Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Recommended Posts

2018+ Focus Mk4 farlarının parça numaraları.

 

ÖN

Tip1: Halojen

İçi gümüş (Türkiye'de ST-Line hariç standart)

Sağ: JX7B 13W029-AE

Sol: JX7B 13W030-AE

 

İçi siyah (Türkiye'de ST-Line ile standart)

Sağ: JX7B 13W029-CE

Sol: JX7B 13W030-CE

 

Tip2: Sabit Full LED (Türkiye'de sunulmuyor.)

Kenarı gümüş

Sağ: JX7B 13E014-AE

Sol: JX7B 13E015-AE

 

Kenarı siyah (Ben olsam bunu alır geçerdim 🙂 )

Sağ: JX7B 13E014-CE

Sol: JX7B 13E015-CE

 

Tip3: Hareketli Full LED  (Türkiye'de bu opsiyon olarak sunuluyor, sonradan aktif etmesi zahmetli olacaktır ve ekstra donanımlar da lazım hareketli olması için)

İçi gümüş

Sağ: JX7B 13E016-AF

Sol: JX7B 13E017-AF

 

İçi siyah

Sağ: JX7B 13E016-CF

Sol: JX7B 13E017-CF

 

ARKA

5 kapı - Hatchback

Tip1: Led'siz

Sağ: JX7B 13404-CD

Sol:  JX7B 13405-CE

 

Tip2: Led'li

Sağ: JX7B 13404-DC

Sol: JX7B 13405-DC

 

4 kapı - Sedan

Tip1: Led'siz

Sağ: JX7B 13404-AD

Sol: JX7B 13405-AD

 

Tip2: Led'li

Sağ: JX7B 13404-BD

Sol: JX7B 13405-BD

 

Station Wagon

Tip1: Led'siz

Sağ: JX7B 13404-EC

Sol: JX7B 13405-EC

 

Tip2: Led'li

Sağ: JX7B 13404-HC

Sol: JX7B 13405-HC

Share this post


Link to post
Share on other sites
58 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Ben olsam bunu alır geçerdim 🙂 )

Sağ: JX7B 13E014-CE

Sol: JX7B 13E015-CE

Ben de bunu alıp geçicem... Fiyatına da baktın mı? 😏

 

Bir de 13E014-SA ve 13E015-SA var bunlar Iskandinavya. Sanırım DRL'lerde bir farklılık var.

Edited by Semih O.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabit full led olanmı değerli? Hareketli led olanmı değerli acaba? Görüntüler farklı bir imaj çiziyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Tuncay A. yazdı:

Sabit full led olanmı değerli? Hareketli led olanmı değerli acaba? Görüntüler farklı bir imaj çiziyor.

Hareketli olan değerli, ilk satın alırken de öyle özellik olarak da. Aslında ABD'de satılsaydı IIHS'nin far testleri oluyor oradan görürdük hangisinin işe yaradığını.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sabit full LED olanlar matrix saniyorum, karsidan gelen araca gore bir kismi sonebiliyor, uzunlarla devam edebiliyorsunuz vs. Benim farlar hareketli ve tek LED oldugu icin sadece ondeki aracin oldugu yeri aydinlatmama gibi bir opsiyon da yok tabi ki. Sanirim sadece uzunlari otomatik yakip sondurebiliyor, ve viraja gore donebiliyor bendeki farlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Ercan Özgönül yazdı:

Sabit full LED olanlar matrix saniyorum, karsidan gelen araca gore bir kismi sonebiliyor, uzunlarla devam edebiliyorsunuz vs. Benim farlar hareketli ve tek LED oldugu icin sadece ondeki aracin oldugu yeri aydinlatmama gibi bir opsiyon da yok tabi ki. Sanirim sadece uzunlari otomatik yakip sondurebiliyor, ve viraja gore donebiliyor bendeki farlar.

Klasik 3.5 LIFT olan ile HCM'nin programladığı farlar o zaman.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 dakika önce, Tuncay A. yazdı:

Klasik 3.5 LIFT olan ile HCM'nin programladığı farlar o zaman.

