Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

Adem Kazıl

Focus Megan Astra Leon Dizel Kapışma

Recommended Posts

Bu kapışmanın birde 1. bölümü vardı Honda Civic, Peugeot 308, Mercedes A180d ve FIAT Egea'dan oluşan orda da civic ile peugeot  ilk 2 ye kalmıştı...Bundan sonraki bölümde o kapışma ile bunun 1.ve 2.leri kapışacak Yani civic,focus,astra,308 ...Ara hızlanmada civice rakip çıkacağını sanmıyorum..0-100 de civic ile focus ,astra ile de 308 kafa kafaya gider diye düşünüyorum...Fren de  civic le focus frenleri iyi çıkar diye tahmin ediyorum.Güzel ,hoş bir kapışma olmuş...Ayrıca araçların fabrika verileri pek tutmuyor örneğin Honda civic rs in 0-100 verisi fabrika verisinden daha iyi ayrı ayrı Rs lerle denedik .Mondeo 1.5 ecoboosta fabrika verisinden daha kötü bunuda hem kendi yaptığım testte hem de netteki testlerde gördük,örnekler daha da çoğaltılabilir tabi burdaki kapışmada birkaç defa deneme yapmak lazım farklılaşma olabiliyor yakın araçlar arasında,Belki adamlarda yapmıştır...0-100de astra alır beygirlerden dolayı diyorum ara hızlanmada da civic götürür bence...Fren civic veya focus alır.

Yakında yayınlarlar hep birlikte görürüz

--4 dakika sonra eklendi--

 

--6 dakika sonra eklendi--
15 saat önce, Serdal Balan yazdı:

İyi araba giden araba değil duran arabadır.

Honda Civic, Peugeot 308, astra,focusla çekecekler bir sonraki videoyu civic hem gidecek hem duracak diye tahmin ediyorum o zaman civic iyi araba mı olacak?Bu videonun 1. bölümü vardı birde Honda Civic, Peugeot 308, Mercedes A180d ve FIAT Egea'dan oluşan civic iyi duruyordu örneğin

Edited by çağlar çetinkaya

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 dakika önce, çağlar çetinkaya yazdı:

Honda Civic, Peugeot 308, astra,focusla çekecekler bir sonraki videoyu civic hem gidecek hem duracak diye tahmin ediyorum o zaman civic iyi araba mı olacak?Bu videonun 1. bölümü vardı birde Honda Civic, Peugeot 308, Mercedes A180d ve FIAT Egea'dan oluşan civic iyi duruyordu örneğin

Evet o zaman Civic iyi araba olacak bence 🙂

Çünkü benim için bir arabanın ne kadar iyi gittiğinin zerre kadar önemi yok, iyi duruyorsa o araba iyi arabadır.

Bir arabayı istediğiniz gibi kurcalayıp kurcalayıp iyi gittirebilirsiniz, yükle babam yükle, sonu yok. Ama durma konusu çok daha büyük bir mühendislik ve teknik bilgi gerektirir, istediğiniz gibi kurcalayamazsınız, yapabilecekleriniz sınırlıdır, hatta bunları yaptıktan sonra tüm mühendisliği de bozabilirsiniz.

Not: Frene abandıktan sonra durmayan bir arabayla uçurumun dibini havadayken gördüğünüzde aklınızdan şu geçiyor:

"yaşarsam durabilen bir araba alacağım"

Sonra zaten gittim Volvo aldım. İyi duruyor :))))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Civic iyi duruyor. Şampiyonum 😂😂

Şaka maka arkadaşımın fabrika çıkışlı tüplü Civic'ine bindim 5-6 kez. Gerçekten çok sessiz, çok konforlu bir araç. Bayıldım. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Atmosferik cvt ile civic 80-90 km/s hızdan sonra bağırıyor ses var görüntü yok, ama alçak oturma pozisyonu, süspansiyon konforu, iç hacimi iyi. Ben şeridimden çıkmam etliye sütlüye karışmam sakin sakin giderim sollama yapmam diyen için görece uygun fiyatlı iyi bir alternatif.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daha önce dediğim gibi bu verilerin hiçbir nesnelliği yok, eğlen geç temalı. Fren testinde Astra ilk videoda Focus ile benzer kalırken ikinci de ciddi fark oluyor. Zaten lastik farkı da varmış, kışlık lastik orada gide gele gide gele iyice hamur olmuştur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astra'nin onde cikmasina sasirmadim acikcasi, onceki aracim da 2016 dizel Astra'ydi, kalkis ve ara hizlanmalar cok keyifliydi. Arac guzel olsa da Opel marka olarak hayal kirikligina ugratti beni, ozellikle servisler tam anlamiyla rezaletti. C sinifi, spor modeli olmayan araclar icin bu tur videolarin cok anlamli oldugunu da dusunmuyorum acikcasi, belki fren testi anlamli olabilir.

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 saat önce, Ercan Özgönül yazdı:

belki fren testi anlamli olabilir.

Fren testleri de anlamsız olmuş. Kimisinde kış lastiği var ki bu frenajı direkt etkiler. Ayrıca saatte 130 km ile giden bir araç saniyede 36 metre ilerler. Aynı noktada aynı anda frene basma hassasiyeti arasında 1/6 saniye bile fark olsa 6 metre fark oluşur.

