Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

Ford Hasarlı Aracı Sıfır Diye Sattı, Dikkatli Olun!!!


Alper Okudur

Önerilen Mesajlar

2 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ters bir yorum olarak bence bu konudaki kanunlar fazla tüketici dostu. yani böyle bir kusurdan dolayı aracın komple değişimine izin veren kanun zaten haksızlığa neden oluyor.

Bence kanunlar bu konuda tüketici dostu olmalıdır da zaten. Bugünkü paralarla neredeyse 200 bin lira verip sıfır km araç aldıktan sonra tavan gibi çok önemli bir parçasının boyalı olduğunu anlıyorsunuz ki bana kalırsa tampon bile boyalı olsa büyük bir problemdir. Şimdi o arabayı müşteri niye kabullensin? Başka hangi telafi yoluna gidilirse gidilsin müşteri memnuniyeti sağlanamayacaktır. Sonrasında aracı satarken kimi neye inandırabilirsiniz?

İnsanlar bu ve benzeri durumları yaşamamak için onca vergi yüküne katlanıp sıfır km araba almıyor mu?

Boyalı araba alacak birisi 2. el tercih edip boyalı parçanın muhtevası nispetinde piyasa fiyatının altında bir arabaya sahip olabilir zaten. 

Sonuçta bu aracın kusurunun kabul edilip mağduriyetin tespit edildiği anda giderilmesi vicdana en yatkın çözüm yolu olurdu. Büyük bir markaya yakışan budur ve böylesi yaklaşımlar onu daha da büyük yapar. Önemli olan bu arabayı değiştirmenin Ford'u ne ölçüde sarsacağı ya da denizde bir kum tanesi olması da değil. Bireysel olarak aklı ve gönlüyle onca marka arasından sizi seçmiş bir müşteriye maliyeti ne olursa olsun bu şekilde teşekkür edilmemeli diye düşünüyorum. 

Burada yalnızca söyle bir durumu dikkate almakta fayda var:

Araç tesliminden ne kadar sonra bu durum anlaşılıp bayie müracaat edilmiş?

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

1 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Bence kanunlar bu konuda tüketici dostu olmalıdır da zaten. Bugünkü paralarla neredeyse 200 bin lira verip sıfır km araç aldıktan sonra tavan gibi çok önemli bir parçasının boyalı olduğunu anlıyorsunuz ki bana kalırsa tampon bile boyalı olsa büyük bir problemdir.

Detaylı okumadım benim anladığım kadarıyla tavan fabrikada fazladan boyanmış ve fabrika standartlarında olduğu söylenmiş. ben bunun ayıp olduğunu düşünmüyorum. tabi ki fabrika dışında bir işlem yapıldıysa diyecek bir şey yok.

 

1 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Başka hangi telafi yoluna gidilirse gidilsin müşteri memnuniyeti sağlanamayacaktır.

malın kullanımını etkilemeyen ve malın kıymetine kıyasla küçük bir ayıbın çözümü için değişim hakkı tanınması üretici tarafından insafsızlık diye düşünüyorum ama tabi diğer taraftan da bu durumda üreticiler bir şey olmuyor nasılsa diye ayıplı malı piyasaya sürebilir.

 

1 saat önce, Serkan Z. yazdı:

Sonrasında aracı satarken kimi neye inandırabilirsiniz?

aklı başında alıcı belgeli kaydı kuydu olan bir şeyi dert etmeyecektir. örneğide benim, dediğim gibi.

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

“Boyalı” olarak nitelenen kısım fabrikada üretim/kalite sebepli boya gördüyse ayrı, sevk/depolama esnasında hasar alıp satıştan önce boyanıp müşteriye fatura edildiyse farklı. Bence fabrikadaki fazla boyama firmanın kabul aralığındaysa firmadan yazı alınıp hayata daha az stresle devam edilebilir.

 

Bayi dürüstlüğü önemli. 99 focusumuzu alırken stokta hemen teslim olabilecek bir vişne çürüğü bir de beyaz araç vardı. Beyaz olan tırdan indirilirken tampon çizilmiş ve boyanmış. O günün parasıyla beyaz olanı pazarlığının sonraısna ek 50-100 milyon lira civarı ( eski lira, 6 sıfırlı ? ) indirimle vereceklerdi. Biz renk tercihi olarak vişne çürüğünü almıştık ama bayi dürüst bir tutum içindeydi. Bu iyi bir izlenim bırakan davranış biçimi.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Sanırım bu konu birazda bizim ülkemizde daha çok sorun yaratıyor. Güven konusunda o kadar problemliyiz ki bazen faydamıza olması gereken şeyler zarara uğratıyor bizi. Mesela en basiti güneş yanıklı aracı değeri düşmesin orjinal kalsın diye boyatmıyorlar. Piyasa adına basit gibi görünse de ne kadar vahim bir durum. Diğer problem ise tüketici hakları mevzusu ve işleyiş süreci. Hem şeffaf ve adaletli değil hemde açıkları ve bir türlü sonuca varamayışı itibariyle her iki tarafı birden gereğinden fazla yıpratıyor. 