Bendeki farlar bu videodakinin aynisi: 

 

 

Bu videodakiler de matrix olanlar: 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 dakika önce, Ercan Özgönül yazdı:

Sabit full LED olanlar matrix saniyorum, karsidan gelen araca gore bir kismi sonebiliyor, uzunlarla devam edebiliyorsunuz vs. Benim farlar hareketli ve tek LED oldugu icin sadece ondeki aracin oldugu yeri aydinlatmama gibi bir opsiyon da yok tabi ki. Sanirim sadece uzunlari otomatik yakip sondurebiliyor, ve viraja gore donebiliyor bendeki farlar.

Hayır, sizinki öyle. Sabit olanın herhangi bir ek özelliği yok sadece Full Led. Bahsi geçen tüm özellikler hareketli için geçerli.

 

1- Aydınlatmalı kavşağa veya durma noktasına yaklaştığınızda işaret-tabanlı farlar bunu tanıyabilir ve far demetini yol düzenine uyacak şekilde uyarlar.
2- Viraj ışığı, yoldaki virajları tespit etmek için şerit çizgilerini kullanır ve girmeden önce virajları aydınlatır
3- Parlamayan uzun far, maksimum açı için far açısını ayarlar, ön kamera ise sistemin diğer sürücüleri parlamadan korumasına yardımcı olur.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Yakup Çağatay yazdı:

Hayır, sizinki öyle. Sabit olanın herhangi bir ek özelliği yok sadece Full Led. Bahsi geçen tüm özellikler hareketli için geçerli.

 

1- Aydınlatmalı kavşağa veya durma noktasına yaklaştığınızda işaret-tabanlı farlar bunu tanıyabilir ve far demetini yol düzenine uyacak şekilde uyarlar.
2- Viraj ışığı, yoldaki virajları tespit etmek için şerit çizgilerini kullanır ve girmeden önce virajları aydınlatır
3- Parlamayan uzun far, maksimum açı için far açısını ayarlar, ön kamera ise sistemin diğer sürücüleri parlamadan korumasına yardımcı olur.

 

 

Belirttiginiz ozellikler benim aracimda mevcut, matrix olmadigi icin o kadar genis aydinlatamiyor ve ondeki aracin oldugu yerleri karartamiyor haliyle. Sabit derken ben yanlis birsey anliyor olabilirim ama ustteki videodan gorebileceginiz gibi farlar hareket edebiliyor. Alttaki fotograf da benim kadrandan: IMG_20190601_163607.thumb.jpg.012fab3ad15aaa85db87a6be6f36d830.jpg

 

Turkiye'de trafik isareti tanima sistemi opsiyon olarak var mi bilmiyorum, belki onunla alakalidir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Ercan Özgönül yazdı:

Sabit derken ben yanlis birsey anliyor olabilirim ama ustteki videodan gorebileceginiz gibi farlar hareket edebiliyor.

Sabit olmasından kasıt yükseklik ayarından başka birşeyi yok.

 

Sizin farlarınız adaptif, yani sürüşe duyarlı, direksiyon pozisyonuna göre sağ sol ve araç konumuna göre otomatik yükseklik ayarı yapıyor. Diğerinde böyle birşey yok. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yukarda instagram gönderisi paylaştım. Üstteki sabit LED far (Tip2), alttaki dinamik LED far (Tip3) olarak geçiyor. Siz de yukarıda sabit LED’de uzun far özelliği olabilir dediniz, ben de ona hayır onda öyle özellik yok, sizinkinde var dedim.

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Yukarda instagram gönderisi paylaştım. Üstteki sabit LED FAR, alttaki dinamik LED far olarak geçiyor. Siz de yukarıda sabit LED’de uzun far özelliği olabilir dediniz, ben de ona hayır onda öyle özellik yok, sizinkinde var dedim.

Anladim, ben araci alirken usttekilerin daha ustun oldugunu soylemislerdi, o yuzden biraz kafam karismis. Kusura bakmayin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 dakika önce, Ercan Özgönül yazdı:

Anladim, ben araci alirken usttekilerin daha ustun oldugunu soylemislerdi, o yuzden biraz kafam karismis. Kusura bakmayin.

Doğru demişler 🙂 Sizinki üstün olan yani, no problem.

 

Yanlış mı hatırlıyorum diye baktım, evet öyle sizin aracınızda dinamik far var. 

16.05.2019 - 22:29 tarihinde, Ercan Özgönül yazdı:

IMG_20190516_202706.thumb.jpg.b4254b60d04e517007430c6f853b8a5a.jpg

 



 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Doğru demişler 🙂 Sizinki üstün olan yani, no problem.

