Jump to content
  • Welcome!

    Register now to access all features. After registering, you can post topics, reply topics, like users content, send private messages.
    This message will be deleted after you register.

“ER-OL
Hüseyin Uyar

Focus Mk3 Mca 1.6 Lpg Sübap Problemi

Recommended Posts

Herkese keyifli forumlar 🙂 

 

2018 1.6 Ti-vct Focus Titanium aracım var, şuan 6000km'ye dayanmak üzere.. Aracı Bursa'da şehir içinde kullanıyorum, ortalama tüketimim 7.3lt. Yıllık ortalama 15-20 bin km arası yapıyorum, genel olarak aracı çok sakin kullanıyorum ortalama 2000 devirde vites attırıyorum, yokuşlarda ya da sollamalarda max 4000.

Benzine gelen son zamlardan sonra LPG taktırmayı düşündüm, forumdaki konuları detaylıca okudum ancak net olarak kafamda birşey oluşturamadım.. 

 

Taktırırısam Prins ya da BRC taktırmayı düşünüyorum. 

 

Merak ettiklerime gelirsek;

 

1- Lpg kullanan arkadaşların kaç bin km'dir LPG kullandıkları?

2- Sübap probleminin olduğuna oldukça değinilmiş fakat farklı bilgiler yer almakta, kimi 60-70 bin km'de supap değiştiğini belirtmiş, kimi çok daha uzun kmlerce kullanılabileceğine değinmiş. Ve asıl merak ettiğim atıyorum supapların 70 binde değişmesi gerekti, 70bin km'ye kadar aslında supaplar zamanla yavaş yavaş zarar görüyor ve aracın performansında zamanla düşüyor olabilir. Sonuçta supaplar bir anda tık diye gidecek değil. Bu mantıkla düşünürsek taktırmak sizlerce mantıklı mıdır?

3-Supap problemi yaşayanlar var ise kaç bin km'de yaşadıklarını bildirirlerse sevinirim.

4- Bu aslında en son aşama yani karar verirsem ihtiyacım olacak; Bursa'da lpg dönüşümü yaptırıp memnun kalan ve usta tavsiyesinde bulunabilecek olan var mı?

 

Şimdiden herkese teşekkürler 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bu sorduğun soruların tek cevabı var Vialle LiquidSi adında bir sistem var.LPG yi sıvı olarak aynı benzin gibi silindir içine gönderiyor.Aracını seviyor ve bu problemleri yaşamak istemiyorsan Otosansit te Tur otogaz Turgay tek geçerim.Benim önceki aracım focus idi ve bu sistemi bağlattım. Youtube ara izle karar ver ve bağlat bana dua edersin.😉  

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Bu sorduğun soruların tek cevabı var Vialle LiquidSi adında bir sistem var.LPG yi sıvı olarak aynı benzin gibi silindir içine gönderiyor.Aracını seviyor ve bu problemleri yaşamak istemiyorsan Otosansit te Tur otogaz Turgay tek geçerim.Benim önceki aracım focus idi ve bu sistemi bağlattım. Youtube ara izle karar ver ve bağlat bana dua edersin.😉  

Çok teşekkürler, araştıracağım 🙂 Bir de sormak istediğim birşey daha var, aracı bu sistem ile kaç bin km kullandınız?

