Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Alper Okudur

Ford Hasarlı Aracı Sıfır Diye Sattı, Dikkatli Olun!!!

Recommended Posts

Herkese merhaba, sizlere başımdan geçen bir olayı anlatmak istiyorum. Ben kandırıldım siz dikkatli olun diye. 2012 yılında Aydın da bulunan Ford yetkili satıcısı olan Zafer Ford Plaza’dan SIFIR KM FORD FOCUS marka araç satın aldım. 2 yıl kullandıktan sonra aracımı büyütmek için satışa çıkardım ve satış anında yapılan ekspertizde aracımın tavanının boyalı olduğu ortaya çıktı. Sonrasında Zafer Ford Plaza’ya götürdüm ve onlar da durumu Ford Otosan’a bildirdi. Ancak gelen cevap “olur böyle şeyler, bizim boya kalitemiz bu kadar” oldu. Aracımın her yerinde boya kalınlığı 90-110 mikron olmasına rağmen tavanda arka taraflarına gittikce daha da artan boya kalınlığı 350 mikrona kadar ulaşıyordu. Bu durumda bana tüketici hakları mahkemesinin yolları göründü. 1 yıl süren mahkeme sonucunda aracın yenisiyle değiştirilmesi kararı çıktı. Ve Ford hala bu ayıbını telafi etmek yerine dosyayı temyize gönderdi. Birkaç yıl da böyle geçti ve Yargıtay kararı onadı hiçbir değişikli yapmadan. Buna rağmen Ford her karara, her adıma itiraz etti ve etmeye devam ediyor. Amaçları kişiyi bezdirmek ve davadan vazgeçmesini sağlamak. Yaklaşık 5 yıldır devam eden yasal sürece rağmen Ford Otosan hala yaptığı yanlıştan dönmedi. Bende normalde herkesin güvendiği bir firma olan Koç Holding’e bağlı olan Ford Otosana güvendim ve SIFIR KM araç alırken ekspertiz yaptırmadım ve mağdur oldum. Siz siz olun Ford Otosana kesinlikle güvenmeyin. İlla ki bu marka bir araç alacaksanız da iki kez düşünüp sonrasında da almaya karar verirseniz ekspertiz yaptırmayı unutmayın. Sağlıcakla kalın.

img002.jpg

img003.jpg

img004.jpg

img005.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun.Diyecek söz yok maalesef.Koskoca bir firma küçük insanlarla "yani ekonomik anlamda" hukuk sistemimizin aciz olmasından dolayı uğraşıyor.Çıkıp "biz hatalıyız her şey ortada buyrun yeni aracınız.İlk önce müşteri memnuniyeti"diyemiyecek kadar vahşi kapitalistler.Al adamın arabasını bir sürü şirketin var.Ver ofis boylara kullansın.Bu Ford la ilgili duyduğum 4.şikayet.Koskoca firmalara yakışmıyor bu durumlar ama memlekette adalet sistemi de geç işliyor.Vicdan da olmayınca maalesef bu tip durumlar ortaya çıkıyor.Sonuçta davayı kazanmışsınız.Seve seve sizin istediğinizi yapacaklar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

evet maalesef öyle, adelet sürecimizin bu kadar hantal ve açıklarla dolu olduğunu bildikleri için haksız olmalarına rağmen bu davranışa giriyorlar. Gerçekten çok acı bir olay, hem ford'un yaptıkları açısından hemde adalet sistemimizin yavaşlığı açısından. 5 yıldır peşini bırakmadım kazandığım davanın ama sırf belki bıkar da vazgeçerim diye işi yokuşa sürmeye devam ediyorlar. bakalım nasıl sonuçlanacak burdan da tekrar bilgilendirme yapıcam sonuca göre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sonucunu merakla bekliyoruz.Daha önce mahkemeleri kazanıp cüzi bir miktarda para verip araçlarını sıfır araçlarla değiştiren oldu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

inşallah benim ve diğer benzer bütün davaların sonuçları bu şekilde olumlu olur, ama keşke hiç dava süreci bile başlamasa ve isimlerine yakışır şekilde davranıp müşterilerine yaptıkları bu ayıptan özür dileyerek dönseler.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 dakika önce, Alper Okudur yazdı:

bu ayıptan özür dileyerek dönseler.

Dönerler mi ?Dedim ya vahşi kapitalist bunlar.Dinleri imanları para olmuş,vicdan ve hak geri dursun..Sakın davanızdan vazgeçmeyin,sonucu da merakla bekliyoruz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

benim şanzıman değişme süresindede en son ümitsizliğe kapılmıştım garantimin bitmesini bekleyip beni mağdur edecekler diye, benim 3 ayda sinirlerim yıprandı uykusuz kaldığım geceler oldu sinirden, sizin yıllar olmuş  tahmin edemiyorum bile, tamda avukat arayışı içine girerken şanzımanı değiştirdiler.