Telefon alırken bile garantisi kim diye bakıyoruz. Çünkü canı istemediği sürece  gayet rahat davranan o kadar firma var ki.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

2 dakika önce, Ömer Er yazdı:

Sanırım bu konu birazda bizim ülkemizde daha çok sorun yaratıyor. Güven konusunda o kadar problemliyiz ki bazen faydamıza olması gereken şeyler zarara uğratıyor bizi.

Tesadüfen tanıdığım ecnebi bir vatandaşın lafı geldi aklıma: "Annem 'seni seviyorum' dediğinde bile doğruluğunu kontrol ederim"

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Fabrikasyon üretim sırasında ki bir kusurdan dolayı aracın herhangi bir yerine fazladan boya uygulaması yapılması mevzusunda da müşteriye bilgilendirme yapılması gerekli. Araç o halde satıldıktan sonra durum anlaşılınca tavanın hasar alıp almadığına müşteri nasıl ikna edilecek ? Edilse bile müşteriyi psikolojik olarak bu şekilde zorlamaya kimin hakkı var ? Aracın 2.el satışında ki olası değer kaybını kim telafi edecek ?

 

Yani üretici bir mal üretiyor ve malıyla ilgili her şeyi söylemiyor. Bu malın üretim kalitesinden dolayı görmüş olduğu bir işlemin tüm maddi / manevi riski neden müşteriye yüklensin ?

 

O sebeple araç hasar almış ve boyanmış olsa da, üretim standartlarının doğru tutturulması için fabrikasyon boyanmış olsa da müşteriye bunun belirtilmeden satılması her türlü üreticinin ayıbıdır. Bütün riski müşteriye yıkıp kaçmaktan başka bir şey değildir.

 

He, ben doğru üretim standartlarının tutturulması açısından fabrikasyon olarak belli yeri boyanmış aracı sıfır diye alır mıyım ? Alırım. Yine sevkiyat yahut herhangi bir durumda belli ölçüde hasar almış sıfır bir aracı alır mıyım ? Alırım. Ama üretici bunları baştan belirtecek, bu işin maddi riskinin hepsini bana yüklemeyecek, belli oranda değer kaybıyla o aracı bana satacak ki risk paylaşılmış olsun. Öbür türlüsü müşteriyi keriz yerine koymaya çalışmaktan başka bir şey değil.

Cenk Demirel tarafından düzenlendi
  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

11 saat önce, Ozan Kar yazdı:

aklı başında alıcı belgeli kaydı kuydu olan bir şeyi dert etmeyecektir. örneğide benim, dediğim gibi.

Piyasa art niyetli ve dolandırıcı insan kaynıyor. Örnekte de görüldüğü gibi sıfır aldığınız bir araçta böylesi bir problem yaşandıktan sonra ikinci elde satıcının ifadelerine ve belgelerine dayanarak gönül rahatlığı ile arabayı alacak birisini bulmak biraz şans işi gibime geliyor. Çünkü hemen sonrasında kendisi elden çıkarırken bu durumun başını ağrıtıp ağrıtmayacağını düşünecek. 

Özetle hiçbir kusuru olmasını istemediğim için sıfır km alıp onca vergi ödüyorum. Kusurun oranına göre "Bunu görmezden geleyim veya bu kabul edilebilir bir hata değil, asla kabul etmem." şeklinde bir tercihe kesinlikle sürüklenmek istemem. 

Serkan Z. tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

47 dakika önce, Ali Gök yazdı:

değil tavan isterse avuç içi kadar olsun üretilen diğer araçlardan farklı bir şey varsa değiştirilmeli. sıfır araba almanın mantığı bu değil mi? fabrikadan çıkan binlerce aracın sahip olduğu özelliklere sahip olması. 

O halde her arızayı yaşatan durum sonrası araç değişimi isteyelim? Her arıza her araçta olmuyor, birinin diğerinden farkı da olmasın bu düşünce ile. Boyaya gelmeden onlarca hata oluyor boyadan çoook daha önemli, neden bunlara ses çıkmıyor veya böyle talepler edilmiyor? Boya gerçekten ülkemizde ciddi abartılan konulardan.

 

Yeniden boyanmamış ama alt takımı 50 bin kere yan sanayi ile değişmiş araçları alan insanlar olduğu sürece daha çok ekmek yer galeriler ? 

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Ülkemizde boya yoksa alıp elinde araba patlayan insanlara rağmen hala boya üzerinden çok fazla hüküm veriliyor arabalarla ilgili.