Edited by Hüseyin Uyar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lovato marka sistemi 22 bin km. Önce taktırdım hiçbir sorunum yok. Dediğin gibi yüksek devirlerde kullanırsan sübablar çabuk biter, normal devirlerde 50-60 bin gibi gider. Tavsiyem pahalı olan prins yada likid sistemi seçmemeniz. Amaç zaten ekonomi değilmi. Ayrıca sübablar bittiğinde çelik sübab değişimi yapılıyor ve bu sorunda ortadan kalkıyor. Buda tahminim 2.5-3 bin gibi bir rakam. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hiçbir lpgli Focus aracımda subap sorunu yaşamadım. Focus 1’i 240 bin km de iken sattım Prins kit vardı üzerinde 200 bin km salt lpg ile kullandım en ufak bir problem çıkarmadı şükür. Aynı zamanda diğer aracımız Focus 2 Brc kit sıfır alındı 90 bin km lpg ile kullanıldı sorunsuz bir şekilde satıldı. İkisi de gittikten sonra şu an benzinli Focus 3 Brc kit mevcut 60 bin km dir lpgli kullanılıyor. Öbür aracımız yine Focus 2.5 kasa ama dizel, bunun da LPG’den daha fazla sorunları oluyor. Fordlarda kronikleşmiş subap sorunu yoktur kötü usta/işçilik, yanlış bakım, bilinçsiz kullanıcı vardır. Kaliteli kit ve işçilik ile yıllarca gözü kapalı bir şekilde kullanabilirsiniz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Edited by Mehmet Demir

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 saat önce, Serkan erden yazdı:

Lovato marka sistemi 22 bin km. Önce taktırdım hiçbir sorunum yok. Dediğin gibi yüksek devirlerde kullanırsan sübablar çabuk biter, normal devirlerde 50-60 bin gibi gider. Tavsiyem pahalı olan prins yada likid sistemi seçmemeniz. Amaç zaten ekonomi değilmi. Ayrıca sübablar bittiğinde çelik sübab değişimi yapılıyor ve bu sorunda ortadan kalkıyor. Buda tahminim 2.5-3 bin gibi bir rakam. 

Haklısınız amaç zaten ekonomi, prins silverline için 4000TL fiyat aldım, BRC platinium için 4200TL.. Sıvı sistem zaten düşünmüyordum, arkadaşın belirttiği liquidsi sistemi araştırdım pahalıymış o yüzden düşünmüyorum zaten.

3 saat önce, Koray Demir yazdı:

Hiçbir lpgli Focus aracımda subap sorunu yaşamadım. Focus 1’i 240 bin km de iken sattım Prins kit vardı üzerinde 200 bin km salt lpg ile kullandım en ufak bir problem çıkarmadı şükür. Aynı zamanda diğer aracımız Focus 2 Brc kit sıfır alındı 90 bin km lpg ile kullanıldı sorunsuz bir şekilde satıldı. İkisi de gittikten sonra şu an benzinli Focus 3 Brc kit mevcut 60 bin km dir lpgli kullanılıyor. Öbür aracımız yine Focus 2.5 kasa ama dizel, bunun da LPG’den daha fazla sorunları oluyor. Fordlarda kronikleşmiş subap sorunu yoktur kötü usta/işçilik, yanlış bakım, bilinçsiz kullanıcı vardır. Kaliteli kit ve işçilik ile yıllarca gözü kapalı bir şekilde kullanabilirsiniz.

Yorumunuz için çok teşekkürler, beni en çok düşündüren de montaj aşaması.. Bu yüzden kaliteli işçiliği olan bi usta bulmam lazım..

2 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Benim bütçemi aşıyor zaten, ki böyle bir sistemi taktırıp aklımda soru işareti kalacağına aracımı satıp dizele geçmek daha mantıklı olur zaten o parayı verdikten sonra 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 saat önce, Mehmet Demir yazdı:

https://forum.donanimhaber.com/vialle-lpdi-taktiracaklar-birdaha-dusunsun--130669647

her kitte montaj çok önemli denir.. az önce bende bakayım dedim olurda birgün f4 1.5 benzinli alırsam diye..

@Osman Türkol arkadaşın bahsettiği vialle nin çok pahalı olduğu söyleniyor, özellikle 10-12 bine taktırdıktan sonra 40-50k da bir 2-3 binlik pompa ihtiyacı var deniyor..