 

Yanlış mı hatırlıyorum diye baktım, evet öyle sizin aracınızda dinamik far var. 

 

Hayir, instagram fotografindaki usttekilerin ustun oldugunu soylemislerdi, ben de digerleri cok havali gorununce inandim direkt 😀 

 

Kusura bakmayin tekrar, benim icin de netlesti simdi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Eren Tan
      Merhaba, 10 gün evvel işimden evime dönerken Sarışın bir Mustang görmüştüm. Fakat bunu paylaşma kısmeti meğer bugüne imiş!.. Şöyle 2.3 EcoBoost motorlu, 6 ileri otomatik vitesli ve arkadan itilen Sarışın Mustang ile buluşma anılarımı paylaşmak istiyorum. 
       

       
      4 Şubat 2019 Pazartesi tarihinde Bursa Aile, Çalışma ve Sosyal İl Müdürlüğün'den evime yürüyerek dönerken bir galerinin önünden geçiyordum. Ben geçerken o an BumbleBee denen şu Sarı-Siyah modifiyeli Mustang'i gördüm. Daha sonra genç bir galerici ile sohbet ettik ve fotoğraf için izin kopardı. Kırmadı ve anlayışla karşılayarak izin de vermiş oldu helali hoş olsun...  Yalnız sohbet sırasında o gün Türkiye'de tek bir sarı Mustang satıldığını da belirtmişti. Ama şu an Sahibinden adlı web adresinin bahsine göre altıncı nesil sarı Mustangler 3'e çıkmış oldu. Öteki iki Mustang'in biri İstanbul, diğeri ise Tekirdağ'da satılmakta. Fakat öbür iki Mustang; BumbleBee (Yani Sarı-Siyah) modifiyeli değil, sadece ve tamamen düz sarı renginde... Ki İstanbul'daki sarışının farkı ise, 3.7 litrelik atmosferik benzinli V6 motoruna sahip.
       

       
      Ayrıca bu Pre-Facelift (Yani Makyaj Öncesi) model olduğu için 6 ileri otomatik vitese sahip. Fakat 2018 model yılından itibaren Mustang makyajla tasarımlarını hafif tazelerken, 2.3 EcoBoost motor seçeneği ise 10 ileri otomatik vitese kavuştu. Son olarak fotoğraflarını paylaşacağım. Ancak plakanın belli olmaması adına "The Show Must Go On" yazarak kapattım. Toplum olarak siz o Bursa'daki Mustang'e "BumbleBee" derseniz diyin. (Bumblebee, şu Transformers film serilerindeki Sarı-Siyah modifiyeli Chevy Camaro'lara dönüşen robotun adı...) Ama ona ısrarla "BumbleBee" demeyeceğim! Onun yerine "The Show Must Go On Güzeli" demeye devam edeceğim. 
       


      O şekilde isim koymamın sebebi ise şu şekilde. Ben küçükken, yani ikili yaşlarımdayken o reklam müziğini çok iyi hatırlıyorum (ve aynı zamanda ilk The Show Must Go On dinleyişim)... Reklamda bütün araçlar rol oynasa bile, sadece Escort ile Mustang sahnelerini hatırlayabiliyorum. En kesin olan şey ise; reklam sonundaki dublajı anlamasam da, görüntü olarak siyahlar içindeki Ford logosu ile sonradan ortaya defter yaprağı şeklinde açılan "Koç" Holding logosunu bile hatırlıyorum. O yüzden o anılarımı ölümsüzleştirmek adına önümde ne kadar Ford Mustang varsa, buradaki bütün Mustanglere o kadar "The Show Must Go On Güzeli" diyeceğim. Kırmızısı, Mavisi, Yeşili, Sarısı, Siyahı, Beyazı, Beji ya da Grileri; hangi nesil olursa olsun, hiç bir Mustanglere ayırt etmeden o şekilde hitap edeceğim... Benim fotoğraf teklifini kırmayıp kabul eden o galeriye ve "The Show Must Go On" meseleleri hakkında kararlarıma olan saygı ile anlayışlarınız için de çok teşekkür ederim... Son olarak hatırlamanız için bahsettiğim reklam filmini tekrar paylaşıyorum...

      https://www.youtube.com/watch?v=14qHGu1FrgY
    • By Muhammed E.
      2016 Focus'um için Çin'den Aliexpress üzerinden verdiğim gündüz ledi geldikten sonra yaptıracak yer bulamayınca kendim yaptım ve alacak olanlar için faydalı olur ümidiyle sizlerle de paylaşayım.
       