Edited by Adem Kazıl

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 dakika önce, Alptuğ Ö. yazdı:

Geçmiş olsun. Araç hala sizde dimi kullanıyorsunuz.

evet bende, mecburen hala kullanıyorum

--1 dakika sonra eklendi--
14 dakika önce, Adem Kazıl yazdı:

benim şanzıman değişme süresindede en son ümitsizliğe kapılmıştım garantimin bitmesini bekleyip beni mağdur edecekler diye, benim 3 ayda sinirlerim yıprandı uykusuz kaldığım geceler oldu sinirden, sizin yıllar olmuş  tahmin edemiyorum bile, tamda avukat arayışı içine girerken şanzımanı değiştirdiler.

evet yıpratıcı bir süreç, sizin adınıza sevindim. en azından çok uzamamış. geçmiş olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maalesef bu konu sadece Otosan'la ilgili değil. Ülkede hukuk yok, olan hukuk da vatandaşı korumuyor (kimleri koruduğunu herkes biliyor)

Geçen gün arkadaşım zamanında Borusandan sıfır aldığı aracını satışa çıkardı, ortak bir arkadaşımız geldi baktırdı almak için, çamurlukta boya çıktı. Allahtan benim için önemli bir şey değil diyerek aldı aracı da ikisi de uğraşmak zorunda kalmadı.

Diyeceğim o ki hukukun ve ahlakın olmadığı yerde para babaları istedikleri gibi at koştururlar. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun. Diğer arkadaşlar gibi, sorunun hukuk yoksunluğundan kaynaklandığını düşünüyorum. A firması B firması farketmeden hepsi aynı. Kuralsızlığın olduğu yerde yerleşik bir kültür olmayınca ahlaksızlık artıyor...

 

Dilerim en kısa sürede sizin lehinize çözülür.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bir saat önce, Serdal Balan yazdı:

Maalesef bu konu sadece Otosan'la ilgili değil. Ülkede hukuk yok, olan hukuk da vatandaşı korumuyor (kimleri koruduğunu herkes biliyor)

Geçen gün arkadaşım zamanında Borusandan sıfır aldığı aracını satışa çıkardı, ortak bir arkadaşımız geldi baktırdı almak için, çamurlukta boya çıktı. Allahtan benim için önemli bir şey değil diyerek aldı aracı da ikisi de uğraşmak zorunda kalmadı.

Diyeceğim o ki hukukun ve ahlakın olmadığı yerde para babaları istedikleri gibi at koştururlar. 

katılıyorum, hukuk ve ahlak olmayınca güçlü gücünün yettiğine oluyor

--0 dakika sonra eklendi--
33 dakika önce, Semih O. yazdı:

Geçmiş olsun. Diğer arkadaşlar gibi, sorunun hukuk yoksunluğundan kaynaklandığını düşünüyorum. A firması B firması farketmeden hepsi aynı. Kuralsızlığın olduğu yerde yerleşik bir kültür olmayınca ahlaksızlık artıyor...

 

Dilerim en kısa sürede sizin lehinize çözülür.

teşekkür ederim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ters bir yorum olarak bence bu konudaki kanunlar fazla tüketici dostu. yani böyle bir kusurdan dolayı aracın komple değişimine izin veren kanun zaten haksızlığa neden oluyor. tabi tüketici tarafından bakınca var olan haklardan sonuna kadar yararlanmak gerekiyor. Ayrıca farklı ve daha önemli bir sorun olsa da firma süreci yine uzatacaktı. hepsi böyle ne yazıkki. Audi ile benzer bir durum olmuştu, avukatın da hataları nedeniyle 5-6 yıl sonunda almıştı parasını.

 

aynı sorun benim de kaputta vardı, otosan orijinal olduğuna dair yazı verdi, serviste olabilir dedi alıcı da dert etmedi, değer kaybı yaşamadan sattım.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geçmiş olsun, umarım dilediğiniz gibi çözülür. 