 

aşağıdaki mesajlarda birde taktırıp söktürenler mevcut maalesef

 

burada ise fiyat 6500 tl   https://www.ototasarruf.com/lpgsistemleri.php?haberID=855

Mehmet beyin dediği 10-12 bin fiyat direkt enjeksiyonlu sistemler içindir. Atmosferikler için 1150 Euro olarak fiyat verdiler. Tabi montaj önemli. Pompa arızasına gelirsek bu sistemde ve bütün lpg sistemlerinde pompa arızası olsun beyin arızası olsun olması muhtemel neticede kul yapısıdır.Karar bağlatıcak olan kişinin. Ben yine söylüyorum sıfır atmosferik benzinli bir araç alsam hiç düşünmeden bağlatırım. Focus aracıma bağlattım çok ta memnun kaldım ibrede uzun süreli 180 km yide gördüm (müsait olan yerlerde) pompa hiç ben çalışmam demedi kışın 500 metre ila 1000 metre arası lpg ye geçerdi ve hiç sıkıntı yapmazdı.Benim aracı sattığım kişide beni 1 sene sonra aradı çok memnun olduğunu belirtti. Yine söylüyorum güç meselesi değil aracını sevme meselesi diyorum ve gidiyorum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

Mehmet beyin dediği 10-12 bin fiyat direkt enjeksiyonlu sistemler içindir. Atmosferikler için 1150 Euro olarak fiyat verdiler. Tabi montaj önemli. Pompa arızasına gelirsek bu sistemde ve bütün lpg sistemlerinde pompa arızası olsun beyin arızası olsun olması muhtemel neticede kul yapısıdır.Karar bağlatıcak olan kişinin. Ben yine söylüyorum sıfır atmosferik benzinli bir araç alsam hiç düşünmeden bağlatırım. Focus aracıma bağlattım çok ta memnun kaldım ibrede uzun süreli 180 km yide gördüm (müsait olan yerlerde) pompa hiç ben çalışmam demedi kışın 500 metre ila 1000 metre arası lpg ye geçerdi ve hiç sıkıntı yapmazdı.Benim aracı sattığım kişide beni 1 sene sonra aradı çok memnun olduğunu belirtti. Yine söylüyorum güç meselesi değil aracını sevme meselesi diyorum ve gidiyorum.

Yorumunuz için teşekkürler. Elbette ki aracımı seviyorum, ancak ekonomi düşünüldüğünde o parayı vermek pek de ekonomik olmuyor. Ayrıca aracınızı 20bin km kullanmışsınız, benim fikrim 20bin km sistem hakkında hakkıyla yorum yapmak için çok yeterli bir km değil.. Diğer sistemler de zaten 20bin km'leri çok rahat bir şekilde sıkıntısız olarak görüyor 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.spritmonitor.de/en/detail/811933.html

 

30bin km kullandım lpg ile. bazen kötü yerlerden alınan yakıttan dolayı bir kaç tekleme dışında problemi olmadı. aracı performanslı kullanmama rağmen atiker gold benim için yeterli gelmişti. Usta yıllık 15bin için atiker yeter demişti eğer 45-50 gibi yapacak olsaydım brc daha fazla km yapacak olsayfdım prins takacaktı. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 saat önce, Hüseyin Uyar yazdı:

Yorumunuz için teşekkürler. Elbette ki aracımı seviyorum, ancak ekonomi düşünüldüğünde o parayı vermek pek de ekonomik olmuyor. Ayrıca aracınızı 20bin km kullanmışsınız, benim fikrim 20bin km sistem hakkında hakkıyla yorum yapmak için çok yeterli bir km değil.. Diğer sistemler de zaten 20bin km'leri çok rahat bir şekilde sıkıntısız olarak görüyor 🙂

anlaşılan vialle hakkında pek araştırma yapmamışsınız.Neyse sizin için hayırlısı neyse o olsun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bende atikerden yana oy kullanıyorum. Çünkü lpg işi ekonomi işi, ekonomi yapacaksak en başta kiti taktırma aşamasında başlamak daha doğru olur. Döviz kurları yüzünden brc prins fiyatları aldı başını gitti. Atiker hem yerli malı hem ustası çok hem parçası bol. En küçük ilçe de bile ustası bulunuyor. Ben sanırım 3 - 4 yıl önce prins lpg taktırdım ama o zamanki fiyat 2150 TLydi. Günümüz şartlarında yerli malı yurdun malı diyerek iyi bir usta ile birlikte atiker mantıklı.✅