      Öncelikle gündüz led'lerini şu linkten pazarlıkla 80 dolara (yaklaşık 300TL) aldım. Bu arada benim aldığım ürün gündüz BEYAZ, gece MAVİ yanıyor. ( https://tr.aliexpress.com/item/Gloss-Model-12v-LED-Auto-Car-DRL-daytime-running-lights-Bumper-Front-Fog-lamp-with-dimming/32505538798.html?detailNewVersion=&categoryId=200000226 )
       
      Gerekli Malzemeler:
      - Gündüz LED
      - Düz tornavida
      - 12-13 (sanırım) anahtar veya ingiliz anahtarı
      - Elektrik bandı
       
      NOT: Başka hiçbir kablo vs gerekmiyor, gönderilen ürün tamı tamına uyuyor
       
      1. Öncelikle aracımızdaki eski sis farının çerçevesini söküyoruz. Yeni ledli çerçeveleri kablolar aradaki boşluktan içeri girecek şekilde takıyoruz
       
      2. Farları sökmemiz gerekiyor, aslında sağdakinin sökmek de yeterli de sökmesi kolay, alttan kabloyu almamız daha kolay olduğundan ikisini de sökün. Bunun için Yakup beyin Youtube'da paylaşmış olduğu videoyu izleyebilirsiniz.
       
      3. Soldaki (akü tarafındaki) farı çıkardıktan sonra far soketindeki 12 numaralı kablonun biraz gerisinden dışını soyup LED lere giden kablonun birinde mavi kablo var headlight yazan onu oraya bağlıyoruz.

       
       
      4- LED'in kontrol cihazından toplamda 4 kablo + 2 ledlere kablo gidiyor. Bunlar GÜÇ+(Battery+) / TOPRAKLAMA (Ground) / ACC FUSE / Far (Headlight) şeklinde ve ingilizce olarak üzerine kağıt yazıp göndermişler zaten.

       
      5- Motor kısmındaki sigorta kutusunu açıyoruz ve aşağıdaki resimdeki gibi 3 kabloyu oraya bağlayacağız. Sigortanın resmini de ekledim yeterince anlaşılır sanırım.
       

       
      6- Sigortanın içine 2 kablo girecek, sigortayı tutan vidayı gevşetip oraya da topraklamayı sabitliyoruz.

       
      7- Modülü sigorta kutusunun yanına sıkıştırdım ve ledlerin kablo bağlantılarını da tamamlayınca farları yerine takabilirsiniz. İşte bu kadar kolay
       
      Birkaç örnek foto (Gece modunda yani far açıkken mavi renkte yanıyor, onu da çekince eklerim)

       

       
       

    • By Ahmet B.
      Merhabalar,mk2.5 hb kasa focus aracımın iç aydınlatmaları led ampuller ile değiştirdim,bagaj içine de led uygulaması yaptım sizlerle paylaşmak istedim. Iyi seyirler.
       
       
    • By Yıldırım Başaran
      Uzun süredir aklımda olan ve sonunda vakit bulup yaptığım USB şarj bölümü ve sinyalli gündüz ledlerim...
       
       


      --0 dakika sonra eklendi--

      --3 dakika sonra eklendi-- Bagaj fitili için servis ve internetten bulduğum fiyatlardan sonra küçük bir sanayi araştırması ile aldığım orijinalden farksız fitil..


      --7 dakika sonra eklendi-- Karanlıkta araç içine düşen şeyleri görebilmek için yaptığım aydınlatma :)


    • By Ahmet B.
      Merhabalar,aracım 2009 focus Titanyum Kapı kolu aydınlatma uygulamasını detaylı olarak anlatmaya çalıştım.3mm düz baş turuncu renk diyot led ve buna uygun 1.6k direnç kullandım.kablo olarak 20 awg kalınlıkta çiftli kablo kullandım. Açık ve anlaşılır bir çalışma yapmaya çalıştım umarım faydalı olur Videoyu beğenmeyi unutmayınız,başka projelerde görüşmek dileğiyle. ''BİLGİ PAYLAŞTIKCA GÜZELDİR''
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.