Henüz detaylı okuyamadım, okuyacağım; burada eğer fabrikasyon sadece boya kalınlığı varsa bunun resmî verilen hakları forumda vardı ve 300 leri buluyordu fakat hasar var, tadilat yapıldıysa ve belirtilmeden satıldıysa ayıplı/hasarlı denilebilir bunun da araç sıfırken olduğunu tespit ettirmek zor diye tahmin ediyorum. Durum sadece boya kalınlığı ise F/O uzatır pek çekinmiyorlar millet ne der diye. Sadece kendi ürettikleri ticarilerde daha hızlı davranıyorlar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Hasan Güler
      Satılacak Ürün Hakkında
      Marka ve Model: FoMoCo Model Yılı: 2011-2014 Donanım: - Kilometre: - Motor Hacmi ve Gücü: - Yakıt: - Vites: - Kasa Tipi: - Garanti: -
      Diğer Detayları:
      Ford Cmax/Kuga/Focus/Fiesta/Transit gibi Sync1 uyumu olan araçlara uyar.
       
      Satış Hakkında
      Satış Yöntemi: Nakit/EFT/Havale İstenilen Karşılık: 650₺
      İletişim Bilgileri
      İsim Soyisim: Hasan GÜLER Yaşadığı Şehir: İZMİR İletişim Kanalları: Telefon:(05325118875), SMS,Forum İçi Mesaj.
      Ürüne Ait Resimler
       
      Bu kısımda ürüne ait resimleri koymalısınız..


    • By Egemen Yılmaz
      Merhaba arkadaşlar bu konuyu açmamım nedeni bu sorunun çözümünü 4sene sonra bulmamız belki benim gibi yaşayan arkadaşlar olabilir
       
      Aracım da son 3-4 senedir ara ara genellikle kış aylarında çalıştırdak sonra motor arızası verir onaylayınca sadece mesaj olarak kalırda bu şekilde ara ara nüksederek devam etti hatta ilk zamanlar arabayı çekişten düşürmüştü yokuşlarda. İlk zaman yetkili servise götürdüğümüz zaman bilgisayara bağlayıp bir şey bulamadılar ve sensör arızası olabilir dediler bizde bu şekilde 4sene kullandık ve bu süreç boyunca arabayı çalıtırırken zaman zaman zorlandı tek marşta almama gibi sorunlar yaşadık
       
      En son bir kaç ay önce yaşamaya başladık ve Eskişehir'de olan özel umut ford servisine götürdük biz aracın motor arızası sıvısı eksik gibi bir şey söylediler ve ellerinde 200ml kaldığını buna koyarsak iki yıl gideceğini söylediler her ne kadar çok inandırıcı gelmese de tamam dedik ve pahalıda bir sıvı bu sonra kesildi arızası
       
      Bir hafta önce tekrar başladı sorun bu sefer gittiğimiz de bilgisayara bağlamak gerektiğini sıra var gibi sebeplerle bakmak istemediler biz de zaten sevmemiştik kendilerini. Sanayide dolaşırken yoldan geçen birini çevirip iyi bir motor ustası sorduk bizi Seçkin otoya yönlendirdi gittiğimizde hemen bilgisayara bağladılar ve partikül filtresi arızası verdiğini söylediler uygun bir zamanda getirirseniz onun sıvısı koyarak çözmeye çalışırız yoksa mecbur temizletmeniz lazım dediler bizde uygun bir zamanda gelmek için ayrıldık
       
      Bir kaç sonra yol üzerindeyken araç ciddi bir şekilde çekişten düştü 5.vites tırmandığımız yokuşları 3.vitese hatta gazı köklesek bile 3bin deviri geçmiyordu o şekilde devam edip arabayı Seçkin otoya bıraktık. Ertesi arayarak sorunun mazotu incelten bujilerde olduğunu söylediler ve 4ünü değiştirdiler bir tane enjektörü de çıkaramadıkları için temizletmişler bu şekilde sorun tamamen çözüldü farkettik ki uzun zamandır araba çok sağırmış şimdi sanki yeni bir arabaya biniyoruz gibi geldi 2.vites kumda sardığı bile oldu 😁 
       
      Bu şekilde sorun çözüldü uygun bir zamanda tekrar gidicez diğer 3 enjektör temizlenip egryi iptal edicekler bu şekilde daha sağlıklı biniceğimizi söylediler böylelikle 4 senelik sorun çözülmüş oldu biraz hikaye gibi anlattım ama tüm başımızdan geçenler böyle umarım sorunu yaşayan varsa yardımcı olur 
    • By Yakup Çağatay
      Bakım kapsamı için ekteki (yazı altında) dosyayı indirip inceleyebilirsiniz.
       
      Eylül 2015
       Yeni Focus-3.pdf
      22 Temmuz 2016
      Yeni Focus-4.pdf
      11 Mayıs 2017
      Focus Bak1m Formu.pdf
      31 Ağustos 2017
      Focus Bak1m Formu (1).pdf
      4 Nisan 2018
       Focus Bak1m Formu-3.pdf
       
      Ford.com.tr'den alıntı:
       

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.