 

Bir de şu da var. Atiker filtresi ile prins brc filtresi fiyatları da farklı. Yani taktıktan sonra yedek parça da ucuz olur 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

merhabalar,

bende 45000 km'de focus 3 aracıma AKL Elegrand kit taktırdım, Atiker Grand ile aynı olduğunu söylediler ve yaptığım incelemelerde de öyle olduğunu anladım. Yaşadığım tek sıkıntı pompa istasyonlarının gazlardaki kalite farkları veya belirli markalardaki istasyonlar da kesinlikle sıkıntı yaşıyorum. Bu sıkıntı rölantıda hafif titreme veya arada tekleme yapabiliyor. Onun dışında tasarruf konusunda tatmin ediyor. Yakıtı Shell'den aldığım sürece herhangi sıkıntı yaşamıyorum. Şuan 70000 Km bahsettiğim gibi ilk günden beri aynı . Kısacası memnunum, kiti de dayımın arkadaşında taktırdım ustalığına kefil oldukları için 2017 temmuzda 1400TL 'ye taktırmıştım. Bu işlerde ilk önce güveneceğiniz yer olması önemli. İnsanın kafası rahat olması lazım. Şuan Filtre değişimini işçilik dahil 30 TL'ye yaptırıyorum her 10000 km'de . Bu işin ne kadar bütçe ayıracağınıza bağlı sonu olmadığını düşünüyorum. Saygılarımla

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 saat önce, Olcay Sert yazdı:

https://www.spritmonitor.de/en/detail/811933.html

 

30bin km kullandım lpg ile. bazen kötü yerlerden alınan yakıttan dolayı bir kaç tekleme dışında problemi olmadı. aracı performanslı kullanmama rağmen atiker gold benim için yeterli gelmişti. Usta yıllık 15bin için atiker yeter demişti eğer 45-50 gibi yapacak olsaydım brc daha fazla km yapacak olsayfdım prins takacaktı. 

Yorumunuz için çok teşekkürler 🙂

1 saat önce, Osman Türkol yazdı:

anlaşılan vialle hakkında pek araştırma yapmamışsınız.Neyse sizin için hayırlısı neyse o olsun

Araştırma yaptım ancak uygulanmış çok fazla araç göremedim atmosferiklerde, fiyat olarak da sizin de belirttiğiniz gibi 1150euro fiyat aldım ki bu da yaklaşık olarak 7000TL gibi bir rakama denk geliyor.. Böyle bir durum LPG'nin kendini amorti etmesi 40.000km'leri bulacak bunda benim için uzun bir süre 🙂

1 saat önce, Mustafa Karaca yazdı:

Bende atikerden yana oy kullanıyorum. Çünkü lpg işi ekonomi işi, ekonomi yapacaksak en başta kiti taktırma aşamasında başlamak daha doğru olur. Döviz kurları yüzünden brc prins fiyatları aldı başını gitti. Atiker hem yerli malı hem ustası çok hem parçası bol. En küçük ilçe de bile ustası bulunuyor. Ben sanırım 3 - 4 yıl önce prins lpg taktırdım ama o zamanki fiyat 2150 TLydi. Günümüz şartlarında yerli malı yurdun malı diyerek iyi bir usta ile birlikte atiker mantıklı.✅

 

Bir de şu da var. Atiker filtresi ile prins brc filtresi fiyatları da farklı. Yani taktıktan sonra yedek parça da ucuz olur 😉

