Jump to content
2019 Temmuz'dan sonraki tüm içerik ve üyelikler silinmiştir. Lütfen yeni kayıt yapınız ×
  • Hoş Geldiniz!

    Tüm özelliklerine erişmek için şimdi kaydolun. Kayıt yaptırdıktan sonra, konu açabilir, konuları yanıtlayabilir, kullanıcıların mesajlarını beğenebilir, özel mesaj yollayabilirsiniz.

    Kayıt olduktan sonra bu mesaj silinecektir.

  • 0

Araç Soğukken Rölanti Dalgalanması Veya Gaz Yememesi


Derya G. B.

Soru

Merhaba arkadaşlar, bende bir Focus alarak aranıza yeni katıldım. Aldığım araç hakkında bir sorum olacak. Öncelikle uzun uzun yazayım ve anlatayım sizlerin derdime derman olacağınızı düşünüyorum.

* Aracım 2011 Model ama 2012 Kasa Focus 1.6 Ti-Vct (97000 km'de)

* Araçta Prins Silver LPG var

* Aracın 77.000 km'de Triger değişimi ve baskı balata vs ağır bakımları yapılmış.

* Aracı 96.000 km'de aldım. Aldığımda 5/30 Castrol yağ koyup bütün filtreleri değiştirdim.

 

Arkadaşlar daha önceki 2 arabamda yaklaşık 15.000 civarı zarar ettim. Dolayısı ile bu sefer araba alırken çok hassas davrandım. Yukarıda bahsettiğim aracı aldım. Araca bakmaya giderken özellikle aracı hareket ettirmeyin ben kendim soğuk iken test etmek istiyorum dedim ve araca gittim önce kendim test ettim her hangi bir problem göremedim. Daha sonra Ümran Komputest'e soktum. 2 parça lokal boya harici hata yok dediler ve aracı aldım. Bir sorun var mı diye  1-2 gün arabayı sürdüm. Bir problem olmayınca Focus 4 Android teyp taktım. Gündüz Ledi uygulaması vs arabayı bozmayacak küçük aksesuarlar taktım.

 

Gelelim aracımın sorununa; Ertesi gün sabah arabayı çalıştım ve işe giderken yaklaşık 7-8 km sonra vites boşta ışıklarda beklerken rölanti dalgalandı ve stop etti. 1 kere olunca dert etmedim ama 2. kez olunca referans vasıtasıyla TANOTO'ya götürdüm, arıza için 10-15 gün sonraya süre verdiler bende oradaki referans önerisiyle TANOTO'dan ayrılan personelin yeni açtığı ÜNAK Otomotive gittim. Derdimi söyledim. Sorunumun bir çok şeyden kaynaklanabileceğini söyleyerek ucuzdan başlayalım dediler. Yağ değişimi filtre değişimi yapıldı. Bujiler değişti. Boğaz Kelebeği temizlendi. Komprasör testi yapıldı. Bir sorun bulamadılar. Buji kablolarını değiştirmek istediğimde sadece kısa olan 1 tanesi 345 TL civarı olduğundan gerek yok dediler. Biraz bin en son çare Sübap, üst kapak açarız dediler(2500-3000 TL). Sonra LPG servisine gittim, LPG ayarlarını yaptırdım, her hangi bir sorun bulamadılar. LPG bakımları yapıldı ve filtreler değişti. Servisten çıktığım günden bu yana yaklaşık 10-15 gündür stop etme sorunum olmadı. Yalnız sorunum tamamı ile geçmiş değil. Sabah ilk çalıştırdığımda geri vites veya 1. vites ile kalkış yaparken sanki araba gaz yemiyor gibi, yerinden kalkması için biraz gaz pedalına basmam gerekiyor. (2.000 devir civarı) Ya da kalkış yapmadan önce biraz gaz verip arabayı ısındırmam gerekiyor. Bu süre içerisinde rölanti 0.9 - 0,6 arasın bir iniyor çıkıyor kafası karışıyor gibi. Yani zorlasa stop edecek ama etmiyor. Arabayı kaldırıp biraz gidince bu sorun düzeliyor. Kusura bakmayın uzun uzun yazdım ki, daha önce yapılanları da bilmeniz açısından. Kısaca söylemek gerekirse, araç soğuk iken gaz yemiyor gibi oluyor 1. vites de yine kalkıyor ama geri vites te kamyon gibi ara gaz ile kalkıyorum. Biraz gittikten sonra bu sorun düzeliyor.