 

Böyle giderse adama araba satarken alıcıya motor bitik, şanzıman bitik bile desen hatta takla attık tavanı düzelttirdik ama boyatmadık bile desen satın alanlar çıkacak sanırım ? Çünkü boya yok ?

 

Arabamı aldığım ay kapısına çarptılar sanayide yaptırdım.

Sonraki yıl ön çamurluğa çarptılar, serviste orjinalle değiştirttim. (tamir edilebileceği halde)

 

Bakımları orijinal parçalarla ve titiz yerlerde yap, arıza varsa orijinal parçayla değişim yaparak arızayı gider, arabayı ezmeden kullan. Sonra biri gelip "boya var", "değişen var" desin. Fiayt kırmaya çalışsın. Kendini sözüne güvenilmez biri gibi hissettirmeye çalışsın.

 

Sizce de çok komik bir piyasa değil mi bu piyasa?

 

Ahlak ve rasyonel düşünce açısından acınacak haldeyiz.

 

Arabanın güzel görünsün diye komple boyanıp öyle satışa çıktığı günlerden ne günlere geldik..

 

Not: Sözüm başlığın ilk paylaşımında yaşanan senaryo için değil. Anlatmak istediğim durumla o farklı ama o durum da anlattıklarımın bizi getirdiği noktanın sonuçlarından biri..

 

Kerem Bozdoğan tarafından düzenlendi
  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Anlattığınız gibi 2.elde boya takıntısı olayına bende çok şaşırıyorum.Benim araçta sağ kapı sacı değişik ve tamponlarda ufak tefef darbeler sebebiyle boya var.Ben bu şekilde aldım.Yaklaşık 30 bin km oldu.Çok şükür mekanik hiçbir sıkıntı yaşamadım.Merak ediyorum,boya sebebiyle yolda kalan oldu mu?Yapacak bir şey yok,Türkiyenin gerçeği bu..

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

ikinci elde boya takıntım yok. bundan önceki aracımın 8 parçası boyalıydı bunun iki parçası. ülkemizde de maalesef çok takıntılı bir konu ama bayiden sıfır alıyorsanız kusursuz olmasını istemek bir haktır. böyle yaratılmadı ki elden bir şey gelmiyor diyelim. fabrikada düzeltsinler. koskoca firma hatasını kabul etmiyor ama tüketicinin kullan bir şey olmaz demesi bekleniyor.

Ali Gök tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

12 dakika önce, Ali Gök yazdı:

ikinci elde boya takıntım yok. bundan önceki aracımın 8 parçası boyalıydı bunun iki parçası. ülkemizde de maalesef çok takıntılı bir konu ama bayiden sıfır alıyorsanız kusursuz olmasını istemek bir haktır. böyle yaratılmadı ki elden bir şey gelmiyor diyelim. fabrikada düzeltsinler. koskoca firma hatasını kabul etmiyor ama tüketicinin kullan bir şey olmaz demesi bekleniyor.

Benim ilk yazdığımı okudunuz mu? 

Boya kalınlığının bir standardı, bir kuralı yok; her üretici/fabrika kendine göre ben buraya kadar çıkabilirim diyor. Yani biz hata olduğunu neye göre söylüyoruz?  Haliyle son tüketici çok önemsiyorsa bu durumu başta bakmalı. Dediğimiz gibiyse durum hatasını kabul etmemesi olağan, gerisine hukuk bakar ancak hangi ülkedeysen ona göre adım atarsın.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

21 saat önce, Ozan Kar yazdı:

ters bir yorum olarak bence bu konudaki kanunlar fazla tüketici dostu. yani böyle bir kusurdan dolayı aracın komple değişimine izin veren kanun zaten haksızlığa neden oluyor. tabi tüketici tarafından bakınca var olan haklardan sonuna kadar yararlanmak gerekiyor. Ayrıca farklı ve daha önemli bir sorun olsa da firma süreci yine uzatacaktı. hepsi böyle ne yazıkki. Audi ile benzer bir durum olmuştu, avukatın da hataları nedeniyle 5-6 yıl sonunda almıştı parasını.

 

aynı sorun benim de kaputta vardı, otosan orijinal olduğuna dair yazı verdi, serviste olabilir dedi alıcı da dert etmedi, değer kaybı yaşamadan sattım.

şöyle bir örnek vereyim, mesela bir hırsızı suç üstü yakladınız yada birkaç gün sonra çaldığı mallarla birlikte yakaladınız. ne yaparsınız? yada kanunlar gereği ne yapılır? sadece çaldığı malları geri verip elini kolunu sallaya sallaya gider mi? yada gitmesine izin verir misiniz? yoksa hem çaldığı malları alır hemde yaptığı bir suç olduğu için ceza mı verilir? bunlara cevap verseniz benim için yeterli olur.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.