Lpg konusunda bende montajın kitten daha önemli olduğunu düşünüyorum, Atiker konusun da ise daha önceki aracıma taktırmıştım ve hoş olmayan sorunlar yaşamıştım bu yüzden biraz uzak bakıyorum ama yine de montajına güvenebileceğim bir usta bulabilirsem neden olmasın 🙂

Bir saat önce, Haydar Kaya yazdı:

merhabalar,

bende 45000 km'de focus 3 aracıma AKL Elegrand kit taktırdım, Atiker Grand ile aynı olduğunu söylediler ve yaptığım incelemelerde de öyle olduğunu anladım. Yaşadığım tek sıkıntı pompa istasyonlarının gazlardaki kalite farkları veya belirli markalardaki istasyonlar da kesinlikle sıkıntı yaşıyorum. Bu sıkıntı rölantıda hafif titreme veya arada tekleme yapabiliyor. Onun dışında tasarruf konusunda tatmin ediyor. Yakıtı Shell'den aldığım sürece herhangi sıkıntı yaşamıyorum. Şuan 70000 Km bahsettiğim gibi ilk günden beri aynı . Kısacası memnunum, kiti de dayımın arkadaşında taktırdım ustalığına kefil oldukları için 2017 temmuzda 1400TL 'ye taktırmıştım. Bu işlerde ilk önce güveneceğiniz yer olması önemli. İnsanın kafası rahat olması lazım. Şuan Filtre değişimini işçilik dahil 30 TL'ye yaptırıyorum her 10000 km'de . Bu işin ne kadar bütçe ayıracağınıza bağlı sonu olmadığını düşünüyorum. Saygılarımla

Kesinlikle katılıyorum, güvenebileceğim bir ustam olsa zaten bu kadar çok tereddütte kalmayacaktım. 1 ay boyunca Bursa'daki LPG bayilerini gezdim, gezdiğim yerlerde öncelikle daha önce Focus'a lpg takıp takmadıklarını sordum hemen hemen hepsi taktığını söyledi ancak iş referans verme kısmına gelince hiçbirinden referans alamadım. Hal böyle olunca da hala kararsızım 😌

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Similar Content

    • By Eren Tan
      Merhaba, 10 gün evvel işimden evime dönerken Sarışın bir Mustang görmüştüm. Fakat bunu paylaşma kısmeti meğer bugüne imiş!.. Şöyle 2.3 EcoBoost motorlu, 6 ileri otomatik vitesli ve arkadan itilen Sarışın Mustang ile buluşma anılarımı paylaşmak istiyorum. 
       

       
      4 Şubat 2019 Pazartesi tarihinde Bursa Aile, Çalışma ve Sosyal İl Müdürlüğün'den evime yürüyerek dönerken bir galerinin önünden geçiyordum. Ben geçerken o an BumbleBee denen şu Sarı-Siyah modifiyeli Mustang'i gördüm. Daha sonra genç bir galerici ile sohbet ettik ve fotoğraf için izin kopardı. Kırmadı ve anlayışla karşılayarak izin de vermiş oldu helali hoş olsun...  Yalnız sohbet sırasında o gün Türkiye'de tek bir sarı Mustang satıldığını da belirtmişti. Ama şu an Sahibinden adlı web adresinin bahsine göre altıncı nesil sarı Mustangler 3'e çıkmış oldu. Öteki iki Mustang'in biri İstanbul, diğeri ise Tekirdağ'da satılmakta. Fakat öbür iki Mustang; BumbleBee (Yani Sarı-Siyah) modifiyeli değil, sadece ve tamamen düz sarı renginde... Ki İstanbul'daki sarışının farkı ise, 3.7 litrelik atmosferik benzinli V6 motoruna sahip.
       