Share this post


Link to post
Share on other sites
15.05.2019 - 14:10 tarihinde, Serdal Balan yazdı:

Evet o zaman Civic iyi araba olacak bence 🙂

Çünkü benim için bir arabanın ne kadar iyi gittiğinin zerre kadar önemi yok, iyi duruyorsa o araba iyi arabadır.

Bir arabayı istediğiniz gibi kurcalayıp kurcalayıp iyi gittirebilirsiniz, yükle babam yükle, sonu yok. Ama durma konusu çok daha büyük bir mühendislik ve teknik bilgi gerektirir, istediğiniz gibi kurcalayamazsınız, yapabilecekleriniz sınırlıdır, hatta bunları yaptıktan sonra tüm mühendisliği de bozabilirsiniz.

Not: Frene abandıktan sonra durmayan bir arabayla uçurumun dibini havadayken gördüğünüzde aklınızdan şu geçiyor:

"yaşarsam durabilen bir araba alacağım"

Sonra zaten gittim Volvo aldım. İyi duruyor :))))

durma konusunu çok abartmayın bütçe varsa her türlü durulur...

teknik mantığı çapı büyük eni kalın hava soğutmalı disk +büyük 6 veya 8 noktadan basan fren kaliperleri +performans balatası +çelik fren hortumu ...

en önemli olan burda araç ağırlığı ...

mesela bizim focuslara komple st veya rs in brembo fren kiti veya kuga ecoboostun şıp diye uyar ...maliyet 2. el bile 6-7 bin tutar 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

durma konusunu çok abartmayın bütçe varsa her türlü durulur...

teknik mantığı çapı büyük eni kalın hava soğutmalı disk +büyük 6 veya 8 noktadan basan fren kaliperleri +performans balatası +çelik fren hortumu ...

en önemli olan burda araç ağırlığı ...

mesela bizim focuslara komple st veya rs in brembo fren kiti veya kuga ecoboostun şıp diye uyar ...maliyet 2. el bile 6-7 bin tutar 

 

Her şey bütçe varsa çözülür, ama anlamı yok 🙂 Olay benzer fiyatla iyiyi sunması zaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Her şey bütçe varsa çözülür, ama anlamı yok 🙂 Olay benzer fiyatla iyiyi sunması zaten.

kardeşim hangi otomobil firması en yenisinde malzemeden  çalmadan en iyiye taşımaya çalışıyor ki 🙂 her yeni çıkanda  üstüne ekleyip iyileştirme yapsalar zaten şu an çok farklı yerlerde olur bütün araçlar adamlar bir tane vidanın hesabını yapıyorlar ...Sen bu konuları daha iyi bilirsin ...

porya aynı porya oraya 278 mm yerine 330 mm disk koyup kaliperi büyütüp büyük balata koysa iş tamam 🙂 ama o zaman balata dikkatsiz kullanıcıda 20 -25 binde bitmez 🙂 ford para kazanamaz 🙂 

orjinal balata dışarda ön+arka 380tl +işçilik 

serviste ön arka balata değiştir allah muhafaza 1200tlsi taş 🙂

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites
53 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

kardeşim hangi otomobil firması en yenisinde malzemeden  çalmadan en iyiye taşımaya çalışıyor ki 🙂 her yeni çıkanda  üstüne ekleyip iyileştirme yapsalar zaten şu an çok farklı yerlerde olur bütün araçlar adamlar bir tane vidanın hesabını yapıyorlar ...Sen bu konuları daha iyi bilirsin ...

porya aynı porya oraya 278 mm yerine 330 mm disk koyup kaliperi büyütüp büyük balata koysa iş tamam 🙂 ama o zaman balata dikkatsiz kullanıcıda 20 -25 binde bitmez 🙂 ford para kazanamaz 🙂 

orjinal balata dışarda ön+arka 380tl +işçilik 

serviste ön arka balata değiştir allah muhafaza 1200tlsi taş 🙂

Focus mk4 ağır olmasına rağmen mk3’ten daha iyi duruyor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 dakika önce, Yakup Çağatay yazdı:

Focus mk4 ağır olmasına rağmen mk3’ten daha iyi duruyor.

Vardır bir geliştirme fren sistemi aynı ise bile mk 4 lastik ebatları derim 235x40x18 🙂

bende mk 4 ten iyi dururum fren sistemindeki diskler aynıysa 🙂

235x35x19 jant lastik spor yay şu An bende yol tutuş ve durma konusunda  bayağı stoğa göre iyileşme var arka lastiklerden cayırtı geliyor araba yinede kopmuyor 🙂 önler sarıp alıp götürüyor arabayı 🙂

özellikle bu testleri yonca kavşaklarda veya keskin dağ yolu gibi virajlarda yapıyorum eğlenceli oluyor ama şu araba 2.0 dizel 4 çeker bi turbo 300 hp olsa tadından yenmez 🙂

Edited by Serkan Karakoca

Share this post


Link to post
Share on other sites
24 dakika önce, Serkan Karakoca yazdı:

Vardır bir geliştirme fren sistemi aynı ise bile mk 4 lastik ebatları derim 235x40x18 🙂

bende mk 4 ten iyi dururum fren sistemindeki diskler aynıysa 🙂

Ben aynı şart dışındaki koşulları yazmam buraya 🙂 Aynı koşuldan bahsediyorum ve elektronik destek de var sadece önemli olan boy değil yani 👍🏻

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.