 

Araba alıp satımı yapan arkadaşım bindi arabaya, maşallah taş gibi sorun yok yürüyeni iyi dedi. Komprasör biniyor dedi. Tekleme yok dedi. Kendisi ile konuşurken tabi birkaç sorum oldu çevremdekilerin sözlerine istinaden. Sübap olsa bunu sürekli yapar ısınınca kesmez dedi. Motor durumu iyi gözüküyor. Performans olarak 2500-2600 devirde 5. vites de hızı iyi dedi. Ama 2. vites 5000 devirde 90 görmesi lazım 80 yapıyor motor sağır açılmamış dedi. Sonunda ise araba ısınınca kesiyor muhtemelen buji kablosu görünüyor buji kablosunu değiştir dedi.

 

Bu arada araç herhangi bir arıza vermiyor. Sizin fikirleriniz nedir ?

 

Gökhan Bektürk tarafından düzenlendi
Yanlış yazım.
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Önerilen Mesajlar

  • 0

Cevabınız için teşekkür ederim. Prins'in bayisine götürdüm, kendisi ayrıca 10 yıllık LPG bakımına gittiğim ustam olur. LPG bakımı ve gaz ayarı yaparken herhangi bir sorun olmadığını söyledi. Cevabınıza istinaden fikir yürütmem gerekirse LPG de olsa bu sorunu sürekli yapar diye düşünüyorum. İlk çalıştırmada yaptığı için, yani benzinde çalışarak yaptığı için LPG den olmadığı aklıma geliyor. Buji kablosu değiştirmeli miyim acaba. Değiştirsem de, bu gittiğim yerdeki ustaların dediği fiyatlarda olması şaşırtıcı. En kısa olan 300-350 TL 4 tane alsan 1.500 TL lik olursun gibi şeyler söylediler. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Aynı sorun bende de var. Aracıma lpg taktırdım taktıralı özellikle kışın ilk çalıştırmada hafif pırpır, hareket ettirince de silkeleme oluyordu. Son aylarda kesildi, böyle olunca da uğraşmadım. Isınınca sorun kalmıyor, lpgde gayet güzel. Ama çok kafaya taktım bir ara, kaç defa lpg işlemini yapan yere götürdüm, akşam orda kaldı, sabah ilk onlar çalıştırdılar normal dediler. Başka ustalara götürdüm herkes normal deyince bu defa herhalde takıntılıyım dedim bıraktım.

Ama önceki aracım focus mk2.5, onda böyle bir sorun yoktu. Lpg de benzin de birbirinden farklı değildi.

İnternette de çok araştırdım, hatta birisi ısrarla yazılım güncellemesi yaptırmam gerektiğini söyledi. Zamanım olmadığı için yapamadım. Olur da denerseniz buraya yazın lütfen.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevabınız için teşekkür ederim. Evet araç ısınınca yani LPG geçince düzeliyor hatta sürüş esnasında benzine geçiyorum, biraz benzinde sürüyorum sorun yok. Bunu sadece araç soğuk olduğunda ilk çalıştığında yapıyor. Hava alıyor gibi diyeceğim öyle olsa havayı her zaman alacağından her durduğumda yapması lazım ama yapmıyor. Kronik mi diye düşünmeye başladım. Bu sorun dışında hiç bir arıza olmaması arıza vermemesi, götürdüğüm ustaların tabiki araba sıcak olduğundan dolayı diye düşünüyorum sorun yok demesi. Acaba ben mi takıntılıyım demeye itiyor beni.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Buna benzer bir durumu bir dönem ben de yaşamıştım. Araç tam olarak ısınmadan önce özellikle ışıklarda durduğumda ya da dönüşler vb. hallerde duracak kadar yavaşladığımda devirde dalgalanmalar oluyordu(Stop etme olayını hiç yaşamadım). LPG bakımına gidip durumu anlattığımda tekrar bir güncelleme ve ayar yapılınca sorun ortadan kalktı. Aradan bayağı zaman geçti, son aylarda eskisinden daha az da olsa zaman zaman kısmi dalgalanmalar olabiliyor, ancak ciddi bir durum yok. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Bence sizin yapmanız gerek aküyü söküp biraz bekleyip aracı bir müddet sadece benzinde kullanmak. Eğer o şekilde düzelirse lpg yi hiç açmadan lpg ustasına götürmek ve yeniden lpg ayarı yaptırmak. Bu şekilde düzelmez ise sorun lpg de değil benzin sistemindedir. Aküyü sök dememdeki amaç beyin ve benzin haritası sıfırlansın. Sizde bir müddet benzinde kullanıp yeni bir harita oluşturmuş olursunuz 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