       
      Ayrıca bu Pre-Facelift (Yani Makyaj Öncesi) model olduğu için 6 ileri otomatik vitese sahip. Fakat 2018 model yılından itibaren Mustang makyajla tasarımlarını hafif tazelerken, 2.3 EcoBoost motor seçeneği ise 10 ileri otomatik vitese kavuştu. Son olarak fotoğraflarını paylaşacağım. Ancak plakanın belli olmaması adına "The Show Must Go On" yazarak kapattım. Toplum olarak siz o Bursa'daki Mustang'e "BumbleBee" derseniz diyin. (Bumblebee, şu Transformers film serilerindeki Sarı-Siyah modifiyeli Chevy Camaro'lara dönüşen robotun adı...) Ama ona ısrarla "BumbleBee" demeyeceğim! Onun yerine "The Show Must Go On Güzeli" demeye devam edeceğim. 
       


      O şekilde isim koymamın sebebi ise şu şekilde. Ben küçükken, yani ikili yaşlarımdayken o reklam müziğini çok iyi hatırlıyorum (ve aynı zamanda ilk The Show Must Go On dinleyişim)... Reklamda bütün araçlar rol oynasa bile, sadece Escort ile Mustang sahnelerini hatırlayabiliyorum. En kesin olan şey ise; reklam sonundaki dublajı anlamasam da, görüntü olarak siyahlar içindeki Ford logosu ile sonradan ortaya defter yaprağı şeklinde açılan "Koç" Holding logosunu bile hatırlıyorum. O yüzden o anılarımı ölümsüzleştirmek adına önümde ne kadar Ford Mustang varsa, buradaki bütün Mustanglere o kadar "The Show Must Go On Güzeli" diyeceğim. Kırmızısı, Mavisi, Yeşili, Sarısı, Siyahı, Beyazı, Beji ya da Grileri; hangi nesil olursa olsun, hiç bir Mustanglere ayırt etmeden o şekilde hitap edeceğim... Benim fotoğraf teklifini kırmayıp kabul eden o galeriye ve "The Show Must Go On" meseleleri hakkında kararlarıma olan saygı ile anlayışlarınız için de çok teşekkür ederim... Son olarak hatırlamanız için bahsettiğim reklam filmini tekrar paylaşıyorum...

      https://www.youtube.com/watch?v=14qHGu1FrgY
    • By Menderes Urun
      Merhaba arkadaşlar
      öncelikle bu konuyu arattım fakat genel anlamda açılmış başlık bulamadım. Eğer var da gözümden kaçmışsa kusura bakmayın.
      Sormak istediğim konu birçok farklı buji üreticisi ve buji tipi arasından araca en uygun olanı hangisidir sorusuna nasıl cevap bulabiliriz ?
      orjinali en iyisidir demek saçma geliyor bana araç fabrikadan çıktığından bu yana 9-10 sene geçmiş bu arada hiç mi yeni teknoloji ve daha verimli bir şey çıkmadı ???
      yakıt türünün LPG'ye çevrilmesi zaten başlı başına değişiklik ve bu durumda kesinlikle değiştirilmeli diye düşünüyorum.
      Sanayide ustaya sordum orjinali dedi... siz ne diyorsunuz ? Bosch iridyum veya benzer birkaç buji LPG için üretildiği söyleniyor aslı var mıdır ? yoksa sadece pazarlama oyunu mudur ? 
      şimdiden teşekkürler herkese
       
