliyor ağırlığında fazla olmaması ile gayet keyifli olur makina ...

1.6 thp 308 gtı rakip olmuş ?

Kıvraklığı ve atikliği ile ilgili fikir versin (bu bir önceki nesil)

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, suat coşkun yazdı:

Maket araç gibi dönüyor,birde gaz kesince homurdanması pilota fırça atar gibi..gazımı niye kesiyorsun diyor sanki..

Yok be abi, neredeyse hiç zorlamamışlar aracı. Bundan kat be kat hızlı ve atik araç.

--8 dakika sonra eklendi--

Neyse 2019 r5 in test videosunu da koyalım

 

Bu da Fiesta R5 eğlencelik 

 

 

 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.