@Mustafa Karaca Mustafa bey bunu bana önermişlerdi ve denedim. Hatta bir süre lpgyi iptal edip bir kaç hafta benzinde bindikten sonra tekrar gidip ayar yaptırdım. Akü başı vs denendi benim aracımda ama düzelmemişti.

İçimde hala ısrarla yazılım güncellemesi yapılmasını söyleyen arkadaşın önerisi kaldı.

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

İmmobilizer hatası için yazılım yapılmıştı aracıma ondan sonra sizin yaşadığınız lpg sorunları başvermişti. Gerçi aracımı sattım o zamana kadar da öyle kullandım ama yazılım sonrası aracımdan soğumuştum. Ha belki o güncelleme üzerine bir güncelleme daha gelmiştir düzelmiştir onu bilemem. Benim dediğim olay 2 sene öncesinde olmuştu. 

Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

  • 0

Cevaplar için teşekkürler. Yazılım demişken bu stop etme olayından sonra bakıma girdiğimi ve daha sonra stop etme olayını olmadığını belirttim. Arkadaş en son çıkarken kapıları kitleme yokuş kalkış yazılımı yükleyelim dedi. Olur dedim, araçta ESP olmadığından yokuş kalkış olmadı ama hareket halinde kapı kitleme özelliğini aktif etti. Tabi bunu yaparken biraz zorlandı hata verdi falan fişman. Bu dalgalanma olayı bu işlemden önce vardı stop ediyordu (1-2 kere) bakım sonrası stop etme kesildi. Aslında düzeldi de bu yazılım kafayı karıştırmış olabilir mi ?

 

Çünkü bazen kontağı çekip kapıyı açtığımda teybi kapatmıyor veya park açık uyarı sesi vermiyor. Böyle olduğun araçtan inmeden kapıyı kapatıp tekrar açtığımda bu sefer park açık uyarısı veriyor ayrıca teyp açık kaldığında bu şekilde kapatıyor. Bu dediğimi ara sıra yapıyor. Söylemeden de edemeyeceğim için sorayım diyorum, Arabayı aldığım günden teyp takılana kadar bu sorunların hiç biri yoktu. Acaba Navimex Marka Focus 4 teyp buna neden olabilir mi, beynin kafasını karıştırıyor olabilir mi. Yoksa teyp ile olması bir tesadüf mü ?

--4 dakika sonra eklendi--
27 dakika önce, Serkan erden yazdı:

2.vites, 3000 devirde 90 olmaz hız. Bi hata olmasın yazmada. Soruna gelirsek rölanti müşürü kontrol edildimi acaba, eğer sorun yoksa kış mevsiminden kaynaklı olabilir. 

Sanırım yanlış yazdım 5000 devir olacaktı ? Bu arada rölanti sensörüne bakılmadı. Çünkü o kadar şey söyleyen oldu ki, distüribütör baktır diyen, bobin olabilir diyen, buji buji kablosu diyen, zengin fakir karışım diyen. Konuyu o yüzden açtım. Herkesin dediğini yaparsak işin içinden çıkamayız diye. Geçmişte yaşayıp soruna çözüm bulan var mı diye. Şuda bir gerçek, her zaman herkesteki gibi olacak da değil. Bugün gidip buji kablolarını değiştireyim diyorum. Siz nedersiniz ve hangi marka olmalı ?

Gökhan Bektürk tarafından düzenlendi
Yorum bağlantısı
Diğer sitelerde paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgi

Bu siteyi kullanarak, forum Gizlilik Politikasını kabul etmiş olursunuz.