    • By Uğur Kılıç
      Merhaba,
      2008 Focus Sedan 1.6 Comfort benzin&LPG aracım var. Aracı aldığımda üzerinde Teleflex GFİ LPG vardı ve 38 lt ile ortalama 250 Km civarında (İstanbul And.Yak. şehir içi) kullanabiliyordum. Ancak son bir senedir 38-39 Lt ile ancak 190 Km yol yapabiliyorum. Gaz sisteminde sorun olduğunu düşünerek, Aldesa taktırdım ancak değişiklik olmadı. Oksijen sensörü değişti, bilgisayarlı incelemede tüm değerlerin normal olduğu söylendi. Gaz aldığım markayı değiştirdim. Şu anda benzini ölçüyorum, net değeri henüz alamadım. Ancak sorunun kaynağı bir türlü bulanamadı, bu konuda tavsiyeye ihtiyacım var, şimdiden teşekkürler.
    • By Burak Güneş
      Merhaba arkadaşlar, 
      "0" almış olduğum Focus Trend X aracıma BRC Seq 32 lpg sistemi taktırdım. Aranızda lpgli araç kullananlar varsa şunu sormak istiyorum. Yakıtı nerden alıyorsunuz? Ucuz ve isimsiz yerlerden almayı düşünmüyorum. Mümkün olduğunca kaliteden yanayım ama OPET Aygazda katkılı yakıtın enjektör ve filtre tıkaması iddiaları var. Kimisi de bu durumun eskide kaldığını, en performanslı otogazın aygaz olduğunu söylüyor. Milangaz'ın sitesinde ürünlerinin Cezayirden ithal geldiği, yüksek kaliteli olduğu, 93 oktanla oktan derecesi en yüksek lpg olduğu yazıyor. Bir de shellciler var tabi.. sizin fikriniz nedir? Teşekkürler.
    • By Sercan Yılmaz
      Merhaba arkadaşlar, 
      Aracım 2007 model, Focus HB, 1.6 Ti-vct motor, 115 bg, Düz vites.
      1 hafta önce uzun yola çıktım ve yakıt sarfiyatının fazlalığından şüpheleniyorum, bu araçtan kullanan arkadaşlar alttaki verilere bakıp kendi araçlarıyla kıyaslamaları mümkünmüdür. Tabi ki kullanım farkları olacak aramızda tam net aynısı olacak diye bişe yok ama en azından değerler birbirine yakınmı  yoksa fazlamı onu öğrenmek istiyorum... Aracımın baskı balata değişeli 2 ay oldu bujiler ve yağ & yağ filtresi uzun yola çıkmadan değişti bunu da belirteyim.
       
      Ceyhan - Niğde          260 km 27,54 LT Lpg  100 km'de 10,59 LT (Burada rampa Fazla)
      Niğde - Konya            270 km 22,61 LT Lpg  100 km'de   8,37 LT (Düz yol)
      Konya - Alanya          235 km 18,82 LT Lpg   100 km'de  8,00 LT 
      Alanya - Konya          254 km 23,56 LT Lpg   100 km'de  9,27 LT
      Konya - Adana          314 km 24,90 LT Lpg    100 km'de  7,92 LT (Fazlasıya İniş)
       
      ARACIN TEKNİK VERİLERİ
      1.6 Duratec Tİ-VCT 115 BG aracın teknik verileri Şehir İçi: 8,7 LT   Şehir Dışı: 5,4 LT   Ortalam: 6,6 LT 
       
      Araçtan Tabi ki teknik verileri yakalamasını beklemiyorum. Kullanım esnasında klima açık,  duble yollarda  aracı CC ile 115 km/h  kullanırım. 
      Bu verilerle Toplam 1333 Km yol yaptım (LPG fiyatları Farklı) 296 TL'lik sarfiyat, Toplam 117 LT LPG aldım, Ortalama 100 km'de 8,7 LT 
       
       
      İlgilenip yorum atacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
      Herkese iyi forumlar....

Focus Club Türkiye

Bu sitenin işleticisi, bu sitede yer alan bilgi, yazı ve makalelerin doğrudan veya dolaylı olarak kullanılmasından dolayı oluşacak zararlardan sorumlu tutulamaz. Kaynak gösterme kuralına uymak şartıyla, bu sitede yer alan yazı ve makalelerin belirli bir kısmına atıf yapılmasına, link verilmesine izin verilmektedir. Kaynak (canlı link) gösterilmeden yapılan alıntılara ise izin verilmemektedir. Sitemiz, hukuka, yasalara, telif haklarına ve kişilik haklarına saygılı olmayı amaç edinmiştir.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Privacy Policy.